היום הראשון לניסוי בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

טשאפק

New member
זה לא מפתיע. מדורי הדעה עתירים בפרובוקציות

ynet מפתיע: מפרסם דעה שבאה בסתירה מוחלטת
לכל מה שכתביו ועורכיו שלו פרסמו עד כה בנושא הזה. "והארץ רעשה וגעשה. חיילי צבא הגנה לישראל התבקשו לוותר על דחיסת קרונות רכבת מעטים מדי, לטובת נסיעה באוטובוס. ובדרך, לפנות מעט מקום לשאר בני האדם שמשלמים כרטיס. אורי יסעור חושב שמדובר בהמון רעש מיותר" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4178787,00.html
זה לא מפתיע. מדורי הדעה עתירים בפרובוקציות
שידועות כמושכות רייטינג וטוקבקים. טור הדעה הנ"ל הוא בגדר פרובוקציה - משהו בדומה לטור של אשה חרדית בעד קווי מהדרין (גם זה היה).
 

easylivin

New member
אסף יחזקאלי: "מי כאן באמת ירד מהפסים?"

היום הראשון לניסוי בתחבורה
החיילים עולים לרכבת - על חשבונם http://www.themarker.com/dynamo/1.1622635
אסף יחזקאלי: "מי כאן באמת ירד מהפסים?"
כמו רבים אחרים, גם אסף יחזקאלי נקרא להגנת המולדת ושירת בצה"ל - בימים שבהם לא ראו חיילים בנסיעה באוטובוס ואפילו ב"טלטולית" עלבון. הוא סבור כי הזעם והעיסוק הציבורי בסוגיה יצאו מכלל פרופורציות http://www.mako.co.il/news-columns/Article-cacbbb86e440531018.htm
 

בועז ל

New member
עוד צדיק נסתר. בקצב הזה, אריק, נגיע מהר מאוד

אסף יחזקאלי: "מי כאן באמת ירד מהפסים?"
כמו רבים אחרים, גם אסף יחזקאלי נקרא להגנת המולדת ושירת בצה"ל - בימים שבהם לא ראו חיילים בנסיעה באוטובוס ואפילו ב"טלטולית" עלבון. הוא סבור כי הזעם והעיסוק הציבורי בסוגיה יצאו מכלל פרופורציות http://www.mako.co.il/news-columns/Article-cacbbb86e440531018.htm
עוד צדיק נסתר. בקצב הזה, אריק, נגיע מהר מאוד
להשלמת מכסת ל"ו הצדיקים...
וברצינות: לטעמי, אסף יחזקאלי צודק בדבריו וזוכר היטב את מה שרבים אינם יודעים או מעדיפים לשכוח. במאמרו, משיב יחזקאלי את הסדר על כנו ואת חלוקת התפקידים הנכונה שבין הצבא לאזרחים.
ליחזקאלי על העמדת דברים על דיוקם ועל העמדה הערכית-מוסרית שהציג.
 
לא אתפלא אם היו שני טורים

עוד צדיק נסתר. בקצב הזה, אריק, נגיע מהר מאוד
להשלמת מכסת ל"ו הצדיקים...
וברצינות: לטעמי, אסף יחזקאלי צודק בדבריו וזוכר היטב את מה שרבים אינם יודעים או מעדיפים לשכוח. במאמרו, משיב יחזקאלי את הסדר על כנו ואת חלוקת התפקידים הנכונה שבין הצבא לאזרחים.
ליחזקאלי על העמדת דברים על דיוקם ועל העמדה הערכית-מוסרית שהציג.
לא אתפלא אם היו שני טורים
אחד למקרה של הצלחה. ואחד בעדיפות למקרה של כישלון
 

easylivin

New member
האם קולות השפיות הולכים ומתחזקים?

היום הראשון לניסוי בתחבורה
החיילים עולים לרכבת - על חשבונם http://www.themarker.com/dynamo/1.1622635
האם קולות השפיות הולכים ומתחזקים?
"הרצוג ווילנאי בסך הכול ביקשו לתפוס טרמפ על הקמפיין הפרוע שהתחולל בתקשורת בימים האחרונים נגד ההחלטה ההגיונית והמתבקשת שהרכבת קיבלה. במשך שנתיים מופקעות רכבות הנוסעים בישראל מדי ראשון בבוקר לטובת החיילים שגודשים אותם בהמוניהם. גם החיילים אינם זוכים לתנאי נסיעה הולמים כשהם נאלצים להידחק בפרוזדורים ובתאי השירותים. לא רק הרכבת. גם משרדי האוצר והתחבורה נואשו מהניסיונות להגיע להסדר עם מערכת הביטחון, שמתנהלת תחת הרושם, המוצדק כנראה, שיש לה מדינה. ואכן חיילי צה"ל הם הפרה הקדושה האחרונה. מי שינסה לפגוע ברווחתם של חיילי השוקולד שלנו מסתכן בעימות חזיתי עם התקשורת המגויסת ועם הפוליטיקאים עושי דברה. גם אלה וגם אלה משקפים חברה שדעתה קצת נשתבשה. במדינות העולם מצפים מהחיילים שיקריבו מעצמם למען אזרחי המדינה. בישראל הציפייה הפוכה." http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000717908 "העובדה שרכבת ישראל משתמשת במאה אחוז מן הקרונות שלה ובתדירות הגבוהה ביותר האפשרית בימי ראשון בבוקר ובכל זאת לא מצליחה לספק את הביקושים, היא תוצאה של תכנון לקוי והזנחה בפיקוח ובניהול הביצוע, בכל הנוגע להנחת מסילות ברזל ורכש קרונות ורכבות בהתאם לצרכים", טוענת יו"ר "התנועה הירוקה", רחלי תדהר-קנר. "היעדר תכנון ארוך-טווח והתנהלות הדומה לזו שהתרחשה בעשור האחרון תוביל להתרחבות מצוקת הצפיפות והאיחורים בעתיד, ולהמשך הדרתן של קבוצות נוסעים נוספות מתשתית הרכבת עקב חוסר מקום, חוסר במסילות, מחירים גבוהים ועוד, אשר דוחקים החוצה דווקא את האוכלוסיות הנזקקות לשירות זה יותר מכולן". http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/329/237.html
 

טשאפק

New member
הפוליטיקאים מתחרים בדמגוגיה

האם קולות השפיות הולכים ומתחזקים?
"הרצוג ווילנאי בסך הכול ביקשו לתפוס טרמפ על הקמפיין הפרוע שהתחולל בתקשורת בימים האחרונים נגד ההחלטה ההגיונית והמתבקשת שהרכבת קיבלה. במשך שנתיים מופקעות רכבות הנוסעים בישראל מדי ראשון בבוקר לטובת החיילים שגודשים אותם בהמוניהם. גם החיילים אינם זוכים לתנאי נסיעה הולמים כשהם נאלצים להידחק בפרוזדורים ובתאי השירותים. לא רק הרכבת. גם משרדי האוצר והתחבורה נואשו מהניסיונות להגיע להסדר עם מערכת הביטחון, שמתנהלת תחת הרושם, המוצדק כנראה, שיש לה מדינה. ואכן חיילי צה"ל הם הפרה הקדושה האחרונה. מי שינסה לפגוע ברווחתם של חיילי השוקולד שלנו מסתכן בעימות חזיתי עם התקשורת המגויסת ועם הפוליטיקאים עושי דברה. גם אלה וגם אלה משקפים חברה שדעתה קצת נשתבשה. במדינות העולם מצפים מהחיילים שיקריבו מעצמם למען אזרחי המדינה. בישראל הציפייה הפוכה." http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000717908 "העובדה שרכבת ישראל משתמשת במאה אחוז מן הקרונות שלה ובתדירות הגבוהה ביותר האפשרית בימי ראשון בבוקר ובכל זאת לא מצליחה לספק את הביקושים, היא תוצאה של תכנון לקוי והזנחה בפיקוח ובניהול הביצוע, בכל הנוגע להנחת מסילות ברזל ורכש קרונות ורכבות בהתאם לצרכים", טוענת יו"ר "התנועה הירוקה", רחלי תדהר-קנר. "היעדר תכנון ארוך-טווח והתנהלות הדומה לזו שהתרחשה בעשור האחרון תוביל להתרחבות מצוקת הצפיפות והאיחורים בעתיד, ולהמשך הדרתן של קבוצות נוסעים נוספות מתשתית הרכבת עקב חוסר מקום, חוסר במסילות, מחירים גבוהים ועוד, אשר דוחקים החוצה דווקא את האוכלוסיות הנזקקות לשירות זה יותר מכולן". http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/329/237.html
הפוליטיקאים מתחרים בדמגוגיה
מילא האופוזיציה, שחשה שמחובתה לבקר כל מהלך, אבל גם השרים. אמירה מפליאה במיוחד שחרר השר סטס מיסז'ניקוב, ששותף להצעת חוק לפיה חיילים יוכלו לנסוע חינם בכל כלי תחבורה ציבורית (כולל טיסות פנים אגב?) בכל זמן: >>השר סטס מיסז'ניקוב התייחס לפרסום ב"ידיעות אחרונות" על חיילת שהעדיפה להישאר שבת: "אם נעביר את ההצעה בקריאה טרומית, תהיה סמליות שאנו מטפלים בנושא". הוא הבין שאין סיכוי להצעה, שאינה על דעת משרדי האוצר, התחבורה והביטחון, אבל מעלה בכל זאת "לשם הסמליות" והכותרת.
 

nitsansh

New member
לזה קוראים בכנסת "הצהרת חוק"

הפוליטיקאים מתחרים בדמגוגיה
מילא האופוזיציה, שחשה שמחובתה לבקר כל מהלך, אבל גם השרים. אמירה מפליאה במיוחד שחרר השר סטס מיסז'ניקוב, ששותף להצעת חוק לפיה חיילים יוכלו לנסוע חינם בכל כלי תחבורה ציבורית (כולל טיסות פנים אגב?) בכל זמן: >>השר סטס מיסז'ניקוב התייחס לפרסום ב"ידיעות אחרונות" על חיילת שהעדיפה להישאר שבת: "אם נעביר את ההצעה בקריאה טרומית, תהיה סמליות שאנו מטפלים בנושא". הוא הבין שאין סיכוי להצעה, שאינה על דעת משרדי האוצר, התחבורה והביטחון, אבל מעלה בכל זאת "לשם הסמליות" והכותרת.
לזה קוראים בכנסת "הצהרת חוק"
הצעה שאין לה שום סיכוי לעבור וכל מטרתה להביא פרסומת למציע...
 
יש בעיה עם מאמרה של גב' תדהר קנר

האם קולות השפיות הולכים ומתחזקים?
"הרצוג ווילנאי בסך הכול ביקשו לתפוס טרמפ על הקמפיין הפרוע שהתחולל בתקשורת בימים האחרונים נגד ההחלטה ההגיונית והמתבקשת שהרכבת קיבלה. במשך שנתיים מופקעות רכבות הנוסעים בישראל מדי ראשון בבוקר לטובת החיילים שגודשים אותם בהמוניהם. גם החיילים אינם זוכים לתנאי נסיעה הולמים כשהם נאלצים להידחק בפרוזדורים ובתאי השירותים. לא רק הרכבת. גם משרדי האוצר והתחבורה נואשו מהניסיונות להגיע להסדר עם מערכת הביטחון, שמתנהלת תחת הרושם, המוצדק כנראה, שיש לה מדינה. ואכן חיילי צה"ל הם הפרה הקדושה האחרונה. מי שינסה לפגוע ברווחתם של חיילי השוקולד שלנו מסתכן בעימות חזיתי עם התקשורת המגויסת ועם הפוליטיקאים עושי דברה. גם אלה וגם אלה משקפים חברה שדעתה קצת נשתבשה. במדינות העולם מצפים מהחיילים שיקריבו מעצמם למען אזרחי המדינה. בישראל הציפייה הפוכה." http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000717908 "העובדה שרכבת ישראל משתמשת במאה אחוז מן הקרונות שלה ובתדירות הגבוהה ביותר האפשרית בימי ראשון בבוקר ובכל זאת לא מצליחה לספק את הביקושים, היא תוצאה של תכנון לקוי והזנחה בפיקוח ובניהול הביצוע, בכל הנוגע להנחת מסילות ברזל ורכש קרונות ורכבות בהתאם לצרכים", טוענת יו"ר "התנועה הירוקה", רחלי תדהר-קנר. "היעדר תכנון ארוך-טווח והתנהלות הדומה לזו שהתרחשה בעשור האחרון תוביל להתרחבות מצוקת הצפיפות והאיחורים בעתיד, ולהמשך הדרתן של קבוצות נוסעים נוספות מתשתית הרכבת עקב חוסר מקום, חוסר במסילות, מחירים גבוהים ועוד, אשר דוחקים החוצה דווקא את האוכלוסיות הנזקקות לשירות זה יותר מכולן". http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/329/237.html
יש בעיה עם מאמרה של גב' תדהר קנר
מכיוון שה"ירוקים" גרמו וגורמים נזקים עצומים לפיתוח הרכבת בכל התקופה אליה היא מתייחסת, ומונעים בכל האמצעים את פתרון הבעיות שאותן היא מפרטת. אז מדובר כאן במקרה של הקוזאק הנגזל.
 

raminec

New member


יש בעיה עם מאמרה של גב' תדהר קנר
מכיוון שה"ירוקים" גרמו וגורמים נזקים עצומים לפיתוח הרכבת בכל התקופה אליה היא מתייחסת, ומונעים בכל האמצעים את פתרון הבעיות שאותן היא מפרטת. אז מדובר כאן במקרה של הקוזאק הנגזל.
 

jarondl

New member


יש בעיה עם מאמרה של גב' תדהר קנר
מכיוון שה"ירוקים" גרמו וגורמים נזקים עצומים לפיתוח הרכבת בכל התקופה אליה היא מתייחסת, ומונעים בכל האמצעים את פתרון הבעיות שאותן היא מפרטת. אז מדובר כאן במקרה של הקוזאק הנגזל.
 

amit1270

New member
3:1 למתנגדים, בינתיים.


יש בעיה עם מאמרה של גב' תדהר קנר
מכיוון שה"ירוקים" גרמו וגורמים נזקים עצומים לפיתוח הרכבת בכל התקופה אליה היא מתייחסת, ומונעים בכל האמצעים את פתרון הבעיות שאותן היא מפרטת. אז מדובר כאן במקרה של הקוזאק הנגזל.
3:1 למתנגדים, בינתיים.
 

gen1

New member
וקצת ממהיסטוריה

היום הראשון לניסוי בתחבורה
החיילים עולים לרכבת - על חשבונם http://www.themarker.com/dynamo/1.1622635
וקצת ממהיסטוריה
שלום! וקצת מההיסטוריה אז בשנים 1966 עד 1969 החייל שילם עבור נסיעה בין חיפה לתל אביב 1.20 לירות ישראליות ובאוטובוס 5.20 לירות ישראליות ומשכורתו של החייל הג'ובניק היתה 21 לירות ישראליות בחודש ומשכורתו של החייל הקרבי היתה בין 23 ל25 לירות ישראלית .אז .....
 
מעט ממה שראיתי הבוקר ברכבת מרכז ועד נתניה:

היום הראשון לניסוי בתחבורה
החיילים עולים לרכבת - על חשבונם http://www.themarker.com/dynamo/1.1622635
מעט ממה שראיתי הבוקר ברכבת מרכז ועד נתניה:
1. נראו בעיקר מצלמות - טלוויזיה, סטילס, כמה הורים מפגינים ומעט מאוד חיילים שעולים לאוטובוסים. כנראה משום שרוב האוטובוסים בת"א יצאו מהתמח"ת. כשכבר הגיע איזשהו חייל, המצלמות עטו עליו! האוטובוסים, אגב, יצאו מחניון החנה וסע הנמצא בין מסוף 2000 לדרך נמיר. 2. ספרתי כ-20-25 אוטובוסים שנסעו על ציר נמיר דרומה במהלך שעה בין ת"א לנתניה, כאשר אלו של אגד תיור ממוספרים ואחרים לא. יתכן שפספתי כמה אוטובוסים, אולם ממה שהצלחתי לראות כל אוטובוס חמישי היה עם 304 חיילים בלבד, היתר היו בתפוסה של לפחות 70%. 3. צלמי העיתונות המיואשים שקיוו לתפוס פריים של חיילים מצטופפים ומקטרים, פנו בצר להם אל הרציף בדרך נמיר, ובייחוד לקווי הגליל בתקווה לצלם את החיילים העולים עלה קווים הרגילים של אגד...
 

wantok

New member
ביקורת עניינית

היום הראשון לניסוי בתחבורה
החיילים עולים לרכבת - על חשבונם http://www.themarker.com/dynamo/1.1622635
ביקורת עניינית
כמובן שאיני מצטרף לפארסה התקשורתית ואף יותר ממברך על היוזמה. אבל... למה לעזאזל חייל שרוצה להגיע באמצעות הרכבת לב"ש לא יכול לעלות על הרכבת בת"א מרכז ונאלץ לקחת אוטובוס להגנה?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה