הלילה הזה מזכיר לי לילה אחר מ-96

the new L

New member
אין פה שום דבר סימבולי

יש פה חוק ברור. אין שום מקום שאף חבר כנסת שנבחר יתפטר מתפקידו. זה פשוט לעבוד על הציבור בעיניים. המפלגות השונות מציעות לציבור רשימת מועמדים, ועל סמך הרשימה הציבור מצביע למפלגה הראויה בעיניו. זה פשוט לא הוגן לשנות את הרשימה אחרי הבחירות. הציבור הוא הבוחר. אגב, אם כבר, הגיוני בהרבה שניצן הורוביץ ש"הוצנח מלמעלה" הוא זה שיפנה את מקומו לטובת מי שנבחרה בפריימריז.
 
לא כ"כ בטוח שלבני תהיה ראש ממשלה

היא נכשלה בלהרכיב ממשלה כאשר היו למתחרים שלה פחות מנדטים. עכשיו יש להם יותר. זה די תלוי באגו של לבני ושל ביבי. האם אחד מהם מסוגל לשבת בממשלה בראשותו של השני? יש יותר נשים בכנסת מאי פעם, אבל משום מה שנתון הזה לא מעודד אותי במיוחד, בהתחשב בכך שהעם הולך חזק ימינה, מה שתמיד רע לנשים, ושהמפלגות הסוציאל-דמוקרטיות, אלו ששוויון ודיפלומטיה (לעומת אפליה דתית ומיליטריזם) עומדות אצלן במקום גבוה בסדר העדיפויות, לא נראות טוב וייקח כמה שנים כדי לשקם אותן. חושבות שמצב הנשים רע עכשיו? חכו קצת. הדרך המהירה ביותר להחזיר את השמאל לשלטון זה לגרום לאנשים להבין שהימין זו טעות, ולכן אני מעדיפה שביבי יהיה ראש ממשלה. הוא ייכשל, מצב המדינה יהיה רע, והלך הרוח בחברה יצביע שמאלה תוך 4 שנים.
 
הלוואי שיכולתי להאמין

שככל שיהיה יותר גרוע בסוף יהיה יותר טוב. כרגע אני מוכנה לחתום על זה שהולך להיות יותר גרוע. נשים בכנסת כשלעצמו זה דבר טוב, אבל לא נראה לי שהכנסת הנוכחית תהיה יותר טובה לנשים.
 

פיורי1

New member
תמיד חושבים שיהיה יותר גרוע

נראה לי שהכול נשאר פחות או יותר אותו דבר כבר שנים, וגם אם היו יותר מנדטים למרץ, חד"ש או קדימה שום דבר משמעותי לא היה משתנה.
 

טל קר

New member
א/נשיםשהודעותיהם נמחקו ורוצים את תוכנן

על מנת להציבן מחדש עם קישור לנושא הפורום נא לשלוח אלי מסר. תודה!
 
ישראלים כרגיל מסתכלים אחורה ולא קדימה

וכרגיל מה שהולך הכי טוב בשוק להאשים את הנשים, הצבעת מרץ את אשמה שהצבעת למפלגה קטנה חסרת השפעה,הצבעת קדימה רק בגללך! זהבה גלאון לא נכנסה לכנסת, הצבעת חדש אז בפעם הבאה הם ישימו נשים במקום הריאלי מספר 10!. וכמובן גברים הם אלה שוב שאומרים לנשים מה הכי כדאי להם לעשות.והכול ל"טובתן". עוד דבר מרתק שאפשר היה ללמוד מהבחירות זה שמצב החינוך הוא עגום למדי במיוחד לימודי החשבון כשליבני מזניקה את קדימה קדימה למפלגה הגדולה בישראל ובראשות אישה אומרים שהיא הפסידה והנשים הפסידו, אנשים אומרים שחבל כבר שלא הצביעו לאביגדור כי יש אצלו הכי הרבה נשים במפלגה, מוזר, בתקופתי לימדו ש-7 גדול מ-5 אבל כנראה מאז השתנו הדברים ואנשים הפסיקו לתת לעובדות לבלבל אותם. אכן מצב החינוך קשה בישראל והגיע הזמן לשיפור משמעותי ואולי גם לחזרה על החומר של חלק מהדורות הקודמים. ומה העתיד צופה? יש לנו הבטחות מכל הפלגים לשינוי , נחיה ונראה מי יעמוד בהן.
 

69הרצל69

New member
גוש הימין הוא הגדול ביותר

גוש הימין הוא הגדול ביותר, ולכן על נתניהו מוטלת מלאכת הרכבת הממשלה. החוק מדבר בפירוש על המועמד בעל הסיכויים להרכיב את הממשלה, ולא יו"ר המפלגה הגדולה ביותר.
 

the new L

New member
החוק לא אומר את מה שאמרת

החוק בכלל לא אומר על מי צריך להטיל את הרכבת הממשלה. כל מה שהוא אומר זה: "משיש לכונן ממשלה חדשה יטיל נשיא המדינה, לאחר שהתייעץ עם נציגי הסיעות בכנסת, את התפקיד להרכיב ממשלה על אחד מחברי הכנסת שהסכים לכך; הנשיא יטיל את התפקיד כאמור בתוך שבעה ימים מיום פרסום תוצאות הבחירות או מיום היווצרות העילה לכינון ממשלה חדשה, ובמקרה של פטירת ראש הממשלה – בתוך 14 ימים מיום הפטירה." כלומר - נשיא המדינה יכול להטיל את הקמת הממשלה על מי שהוא רוצה, והוא בוחר אילו שיקולים לקחת בחשבון.
 

69הרצל69

New member
צודק רק בהתחלה

בתוצאה הסופית מי שקיבל את מירב הקולות מרכיב את הממשלה.
 

the new L

New member
החוק לא אומר את זה

מה שכן נכון הוא שאם הנשיא מטיל על חבר כנסת להקים ממשלה והוא לא מצליח בכך, אז 61 חברי כנסת יכולים לכפות עליו להטיל על מועמד אחר לנסות להקים ממשלה. אבל זה קורה רק אחרי שמועמד אחד ניסה ונכשל (זה סעיף אחר בחוק).
 

magenta73

New member
ואתה באמת חושב,

למרות כל הנביחות של ביבי בזמן האחרון, שהוא ראש הממשלה הבא, שזה מה שהוא רוצה? מפלגת ימין קיצוני+חרדים כדודבדן של הקינוח? אם הוא היה ימין קיצוני הוא לא היה מוריד את הפייגלין הזה למקום לא ריאלי. והוא יודע טוב מאוד, כי למרות כל מה שאפשר להגיד עליו, אי אפשר להגיד שהוא לא חכם, שתהיה לו בעיה להקים קואליציה עם ישראל ביתנו יחד עם המפלגות הדתיות, הם לא הולכים טוב ביחד כ"כ... וגם אם יצליח להקים קואליציה איתם, יהיו המון מסחרות (נוגדות!) מצד שניהם. קואליציה כזו תתקע אותו, את המשא והמתן, ואת השיחות עם ארה"ב כ"כ חזק, כך שאין לה סיכוי של יותר משנה-שנה וחצי. ואז - בחירות חדשות, שיביאו למפלתו הסופית בפוליטיקה. האמת... מתאים לי! נסבול שנה שנה וחצי ואז לא נצטרך לראות אותו יותר! ודרך אגב, הגוש הגדול ביותר הוא גוש המרכז. לא גוש הימין. (גם ליכוד זה מרכז, אם ביבי ירצה בכך או לא, הוא עצמו יצא מחברון, הצביע בעד ההתנתקות וכו'). אכן המפה הפוליטית הלכה ימינה יותר, אבל בעיקר מגוש שמאל לגוש המרכז. מה שצריך, באמת, וזה יקרה רק עם הביבי יאכל את כובעו ואת האגו שלו, זו ממשלת אחדות עם רוטציה.
 

the new L

New member
המצב של ביבי לא שונה מהותית

מהמצב שלו ב1996. אז הייתה לו ממשלה עם 66 חברי כנסת, ועכשיו יש 65 חברי כנסת שתומכים בו. גם ב1996 הליכוד לא הייתה הסיעה הגדולה בכנסת (הליכוד - 32 מנדטים, העבודה - 34 מנדטים). למה שהיא תחזיק רק שנה - שנה וחצי? בפעם הקודמת היא החזיקה 3 שנים פחות 12 יום. כמובן ההבדל היחיד הוא החזית בין הדתיים לישראל ביתנו, שלא ברור מה יקרה בה.
 

magenta73

New member
היא לא תחזיק בדיוק בגלל זה.

דתיים מול ישראל ביתנו. ישראל ביתנו מעבר לפאשיזם של אין נאמנות אין אזרחות (ברררר), היא מפלגה חילונית המבקשת א. שינוי שיטת הבחירות (לא יעבור אצל הדתיים) ב. הפרדת דת ומדינה/נישואים אזרחיים (לא יעבור אצל הדתיים) וכן הלאה. רק לפני שבוע קרא הרב עובדיה לאביגדור שטן. כמובן שש"ס יכולים לשבת גם עם השטן, אמ'שלו וכל ילדיו כל עוד הם מקבלים תקציב לישיבות שלהם, השאלה היא מה יאמר על זה מר אביגדור ומה הוא יבקש בכדי להיכנס לממשלה/קואליציה, ומתי זה יעלה לו על הנרווים והוא יצא מהקואליציה. (ואם כבר מדברים על אין נאמנות אין אזרחות, לא לשרת בצבא זה סוג של חוסר נאמנות, לא?) בקיצור, לתמרן בין שניהם יהיו מאוד קשה עד בלתי אפשרי. ולא לשם כך התכנסנו בבחירות הללו. גם הליכוד יודע טוב מאוד שצריך להחזיר שטחים וכל המפלגות הגדולות מדברות בסופו של דבר על שתי מדינות לשני עמים, עם שינויים קלים בתפיסה/באותיות הקטנות. בנוסף, אנחנו לא ב-96, התחילו כבר עם היציאה מהשטחים ועם ההתנתקות, שלא נדבר על השינויים ברשות הפלסטינאית ובעזה. יהיה מאוד קשה עד בלתי אפשרי לחזור אחורה.
 
ש"ס כבר ישבו עם מרץ

שתומכים בחזית חילונית לא פחות מליברמן. בעצם, ליברמן טוען שהוא לא בעד הפרדת דת ממדינה. בשונה מלפיד, נראה שיש להם דווקא מקום לפשרה. ההתקפה של הרב עובדיה נגד ליברמן הייתה בעיקר כדי לגנוב מצביעים.
 

magenta73

New member
לפיד זה שינוי, לא מרץ.

וכפי שאמרתי - ש"ס ישבו עם השטן והאמא שלו כל עוד מקבלים את הכסף שלהם. ישראל ביתנו, אבל, בניגוד למרץ ושינוי, תומכים בנאמנות אזרחית - בין היתר שירות בצבא. משמע זכויות למי שעשה צבא וסנקציות נגד מי שלא עשה צבא. זה כבר קצת אחרת, זו מפלגה פשיסטית לא רק חילונית, למי שלא הבין.
 
ברור, אבל יש גבול לכוחם

נכון, 15 מנדטים זה מרשים. אולם כמה כבר שינוי הצליחו לעשות, והם היו הרבה יותר בקונסנזוס? לא סביר בעיני שישראל ביתנו יצליחו להעביר חוקים פשיסטיים בנוגע לצבא. הרבה יותר סביר שהם יתפשרו על איזורי מכירת חזיר, ומודל של ברית הזוגיות. בתחום הזה אפשרי שהם יגיעו לאיזושהי פשרה עם ש"ס, לפחות לגבי חופש הצבעה קואליציוני, וככה הם יודעים שיוכלו להעביר ברית הזוגיות בתמיכת האופוזיציה.
 
חוץ מזה

כל סיפור הצבא הזה היה בעיקר גימיק בחירות. אחרת מה, יקחו זכות הצבעה מנכים? מחולי נפש? מאלו שהצבא משחרר על עודף כוח אדם? מודל החשיבה של שירות בצבא = אזרחות הוא לקוי בבסיסו בחוסר יכולת למימוש. אלו דיבורי סרק.
 

elena20

New member
נדמה לי שהכוונה של ליברמן היא לא להעניש

את הנכים וכל אלה שבאמת לא יכלו לשרת, אלא לאלה שהשתחררו מטעמי פצפיזם או אלה שמתנגדים למהלכים צבאיים ומפגינים נגד המדינה (כמו למשל ערבי ישראל שהפגינו נגד המצבע בעזה). אבל אני ממש לא בקיאה במצע שלו, זה מה שנראה לי הגיוני.
 
למעלה