הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
והמשמעות: שינוי התוואי.
בעקבות השלמת ההפרדה המפלסית בסמוך לישוב נועם, הוסט תוואי המסילה והוא עובר מעתה כ-100 מטר מזרחה מהתוואי הישן. בתמונה: מבט לצפון, לעבר התוואי הישן של המסילה. זו אגב, פורקה ביסודיות.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
אותה גברת ישנה.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
ובכיוון ההפוך.
עדיין ליד נועם- מבט דרומה לעבר סוללת התוואי הישן של המסילה. באופק ניתן להבחין בהפרדה מפלסית נוספת שהושלמה.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
מה קורה על הגשר בנועם?
התוואי החדש כבר פעיל, כמובן. בנוסף,מסילה נוספת מונחת וממשיכה צפונה עד לקרבת הישוב עוזה. להשלמת העבודה יש להוסיף שכבת רבד על המסילה ולהדקה. בהמשך, נראה עד היכן מגיע קטע זה של המסילה גם בכיוון דרום - הוא הכיוון המוצג בתמונה.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
עדיין בנועם - צפונה עם המסילה .
כמה מאות מטרים מההפרדה המפלסית של נועם מתגלית הפרדה מפלסית (חקלאית) נוספת, מדרום לישוב עוזה.גם כאן, סטטוס המסילה דומה למתואר בהודעה הקודמת.
 

בועז ל

New member
עדיין בנועם - צפונה עם המסילה .
כמה מאות מטרים מההפרדה המפלסית של נועם מתגלית הפרדה מפלסית (חקלאית) נוספת, מדרום לישוב עוזה.גם כאן, סטטוס המסילה דומה למתואר בהודעה הקודמת.
בנועם מסתיימים שידורינו לערב זה. המשך הסקירה
יובא בהקדם.לילה טוב!
 

XrayCharlie

New member
עדיין בנועם - צפונה עם המסילה .
כמה מאות מטרים מההפרדה המפלסית של נועם מתגלית הפרדה מפלסית (חקלאית) נוספת, מדרום לישוב עוזה.גם כאן, סטטוס המסילה דומה למתואר בהודעה הקודמת.
מה תהיה מהירות הרכבת בעיקול הזה?
חשבתי שגם מיישרים את הקו (ברור שיהיו עיקולים, אבל כאלה?)
 

raminec

New member

megashock

New member
אשליה אופטית בחסות בועז ל
כך זה נראה לפני שנה: http://img2.tapuz.co.il/forums/1_106743307.jpg מהזווית הזו ניתן לראות שמדובר בעיקול עם מהירות תכן גבוהה למדיי.
תודה, המהירות בקו עלתה בעקבות השיפור ?
האם בעקבות העברת המסילה והכפלתה בתוואי נועם-עוזה קוצר משך הנסיעה לב"ש ?
 

בועז ל

New member
תודה, המהירות בקו עלתה בעקבות השיפור ?
האם בעקבות העברת המסילה והכפלתה בתוואי נועם-עוזה קוצר משך הנסיעה לב"ש ?
דומני שסר אשבי התייחס בעבר לפתיחתם של
קטעים קצרים בקו לב"ש. למיטב זיכרוני, אין לכך השפעה על משך הנסיעה. קבל בינתיים תמונה של רכבת DD בקטע האמור.
 

בועז ל

New member
דומני שסר אשבי התייחס בעבר לפתיחתם של
קטעים קצרים בקו לב"ש. למיטב זיכרוני, אין לכך השפעה על משך הנסיעה. קבל בינתיים תמונה של רכבת DD בקטע האמור.
הגברת הזקנה בעיקול. מהירות נסיעתה בקטע זה,
להערכתי,לא נפלה מ-110 עד 120 קמ"ש.
 

raminec

New member
תודה, המהירות בקו עלתה בעקבות השיפור ?
האם בעקבות העברת המסילה והכפלתה בתוואי נועם-עוזה קוצר משך הנסיעה לב"ש ?
קיצור משך הנסיעה
גם אם המהירות המותרת לנסיעה בקטעים בעייתיים מסויימים ששודרגו עלתה, הרי שהמסילה עדיין בודדת ונסיעה של רכבת אחת בכיוון צפון עדיין תלויה בנסיעה של רכבת שניה בכיוון דרום או רכבות משא שנוסעות לאט יותר וצריכות להמתין בתחנות תפעוליות שאפשר יהיה לעקוף אותן. על מנת שזמן הנסיעה הכולל יתקצר יש צורך בתיאום נרחב של תזמון הרכבות בצווארי הבקבוק הרבים שבהם חייב להיות תיאום בין הרכבות. לדוגמה: מעבר בקטע נען-לוד שבו מסילה אחת משרתת את הקו לב.שבע ואת הקו לב. שמש. זמן הנסיעה בין ב. שבע לנען יכול להתקצר ועדיין "חלון ההזדמנויות" של הרכבת מב. שבע לעבור באותו הקטע לא השתנה. כנ"ל לגבי קטע המסילה בין לוד לבין ת. ההגנה שהולך ומצטופף לו עם רכבות מהראשונים, אשקלון, ב. שמש וב. שבע. זה לא שאי אפשר לשנות את הלו"ז על מנת לקצר את זמן הנסיעה אבל זה מצריך קצת מחשבה ולא כל קיצור של שתי דקות בזמן הנסיעה בין ב.שבע לנען יכול לאפשר קיצור בזמן הנסיעה הכולל. עדיין, לדעתי רכבת ישראל צריכה להטריח את עצמה ולהוציא לו"ז חדש שיכלול את השיפור בזמן הנסיעה שנוצר עקב ביטול המעבר בנתב"ג (כן כן, הם עדיין לא הורידו את הזמן הזה מזמן הנסיעה הכולל) וכן את השיפורים שנוצרו משדרוג קטעים נבחרים בדרך שבין נען וב.שבע. ישנם שני חשודים מידיים באי שינוי הלו"ז: 1. שיקול פוליטי כלשהו שדובר עליו בעבר כאן בפורום לגבי זה שזה לא משנה את זמן הנסיעה אם עוברים או לא עוברים בנתב"ג וגם אם קיים הבדל הנוסעים לא ירגישו את ההבדל בשטח. 2. הרבה יותר מרשים להציג בלו"ז אחד בגאווה שיפור של 30 דקות בזמן הנסיעה מאשר כל חצי שנה קיצור של חמש דקות במשך שלוש שנים ואם נוסיף לזה את קיצוץ זמן הנסיעה דרך נתב"ג הרי שמדובר אף בזמן רב יותר שיקוצץ בסופו של דבר.
 
קיצור משך הנסיעה
גם אם המהירות המותרת לנסיעה בקטעים בעייתיים מסויימים ששודרגו עלתה, הרי שהמסילה עדיין בודדת ונסיעה של רכבת אחת בכיוון צפון עדיין תלויה בנסיעה של רכבת שניה בכיוון דרום או רכבות משא שנוסעות לאט יותר וצריכות להמתין בתחנות תפעוליות שאפשר יהיה לעקוף אותן. על מנת שזמן הנסיעה הכולל יתקצר יש צורך בתיאום נרחב של תזמון הרכבות בצווארי הבקבוק הרבים שבהם חייב להיות תיאום בין הרכבות. לדוגמה: מעבר בקטע נען-לוד שבו מסילה אחת משרתת את הקו לב.שבע ואת הקו לב. שמש. זמן הנסיעה בין ב. שבע לנען יכול להתקצר ועדיין "חלון ההזדמנויות" של הרכבת מב. שבע לעבור באותו הקטע לא השתנה. כנ"ל לגבי קטע המסילה בין לוד לבין ת. ההגנה שהולך ומצטופף לו עם רכבות מהראשונים, אשקלון, ב. שמש וב. שבע. זה לא שאי אפשר לשנות את הלו"ז על מנת לקצר את זמן הנסיעה אבל זה מצריך קצת מחשבה ולא כל קיצור של שתי דקות בזמן הנסיעה בין ב.שבע לנען יכול לאפשר קיצור בזמן הנסיעה הכולל. עדיין, לדעתי רכבת ישראל צריכה להטריח את עצמה ולהוציא לו"ז חדש שיכלול את השיפור בזמן הנסיעה שנוצר עקב ביטול המעבר בנתב"ג (כן כן, הם עדיין לא הורידו את הזמן הזה מזמן הנסיעה הכולל) וכן את השיפורים שנוצרו משדרוג קטעים נבחרים בדרך שבין נען וב.שבע. ישנם שני חשודים מידיים באי שינוי הלו"ז: 1. שיקול פוליטי כלשהו שדובר עליו בעבר כאן בפורום לגבי זה שזה לא משנה את זמן הנסיעה אם עוברים או לא עוברים בנתב"ג וגם אם קיים הבדל הנוסעים לא ירגישו את ההבדל בשטח. 2. הרבה יותר מרשים להציג בלו"ז אחד בגאווה שיפור של 30 דקות בזמן הנסיעה מאשר כל חצי שנה קיצור של חמש דקות במשך שלוש שנים ואם נוסיף לזה את קיצוץ זמן הנסיעה דרך נתב"ג הרי שמדובר אף בזמן רב יותר שיקוצץ בסופו של דבר.
בנתיים יש גמישות רבה יותר במידה ויש איחורים.
אני מעריך כי ניתן לצמצם בכ 5-7 דקות את משך הנסיעה , ואולי קצת יותר בשל ביטול מעבר רכבות בנתב"ג, אם נתעלם מרכבות משא שחולקות את אותה מסילה , מהמפגשים הבלתי נמנעים עם רכבות בקו ירושלים בתחנה תפעולית נען . יש לזכור כי הקו בעיצומו של עבודות תשתית נרחבות, וצפויים ימים של סגירת קווים כמו זה שבשבוע הבא, והגבלות מהירות בקטעים "חמים" שבסמיכות להן מתבצעות עבודות. גם את השינויים הללו יש לקחת בחשבון ולשכלל בהתאם את זמני נסיעה בהתאם למצב המשתנה מעת לעת. זאת ועוד, שינוי משך הנסיעה בקו ב"ש יבוא לביטוי אחרי שינוי זמני רכבות נוסעים/משא בקווים אחרים העוברים בלוד, ומכאן נדרש שינוי זמנים כלל ארצי. יתכן שיש מקום לשינוי בלו"ז החדש בקוים אחרים אלו שחולקים מפגש רכבות בנען ובלוד, ורק לאחר מכן קיצור זניח למדי בשלב זה במשך הנסיעה. אי הסמיטריות בקטעי קצה של המסילה הבודדת מול המסילה הכפולה מונע מהנוסעים להנות עתה מהבשלת קטעי מסילה חדשים אך לא כפולים בקו ב"ש.
 

בועז ל

New member

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
תחנה תפעולית אחוזם.
נקודה מס' 4 במפת ההתמצאות. גם בשנה שעברה הייתה התחנה פעילה. מבחינה זו, אין חדש.
 

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ק.גת-באר שבע. סקירה שנתית.
חלפה שנה מאז סקרה הוועדה לענייני אי-הכפלת מסילת לוד-ב"ש את הפרויקט. בתום השנה יצאתי להתעדכן בקורות הפרויקט המדשדש.רמי'ש, יו"ר הוועדה, נעדר הפעם מהסקירה, אך אל דאגה: בקרוב תושלם סקירת הפרויקט גם במקטעו הצפוני (ק.גת-לוד) , אז נשוב לסקר יחדיו את המשך עלילות הפרויקט. בדיעבד, התברר לי שרמי'ש היקר חסך מעצמו סבל וטרחה, אך בעיקר אבק דרכים. חדשות גדולות אין בסקירה זו. לא חדשות טובות מדי וגם לא רעות מדי. לנגב קצב משלו, וכנראה שאין בררה אלא לזרום עם הקצב הזה. את השרשור בחרתי לפתוח דווקא בתמונה מעודדת: צוות עובדים שנתגלה מניח מסילה מצפון לנחל שקמה. אז יאללה, לדרך!
הגשרים מעל נחל אדוריים..
נקודה 5 במפת ההתמצאות.בתמונה מופיעים הגשר הישן והגשר החדש, אליו הועתקה תנועת הרכבות. יש להודות לכביש 6 על פתיחתו המהירה של הגשר מעל נחל אדוריים. ככלל, בכל מקום בו מתמשקים כביש 6 ומסילת הרכבת, בוצעו עבודות הרכבת באופן מהיר יותר ע"מ לאפשר את פתיחתו של הכביש. אגב, כל התמונות שצולמו לכיוון דרום צולמו מול השמש, דבר שמוריד מאיכותן. עמכם הסליחה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל
הגשרים מעל נחל אדוריים..
נקודה 5 במפת ההתמצאות.בתמונה מופיעים הגשר הישן והגשר החדש, אליו הועתקה תנועת הרכבות. יש להודות לכביש 6 על פתיחתו המהירה של הגשר מעל נחל אדוריים. ככלל, בכל מקום בו מתמשקים כביש 6 ומסילת הרכבת, בוצעו עבודות הרכבת באופן מהיר יותר ע"מ לאפשר את פתיחתו של הכביש. אגב, כל התמונות שצולמו לכיוון דרום צולמו מול השמש, דבר שמוריד מאיכותן. עמכם הסליחה.
הגשר הישן יפורק?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה