הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
אוקטובר 2005 - הגשר מעל נחל שקמה.
כך זה נראה אז.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
אוקטובר 2005 - עוד מבט על גשר שקמה.
אז ניצב הגשר הזה בודד.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
הגשרים מעל נחל שקמה.
נקודה מס' 6 במפת ההתמצאות. טוב, מאז 2005 עברו שלוש שנים. בינתיים נבנה גשר חדש והצטרף לקודמו, שנראה במצב משופר לעומת יתר הגשרים הישנים שבתוואי. בתמונה: הגשר החדש גבוה במפלסו מעל הישן. מבט למזרח.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
הגשר החדש מעל נחל שקמה.
מבט ממערב למזרח. גם כאן נבנה הגשר עם הכנה לחשמול.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
סטטוס עבודות בסמוך לנחל שקמה.
לאחר טיפוס קל למפלס הגשר החדש מתבררת תמונת העבודות. הרבד והמסילה החדשה שליוותה אותנו כל הדרך דרומה מהישוב עוזה מתחלפים לתוואי מהודק ללא רבד. כמו"כ ניתן להבחין שתנועת הרכבות לעדיין מתנהלת ע"ג הגשר והתוואי הישנים. בתמונה (מבט צפונה) ניתן להבחין באופק בציוד הנדסי העובד על הקו. אגיע אליו בהמשך.
 

בועז ל

New member
סטטוס עבודות בסמוך לנחל שקמה.
לאחר טיפוס קל למפלס הגשר החדש מתבררת תמונת העבודות. הרבד והמסילה החדשה שליוותה אותנו כל הדרך דרומה מהישוב עוזה מתחלפים לתוואי מהודק ללא רבד. כמו"כ ניתן להבחין שתנועת הרכבות לעדיין מתנהלת ע"ג הגשר והתוואי הישנים. בתמונה (מבט צפונה) ניתן להבחין באופק בציוד הנדסי העובד על הקו. אגיע אליו בהמשך.
הפסקה לכמה שעות ואחזור.
מצטער, השרשור הזה יצטרך להתנהל בתשלומים.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
מנחל שקמה לכיוון דרום.
בתמונה, רצועת העפר המהודקת ללא רבד הגבעה המתנשאת משמאל לתוואי היא תל מילחה..
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
פה קבור הכלב.
או ליתר דיוק: כבלי התקשורת . עפ"י השרידים שמסביב לתא, עושה רושם שסיבים אופטיים כבר מונחים ומחוברים בתאים.
 

fireman

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
תאמין לי, אני יותר מופתע ממך.
 

fireman

New member
הסבר, נמק והבא דוגמאות.
תראה, אנחנו יושבים כאן מתבכיינים
ששום דבר לא קורה אבל הופתעתי, את האמת. כל השטחים המרובדים שעליהם כתבת "עדיין עם הרבד" אלה שטחים שעד לפני חודשיים (הפעם האחרונה שנסעתי ברכבת) היו שטחי עפר מהודק וזה הכל עבודות הבטונים מתקדמות במקומות שונים אך תקועות במקופות אחרים כמו הגשר שהזכיר BMWE. בבאר שבע כלום לא קורה כבר יותר משנה ואין שום סיבה לקדם בכלל עבודות בתחומי העיר באר שבע כאשר תאריך היעד האופטימי מדבר על עוד 4 שנים במקרה האופטימי.
 
תראה, אנחנו יושבים כאן מתבכיינים
ששום דבר לא קורה אבל הופתעתי, את האמת. כל השטחים המרובדים שעליהם כתבת "עדיין עם הרבד" אלה שטחים שעד לפני חודשיים (הפעם האחרונה שנסעתי ברכבת) היו שטחי עפר מהודק וזה הכל עבודות הבטונים מתקדמות במקומות שונים אך תקועות במקופות אחרים כמו הגשר שהזכיר BMWE. בבאר שבע כלום לא קורה כבר יותר משנה ואין שום סיבה לקדם בכלל עבודות בתחומי העיר באר שבע כאשר תאריך היעד האופטימי מדבר על עוד 4 שנים במקרה האופטימי.
אופטימי מאד, ערן
אכן העדכון של בועז מצביע על עבודות רבות בקטע נען-ב"ש. אולם כידוע החור השחור שאליו נשאב הפרוייקט כולו הוא דווקא קטע נען-לוד. ובו לא קורה כלום. מלבד נס כגון ביאת המשיח איני רואה כל סיכוי להשלמת ההכפלה בארבע שנים. לכן העבודות אכן מעודדות, אך לכל היותר הן יכולות להצביע על כך שהפרוייקט יסתיים באוגוסט 2015 במקום באוקטובר 2015 (תאריכים שרירותיים שבחרתי, יכולח להיות גם יותר גרוע...)
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
תצפית מתל מילחה.
תל מילחה שנמצא כ-ק"מ דרומית לגשר שקמה (נקודה 7 במפת ההתמצאות) מהווה נקודה מעולה להתרשמות . התל סמוך מאוד לתוואי הישן, שעדיין פעיל, ומתרומם מהקרקע, ממזרח למסילה, כאילו עפ"י הזמנה. החשש מפני סטטוס נמוך של העבודות התברר כנכון רק באופן חלקי. רצף הרבד שהופסק בגשר שקמה מתחדש כבר לאחר מספר מאות מטרים בלבד דרומה. אפשר לנשום לרווחה.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
תצפית לכיוון צפון מתל מילחה.
ברקע גשר הרכבת מעל נחל שיקמה.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
תצפית לדרום מתל מילחה.
בתמונה: התוואי הישן הפעיל ומערבית לו התוואי החדש. הסטת התוואי מערבה התחייבה בשל הקרבה הרבה של המסילה הקיימת לתל הארכאולוגי.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
עוד תמונה לכיוון דרום מתל מילחה.
למרות האיכות הגרועה של התמונה, אני מעלה אותה בכל זאת.התמונה עושה קצת סדר למי שמכיר חלקית את האזור. באופק מפעל אמבר שנמצא בסמוך לצומת דבירה. רכבות משא יוצאות ממנו מדי פעם. כמו"כ, ניתן לראות את ההפרדה המפלסית (קרובה יותר בתמונה) אותה צילמתי מכביש 40.
 
עוד תמונה לכיוון דרום מתל מילחה.
למרות האיכות הגרועה של התמונה, אני מעלה אותה בכל זאת.התמונה עושה קצת סדר למי שמכיר חלקית את האזור. באופק מפעל אמבר שנמצא בסמוך לצומת דבירה. רכבות משא יוצאות ממנו מדי פעם. כמו"כ, ניתן לראות את ההפרדה המפלסית (קרובה יותר בתמונה) אותה צילמתי מכביש 40.
את הרכבות בקו דגון חיפה - אמבר דבירה
קלטה עדשת מצלמתך בתמונה שצולמה למעלה בשירשור, בקריית גת עם הפנים דרומה. התמונה טובה לטעמי, משום שמתעדת נכונה את המצב בשטח.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
קצת אקשן נייד.
זוכרים את סימני העבודות (LIVE) מצפון לנחל שקמה. ובכן, לאחר תל מילחה דילגתי צפונה, כמה מאות מטרים מהנחל, ולפניי נתגלתה תחנה תפעולית נוספת שאכנה אותה בשם: תחנת שקמה. סר אשבי, אתה מוזמן לעדכן אותי בשם התחנה. באותו הרגע הגיע לצילום רכבת משא, במיוחד לידידי היקר אורי404.
 
קצת אקשן נייד.
זוכרים את סימני העבודות (LIVE) מצפון לנחל שקמה. ובכן, לאחר תל מילחה דילגתי צפונה, כמה מאות מטרים מהנחל, ולפניי נתגלתה תחנה תפעולית נוספת שאכנה אותה בשם: תחנת שקמה. סר אשבי, אתה מוזמן לעדכן אותי בשם התחנה. באותו הרגע הגיע לצילום רכבת משא, במיוחד לידידי היקר אורי404.
תחנה תפעולית תל נגילה .
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה