הייתי חזרתי לא תודה בישראל הרבה הרבה יותר טוב לי

גיא1310

New member
הייתי חזרתי לא תודה בישראל הרבה הרבה יותר טוב לי

למרות שהמילקי יותר זול שום דבר לא זול קופסת אקמול 19 יורו אני קונה בארץ ללא חברות בקופת חולים עולי לי 20 שקל פה אני משלם כרטיס סטודנט רב קו נוסע באוטובוס, ברכבת הקלה , כל היום והלילה עולי לי לשנה 300 יורו אם אני נוסע בין עירוני משלם כסטודנט 50 %ככרטיס בגרמניה אני משלם 1.80 יורו למסלול 4 תחנות כוון אחד אין הנחות לסטודנטים קופסת תירס בגודל רגיל 4 שקלים. בגרמניה 1 יורו לגודל של קופסת טונה . לגבי היחס, הם לא אוהבים אף אחד חוץ מגרמנים שמדברים גרמנית . אין חיוך ,אין בוקר טוב אז שמישהו יגיד לכם את האמת .אם תלכו לעבוד שם יתיחסו אליכם כמו אחד מהמהגרים . העיקר שיגידו לכם שהלימודים חינם שטויות לעומת כל ההוצאות מסביב
 

Luis12

New member
אתה נשמע כמו מישהו שנסע לגרמניה כדי לקטר

פרט לכך רוב הנתונים שנתת אינם משווים שני מצבים זהים או אף דומים.
כסטודנט הלימודים בגרמניה זולים יותר, והתחבורה הציבורית ברוב הגורף של המקרים אוטומטית בחינם. אני יכול לנסוע במספר רב של ערים באזור האוניברסיטה שלי בכל כלי תחבורה ציבורי פרט למוניות בחינם. אם אתה מכניס את זה למשוואה הכלכלית שניסית להרכיב פה, כנראה שהתוצאה הסופית תשתנה.

אני גר כמה שנים בגרמניה כסטודנט. לפני כן גרתי כמה שנים בישראל כסטודנט. אני עובד באותו התחום ולומד את אותו התחום. כן יש לי היום כמה שנות נסיון נוספות שלא היו לי אז. אבל בסופו של יום זו כבר משוואה קצת יותר מאוזנת, למרות שגם פה זה תלוי ביכולת ההתאקלמות שלך, ידע בשפה, אזרחות או סוג ויזה ועוד מאה ואחד אספקטים כמו בעל מה אתה מוציא את הכסף שלך, מה אתה אוכל, איך אתה מבלה, האם יש לך משפחה, מה המקצוע שלך וכו'.
בסופו של יום לפי המשוואה הפרטית שלי שנבדקה לאורך כמה שנים, אני סוגר את החודש בגרמניה עם רווח גדול יותר באופן משמעותי, מה שמאפשר לי מרחב נשימה גדול יותר. מצד שני עברתי מעיר גדולה לעיר קטנה יותר. כלומר יכול להיות שאם הייתי עובר מתל אביב לעפולה המעבר כשלעצמו היה מביא לתוצאות דומות (או שונות לחלוטין, מי יודע). מה שאני מנסה להגיד הוא שמשוואות שכאלה מטבען נתונות לכישלון, אלא אם הן נעשות באופן סטיסטי רחב עם נקודות קונקרטיות להשוואה.

אגב גם כל התרופות שיצא לי לקנות יקרות בערך באותה המדינה בשתי הארצות עם ביטוח בריאות מלא כמובן.

מה שבאמת מעניין היא יכולת הקנייה (לא רק קנייה במכולת, אלא גם קניית דירה או רכב) ביחס למשכורת אותה אדם מרוויח ביחס למקצוע ספציפי ושנות נסיון, ופה אני יודע שהדבר חד וחלק תלוי במקצוע, ישנם מקצועות איתם עדיף להישאר באופן גורף בארץ וכאלה בהם במצב הפוך.

גרמנים הם לא העם הכי קל בעולם בהתחשב באסקפט של קבלת זרים ובטח לאנשים שלא מדברים את שפתם, אבל תכלס הישראלים אינם באופן ממוצע יותר מקבלי פנים. ואת זה השוותי על בשרי כשהיו לי שותפים גרמנים בארץ ולאחר מכן כשעברתי לגרמניה בעצמי.

גרמניה היא לא גן עדן כלכלי ולחיות כמהגר זה תמיד מסובך.
 

diday

Member
יש לך כמה פסיקים מיותרים בהודעה.

חבל. אם היית מוותר עליהם, היית יכול להגיע להודעה עוד פחות קריאה.
אתה סטודנט, תתאמץ, אני בטוח שבפעם הבאה תצליח יותר.
 

גיא1310

New member
אוקיי אז מה מה קרה אז יש פסיקים ...?????????

מאיפה לך הבטחון מי אני וכמה אני צריך להתאמץ ??
 

schlomitsmile

Member
מנהל
אתה לא צריך להסביר או להצטדק
בסופו של דבר בחרת לחיות במקום בו אתה מרגיש בבית
וזה הכי טבעי בעולם.
כל בנאדם (שיכול) בוחר היכן טוב לו לחיות, וכל בחירה לגיטימית.
&nbsp
ברוך שובך
 

Erich vD

New member
רמות האושר בארץ גבוהות

אני גם מרגיש את זה על עצמי, הרגשתי בגרמניה כמו ג'ובניק שמבלה כל היום בעזריאלי בזמן שחברו הגולנצי'ק אוכל אבק בצאלים...רק מה לעשות גם בצבא וגם באזרחות היה לי כיף להיות קרבי, ולאכול עם החבר'ה מאותו מסטינג...לדעתי לישראלי אין מקום יותר טוב מישראל.

רק הערה אחת יש לי אליך מר בחור, מאחר ובאדיבותו של ביבי מלך ישראל, קניית דירה הפכה להיות נחלתם של בני העשירים והמלווים מההורים, ואין סיכוי לזוג צעיר רגיל להגיע לדירה - אל תתלהב כל כך מישראל, הקפיטליזם ביאס את כל הכיף שהיה כאן פעם !!! ימשיכו ככה ובאמת גרמניה תהפוך אבן שואבת לצעירים ישראליים, וחבל!!!
 

אספרסו2

New member
גרמניה לא מתאימה לכל אחד

ירידה לפרטי פרטים,ביצוע רובוטי של ההוראות בלי רצון או אפשרות לחשיבה או שיקול דעת,זאת הטרגדיה היוונית של הגרמנים ,מה שגרם להם לבצע פשעים נתעבים
ומה שמאפשר להם להגיע להשגים בתחום הייצור.לסורים עוד מחכות הרבה הפתעות
וגם לגרמנים מדו השיח של החרשים שיקיימו בעתיד.
על מנת להיות מאושר בגרמניה צריך להשתלב ואז אפשר לשפוט.
 
למעלה