היי חברים באתי לעזור

היי חברים באתי לעזור

שלום לכולם, אני משתמש חדש בפורום ואשמח לתרום מניסיוני. אני בן 29 עתודאי לשעבר מהנדס תעשיה וניהול מהטכניון (בינתיים עשיתי גם תואר שני). גם אני כמו רבים וטובים משוחרר על סעיף 21 נפשי לאחר שנה וקצת בצבא של סבל איום ונורא. אשמח להסביר איך מסתדרים עם הפרופיל כזה בשוק העבודה (אין שום בעיה) מה להגיד לקב"ן והכי חשוב לעודד את רוחכם. כמובן שאם יש לכם שאלות ספיציפיות אשמח לענות. ובעזרת השם בקרוב יתום עידן שרות החובה במדינת ישראל! שלכם, ירון
 

Ambious

New member
ברוך הבא לפורום, רק כמה הבהרות.

הפורום הזה הוא לא נגד שירות חובה, אלא דווקא בעד ומעודד שכל אחד יעשה מה שהוא יכול - בין אם זה שירות צבאי ו\או שירות לאומי, רק שיהיה שוויון הזדמנויות וזכויות לכולם, לא משנה מה הם עשו. כמו כן, חשוב לציין שהודעות בסגנון של 'מה להגיד לקב"ן כדי לצאת מהצבא' ימחקו, מאחר והן נגד חוקי הפורום. בכל מקרה, ברוך הבא לפורום, מקווה שתמצא את מקומך כאן ותשתלב ותוכל לעזור מנסיונך לאנשים החוששים שעברם הרפואי בצבא יפגע להם בהמשך החיים.
 

Spidy3

New member
שאלה חשובה בקשר לתעסוקה אחרי שחרור

איך אני יכול לומר בראיון עבודה "השתחררתי על 21 נפשי"? כל פעם שאני אומר זה יוצא באור שלילי, כאילו נתתי סטירה למעסיק... עד השאלה של הצבא הם מחייכים אחר-כך מוחקים את החיוך בשניה. מה אני אמור לעשות במצב כזה? זה הדבר שהכי קשה לי מאז השחרור. דרך אגב, השתחררתי שבוע וחצי לפני הגיוס שלי (בדקה ה-90) ולכן זה יותר קשה מלומר ששירתתי קצת ואז השתחררתי.
 
השתחררת על סעיף בריאותי

היי, תראה איך שאני רואה את הדברים כל אזרח שיכול צריך לעבוד. כי כאשר אתה עובד אתה אזרח מועיל לחברה (משלם מיסים ועוד) לכן לדעתי, אסור שהשירות או אי השירות הצבאי יפגע לך באפשרויות התעסוקה. את רוב המעסיקים כיום לא מעניין מה עשית בצבא, אבל ישנם כאלה שכן. המלצתי לך היא להגיד שצה"ל סירב לגייס אותך מסיבה בריאותית שאינה פוגעת לך בחייך ביום יום ובעבודה רגילה (אתה אומר בעצם את האמת!), אם הוא שואל אותך מהי הסיבה הרפואית,הוא חוצפן וצריך להתבייש וייתכן ואף עובר על החוק. במקרה זה אני ממליץ שתגיד שזה בעיות גב או משהו אחר שישמע אמין. ובכל מקרה היייתי מוסיף ואומר שברגע שהשתחררת היו לך שתי אופציות או להתנדב לצבא (שזו פרוצדורה ארוכה ומסובכת) או להתנדב למשטרה או למשהו אחר ובחרת לדוגמא להתנדב למשטרה כי שם ראית שתוכל לתרום יותר למדינה (ואם אתה באמת מעוניין להתנדב זה בכלל טוב!). הסתכל גם במה שכתב בנג'מין http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=1829&msgid=110635451 בהצלחה!
 

Spidy3

New member
לפעמים זאת בעיה לשקר

יום אחד מישהו יגלה את האמת ימצאו אותי כלא אמין
 

EgeBamayasi

New member
ואז מה יקרה...?

אם הוא ינסה לגלות את הסיבה שיצאת בדרכים לא חוקיות אז במילא הוא לא היה מקבל אותך אם הוא היה יודע את האמת ככה שלא צריך להיות אכפת לך, חוצמזה נשמע לי תסריט די נדיר מקרה כזה, אלא אם אתה תספר לחבריך בחברה שיצאת על 21
 
אתה לא משקר

אין לך מה לדאוג. א) אתה אומר את האמת. ב) לאף אחד על פי חוק אסור לשאול על הפרופיל שלך ובטח ובטח שלא על בעיות הבריאות שלך. אצלי כמעט כולם יודעים שהשתחררתי על סעיף נפשי אני גאה בזה. והרשה לי לצטט תגובה שאהבתי "הצבא בנוי בדיוק בצורה הפוכה לפסיכולוגיה האנושית - כמו ב"מלכוד 22" - תעודת פטור מהצבא מטעמיים נפשיים היא אות לשפיות."
 

Ambious

New member
יותר מכך, אם תשקר תתן לגיטימציה למחשבה

שאתה לא בסדר. אם תנסה להסתיר את העובדה שלא שירתת שירות צבאי מלא, אזי שאתה מתבייש בזה. לא שאני אומר שאתה צריך להתגאות שלא סיימת שירות מלא, אלא להתגאות בשירות שכן עשית. אתה חייל משוחרר לכל דבר - ואם תשקר ותגיד ששירתת יותר ממה שעשית, אזי שאתה מתבייש במה שעשית ואז אתה נותן לאנשים לגיטימציה לחשוב שיש בזה משהו פסול.
 
נכון מאוד

הראש תמיד צריך להיות מורם! אתה מציג את עצמך אחרי הצבא כאזרח במדינה!! ולא את צה``ל .
 
למעלה