הלילה הזה מזכיר לי לילה אחר מ-96

זהבה גלאון בחוץ?

אני מבינה שהתוצאות לא לגמרי לגמרי סופיות (קולות החיילים וכו'), אבל עם שלושה מנדטים הורוביץ בפנים וגלאון בחוץ (וחנין זועבי בפנים, עם שלושה מנדטים לבל"ד). מבחינת יצוג נשים, אנחנו מזנקות בענק - מספרית. אבל עם גלאון בחוץ, זו אבידה גדולה. חיים אורון נשא אתמול נאום אכלו-לי-שתו-לי, שלא הערכתי בכלל. לא הייתה בו שום התבוננות פנימה ושום לקיחת אחריות. המהלך של המיתוג מחדש (זה כל מה שזה היה בעיני) דחף לרשימה כל מיני אנשים, אך לא עשה דבר בעל משמעות. לו הייתי יודעת שהצבעה למרצ עשויה "להציל" את גלאון, אולי הייתי עושה זאת. העתיד נראה רע מאוד כרגע, אבל לא יכולתי שלא להתרשם ממספר הנשים שנכנסו לכנסת, במיוחד מקדימה ומישראל ביתנו.
 

the new L

New member
אורית נוקד נכנסה במקום זהבה גלאון

במהלך הלילה, אחרי שהמנדט העודף, עקב הסכם העודפים, עבר ממרצ לעבודה.
 

the new L

New member
אני רק מקווה שאיכשהו

העבודה יקבלו עוד מנדט, ואז תיכנס לכנסת ד"ר עינת וילף, שמאוד התרשמתי ממנה שהיא יכולה להוביל את הדור הבא של מפלגת העבודה.
 
ברור לי שהוא ממש לא רואה עצמו אחראי

ולו קצת. הציבור שלו נהר לקדימה כדי להציל את ליבני - כך הוא רואה את זה.
 

mayya22

New member
לתחושתי מרץ הפכה לתת זרם של קדימה

אותה היצמדות פורמלית ל"דמו-קלפטו-קרטיה" ( תודה אורי) הזרמה של הגברים הלבנים המגעילים מ"התנועה החדשה", כל כך חדשה כי נוצרה לקדם גברים לבנים שנייה לפני הבחירות, העמדה הציונית המרכזניקית, רק טובים בהפחדה ( הקמפיין נגד ליברמן)
 

אורי 0

New member
ממש לא נכון

מרץ הם עדיין מפלגה סוציאל דמוקרטית, תומכת בזכויות האזרח, תומכת בשתי מדינות לשתי עמים, ירוקה יחסית, מובילה בחקיקה מתקדמת ופמיניסטית, וכמעט יחידה בזכויות להט"ב (לא במקרה נבחר שם ההומו היחיד שמחוץ לארון, דבר שאני חושב שהוא משמעותי משהו). מרץ תמיד היתה, כמובן, מפלגה ציונית, מפלגת היורים והבוכים, עם תמיכה עקבית בכל מלחמה ב48 השעות הראשונות בדיוק, עם יחס של התנשאות מסוימת על הפלסטינים וכל המחלות של השמאל הציוני. היא תמיד האמינה בכל ליבה ב"מדינה יהודית ודמוקרטית", תמיד תמכה בשירות בצה"ל וכו'. אז נכון,מר"צ הדיחה פעם אחרי פעם פעילות ופעילים מרשימים (לא רק אלוני, גם דדי צוקר) לטובת מנהיגים "מדיניים". היא הסתבכה בכל מיני נסיונות למכור את הרעיונות שלה לזרם המרכזי (חיים אורון תיווך בין אולמרט לברגותי, למשל). היא הסתבכה בעיקר בשמונה השנים האחרונות בסתירות של השמאל הציוני. אבל זה פשוט המשך למה שהיא היתה כל השנים. מרץ לא עזבה אותי, אני "עזבתי" אותה.
 

magenta73

New member
זה שיש עוד נשים

זה נחמד, השאלה מי הן ומה הן יעשו בדיוק, מה הדעות שלהן, כמה הן בעד זכויות נשים ומודעות חברתית. שימי לב: אנסטסיה מיכאלי, (ישראל ביתנו), מגישה בערוץ 9 לשעבר, הסבירה ל-ynet כי תנצל את תפקידה החדשה כדי להתמקד בנושאי רווחה ובקידום מעמד האשה. >>> עד כאן סבבה. "גם עכשיו אני עוסקת בתחום החברתי, כי הוא מאוד קרוב לליבי", היא סיפרה. "האיום האיראני זה עניין ביטחוני מאוד חשוב ויש לנו יושב ראש שמבין בנושא היטב, ולי מאוד חשוב לדאוג לחינוך. אני, כאם לשבעה ילדים ושמיני שבדרך, מבינה זאת היטב. נושא החינוך מאוד חשוב, כי אני רוצה לעודד נשים ללדת יותר ילדים שגם להם יהיו מוסר ונאמנות לישראל". >>> מרימה גבה... לעודד נשים ללדת בשביל להראות מוסר ונאמנות לישראל? משמע אם אני לא אביא 5 ברצף, אין לי נאמנות, ואם אין נאמנות אין אזרחות, לא?... כדאי התחיל לעבוד על קבלת דרכון זר כבר מעכשיו? נראה לי יותר פשוט מלהתחיל להשריץ ילדים זה אחר זה... היא מבינה שתפקידה החדש יחייב אותה לעמוד בלוח זמנים צפוף במיוחד, ולכן תהיה חלוקת עבודה חדשה בינה לבין בעלה: "זה לא פשוט לקבל החלטה כזו עם שבעה ילדים. כשהתלבטתי בנושא, אמרתי לאביגדור שתהיה בעיה מבחינת הזמן. הוא השיב 'יש לך בעל', אז למדנו להסתדר ולחלק את הזמן בצורה נכונה". לדבריה, גם ילדיהם הגדולים יצטרכו לעזור בגידול אחיהם הקטנים, "כמו במשפחות של חרדים". >>> סחה על אביגדור, האמת. הנה הפתרון לכל מי שרוצה להתקדם בקריירה אבל חושבת שאין לה זמן - היא צריכה גורילה מאיימת שתזכיר לה שיש לה בעל!!! וילדים אחרים שיגדלו את הילדים הקטנים יותר! ברור! בשביל זה מביאים ילדים! בשביל זה ובשביל המוסר והנאמנות לישראל!!! באשר אבדנו אבדנו.
 
חבל שלא קראת את הראיון איתה בלאשה

קשקשתי על זה בזמנו. זה הופיע בגליון לאשה ששאלתי מהספר שלי בעיקר לצורך מחקר אנתרופולוגי קטן משלי. רציתי לראות מה כתוב בשבועון המופנה לנשים. שם היא טוענת שהיא מתכוונת ללדת עוד ועוד. הבעל, היא צחקקה שם על כך שהוא לא מעורב בגידולם, אני לא זוכרת איזו עובדה היא ציינה בקשר לזה אבל היה ברור שהוא מין דובדבן שעל הקצפת, מרחף לתוך הבית בסוף היום ותורם את חלקו. הפסיכולוג שלהם. נכון שעם ערב-רב כזה של ילדים צריך פרנסה טובה, ואת זה הוא עושה ברוב שעות היום, מסתבר.
 
קצת אבסורד

שתרומה מספרית גדולה כל כך לנשים בכנסת מגיעה ממפלגה גזענית ומפלגות השמאל (מרצ וחד"ש) לא מכניסות אף אישה. שליש נשים זה לא רע - ולדעתי סוג השיריון שצריך להתחיל להנחיל גם במפלגות אחרות (ראו בל"ד).
 

טל קר

New member
בסופו של דבר החלטתי לבחור לפי 'מבחן התוצאה'

של קיום נשים, כדי שהוא יתרום לתהליך של הגדלת קיום נשים בפוליטיקה, לצערי בשמאל אני לא רואה לא רק תוצאות אלא גם לא תהליך כזה, רק הצהרות כאלה, והפער בין ההצהרות לביצוע פשוט גורם לי להיות לא מסוגלת בזמן אמת לתמוך בזה. בחיים שלי לא הייתי קול צף לפני הבחירות הנוכחיות.
 

Old Girl

New member
בדיוק, אני לא רואה הרבה אנשים

בין אלה שאני מזדהה פחות או יותר עם דעותיהם, שהצביעו משהו בלי להתפשר. אני אישית הרגשתי שהפשרה גדולה מדי עבורי ואני לא הולכת להצביע (גם בעתיד) עד שלא הרגיש שלמה עם הפתק שאני שמה. אבל אם היו גוררים אותי בכוח לקלפי, הייתי מצביעה גם אני בעד קדימה, כי אני כל כך מאוכזבת מהמיזוגניות הגלויה של חלק מהמפלגות וה"מנהיגים" (הקמפיין נגד ציפי לבני הרגיז אותי מאוד), שאני מעדיפה כל מפלגה שמקדמת ייצוג נשי, על פני כל מפלגה שאינה מקדמת אותו. אם הייתי חייבת לבחור, תחת איומי אקדח, בין "ישראל ביתנו" ל"חד"ש" - הייתי בוחרת בלי למצמץ ב"ישראל ביתנו" כי אני לא מוכנה לראות יותר דחיקת נשים לשוליים של ספירה ציבורית כלשהי. לא אכפת לי כרגע האם מדובר בנשים פוליטיקאיות מהסוג שאני רוצה או לא. אני מאמינה שאם תהיינה מספיק נשים, אם נגיע כמו שבדיה ל - 45% של נשים בכנסת - גם מנהיגות פמיניסטיות ימצאו שם מקום טבעי.
 

menl

New member
וואלה: הגברים של מרצ לא ג’נטלמנים?

זו הייתה הכותרת בדף הראשי. כותרת הכתבה עצמה: הלחץ לא עזר: גלאון תישאר מחוץ לכנסת יום רביעי, 11 בפברואר 2009, 18:35 מאת: נעמה טלמור, מערכת וואלה! חדשות 11 ארגוני נשים קראו ליו"ר המפלגה אורון לפנות את מקומו לטובת גלאון. גורמים במרצ: "העם אמר את דברו, הבקשה לא רלוונטית"
 

the new L

New member
זה באמת לא הגיוני

לבקש בקשה כזאת אחרי הבחירות .לפני הבחירות, הגיוני היה לדרוש שגלאון תוצב במקום גבוה יותר. מה הרעיון לעשות את זה אחרי הבחירות ולא לפניהן?
 
לפני הבחירות

אמרו שהעובדה שזהבה גלאון מוצבת במקום הרביעי ולא השלישי היא סימבולית בלבד, מכיוון שאין שום סיכוי שמרצ תקבל רק שלושה מנדטים. אף אחד לא שיער את התופעה הזו לפני הבחירות. וזה לא שזו תנודה אקראית - זהו כישלון אדיר, והאחראים העיקריים לו הם חיים אורון והתנועה החדשה. לכן, הגיוני שתוך כדי נשיאה באחריות שלהם, הם גם יתקנו את העיוות בכך שלמרצ אין נציגה בכנסת.
 
למעלה