המורים של העתיד?

liora shenhav

New member
קראתי כתבה על זה שמשנים את התוכנית של לימודי ההוראה בגלל משבר הקורונה ושמים דגש על לימודים מרחוק, אתן חושבות שזה צעד נכון? מצרפת לינק לכתבה
תואר ראשון בחינוך
 
שלום רב,
אני חושבת שחשוב לשים דגש על למידה מרחוק, בדיוק בגלל משבר הקורונה. נגיף הקורונה איתנו ולא נראה שהוא עומד לעזוב את העולם לתקופה בלתי מוגבלת של זמן, ובגלל זה לימוד מרחוק הוא רלוונטי מתמיד. לדעתי, בתקופה שבה לימוד מרחוק רלוונטי מתמיד, מן הראוי שהמורים (והמורים לעתיד) יקבלו הכשרה ראויה בנושא שתעזור להם לעשות את עבודתם כראוי. יותר מזה, לימודים מרחוק נותנים לנו יכולת נוספת שבעתיד מורים יוכלו לממש בכל מני סיטואציות, ולאו דווקא רק בזמני המגפה.
אני מאמינה שיש סיטואציות רבות שבהם אפשר לממש את צורת הלימוד הזו, ושלהן היא יכולה לתרום. לדוגמה, היא יכולה לתרום כאשר יש תלמידים שמרגישים שהם לא במצב נפשי או גופני מספיק טוב כדי להגיע לבית הספר, אך עדיין רוצים ללמוד ולהתקדם בחומר, ולכן, אני חושבת שיש מקום לשים דגש על לימודים מרחוק, גם בגלל משבר הקורונה, וגם כי חשוב שלמורים ומורות יהיו כישורים שונים ושיוכלו להתמצא בדרכי למידה שונים.
 

צליליתה1

Well-known member
אז כפי שכתוב בכותרת הכתבה: הגיע הזמן

שאפו גדול למנהלים ולמורים שהתארגנו ללמד בתקופת הקורונה במהירות וביעילות, בלי נסיון, בלי ציוד מתאים, בלי תמיכה, אבל חייבים לחשוב בצורה רצינית על העתיד, שעלול להמשיך להיות בצל הקורונה , ולפתח תוכניות לימוד, חומרי לימוד, לרכוש ציוד מתאים, להציע השתלמויות למורים, וכו, וברוח זו, להכשיר את המורים לעתיד ללמידה מרחוק.

המורים לעתיד צריכים להיות מסוגלים לעשות יותר מלדקלם משהו בזום מול תלמידים מנומנמים
 
הבעיה היחידה היא שהמורים לא מספיק יודעים איך לעניין את התלמידים.
בתור מנהלת בית ספר יסודי אני יכולה להגיד שהציונים ירדו משמעותית ולטענת ההורים זה בגלל שלילדים קשה להתרכז מאוד כי הן משתעממים מהר מדי.
יש למישהו טיפים, קורס, סדנא רק מניסיון אישי שאני יכולה להזמין בשביל המורים שלנו?
 
היי עמית, הייתי ברצאה של ורד פלדמן.
היא מלמדת אנשים איך לעמוד מול קבל ואם אני לא טועה יש לה קורס ספציפי ל"עמידה מול קהל בזום"
יש את הקורס הזה באתר סקרינז.
תנסי מה יכול להיות..?
 
למעלה