הכפלת מסילת ב"ש - סקירה שנתית.

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
הכפלת מסילת ב"ש - סקירה שנתית.
סקירת פרויקט הכפלת מסילת לוד-ב"ש סוגרת עונה רביעית בפורום. להבדיל משנים קודמות, התאפיינה שנה זו בפריצת דרך משמעותית בקידום הפרויקט. מכשולים, שעד לא מזמן נראו כבלתי עבירים, הוסרו. ביניהם: אדמות המחלוקת ואמת המים מנען, מציאת קברים מדרום לקריית גת וביציץ, הבתים הבלתי חוקיים בתחנת רמלה, הפקעת קרקעות אל עזי ועוד מכשולים רבים. את ההתקדמות הרבה בפרויקט יש לזקוף בראש ובראשונה למנכ"ל הרכבת שהעמיד (בצדק רב, לטעמי) את הקו לב"ש בראש סדרי העדיפויות של הרכבת. התערבותו של המנכ"ל בפרויקט רבה מאוד, והנו מעורב אישית בתהליכי העבודה וההשבתות המתחייבות בקו מעת לעת. במקביל, שופרו תהליכי העבודה, הוקצו משאבים נוספים, שודרג הגוף המטפל בהפקעת קרקעות בר"י, ואת הפרויקט מנהל במסירות ובאמונה (תרתי משמע) מנהל הקו, אייל פיטוסי הנמרץ. למי שמפקפק במידת השפעתו של הגורם האנושי, אני מציע להביט שנתיים אחורה ולהיזכר כיצד נראה הפרויקט אז. הסקירה: כמיטב המסורת, גם הפעם הצטרף אליי רמי ואתו מצלמתו המשובחת. מרבית התמונות שתוצגנה להלן צולמו במצלמתו. כאשר תופיע לעתים תמונה "איכותית", תהיה זו העבודה שלי
ברצוני להודות לרמי היקר על הצטרפותו לסיור, לערן (fireman)השריף מב"ש, שעמו סעדנו צהריים ואשר התיר לנו לצלם בעירו
, ותודה מיוחדת למנהל הקו על הליווי הטלפוני הצמוד לאורך כל הסקירה וההסברים המפורטים לכל שאלותינו. אפתח במספר תמונות מלפני כ-10 ימים שצולמו על ידי בנען. בתמונה הראשונה: עבודות הנחת תקשורת.
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
 

jarondl

New member
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
כמו בכל שנה, סיקורים מעולים ששווה לחכות להם!
תודה!
 

luckydude

Active member
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
תודה רבה על הסיקור!
נקווה שקטע לוד-מצליח שמחכה למסירה לשני קבלנים (כאן יש שני מכרזים שנסגרו בסתיו אך טרם נבחרו זוכים: אחד למעקף והעתקת תשתיות ליד המפגש בצמוד למתחם תעבורה הישן והשני עבור הכפלת לוד-מצליח), ושיפורסם המכרז עבור ההפרדה בכביש 411 בקרוב. כל הכבוד למנכ"ל ולצוות שלקח את הפרוייקט הזה ביידים ושסוף סוף רואים תזוזה משמעותית ורצינית בקו הזה. סיום העבודות ייתנו תנופה משמעותית לאזור הנגב ללא ספק.
 
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
תודה על ההשקעה וההסבר המקצועי.
התמונה של מתחם דבירה נהדרת.
 

easylivin

New member
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
תמונה מעולה! תודה רבה לשניכם, מחכה להמשך.
בינתיים, אפשר לומר שלמרות שקצב העבודות ב-2009 היה מעולה (בלי עין הרע) בהשוואה לשנים קודמות, עדיין נראה שעוד רחוק היום שבו תהיה מסילה כפולה ומהירה בין נען לב"ש.
 

בועז ל

New member
תמונה מעולה! תודה רבה לשניכם, מחכה להמשך.
בינתיים, אפשר לומר שלמרות שקצב העבודות ב-2009 היה מעולה (בלי עין הרע) בהשוואה לשנים קודמות, עדיין נראה שעוד רחוק היום שבו תהיה מסילה כפולה ומהירה בין נען לב"ש.
אם לא נעיר את המתים, יש סיכוי סביר שהפרויקט
יסתיים בתוך שנה וחצי.
כולה נותר לנו לחכות קדנציה אחת של לינצ'בסקי...
 

בועז ל

New member
יופי של יחידת זמן.
פניתי להנהלת מאיץ החלקיקים בז'נווה בבקשה
לדעת כיצד נקראת יחידת הזמן הקטנה ביותר, זו שהחליפה את יחידת פלנק לא מכבר. אה-כן... אין בעיה אדוני, השיבו לי באדיבות מהנהלת המאיץ: מדובר בקבוע שנקרא "הקדנציה של לינצ'בסקי", והוסיפו: "ספק רב אם תימצא אי-פעם יחידת זמן קטנה מזו.
 

skooozy

New member
פניתי להנהלת מאיץ החלקיקים בז'נווה בבקשה
לדעת כיצד נקראת יחידת הזמן הקטנה ביותר, זו שהחליפה את יחידת פלנק לא מכבר. אה-כן... אין בעיה אדוני, השיבו לי באדיבות מהנהלת המאיץ: מדובר בקבוע שנקרא "הקדנציה של לינצ'בסקי", והוסיפו: "ספק רב אם תימצא אי-פעם יחידת זמן קטנה מזו.
הי בועז,יצא לכם לצלם בתוך ב"ש באזור ב"ש מרכז?
 

בועז ל

New member
הי בועז,יצא לכם לצלם בתוך ב"ש באזור ב"ש מרכז?
אהלן, מאיר. צילמנו מספר מועט של תמונות בב"ש.
באזור ב"ש מרכז מתבצעות כרגע עבודות מינוריות על הגשר שבדרך חברון (סמוך לב"ש מרכז). בתוככי ב"ש אין עבודות משמעותיות כרגע, למעט העבודות על הגשר שהזכרתי וגשר רגר הנוסף. כפי שהוזכר בפורום בעבר, שנת 2010 עומדת להיות שנה משמעותית ביותר בתולדות הפרויקט ובמיוחד בבאר שבע. בערב, כשאגיע הביתה, אשרשר לכאן מספר תמונות מהעיר.
 

skooozy

New member
אהלן, מאיר. צילמנו מספר מועט של תמונות בב"ש.
באזור ב"ש מרכז מתבצעות כרגע עבודות מינוריות על הגשר שבדרך חברון (סמוך לב"ש מרכז). בתוככי ב"ש אין עבודות משמעותיות כרגע, למעט העבודות על הגשר שהזכרתי וגשר רגר הנוסף. כפי שהוזכר בפורום בעבר, שנת 2010 עומדת להיות שנה משמעותית ביותר בתולדות הפרויקט ובמיוחד בבאר שבע. בערב, כשאגיע הביתה, אשרשר לכאן מספר תמונות מהעיר.
תודה רבה!
כל תמונה תתקבל בברכה
 

amit1270

New member
אהלן, מאיר. צילמנו מספר מועט של תמונות בב"ש.
באזור ב"ש מרכז מתבצעות כרגע עבודות מינוריות על הגשר שבדרך חברון (סמוך לב"ש מרכז). בתוככי ב"ש אין עבודות משמעותיות כרגע, למעט העבודות על הגשר שהזכרתי וגשר רגר הנוסף. כפי שהוזכר בפורום בעבר, שנת 2010 עומדת להיות שנה משמעותית ביותר בתולדות הפרויקט ובמיוחד בבאר שבע. בערב, כשאגיע הביתה, אשרשר לכאן מספר תמונות מהעיר.
עדיף שרשור חדש
 

skooozy

New member
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
המון המון תודה על-
כל התמונות וההסברים! מחכה להמשך ובמיוחד בתוך ב"ש וגשר המסילות ואולי גם משולש מסילות לדימונה(??)..
מותר לקוות... מאיר
 

tzvika pick

New member
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
תודה רבה על הסיקור המרתק!
 

fireman

New member
סיכום סטטוס עבודות ממפגש 224 ועד דבירה |*
לנוחותכם, אני מגיש סיכום סטטוס העבודות בקטע האמור. לטעמי, אלה שאינם מתמצאים במקטעים השונים והרבים של הקו יוכלו להפיק תועלת מסיכום זה. למעשה, סיכום זה יהווה סיכום הפרויקט כולו. קטע מצליח-נען-מפגש 244 סוקר בשרשור זה באריכות ובליווי תמונות, כך שלטעמי ניתן להשמיט אותו מהסיכום. פרויקט הכפלת הקו לב"ש מתפרש על פני קילומטרים רבים. ע"מ לצלם ולסקר את כל המקטעים בהם מבוצעת פעילות, יידרש יותר מיום צילומים. הדברים נכונים במיוחד בימי החורף הקצרים. אי לכך, אעלה להלן תמצית של המקטעים שהוזכרו בשרשור זה וקטעים נוספים עליהם דילגנו בסיור. בהמשך אעלה מספר תמונות נוספות מתוככי ב"ש, אך זה יתבצע כנראה רק מחר. או קיי, מתחילים! מק"מ 4 (מפגש 244 כביש 411) ועד לק"מ 17 פלוס קיימת מסילה כפולה. חלקו של התוואי הוכן לפני מס' שנים עם הקמת כביש 6. בקטע זה מסילה אחת בלבד פעילה. עם סיום העבודות על גשר נחל שורק (ק"מ 7.6) נקבל קטע כפול ופעיל. מק"מ 18 ועד לק"מ 21 - אדמות אל עזי. הקטע נמצא כעת בעבודות המפורטות בשרשור זה. בקצרה: העבודות כוללות הסטת התוואי, בניית גשר מעל נחל האלה והוספת חצי גשר בק"מ ה-18. מק"מ 21 ועד לק"מ 24 קיימות שתי מסילות כשרק אחת מהן פעילה. מק"מ 24 ועד לק"מ 31 (קריית גת) קיימת מסילה חדשה בתוואי חדש. בצמוד אליה ישנה תשתית מוכנה למסילה הנוספת. עד לסוף השנה הנוכחית יונח רבד על כל קטע זה. בתוך הקטע הנ"ל קיימות שתי הפרדות מפלסיות שביצוען התעכב.251 + 252 שמועד סיומן נקבע לאפריל 2010. בתחנת קריית גת הונחו בפברואר השנה מסילות חדשות ונבנה מעבר תת-קרקעי. בתחנה נותר עוד להעביר את התנועה מרציף 4 ל-3, אז תתאפשר הארכת הרציף החדש שבתחנה. מהיציאה מתחנת קריית גת דרומה ועד לפנייה למסילת חלץ לא בוצעו עבודות עקב המצאותו של מבנה ששימש את הקבלן שביצע את ההפרדה המפלסית הסמוכה. הפרדה זו, אגב, הסתיימה לא מכבר. בחודש הבא תחלנה עבודות על קטע זה. מהפנייה למסילת חלץ ועד לדבירה קיימות שתי מסילות עפ"י הפירוט הבא: ק.גת- אחוזם= קטע כפול ופעיל. אחוזם- תל נגילה= קטע כפול ואו-טו-טו פעיל. ינואר 2010 הוא המועד שנקבע להפעלתו. מתל נגילה ועד לדבירה קיים קטע כפול בעל מסילה אחת פעילה. שתי המסילות תיכנסנה לפעולה באפריל 2010. יש לציין שעם פתיחתה של הפרדה מפלסית 262 שבדבירה כל קטע קריית גת-ב"ש מופרד לחלוטין ממפגשים עם הכביש. קטע דבירה ב"ש ימתין לשנת 2010, אז יועתק המאמץ אל קטע זה. ייתכן שאתייחס לכך בהמשך. עד כאן לערב זה. בתמונה: ערב בדבירה.
האם אפריל 2010 יביא עימו איזושהי
בשורה שיוכלו להרגיש הנוסעים בקו? משהו כמו קיצור משך הנסיעה או אולי הגברת התדירות? האם הקטעים שיפתחו יגרמו לאיזשהו שינוי משמעותי בפועל?
 

בועז ל

New member
האם אפריל 2010 יביא עימו איזושהי
בשורה שיוכלו להרגיש הנוסעים בקו? משהו כמו קיצור משך הנסיעה או אולי הגברת התדירות? האם הקטעים שיפתחו יגרמו לאיזשהו שינוי משמעותי בפועל?
מצב הקו יאפשר הכנסת שיפורים באפריל 2010
היתר תלוי בעיקר בחטיבת תפעול.
 

david80

Member
מצב הקו יאפשר הכנסת שיפורים באפריל 2010
היתר תלוי בעיקר בחטיבת תפעול.
וכמה יתקצר זמן הנסיעה לירושלים?
והרי גם שיפור בקטע נען - בית שמש, גם שיפור בקטע רמלה - נען וגם ביטול מפגשי רכבות רבים עשויים להביא לקיצור משמעותי!
 

בועז ל

New member
וכמה יתקצר זמן הנסיעה לירושלים?
והרי גם שיפור בקטע נען - בית שמש, גם שיפור בקטע רמלה - נען וגם ביטול מפגשי רכבות רבים עשויים להביא לקיצור משמעותי!
נכון מאוד. אני יכול לספר לך שכבר היום הרכבות
מת"א לבית שמש מגיעות כחמש דקות בממוצע לפני הלו"ז הרשמי. כאשר תסתיים הכפלת לוד-נען, אני מעריך (בהערכה צנועה) שניתן יהיה לקצר את משך הנסיעה לירושלים לפחות בתשע דקות ואולי אף יותר. בכמה דקות תחליט ר"י לקצר את הלו"ז בסופו של דבר זו שאלה מעניינת בהחלט.
 
נכון מאוד. אני יכול לספר לך שכבר היום הרכבות
מת"א לבית שמש מגיעות כחמש דקות בממוצע לפני הלו"ז הרשמי. כאשר תסתיים הכפלת לוד-נען, אני מעריך (בהערכה צנועה) שניתן יהיה לקצר את משך הנסיעה לירושלים לפחות בתשע דקות ואולי אף יותר. בכמה דקות תחליט ר"י לקצר את הלו"ז בסופו של דבר זו שאלה מעניינת בהחלט.
לפי דעתי ניתן יהיה לקצר את משך הנסיעה
ל-70 דקות בלי לקחת סיכונים רבים בכלל.
 

amit1270

New member
הכפלת מסילת ב"ש - סקירה שנתית.
סקירת פרויקט הכפלת מסילת לוד-ב"ש סוגרת עונה רביעית בפורום. להבדיל משנים קודמות, התאפיינה שנה זו בפריצת דרך משמעותית בקידום הפרויקט. מכשולים, שעד לא מזמן נראו כבלתי עבירים, הוסרו. ביניהם: אדמות המחלוקת ואמת המים מנען, מציאת קברים מדרום לקריית גת וביציץ, הבתים הבלתי חוקיים בתחנת רמלה, הפקעת קרקעות אל עזי ועוד מכשולים רבים. את ההתקדמות הרבה בפרויקט יש לזקוף בראש ובראשונה למנכ"ל הרכבת שהעמיד (בצדק רב, לטעמי) את הקו לב"ש בראש סדרי העדיפויות של הרכבת. התערבותו של המנכ"ל בפרויקט רבה מאוד, והנו מעורב אישית בתהליכי העבודה וההשבתות המתחייבות בקו מעת לעת. במקביל, שופרו תהליכי העבודה, הוקצו משאבים נוספים, שודרג הגוף המטפל בהפקעת קרקעות בר"י, ואת הפרויקט מנהל במסירות ובאמונה (תרתי משמע) מנהל הקו, אייל פיטוסי הנמרץ. למי שמפקפק במידת השפעתו של הגורם האנושי, אני מציע להביט שנתיים אחורה ולהיזכר כיצד נראה הפרויקט אז. הסקירה: כמיטב המסורת, גם הפעם הצטרף אליי רמי ואתו מצלמתו המשובחת. מרבית התמונות שתוצגנה להלן צולמו במצלמתו. כאשר תופיע לעתים תמונה "איכותית", תהיה זו העבודה שלי
ברצוני להודות לרמי היקר על הצטרפותו לסיור, לערן (fireman)השריף מב"ש, שעמו סעדנו צהריים ואשר התיר לנו לצלם בעירו
, ותודה מיוחדת למנהל הקו על הליווי הטלפוני הצמוד לאורך כל הסקירה וההסברים המפורטים לכל שאלותינו. אפתח במספר תמונות מלפני כ-10 ימים שצולמו על ידי בנען. בתמונה הראשונה: עבודות הנחת תקשורת.
תודה רבה על הדיווח (האופטימי לשם שינוי)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה