הלילה הזה מזכיר לי לילה אחר מ-96

magenta73

New member
הלילה הזה מזכיר לי לילה אחר מ-96

אני ובן זוגי דאז הלכנו לישון בידיעה שפרס הולך להיות ראש הממשלה הבא, ואז קמנו בבוקר - וגילינו שזה ביבי. סיוט.. אני מאוד מקווה שזה לא מה שהולך לקרות. בכלל, מצחיקים אותי הסקרים, או שיותר נכון ה"גושים". 65 לימין, 55 לשמאל. איך קדימה בדיוק הפכה למפלגת שמאל? (ועל זה אני אציין שיחה שהיתה לי עם אבא שלי שתמיד הצביע ליכוד ומאז שהוקמה קדימה הצביע קדימה כי "חברי הליכוד הכי טובים נמצאים בה"), ואיך בדיוק מפלגות הדתיים הפכו ישר לימין, כשאני לא חושבת שיש להם אג'נדה מדינית כמו חברתית/דתית והם ישבו בכל ממשלה, גם שמאלנית, אם רק יתנו להם את התיקים המתאימים, והתקציב המתאים, ע"ע ש"ס? בכל מקרה, למרות שלא הצבעתי לה, אני אעדיף את ציפי בתור ראש הממשלה הבאה של ישראל. (השאלה עכשיו היא רק מה יעשו עם המטבח ששווה מיליונים שיועד ל"אשת ראש הממשלה"...)
 

גורבש

New member
לגבי השמאל והימין

נראה לי שמה שהכריע זה הניסיון הקודם של ציפי ליבני להקים ממשלה שאז ש"ס דרשו ממנה הבטחה שהיא לא תחלק את ירושלים והיא סירבה לתת אותה(כך לפחות ש"ס הציגו את זה), כך יצא שש"ס יצאו ימין ואילו קדימה יצאה שמאל. כמו כן, ש"ס הודיעו שהם ימליצו על ביבי לראשות ממשלה, כך שהם די הכריזו על עצמם כימניים. הם אומנם ישבו גם עם ממשלת שמאל, אבל כנראה שיש להם קווים אדומים מדיניים כל שהם.
 

ענתי44

New member
הסיבה האמיתית

שש"ס רצו בחירות זה כי אריה דרעי נושך בעורפו של אלי ישי. כרגע דרעי לא יכול להיות בפוליטיקה אבל בקדנציה הבאה כן. אז למה שבן ישי יהיה רק שנה וחצי שר אם אפשר להיות קדנציה שלמה? וגם ברק-ביבי רצו בחירות כי רצו להיות ראש ממשלה ( מה ברק לא ראה את הסקרים שהראו ירידה במנדטים?) בכל אופן מה שאני מרגישה זה שמניעים במקרה הטוב מפלגתיים או אישיים היו מעל שיקולים של מה טוב למדינה וגררו אותנו לבחירות יקרות ומיותרות שבעקבותיהם לא השתנה כלום גם אני לא הצבעתי לציפי ( לאף אחד מהמוזכרים פה ) אבל אני מורידה בפניה את הכובע, מול כל הגנרלים בגרוש מבית ומחוץ כשקדימה הלכה אחורה היא הצעידה אותם להיות עדיין המפלגה הגדולה. מה המסקנה שלי? שצריך דחוף לשנות את שיטת הבחירות.
 

magenta73

New member
הסקרים הראו שיש 2 מנדטים הפרש

לטובת ליבני. עכשיו אני רואה שיש מנדט 1, הפרש. והכי גרוע זה 3 מנדטים מסכנים למרצ, משמע זהבה בחוץ. אז אנחנו ממסתכלים על או ממשלת אחדות, בראשות ליבני, וזה רק עם ביבי ירד מהר הנרקסיזם שלו ויכהן כשר, לא כרוה"מ, או ממשלת ימין צרה בראשות הביבי. מואי כיף.
 
זה לא הפסד גדול

זהבה גלאון היא ממש לא להיט, בעיני אף אחד. היא יבשה כמו צנון, והיא לא יודעת להלהיב אנשים. אין לה כריזמה בגרוש. השמאל חייב אנשים שההתלהבות שלהם מאג'נדה מסוימת היא מדבקת. נכון, אין לנו אובמה בארץ, וחבל, אך אני מאמינה שישנן נשים (וגברים) כריזמטיות שמסוגלות להוביל סדר יום יותר סוציאלי וקצת פחות קפיטליסטי. (לא שקפיטליזם זה רק רע, אבל הכל במידה) הרבה מבוחרי מרצ אומרים שהדבר הטוב היחיד בתוצאות זה שגלאון בחוץ.
 
לדעתי זה הפסד ממש גדול

רק גורם לי להתעצבן עוד יותר על מרצ שדחקו אותה מהמקום השלישי
 

אורי 0

New member
לא הפסד גדול??

יו"ר ועדת המשנה למאבק בסחר בנשים, חוק מניעת סחר, מגינת זכויות הלהט"ב, ובכלל חברת הכנסת הפעילה ביותר של מר"צ בכנסות האחרונות. בין השאר, סמן שמאלי ומוסרי של מר"צ בתחום זכויות האדם, מהמתנגדות להתנקשויות (סיכולים ממוקדים), מתנגדת למלחמת לבנון השניה, ועד כמה שאני יודע גם ל"עופרת". מה שמצחיק שאורית קמיר ופמיניסטיות אחרות, שתקפה את מר"צ בצדק על אי ייצוג נשי, הניעה את הסחף ממרץ ומהעבודה ללבני. המהלך הזה הכניס אולי אשה אחת לכנסת בקדימה (מקום 28). אבל השאיר מחוץ לכנסת את זהבה גלאון (וגם את ענת וילף מהעבודה, שלה לפחות יש פוטנציאל). וגם- שחלק מהבריחה ממר"צ היה בגלל התמיכה ב"עופרת" (אני יודע שאני הייתי מצביע מר"צ לולא זה, אבל צריך עוד לבדוק ממה עשוי המנדט הרביעי של חד"ש). והח"כים שלא נכנסו היו גלאון ומוסי רז- שהתנגדו למלחמה.
 
אורי, אני חושבת שזה לא מקרי

יש התנערות בחוגים מסוימים במרצ מזהבה גלאון (ראה גם בשרשור זה), כי היא "קיצונית" מידי, ו"לא כריזמטית", והשד יודע מה. מרצ שמה בחזית גברים מרופדים וכוחניים, וזה מאוד משמעותי. להתרחקות של ציבורים מסוימים ממרצ - לקדימה או לחד"ש, מסיבות כאלה ואחרות, יש הצדקה. אני אספר לך איך נסתמה ההתלבטות שלי אם להצביע מרצ. שמעתי שיחה שבה פעילת מרצ, שהתרברבה בקשריה עם חיים אורון, הגיבה על פסילת בל"ד (שכמובן לא אושרה על ידי בית המשפט העליון), והיא אמרה שהיא מסכימה שמה שחברי הכנסת הערבים עושים הוא איום ונורא, אבל אסור לפסול אותם, כי "אין מה לעשות, זו דמוקרטיה". נכון שזה לא חיים אורון עצמו, ונכון שזו אישה אחת, אבל יש משהו כאן שמתקשר לי מאוד עם מרצ - תפיסה פורמלית, כמעט בירוקרטית, של מהות הדמוקרטיה וזכויות אדם. מה שאני לא יכולה לומר על גלאון. לפחות בנוגע לזכויות להט"בים, אתה חושב שהורוביץ יהווה תחליף? ברור לי שבנושא נשים אין כמוה בכנסת הנוכחית.
 
לא, לא הפסד גדול

פוליטיקאים הם אנשי ציבור. אנשי ציבור צריכים לדעת איך ליצור לעצמם בוחרים. זה לא מספיק רק לעשות דברים טובים. צריך גם לדעת איך לגרום לאחרים להתלהב מהאג'נדה הפוליטית שלך, או לפחות להיות מודעים בצורה כזו או אחרת לחשיבותה. היא נכשלה במבחן הזה והיא משלמת את המחיר. היא אמנם לא הסיבה לכך שהיא כבר לא חברת כנסת, אבל היא גם לא עשתה שום דבר כדי למנוע את זה.
 

טל קר

New member
הסיסמאות שלך ריקות

היא אחת מחברות הכנסת הפעילות ביותר, ובטח מהפמיניסטיות הפעילות ביותר בכנסת, עצוב לראות בני אדם משתכנעים מהטיעונים השוביניסטים נגדה (למשל ראיתי שקוראים לה בטוקבקים 'צוחנית') ותמוה לראות את זה בפורום. איפה הניתוח הפמיניסטי שלך של המצב?
 
מה זה עוזר לדעת לנגן קונצרט אדיר...

אם את אף פעם לא עושה את זה מול אנשים? גלאון אכן היתה פעילה בנושא הזה, אבל לא היה שום הד ציבורי למה שהיא עשתה. היא לא הצליחה לגרום להתלהבות בכל הקשור לפעילות הפמיניסטית שלה, אפילו בקרב נשים. אני בכלל לא מדברת על גברים. היא בחרה להיות פוליטיקאית, ומה לעשות שלהיות פוליטיקאי זה כן תחרות פופולריות, מהסיבה הפשוטה שאת צריכה קולות כדי לקבל את המנדט לעשות משהו. עשייה זה יופי, אבל לפני בחירות לפוליטיקאים אין ברירה אלא לקחת הפסקה מעשייה, לשנס מתניים, לצאת לעם ובצורה הכי פומבית שאפשר לומר: "תראו אלו דברים עשיתי בזמן שהייתי חברת כנסת. תראו איך הועלתי לכם. הנה הסיבות שבגללן צריכים לבחור בי ובמפלגתי שוב." העם קובע אם את תישארי חברת כנסת. לא העקרונות הפמיניסטיים שלך. ברור שהיא לא היחידה שאשמה בחוסר כריזמטיות, אבל הדיון הוא כרגע עליה. את לא אשה כריזמטית באופן טבעי? אין בעיה. בשביל זה יש מנהלי קמפיין. תשכרי מישהו תותח, תפיצי את המסר שלך החוצה ותשכנעי אנשים לבחור במפלגה שלך שוב. תראי את ביבי. כל מה שהוא עשה פגע בציבור. הוא איש עשייה גרוע, אבל הוא פוליטיקאי אדיר. הוא מאכיל את העם חרא וגורם להם לבקש תוספת. הניתוח הפמיניסטי הוא פשוט: 1) את צריכה להיבחר כדי לקדם אג'נדה פמיניסטית מבפנים. מתוך הכנסת. 2) אם את לא נבחרת, את בחוץ. 3) את בחוץ? את לא יכולה לקדם אג'נדה פמיניסטית. 4) אם אתה לא מקדמת אג'נדה פמיניסטית, הפמיניזם נפגע מזה. אני מודה לה על התרומה שלה, אבל אני מעדיפה נשים אחרות במרצ, כאלו שיודעות לא רק לקדם ראיית עולם סוציאל דמורקטית הומנית, אלא גם יודעות לגרום לאנשים אחרים לאהוב את זה גם. אנשים שזה לאו דווקא נוגע להם אישית.
 

טל קר

New member
היה הד ציבורי רב מאד למה שהיא עשתה

זה מה שגרם לריקושטים נגדה, כי גורמים שוביניסטים לא רצו את הפעילות שלה נגד זנות וסחר בנשים ואת הפעילות שלה בנוגע לזכויות אדם. ה'יציאה לציבור' היא פיקציה, כי הציבור לא בוחר פרסונלית, הציבור בוחר כן או לא להצביע מרץ, לא כן או לא להצביע זהבה גלאון, אני לא הצבעתי מרץ בגלל הגבר בראש רשימתה, למרות שאני רוצה את זהבה גלאון בכנסת. מעבר לכך אפשר לנהל קמפיינים פמיניסטים גם מחוץ לכנסת , ואיפה בדיוק הנשים האחרות במרץ? נ.ב. כל ה'אז תשלמי הרבה כסף ותנהלי קמפיין' איפה המודעות לכך שלגברים יש הרבה הרבה הרבה יותר כסף מלנשים? זה מבחינתך המצב הרצוי שגברים קונים את מקומם במזומנים בכנסת?
 

Old Girl

New member
../images/Emo127.gif בזכותה התעורר הדיון הציבורי הראשון בישראל

בעצם הלגיטימיות של רכישת "שירותי מין". חוץ מזה, אנחנו אכן עדים לתופעה של פוליטיקאים שקונים לעצמם יחסי ציבור בהיעדר כריזמה טבעית. למעשה, זה כבר הגיע לנקודה שבה שום כריזמה טבעית לא תעזור לפוליטיקאי מתחיל להתחרות במכונות המשומנות של יחסי ציבור של מתחריו. אני בהחלט חושבת שכל אדם ריאלי צריך להכיר בתופעה, אבל נורא קשה לי לראות את הצד החיובי בה, משהו שיכול להצדיק תמיכה בשיטה או המלצה לאמצה. גם אם נהיה מאוד מאוד טפשים ונתעלם מחלוקת המשאבים הלא שוויונית בין הגברים לנשים - עדיין נישאר עם נזקי פוליטיקת העשירים. ולא, לא מדובר בתופעה שמסובך להילחם בה... מקטינים את גובה התרומות שאפשר לקבל, מגבירים את הפיקוח על הוצאות המפלגות והמועמדים וזהו, ירד משקלם של קמפיינים מיזוגניים שעולים מיליוני שקלים בעיצוב קווי דמותו הציבורית של פוליטיקאי שאפתן.
 
היציאה לציבור היא לא פיקציה

אם את אומרת לציבור איך את הועלת ומקשרת את הישגייך למפלגה שאת נמצאת בה, זה מה שיגרום לאנשים לבחור במפלגה הזאת. זה לא כזה מסובך. את אפילו לא חייבת להזכיר את המפלגה בעצמך. לוגו של המפלגה שלך צריך להיות צמוד לכל סטיקר, לכל שלט, לכל פרסומת, לכל מזכר, לכל מסמך, בכל נאום וכו'. כאשר אנשים יראו מול העיניים מרצ מרצ מרצ מרצ מרצ מרצ, הקישור ייעשה אצלם מבלי שהם ישימו לב בכלל. דברים כאלו מחלחלים. לגבי ה"הד הציבורי" שהיא יצרה - את יודעת יפה מאד שמי שמודע לדברים האלה זה בעיקר הארד קור פמיניסטיות ופעילי זכויות אדם שעוקבים מקרוב אחרי פעולות של חברי כנסת כאלו. תשאלי אנשים ברחוב לגבי מה עשתה זהבה גלאון בזמן שלה בכנסת, ואת תקבלי הרבה "זהבה מי?", "איזה מפלגה היא?" ו"שניה, תני לי לבדוק בויקיפדיה". וכמ שאמרת, היא יצרה הרבה אנטגוניזם אצל גורמים מסוימים בגלל מה שהיא אמרה ועשתה. אם היא והמפלגה שלה לא יודעים למכור את מה שהיא עשתה כחיובי, מאיפה בדיוק באה ההפתעה שהיא כבר לא בכנסת יותר? בפוליטיקה, זה לא מה שעשית. זה מה שהציבור חושב שעשית.
 
וחוץ מזה

מאיפה החוצפה של נשים שבחרו קדימה בגלל לבני להתלונן על כך שגלאון בחוץ? קולות נשים שהלכו לקדימה לקחו נתח נכבד ממרצ. אתן אלה שלקחתן קולות ממרצ. אתן העפתן אותה החוצה. אתן אלה שהחלפתן אשה פמיניסטית באשה לא פמיניסטית. (כן, אני ממש מאמינה לכנות של הקמפיין המאוחר של לבני להביא את קולות הנשים. זה נראה מאד מאד אמין ובכלל לא ספין פוליטי...) טלי קורה.
 
הקולות האלו לא הלכו סתם

הם הלכו לאחר שהנשים הבינו שגם במרצ הן קהל סוג ב'. פופוליזם או לא- הליכוד וקדימה לראשונה נלחמו על קולות הנשים ופנו אליהן כאל קהל עיקרי. טיפשי להאשים עכשיו את הנשים, מנהיגי מרצ צריכים להאשים את עצמם, ואני שמחה שהבחירות האלו נתנו להם הזדמנות ללמוד את הלקח שלנשים יש כוח כל כך כבד בהצבעה, ושנשים לא מתפשרות יותר ומשלימות עם הפיכתן לקהל סוג ב'. שחיים אורון לא יגלגל את האשמה ממנו והלאה אלא יפיק לקחים, לא סתם הצביעו ללבני במקום למרצ, אלא לאחר תקופה ארוכה שבהם שמים פס על מה שחשוב לנשים במרצ. בכלל, מרצ פונה יותר ויותר לקולות שהם לא הקולות הוותיקים של המפלגה, והנסיונות שלהם להגיע לפופלריות-פלסטיקית מאבדת את היתרון הגדול שהיה להם.
 

טל קר

New member
יש הרבה נשים שאשמח להצביע עבורן,

אבל שיטת הבחירה הנוכחית שהיא לא פרסונלית גורמת לכל מיני גברים NONAMES במקרה הטוב ועבריין מין במקרה הרע להכנס, ופוגעת ביכולת שלי להצביע עבור נשים שאני תומכת בהן. אופי הבחירות הוא לא משמים, אלא נקבע על ידי גברים, הצנחת 'התנועה החדשה' לתוך מרצ הוא לא משמים אלא נקבע על ידי גברים, מיקומה של זהבה גלאון ברשימה נקבע על ידי גברים, וכל זה פוגע ביצוג נשים, אז מדוע שלא אתקומם נגד כך?
 

טל קר

New member
בוקר טוב, נא להתעורר ולשים לב שנשים מודרות

ממוקדי קבלת החלטות ובפרט בכנסת וגם כיום ב2009 ב'כנסת הכי נשית מאז הקמת המדינה' הן מהוות אחוז זעום אז ישראל עברה מהמקום ה101 ביצוג נשים בכנסת למקום ה55 לערך, עדין אחרי אריתראה, סנגל, איחוד האמירויות, עיראק וסלח לי שאני לא מתנחמת בעובדה שהצלחנו אחרי שישים שנה לעקוף סוף סוף את יצוג הנשים בזימבבווה. גם מרצ היא תנועה גברית בעיקרה שמתיחסת בזלזול לעלה התאנה זהבה גלאון
 
למעלה