הילד לא מצייר
אתן מכירות את זה שפתאום "מגלים" בעיה אצל הילד ואז נורא נבהלים ומשווים לילדים אחרים ופתאום רואים בעיקר בעיה ולא ילד? אז זה מה שקרה לנו בסוף השבוע לדבי הציור (או יותר נכון- האי ציור של אביתר). פתאום כמה עובדות התחברו יחד והגענו למסקנה שאולי יש כאן בעיה. אז עזרתכן נחוצה. להלן מספר עובדות: 1. מגירת הציורים של אביתר בגן ריקה (מתחילת השנה) 2. גם בבית הוא אף פעם לא מצייר (ויש הרבה צבעים ודפים והזדמנויות) 3. שמתי לב שהוא מחזיק את העיפרון/צבע בצורה ממש לא נכונה. 4. וכשהוא כבר עושה טובה ומצייר אז יוצר לו לא משהו... בד"כ כמה קוים רוטטים ואז הוא מפסיק . 5. הילד מתעניין בצורות, באותיות מספרים וכל זה- אבל בכל הנוגע ל"כתיבה" (למשל: הקפה בעיגול של צורה מסויימת) הוא משתמט (למשל- עושה חוברת עבודה עם סבא, ומבקש שסבא יסמן את התשובות שלו). 6. שעת ציור בגן היא בין שמונה וחצי לתשע וחצי בבוקר. הרבה הרבה פעמים הוא מפסיד אותה כי אנחנו מגיעים מאוחר יותר. ניסיתי מעט לקרב אותו לציור, וגם להראות לו איך להחזיק את הצבע ככה שיצליח יותר- אבל כל נסיון שלי רק גרם ליותר רתיעה שלו מהנושא. מה לעשות? להניח לו? או שאולי להנחי לו כאן זו *הזנחה*? האם החזקת עט זה משהו שלומדים או משהו שמתפתח ? ועד כמה הציור בגן נראה לכן חשוב ? כי גם כשאנחנו מגיעים בזמן- הוא מצייר מתוך כורח ובד"כ מתחמק. הגננת דווקא מציעה הרבה סוגים של צבעים. אבל נראה שכולם משעממים אותו באותה המידה . או שאולי זה תסכול מחוסר ההצלחה שלו?
אתן מכירות את זה שפתאום "מגלים" בעיה אצל הילד ואז נורא נבהלים ומשווים לילדים אחרים ופתאום רואים בעיקר בעיה ולא ילד? אז זה מה שקרה לנו בסוף השבוע לדבי הציור (או יותר נכון- האי ציור של אביתר). פתאום כמה עובדות התחברו יחד והגענו למסקנה שאולי יש כאן בעיה. אז עזרתכן נחוצה. להלן מספר עובדות: 1. מגירת הציורים של אביתר בגן ריקה (מתחילת השנה) 2. גם בבית הוא אף פעם לא מצייר (ויש הרבה צבעים ודפים והזדמנויות) 3. שמתי לב שהוא מחזיק את העיפרון/צבע בצורה ממש לא נכונה. 4. וכשהוא כבר עושה טובה ומצייר אז יוצר לו לא משהו... בד"כ כמה קוים רוטטים ואז הוא מפסיק . 5. הילד מתעניין בצורות, באותיות מספרים וכל זה- אבל בכל הנוגע ל"כתיבה" (למשל: הקפה בעיגול של צורה מסויימת) הוא משתמט (למשל- עושה חוברת עבודה עם סבא, ומבקש שסבא יסמן את התשובות שלו). 6. שעת ציור בגן היא בין שמונה וחצי לתשע וחצי בבוקר. הרבה הרבה פעמים הוא מפסיד אותה כי אנחנו מגיעים מאוחר יותר. ניסיתי מעט לקרב אותו לציור, וגם להראות לו איך להחזיק את הצבע ככה שיצליח יותר- אבל כל נסיון שלי רק גרם ליותר רתיעה שלו מהנושא. מה לעשות? להניח לו? או שאולי להנחי לו כאן זו *הזנחה*? האם החזקת עט זה משהו שלומדים או משהו שמתפתח ? ועד כמה הציור בגן נראה לכן חשוב ? כי גם כשאנחנו מגיעים בזמן- הוא מצייר מתוך כורח ובד"כ מתחמק. הגננת דווקא מציעה הרבה סוגים של צבעים. אבל נראה שכולם משעממים אותו באותה המידה . או שאולי זה תסכול מחוסר ההצלחה שלו?