תשובות
מסוף שנה ב' אני עובד במשרד שעוסק בנזיקין וביטוח. משרד לא קטן - יותר מ-30 עורכי דין סה"כ, משרד מרכזי בת"א ועוד שני סניפים, בצפון ובשפלה. לגבי הראיון שלי, העיקר מבחינתי היה להפגין חזות לא לחוצה, ולנהל שיחה עניינית עם המראיין (מנהל הסניף בו אני עובד). לא להבטיח לו הרים וגבעות לגבי עצמי אלא לשוחח איתו, לפתח דיאלוג. הוא שאל - אני עניתי. הוא סיפר - אני שאלתי, והוא ענה. דיאלוג. לגבי לבוש הגעתי באותם בגדים בהם אני מגיע היום לעבודה. חולצת שלושה כפתורים ומכנס קאמל. למיטב הבנתי - לבוש מכובד מדי יוצר אצל המראיין הרגשה שאת מנסה לעשת רושם, כאילו את מסתירה איזשהו חוסר יכולת עם בגדים יפים. זה משהו שלמדתי מאבא שלי, שהוא סמנכ"ל בחברה גדולה ומראיין הרבה אנשים לעבודה (מהנדסים, אדריכלים, אנשי מיחשוב...). בנוסף, הדבר הכי חשוב הוא להבין מה המראיין בעצם רוצה לדעת. לא מעניין אותו לשמוע אותך מחמיאה לעצמך. את סיפורי "אני חרוץ ומסור" הוא שומע מכל מרואיין, וזה לא מה שיוסיף לך נקודות על פניהם של מרואיינים אחרים. מה שמעניין אותו לדעת זה האם שווה לו לשכור אותך. האם את תוכלי לקדם את המשרד שלו ולא בדיבורים אלא במעשים. תציגי חזות עניינית, דברי לעניין, אל תעני על מה שלא שאלו אותך, אל תנדבי אינפורמציה חסרת ערך. מה שאת חושבת על עצמך ועל תכונות האופי שלך - לא מעניין. רק מה שאת יכולה להוכיח מעניין את המראיין. המראיין לא ישאל אותך על פסקי דין ספציפיים. תעברי קצת על חומר הלימוד כדי שתוכלי לנהל שיחה שמוכיחה שאת בראש של משפטנית. תכניסי לראש כמה תקדימים מעניינים שאפשר לשלוף כאנקדוטות לכל מני סיטואציות בשיחה, וזהו. דבר אחרון - צאי מנקודת הנחה שיהיו עוד מלא ראיונות והמטרה שלך היא לא רק למצוא מקום שמוכן לקבל אותך אלא מקום שבו תרגישי בנוח. אם המראיין כבר מציק לך עם פסקי דין חדשים ומצפה לשמוע שכתבת סמינריון ותיזה בשנה א' - סימן שגם בעבודה עצמה את תסבלי. מה שיהיה - יהיה לטובה! לגבי מה עושים בטרום התמחות - כפי שענתה לך יוניקורן, זה תלוי במשרד. לפעמים את "דואר שליחים" משודרג, ומבלה את זמנך באוטובוסים עם ניירת שעוברת מכאן לשם. במשרדים אחרים את מזכירה - עונה לטלפונים, מתייקת פקסים ומסמכים, ומכונת הצילום הופכת לחברת נפש. במשרדים אחרים (כמו במשרד שבו אני עובד) את פשוט עושה עבודת התמחות, רק לא 60 שעות בשבוע. כשאני נכנסתי לתחילת ההתמחות ההבדל היחידי לעומת השנה וחצי שעשיתי טרום התמחות היה בכמות השעות. ביום הראשון שלי להתמחות בדיוק סיימתי לכתוב סיכומים בתיק מאוד גדול של ביטוח סיעודי. תזכרי שיש המון עורכי דין וכולם מחפשים טרומיסטים. טרום מתמחה זה נכס! לא חסרה עבודה. ממש לא. שיהיה בהצלחה!