הילדה הפכה לצמחונית - מה עושים??!!

אישעם

New member
אין בעד מה ../images/Emo24.gif רק רציתי לעזור

עברתי על הרשימה של המגיבים וכשראיתי שאין בה צמחונים (שאני מכיר, כי אולי יש בכ"ז), אז חשבתי שהקישורים יעזרו. בכל מקרה, לא שכחתי את נושא האדם הקדמון וריקבון הבשר בקיבה, אני אוסף חומר (מחפש את הפן המדעי) וארצה להראות לך את הממצאים בעתיד. אני בטוח בדברי אבל כיום יש להציג הכל עם נימוקים ממקורות מבוססים ומדעיים. קיצר לא שכחתי שהדיון לא תם. ובהצלחה עם הקטנטונת.
 

Anathema Device

New member
שלום, הגעתי מקישור

אז דבר ראשון, הסירי דאגה, ההגבלות שביתך הטילה על עצמה לא יפגעו לה בבריאות (כמובן שצריך לאכול נכון. אם היא תתבסס רק על אורז וצ'יפס...) סימוכין לכך את יכולה למצוא למשל בנייר העמדה של ארגון התזונאים האמריקאי והקנדי (ADA): http://www.eatright.org/cps/rde/xchg/ada/hs.xsl/advocacy_933_ENU_HTML.htm דבר שני, פירוט (חלקי) של ירקות ופירות, דגנים וקטניות (צריך לאכול מגוון): דגנים - אורז, חיטה (לחם, פסטות, בורגול, סולת), כוסמת, תירס, שעורה, דוחן, קינואה ושיבולת שועל, ומוצריהם השונים. עם עדיפות לגרסה המלאה (אורז מלא על אורז לבן, קמח מחיטה מלאה על קמח לבן וכו'). קטניות - שעועית, סויה, פול, עדשים, אפונה, חומוס, מש. (הערה על סויה - להתייחס כאל קטניה מני רבות. לא כדאי לבסס תזונה על מאכל אחד, שימושי ככל שיהיה). ירקות - עגבניות, כרוב, כרובית, ברוקולי, פלפלים, שום, בצל, פטרוזיליה, שמיר, סלרי, עירית, חסה, ארגולה, תרד, דלעת, בטטה, חציל, לפת, סלק, צנון, צנונית, ירבוז, כרוב ניצנים, אבוקדו, אספסת, ארטישוק, ארטישוק ירושלמי, ... פירות - פירות הדר, תפוח, מלון, אבטיח, משמש, תמרים, תאנים, רימונים, ליצ'י, מנגו, בננה, אפרסמון, חרובים, שזיפים, אפרסקים... רצוי גם לשלב אגוזים מסוגים שונים (או שומשום/טחינה, פשתן טחון, גרעיני דלעת >עדיף לא קלויים<, גרעיני חמניה >כנ"ל< וכו'). מתכונים לדוגמא את יכולה ללקט מהרשת במקומות שונים (למשל, כאן http://forums.nana.co.il/Article/?ArticleID=126694 , או כאן http://www.anonymous.org.il/recipe.htm ועוד. כאן http://www.anonymous.org.il/nut-net.htm ישנם עוד קישורים, אבל תמיד אפשר למצוא עוד). יש גם מאמרים על איך להשפיע על הילדים לאכול ירקות, נראה לי שעם הילדה שלך זה יהיה יותר קל מכל התחמונים שאפשר להציע - להסביר שהיא יכולה להיות צמחונית אבל צריכה לאכול ירקות (ומגוון, לא רק מלפפונים ועגבניות) זה "עסקת חבילה" שיכולה להשפיע.
 

Anathema Device

New member
אה, עכשיו שמתי לב לגיל

אבל עדיין רוב ההודעה (חוץ מהעסקת חבילה) תקפה
 

T noki

New member
בנוסף לטיפים שנתנו לך כבר

תמשיכי להציע מדי פעם בשר בכל מיני צורות. יכול להיות שזו תקופה שתעבור, רוב הצמחוניים לא מחליטים על זה בגיל שנתיים
אצלנו בסביבות גיל שנתיים היתה תקופה של כ-8 חודשים שהבכור שלנו הפסיק לאכול בשר, וסלט, והסכים לאכול רק קוסקוס, פתיתים וסוגים מסוימים ביותר של פירות, וזהו. כל נסיונותינו להכין אוכל טעים ובריא ולהחזיר אותו למחוזות הסלטים והשניצלים עלו בתוהו. בסופו של דבר לקראת גיל 3 הוא מעצמו התחיל לאכול מחדש את הכל (אפילו סלט), בהדרגה. אפשר גם להתייעץ עם דיאטנית ילדים. בהצלחה!
 

פלגיה

New member
למה שיהיה מחסור בגוף?

בגיל שנתים הילדים מנתבים את עצמם בצורה מאוזנת ביותר, מעצמם. אם הכל מוגש - הם יבחרו בתפריט שלטווח הארוך יהיה מאוזן (גם אם במשך שבוע יאכלו רק גבינה)
 
פונים לרופא צמחוני

ד"ר ערן מגון, בשיטת איור ודה ד"ר ראול רודריגז : רפואה סינית ד"ר שי פסטרנק : מהרישי איור ודה שלשת אלה היו רופאים קונבנציונליים קודם שהתמחו בשיטות האלה. אם הילדה רוצה להיות צמחונית, תקבל הכוונה והדרכה ממומחה בתחום.
 

sexytomato

New member
יש לי רק דבר אחד לומר-

הרגיעי אותה בנוגע לביצה. הביצים שאנו אוכלים הן לא ביצים מופרות וממש נדיר שנקבל ביצה שאכן הינה מופרית, על כן היא אינה הורגת שום חיה אם היא אוכלת ביצה.
 
תעשיית הביצים ופגיעה בבעלי-חיים

היי עגבניה, הבעיות בתעשיית הביצים לא קשורות בהפריית הביצה - תרנגולת בתעשיית הביצים נכלאת בכלוב רשת פצפון, יחד עם עוד שתיים או שלוש תרנגולות. היא לא יכולה לפרוש את כנפיה במשך כל חייה, הרשת מכאיבה לרגליים שלה, והיא עומדת בשיפוע (רצפת הכלוב משופעת, כדי שהביצים יתגלגלו למסילת איסוף מחוץ לכלוב). התרנגולות שנכלאות בצורה כזו מתחרפנות ומנסות לנקר אחת את השנייה למוות - כמו שילדים בבי"ס צפוף הופכים לאלימים, רק בצורה הרבה יותר קיצונית (כי התרנגולות נמצאות בכלוב 24 שעות ביממה, במשך יותר משנה, ואילו ילדים מרגישים את הצפיפות בביה"ס רק בהפסקות). אמנם ילדה בת שנה לא חייבת לדעת את זה, אבל זו סיבה מצויינת להפסיק לאכול ביצים. אשמח אם תקראי עוד בנושא: http://www.anonymous.org.il/eggs.htm
 

sexytomato

New member
אני יודעת את זה

אבל אמרתי זאת בדיוק בגלל שהילדה לא יודעת את זה. ובנוסף, נורא מוזר לי שהילדה רק בת שנה, אני מרגישה שפספסתי משהו :S
 

One Echoe

New member
אין טעם להבהל ../images/Emo13.gif

הילדה שלך בחרה החלטה שאלפי בני נוער בוחרים בחייהם, להמנע מהרג חיות ע"י אכילתם. לרוב, זו החלטה נבונה ועצמאית, בניגוד למיתוס הידוע.אני ממליץ לך להיכנס לאתר הצמחונות הישראלי ולגלוש בו כמה שיותר. באתר זה יש מתכונים וטיפים רבים על אורח חיים צמחוני, כתבות נהדרות על חיק צמחוני במשפחה...ועוד.אין צורך להבהל, זה הכי חשוב! להיפך. זו החלטה אמיצה ונבונה, ויש להעריך אותה על כך! בהצלחה!
 

mevav1

New member
גם אני מאז שנולדתי שונאת בשר../images/Emo5.gif

ואמי לא הייתה חכמה להבין שלא מכריחים ילד לאכול מה שהוא לא אוהב וזכור לי שהייתי יושבת שעות עם אוכל בפה ולכן נקראתי סנאית והיא לא ויתרה לי...
אני מקווה שאף ילד לא יעבור את הסבל שאני עברתי בתור ילדה עד גיל מסויים. לכן כשבכורתי היקרה לא רצתה לאכול בשר אחרי שהיא כן אכלה במשך כמה שנים בעיקר כי היא חסה על החיות והיא מצדה להיות באנונימוס כבר מזמן,לא הכרחתי אותה. לא כעסתי ולא כלום רק דאגתי שתאכל אוכל בריא ומזין. אומנם היא כבר לא קטנה אבל עדיין אני מתפללת שתאכל מעט יותר בריא מבחינת הקטניות שזה תחליף מעולה לבשר. תודה למי שנתנה את שמות הרופאים עבור הצמחונים..
 
למעלה