הלכתי למכון יעוץ, וחזרתי מבולבלת

M jones

New member
אני ממחזר קישורים זה בריא לסביבה.

וזק לא מכיר את ד'.
 
היו שינויים דמוגרפיים מאז, אולי הם השפיעו

גם על האלימות, אבל זה לא קשור ל"דור מפונק יותר" או כל מני שטויות. אם אנשים שדוקרים מביאים בממוצע יותר ילדים מאנשים שלא דוקרים, והילדים לומדים לדקור מהוריהם, אז אחוז הדוקרים בבתי הספר יגדל, אבל זה לא שילדי הלא-דוקרים הידרדרו באיזה שהוא אופן.
 
אני לא מדבר על מפונק או לא מפונק,

צופים בראליטי או לא. מה גם שאני מסכים עם יוזלס שאמר שמבוגרים שוכחים שבתור ילד להשתין מהקומה השנייה זה מצחיק. האמת היא שמה שהפריע לי בהודעה ההיא זה לא העובדה שהם משתינים, אלא התשובה שהם נתנו למורה.
 
התמחות אינה אומרת דבר

מדובר על להיות פועל שחור שמתייק ניירות ומכין קפה. אחרי תום ההתמתחות - יזרקו אותך ויביאו בוגר טרי אחר. כמו שאומרים "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת" רק שתבין כמה השוק מוצף בעורכי דין- בתל אביב לבד ישנם יותר עורכי דין מאשר ביפן כולה ! (לידיעתך, ביפן יש 125 מיליון תושבים שזה בערך פי 300 ממספר תושבי תל אביב...) זה מה שקורה שנותנים לכל אחד שסיים תיכון (שבינינו- אין שום קושי בכך) ללמוד משפטים....
 

PooKiPsiT

New member
ועם כל עורכי הדין האלה

עדיין אף אחד לא עושה מבצעים!
 

uIsses

New member
תלוי במוסד הלימוד

תנאי הקבלה למשפטים בכל האוניברסיטאות הם די גבוהים, הרבה מעל ל"כל מי שסיים תיכון", ואין שום משמעות ליחס בין מספר עו"ד בת"א ליפן בלי להשוות בין הביקוש שיש להם בשני המקומות (שבארץ הוא גדול בהרבה). לגבי הפסקה הראשונה שלך- ראה הודעתי לשמרית.
 
לא דיברתי על בוגרי אוניברסיטאות

ברור שמי שסיים תואר במשפטים באוניברסיטה העברית או באוניברסיטת תל אביב בממוצע 80 ומעלה- סביר להניח שיימצא עבודה טובה ומכניסה. אני דיברתי על בוגרי המכללות שכפי שאמרתי- כל אחד שסיים תיכון יכול להתקבל לשם. תסתכל על כמות מסיימי התואר שבאים לטדי מידי שנה- אתה באמת חושב שכולם, או אפילו רובם יימצאו עבודה בתחום? וודאי שלא. יכול להיות שביפן הביקוש לעורכי דין קטן מישראל.. אבל אני בספק אם הוא מתקרב בכלל ליחס שבין מספר עורכי הדין בין יפן לישראל..
 

uIsses

New member
אבל אותה בעיה

קיימת כמעט בכל התחומים. גם בוגר מדמ"ח/חשבונאות/הנדסה במכללה עם ממוצע נמוך מ- 80 יתקשה למצוא עבודה. זה לא אמור להדאיג במיוחד מי שנרשם ללימודי משפטים במוסד נחשב, בעיקר בהשוואה למקצועות כמו פסיכולוגיה או ביולוגיה, שבהם גם מצטייני דיקן מאוניברסיטאות יתקשו מאוד למצוא עבודה כלשהי בתחום.
 
לא מדויק

נכון שגם מצבם של שאר בוגרי המכללות עם ממוצע פחות מ 80 לא מזהיר, אבל כמדומני הוא טוב יותר משל בוגרי משפטים.. (מסיבה פשוטה -הרבה יותר אנשים לומדים משפטים מאשר הנדסה או חשבונאות...-בכל זאת זו חלומה של כל אמא יהודייה
) בקשר לפסיכולוגיה-דווקא מצטיין דיקן (או למעשה כל מי שיש לו ממוצע מעל 90 ומתאם גבוהה) יכול להמשיך לתואר שני בפסיכולוגיה ולהיות מסודר מבחינה כלכלית כל ימי חייו... בקשר לביולוגיה-אתה צודק. אבל צרת רבים נחמת טיפשים לא?
 

uIsses

New member
אני דווקא חושב

שהרבה אנשים הולכים ללמוד משפטים לא בגלל שזה נחשב יותר מחשבונאות או הנדסה (וספק אם זה אכן נחשב יותר) אלא כי זה קל יותר. פשוט, הסיכוי שסטודנט למשפטים יכשל בקורס בסיסי של שנה א' ויפרוש או יורחק עקב כך הוא נמוך, וכשיש כ"כ הרבה מוסדות שמאפשרים לסטודנטים עם סכם נמוך יחסית להתקבל, התוצאה הבלתי נמנעת היא הצפה של בוגרים. לגבי פסיכולוגיה- זה לא פשוט כמו שאתה מתאר את זה. גם בקרב מצטיינים עם מתא"ם גבוה יש תחרות גדולה על קבלה לתואר שני ורק בודדים מצליחים להתקבל. מסיפורים של חברים שלומדים פסיכולוגיה אני יודע שהתהליך נדרש מהם המלצות ממרצים, הוכחה על התנדבויות במקומות טיפוליים ומענה על כל מיני שאלונים עם שאלות כמו "מהן התכונות השליליות שלך". ראה למשל: http://www.themarker.com/career/1.532677
 
1 מכל 150 ישראלים הוא עו"ד

ויתקנו אותי אם אני טועה כי ככה שמעתי. זה מוגזם לגמרי, למרות שהידע שרוכשים הוא שימושי לחיים... אבל לא בטוח ששווה להשקיע תואר בשבילו.
 

zekit

New member
השאלה כמה מתוך אותם בוגרים הם בוגרי אונ'

והאם זה בכלל משנה?
 
למעלה