היי, אודה לכן אם יש מישהי שתוכל

היי, אודה לכן אם יש מישהי שתוכל

לענות: שלום רב, מספר שאלות ואודה על התשובות: אני עוברת הזרעות על מנת להכנס להריון (מזרע מוקפא ושטוף). ההזרעה טבעית (ללא כל כדורים / זריקות לפני או אחרי). זו ההזרעה השניה שעברתי ולאחר שתיהן היו / יש לי אותן תופעות: כאבים עזים ברחם עד כדי קשיים ללכת.... גזים, עצירות וחום (כרגע 37.7). בפעם הקודמת נדמה לי שהתופעות נמשכו כ – 3-4 ימים. רופא הפוריות שלי אומר שזה נגרם בגלל חומרים מסויימים שיש בזרע שאני כנראה רגישה אליהם. שאלותי: א) האם התופעה מוכרת? מדוע היא מתרחשת? ב) מה ניתן לעשות כדי להקל על כאבי? ג) האם זה אומר שאני רגישה לזרע המסויים הזה וסיכויי ההיקלטות שלי קטנים (כלומר, גופי "דוחה" את הזרע")? ותודה
 

avivit18

New member
ברוכה הבאה ../images/Emo140.gif

האמת היא שלא נתקלתי בתופעות שאת מציינת - כך שלא אוכל לסייע... 'צטערת... בכל מקרה - שיהיה לך
 

שרוני ב

New member
SORRY

לא שמעתי אף פעם על תופעות כאלה. הן לא קרו אצלי ולא זכור לי שמישהי אחרת חוותה אותן. נישמע לי מאוד מוגזם ודורש ברור. תנסי לשאול גם בפורום פוריות.
 

טלטל11

New member
הי ../images/Emo140.gif

לי ידוע על תופעה של רגישות לנוזל שטיפת הזרע. בהזרעה הראשונה התפתלתי מכאבים במשך יום אחד- אבל לא היה לי חום. כשהתקשרתי למרפאה לשאול האם זה נורמאלי הם אמרו לי מה הסיבה ושזה קורה לפעמים, ועובר לבד- מה שאכן קרה. אם את סובלת מזה כל פעם אולי רצוי במקרה שלך לשקול הזרעה נרתיקית, עם זרע לא מושבח- ולראות האם התופעות חוזרות על עצמן, כדי לשלול שמדובר בחומר של שטיפת הזרע.
 

עינת32

New member
תקני אותי אם אני טועה

את אומרת שאם יש רגישות לא צריך השבחה, אני קיבלתי איפורמציה הפוכה. באסף הרופא אמרו לי שאם אני אכאב מידי, או יהיו תופעות חריגות הם יבצעו השבחה.
 

טלטל11

New member
במקרה של הזרעה תוך רחמית

חייבים השבחה. לא מזריקים זרע ישירות לרחם בנפח הנורמאלי שלו- יש יכול לגרום לתופעות של "שוק" כי במצב טבעי מגיעה לרחם כמות קטנה מאוד של זרע. (אחרי שהרבה זרעונים מתים בדרך בנרתיק ובצוואר הרחם)
 
לא תמיד ולא בכל מקום

באסף הרופא לא מבצעים השבחה, ובכל זאת מבצעים הזרעה תוך רחמית. מסתבר שיש אסכולות שונות בין המקומות השונים, כך שהכיטוב שלא נקבע מסמרות אלא נדבר על הידוע לנו מתוך ניסיון אישי.
 

טלטל11

New member
זה פשוט מה שנאמר לי

בבנק הזרע בתל השומר וגם במרפאת הפוריות של מכבי, לאחר ששאלתי את השאלה הספציפית הזאת. בנוסף, זה גם מה שכתוב בספרי הפוריות שאני קראתי. לכן מה שאת אומרת לא נשמע לי מבוסס, אבל אם את אומרת, אני מניחה שבדקת
 

noa37

New member
את בטוחה?

כי עד כמה שאני יודעת לא מספיקה שטיפה על מנת לבצע הזרעה תוך רחמית. גם כשמייבאים מחו"ל יש שני סוגים של מנות שאפשר לייבא - אחד שמאפשר רק הזרעה וגינלית והשני שמאפשר הזרעה תוך רחמית.
 
נאמר זאת כך:

אני בטוחה שזה מה שנאמר לי באסף הרופא ואני די בטוחה שבוצעה בי הזרעה תוך רחמית... והאמת? אני יותר מבטוחה לגבי התוצאה.
לפי ההודעה של עינת, אני מבינה שזה לא ממש השתנה שם בשלוש השנים האחרונות.
 
אני מבינה שאת מאוכזבת שהצבע לא היה

ורוד... אבל בינינו, מה שחשוב - זה התוצאה, אז עדיין אצבעותי מוחזקות עבורך.
 

עינת32

New member
שחרונת ../images/Emo24.gif

לא מאוכזבת, פשוט מענין אותי איך זה נראה ורק בינינו, בלי שאף אחד יראה, באמת התוצאה חשובה יותר
 

טלטל11

New member
../images/Emo163.gif נפל האסימון ../images/Emo6.gif

אבל את מדברת על אלרגיה שנגרמת לנוזל הזרע. נוזל הזרע כמעט ואינו קיים כאשר עושים שטיפת זרע- ולכן אם יש תופעה כזו- היא נגרמת מהנוזל שמוסיפים לזרע במהלך ההשבחה\שטיפה
 

noa37

New member
אבל השטיפה אמורה לסלק את החומר

שבו מקפיאים את הזרע. עד כמה שידוע לי (ויתכן שאני טועה) הנוזל שאיתו שוטפים הוא פשוט מיים פיזיולוגים (Saline) והוא לא אמור לגרום לשום תופעות.
 

טלטל11

New member
תנסי להיזכר

באיזה צבע הנוזל שאת מקבלת במבחנה לאחר ההשבחה? (רמז: זה לא לבנבן, וגם לא צהבהב
, ולמים פיזיולוגיים אין צבע) הזרע עובר תהליך בשטיפה שבמהלכו נשאר בו חומר שהוא לא הגיע איתו "אורגינל" - זה בוודאות. (שאלתי פעם בחדר הצנטריפוגה לאור הצבע של החומר במבחנה)
 

noa37

New member
../images/Emo12.gif אצלי זה תמיד היה בגוון צהבהב...

אולי לפעמים נשאר מחומר ההקפאה? הזרע המוקפא בכל מקרה לא מגיע "אוריגינל" כי לקראת ההקפאה מוסיפים לו חומרים שישמרו אותו בהקפאה.
 
למעלה