הכשרה של בריסטה

noammans

New member
הכשרה של בריסטה

בביקורי בבתי קפה שונים שמתי לב שאני יכול לחזור לבית קפה מסויים, ובכל פעם לקבל קפה שונה - ובהבדלים גדולים. לדוגמה קפוצ'ינו: באותו בית קפה, פעם הוא יהיה עם שליש חלב ושליש קצף - ופעם אחרת הרבה חלב ומעט קצף. פעם יהיה טמפרטורה טובה, ופעם חם יותר מדי ( עד כדי שינוי הטעם של החלב ). שלא לדבר על האספרסו, שכל פעם יוצא אחר. לדעתי ההבדל הוא בבריסטה שבמשמרת באותו זמן. האם בתי קפה מקפידים על ההכשרה של הבריסטה? האם הם עושים מאמתים להבטיח איכות אחידה?
 

scoti5

New member
הכשרות

ללא ספק, ההבדל הוא בבריסטה (אם ניתן לקרוא לחלק ממפעילי המכונה בשם המכובד הזה). ברוב בתי-הקפה, לא שמים מספיק דגש על הדברים והנושאים שבריסטה צריך לדעת. זאת בעיקר בגלל עלות גבוהה של חלב ואמצעים אחרים שנצרכים במהלך התלמדות בריסטה. אתה יכול להגיד עלי "פלצן", אבל לי יש מספר מקומות ספציפיים ששם אני שותה קפה. במקומות שאני לא מכיר, אני בדרך כלל לא מסתכן ומזמין מים מינרלים. ולכל מי שרואה ב"ארקפה" אלוהים: גם לבריסטי ב"ארקפה" יש ימים כאלה וימים כאלה, וגם ב"ארקפה" יש בריסטי פחות טובים. בתקווה לעתיד/קפה טוב יותר.
 

davesh

New member
לא מסתכן???? עוד לא שמעתי על מישהו

שמת ממנה לא טובה של קפה.
 

scoti5

New member
לא מת

אבל למה שאני אשתה משהו שהוא לא טוב? קפה דלוח או שרוף הוא לא אופציה בשבילי...
 

mdiamant

New member
מצטער לאכזב אותכם

כל הרשתות לוקחות סטודנטים שלא מבינים בכלל איך המכונה עובדת!!!
 

scoti5

New member
אחריות

של כל רשת או מותג פרטי לדאוג להעביר מידע לאנשים שהיא לוקחת. מה גם שבדרך-כלל, לא לוקחים אנשים חסרי נסיון בכלל לעמוד מאחורי בר.
 

ב ריסטה

New member
הכשרות

בתור מישהו שהיה אחראי על התלמדויות של בריסטות (או בריסטי או בריסטאים, שתי נקודות למי שנותן לי את צורת הרבים הנכונה...) אני מסכים עם כל מה שנאמר הנ"ל, בד"כ הקפה בבתי הקפה משתנה באיכות ההכנה מיום ליום. לדעתי, הבעיה היא שבתי קפה נכנסים למתכונת של הכנת קפה בסטנדרט ישראלי (היינו: קפה/חלב רותח), ולא שמים דגש על סטנדרטים בינלאומיים. הגורם לבעיה הוא, שעל כל אדם שמתלונן שהקפוצ'ינו שלו רותח, יש עשרה שיתלוננו שהוא לא וכך הבריסטה שעומד מאחורי הבר לא יכול להקפיד על סטנדרט אחיד ולכן לא משתלם לבעל-הבית להכשיר את כל העובדים על הסטנדרט הזה... בקיצור, ייקח זמן, אם בכלל, עד שקהל הלקוחות הישראלי ילמד לשתות קפה בסטנדרט הנכון...
 
ככל שהצרכן ידע לדרוש, יאלצו יותר

בתי קפה ללמוד וללמד את המקצוע שלהם - הכנת קפה ע"פ הסטנדרטים הנכונים. מצד שני, ניתן לומר שחל שיפור משמעותי בנושא והיום כמעט בכל בית קפה שמגדיר את עצמו בית קפה, תקבל קפה עשוי היטב. באזור ת"א, בכל אופן. הדרך להגיע לכך היא כמובן בעזרת הכשרה. אין דרך אחרת. כן, הרבה חלב ישפך אבל לא בוכים על חלב שנשפך, במיוחד לא במקרה הזה. אצלי למשל, עד שבריסטה מקבל הסמכה להכין קפה ללקוחות, הוא עושה הרבה קפה לחבר'ה ועד שלא כולם מרוצים - אין הסמכה. כשההסמכה לא נלקחת כדבר מובן מאליו, אלא כדבר שצריך להתאמץ בשבילו - בריסטה מקצועי הופך לעניין של כבוד ואף בריסטה מקצועי לא יתן שיצא מידיו כוס קפה לא תקינה ויעדיף לשפוך כד חלב שלם אם, לדוגמה, לא הוקצף כהלכה או ישפוך את האספרסו שלא נמזג בזרימה הנכונה וכו'. לבעל הבית, בטווח הארוך, זה משתלם. אגב, בריסטה ברבים = בריסטי.
 
למעלה