היום הראשון לניסוי בתחבורה

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
אני חושב שאתה טועה, ואסביר מדוע.

לא לכולם, רק לגדולים ביותר
אוטובוס שבכלל לא נכנס לבאר שבע אלא עוקף אותה בדרכו לצאלים\שבטה ועוד כמה בסיסים גדולים. היתרון הוא לחסוך לחיילים החלפה, זה גם בזבוז זמן וגם אי-נוחות מיותרת.
אני חושב שאתה טועה, ואסביר מדוע.
בסיסים בדרום יש דיי והותר, לא כולם נמצאים דרומית לבאר שבע. אם אתה מוציא אוטובוס לדרום הרחוק שבו יהיו גם כאלו שיירדו במרכזית באר שבע, הדבר מיותר. מכיוון שלא כל האוטובוס ימשיך לבסיסי הדרום הרחוקים. בקשר לצאלים, אין סיבה לעקוף את באר שבע דרך כביש עוקף באר שבע, לצאלים נוסעים דרך מועצה איזורית אשכול (אופקים והאיזור) אם כבר באים מכביש 6, פונים בבית קמה לכיוון משמר הנגב ומשם ממשיכים לצאלים. אבל תבין, כך אתה מייצר בעצם קווים משניים מידי. תחשוב על זה שעכשיו במקום לשים אוטובוס אחד דרומה, אתה שם 4 רציפים כאשר אחד לצאלים, האחר לערד ובסיסי ירוחם, האחר לבסיסי הערבה ואחר לבאר שבע. בשביל זה במיוחד יש את מרכזית מחנה נתן, משם הכל יוצא. זה אולי יהיה יותר נוח לחייל כנסיעה ישירה, אבל עדיין זה פחות אפקטיבי מבחינת היערכות כי איפה ימתינו כל האוטובוסים האלו? ואותו הדבר לבסיסי הצפון וכו'... זה כבר נהיה קווים ישירים בין ערים לבסיסים וזה כבר לא נהיה דבר פשוט לביצוע לטעמי.
 

טשאפק

New member
זה כרגיל עניין של ביקוש

אני חושב שאתה טועה, ואסביר מדוע.
בסיסים בדרום יש דיי והותר, לא כולם נמצאים דרומית לבאר שבע. אם אתה מוציא אוטובוס לדרום הרחוק שבו יהיו גם כאלו שיירדו במרכזית באר שבע, הדבר מיותר. מכיוון שלא כל האוטובוס ימשיך לבסיסי הדרום הרחוקים. בקשר לצאלים, אין סיבה לעקוף את באר שבע דרך כביש עוקף באר שבע, לצאלים נוסעים דרך מועצה איזורית אשכול (אופקים והאיזור) אם כבר באים מכביש 6, פונים בבית קמה לכיוון משמר הנגב ומשם ממשיכים לצאלים. אבל תבין, כך אתה מייצר בעצם קווים משניים מידי. תחשוב על זה שעכשיו במקום לשים אוטובוס אחד דרומה, אתה שם 4 רציפים כאשר אחד לצאלים, האחר לערד ובסיסי ירוחם, האחר לבסיסי הערבה ואחר לבאר שבע. בשביל זה במיוחד יש את מרכזית מחנה נתן, משם הכל יוצא. זה אולי יהיה יותר נוח לחייל כנסיעה ישירה, אבל עדיין זה פחות אפקטיבי מבחינת היערכות כי איפה ימתינו כל האוטובוסים האלו? ואותו הדבר לבסיסי הצפון וכו'... זה כבר נהיה קווים ישירים בין ערים לבסיסים וזה כבר לא נהיה דבר פשוט לביצוע לטעמי.
זה כרגיל עניין של ביקוש
אוטובוסים ישירים לבסיסים לא ייצאו מתחנות משנה אלא רק מחיפה ומת"א, ולא יגיעו לבסיסים קטנים יחסית אלא רק לגדולים ביותר. הבסיסים הגדולים ביותר הם די גדולים. בלי להכנס לפרטים, נראה לי שיש מספיק כמות של נוסעים כדי להצדיק נסיעות אחדות כאלה בימי א'. אני פשוט לא רואה סיבה להעביר את כל החיילים דרך ב"ש. כמובן עדיין ייצאו גם אוטובוסים (אבל פחות) ממחנה נתן, לבסיסים השונים.
 

בועז ל

New member
הודעת ר"י - סיכום נסיעות החיילים ביום א'

היום הראשון לניסוי בתחבורה
החיילים עולים לרכבת - על חשבונם http://www.themarker.com/dynamo/1.1622635
הודעת ר"י - סיכום נסיעות החיילים ביום א'
שלום, היום הפעילה רכבת ישראל 263 אוטובוסים שהסיעו כ- 9,500 חיילים, כ- 40 בממוצע בכל אוטובוס. כמתוכנן, כל החיילים נסעו בישיבה באוטובוסים באופן נוח ובטוח. מנקודות המוצא המרכזיות מהן יצאו האוטובוסים: 31 אוטובוסים מנהרייה לת"א, לחיפה ולבאר שבע 75 אוטובוסים יצאו מחיפה והקריות, ו-70 אוטובוסים מתל-אביב. על פי הערכה ראשונית, לא נרשמו עיכובים מיוחדים בזמני ההגעה של האוטובוסים. מרבית האוטובוסים שיצאו מערי הצפון נסעו דרך כביש 6 ומנהרות הכרמל, על-מנת לספק נסיעה מהירה ככל הניתן. כתוצאה מהפעלת המערך המיוחד, צומצמו משמעותית העומסים ברכבות ושיעור הדיוק עלה באופן ניכר. מצ"ב הודעה לעיתונות. בברכה, שחר וייסמן אגף דוברות והסברה | רכבת ישראל|
 

easylivin

New member
ynet מפתיע: מפרסם דעה שבאה בסתירה מוחלטת

היום הראשון לניסוי בתחבורה
החיילים עולים לרכבת - על חשבונם http://www.themarker.com/dynamo/1.1622635
ynet מפתיע: מפרסם דעה שבאה בסתירה מוחלטת
לכל מה שכתביו ועורכיו שלו פרסמו עד כה בנושא הזה. "והארץ רעשה וגעשה. חיילי צבא הגנה לישראל התבקשו לוותר על דחיסת קרונות רכבת מעטים מדי, לטובת נסיעה באוטובוס. ובדרך, לפנות מעט מקום לשאר בני האדם שמשלמים כרטיס. אורי יסעור חושב שמדובר בהמון רעש מיותר" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4178787,00.html
 

amit1270

New member
זיכרון קצר - תכונה חשובה מאוד

ynet מפתיע: מפרסם דעה שבאה בסתירה מוחלטת
לכל מה שכתביו ועורכיו שלו פרסמו עד כה בנושא הזה. "והארץ רעשה וגעשה. חיילי צבא הגנה לישראל התבקשו לוותר על דחיסת קרונות רכבת מעטים מדי, לטובת נסיעה באוטובוס. ובדרך, לפנות מעט מקום לשאר בני האדם שמשלמים כרטיס. אורי יסעור חושב שמדובר בהמון רעש מיותר" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4178787,00.html
זיכרון קצר - תכונה חשובה מאוד
בכל צהובון שמכבד את עצמו, וטמקא אינו יוצא דופן. חפש את כל הכותרות הצעקניות מאתמול ומהבוקר - לאן הן נעלמו? כל מה שאני רואה עכשיו זאת ידיעה די שולית עם כותרת לקונית "ברכבת מרוצים: בלי חיילים הדיוק עלה". איפה הזעם? איפה הלהט? הכל נשכח.
 

easylivin

New member
מדהים, עמית. אני רק משתכנע יותר ויותר בזה

זיכרון קצר - תכונה חשובה מאוד
בכל צהובון שמכבד את עצמו, וטמקא אינו יוצא דופן. חפש את כל הכותרות הצעקניות מאתמול ומהבוקר - לאן הן נעלמו? כל מה שאני רואה עכשיו זאת ידיעה די שולית עם כותרת לקונית "ברכבת מרוצים: בלי חיילים הדיוק עלה". איפה הזעם? איפה הלהט? הכל נשכח.
מדהים, עמית. אני רק משתכנע יותר ויותר בזה
שאין להם ולו טיפת בושה. עברתי שוב על הכותרות במדור הרכב, שתיארת אותן במדוייק, ואני פשוט בשוק... אתה יודע מה זה מזכיר לי? "We have never been at war with Eastasia" וזאת ממש לא הגזמה בעיניי.
 
אריק, אני נדהם שאתה נדהם

מדהים, עמית. אני רק משתכנע יותר ויותר בזה
שאין להם ולו טיפת בושה. עברתי שוב על הכותרות במדור הרכב, שתיארת אותן במדוייק, ואני פשוט בשוק... אתה יודע מה זה מזכיר לי? "We have never been at war with Eastasia" וזאת ממש לא הגזמה בעיניי.
אריק, אני נדהם שאתה נדהם
הרי בדיוק על הדברים האלה אנו כותבים כאן כבר שנים. מה נשתנה? אותו זבל בדיוק.
 

חייםש1

New member
אין מה להתפלא, ככה התקשורת שלנו נוהגת

זיכרון קצר - תכונה חשובה מאוד
בכל צהובון שמכבד את עצמו, וטמקא אינו יוצא דופן. חפש את כל הכותרות הצעקניות מאתמול ומהבוקר - לאן הן נעלמו? כל מה שאני רואה עכשיו זאת ידיעה די שולית עם כותרת לקונית "ברכבת מרוצים: בלי חיילים הדיוק עלה". איפה הזעם? איפה הלהט? הכל נשכח.
אין מה להתפלא, ככה התקשורת שלנו נוהגת
להזכיר, לדוג', שערב ספטמבר האחרון הזהירו אותנו בכלי התקשורת מ"צונאמי מדיני" אם לא נענה לדרישות הפלשתינאים ? והנה, ספטמבר עבר, השמש המשיכה לזרוח, שבוע אחרי אף עיתונאי לא הזכיר את העניין או חלילה הודה בטעותו.
 

בועז ל

New member
נמצא הצדיק הנסתר.

ynet מפתיע: מפרסם דעה שבאה בסתירה מוחלטת
לכל מה שכתביו ועורכיו שלו פרסמו עד כה בנושא הזה. "והארץ רעשה וגעשה. חיילי צבא הגנה לישראל התבקשו לוותר על דחיסת קרונות רכבת מעטים מדי, לטובת נסיעה באוטובוס. ובדרך, לפנות מעט מקום לשאר בני האדם שמשלמים כרטיס. אורי יסעור חושב שמדובר בהמון רעש מיותר" http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4178787,00.html
נמצא הצדיק הנסתר.
הפיילוט שעורכת הרכבת הוא בינתיים הצעד המשמעותי והמיידי ביותר לשיפור השירות לנוסע. כמה מצער שיש כה מעטים בתקשורת "המקצועית" שמבינים זאת.
 

droriko

New member
מבחינתך כל מי שתומך בהסעות הוא "צדיק נסתר"

נמצא הצדיק הנסתר.
הפיילוט שעורכת הרכבת הוא בינתיים הצעד המשמעותי והמיידי ביותר לשיפור השירות לנוסע. כמה מצער שיש כה מעטים בתקשורת "המקצועית" שמבינים זאת.
מבחינתך כל מי שתומך בהסעות הוא "צדיק נסתר"
גם אם זה מישהו שאומר שצריך לארגן לחיילים הסעות בשביל שלו יהיה נוח ברכבת .
 

easylivin

New member
מי שמנמק את הדעה שלו בניגוד לדמגוגים

מבחינתך כל מי שתומך בהסעות הוא "צדיק נסתר"
גם אם זה מישהו שאומר שצריך לארגן לחיילים הסעות בשביל שלו יהיה נוח ברכבת .
מי שמנמק את הדעה שלו בניגוד לדמגוגים
למיניהם, הוא בהחלט צדיק. בסדום הגדול ששמו "התשקורת הישראלית". ואני מסיק גם ששוב אין לך טענות לגופו של המאמר, רק לגופו של הכותב ולאמרתו של בועז...
 

droriko

New member
האמת שהטענות הן דווקא לגופו של המאמר

מי שמנמק את הדעה שלו בניגוד לדמגוגים
למיניהם, הוא בהחלט צדיק. בסדום הגדול ששמו "התשקורת הישראלית". ואני מסיק גם ששוב אין לך טענות לגופו של המאמר, רק לגופו של הכותב ולאמרתו של בועז...
האמת שהטענות הן דווקא לגופו של המאמר
או שלא קראת את תוכן ההודעה
 

easylivin

New member
לא. לא העלית שום טענה רצינית.

האמת שהטענות הן דווקא לגופו של המאמר
או שלא קראת את תוכן ההודעה
לא. לא העלית שום טענה רצינית.
"מישהו שאומר שצריך לארגן לחיילים הסעות בשביל שלו יהיה נוח ברכבת" - זה טיעון מגוכח מארץ המגוחכים. אני מסיק שלא ממש קראת את המאמר קריאה מעמיקה כפי שמגיע לו; קודם כל, הכותב לא דיבר על עצמו באמת בתחילת המאמר אלא בהלצה. שנית, הוא דיבר על נוחותם של כל נוסעי הרכבת. לך זה כמובן נוח להציג זאת כאילו שהאיש דואג לעצמו בלבד; אבל מבחינה עובדתית, הוא כותב שהוקל לכל נוסעי הרכבת, והוא צודק. או שאתה יכול להפריך זאת?
 

droriko

New member
ברור שההסעות הביאו לשיפור אצל יושבי הרכבת

לא. לא העלית שום טענה רצינית.
"מישהו שאומר שצריך לארגן לחיילים הסעות בשביל שלו יהיה נוח ברכבת" - זה טיעון מגוכח מארץ המגוחכים. אני מסיק שלא ממש קראת את המאמר קריאה מעמיקה כפי שמגיע לו; קודם כל, הכותב לא דיבר על עצמו באמת בתחילת המאמר אלא בהלצה. שנית, הוא דיבר על נוחותם של כל נוסעי הרכבת. לך זה כמובן נוח להציג זאת כאילו שהאיש דואג לעצמו בלבד; אבל מבחינה עובדתית, הוא כותב שהוקל לכל נוסעי הרכבת, והוא צודק. או שאתה יכול להפריך זאת?
ברור שההסעות הביאו לשיפור אצל יושבי הרכבת
על זה לא היה שום ויכוח גם לפני שהמהלך יצא . אני פשוט לא חושב שצריך לדפוק את החלשים בשביל להביא לתוצאה הזאת . היה צריך לדחות את שעת ההגעה לבסיסים וזהו .
 

easylivin

New member
גם אני אמרתי מלכתחילה שזה לא הפתרון הכי טוב,

ברור שההסעות הביאו לשיפור אצל יושבי הרכבת
על זה לא היה שום ויכוח גם לפני שהמהלך יצא . אני פשוט לא חושב שצריך לדפוק את החלשים בשביל להביא לתוצאה הזאת . היה צריך לדחות את שעת ההגעה לבסיסים וזהו .
גם אני אמרתי מלכתחילה שזה לא הפתרון הכי טוב,
אבל אם קראת את שני השרשורים (אני מניח שכן) אז אתה יודע שבמציאות הנוכחית הפתרון הזה פשוט לא מתאפשר. מערכת הבטחון לא רוצה! אז מה תעשה? תאשים כרגיל את "דוברות הרכבת"? או שתראה סוף-סוף שמה שכן נעשה, זה הרבה יותר טוב לעומת כלום? כי הבחירה כרגע היא בין הסעות כאלו, לבין כלום. לא יידחו שעות ההתייצבות בעתיד הנראה לעין, נקודה! אז עדיף שהנוסעים ימשיכו עדיין לסבול? וכי למה משתמשי תח"צ אחרים הם לא מספיק "חלשים" או מספיק נחשבים בעיניך לעומת חיילים? העמדה הערכית שהוצגה ונומקה עד כה בצורה הטובה ביותר, גורסת כי צה"ל צריך לשרת את האזרחים ולא להיפך. לחיילים מגיעות הסעות סבירות לבסיסים, ונקווה שאת זה הם אכן יקבלו. כרגע בעיקר באוטובוסים במשך 3 שעות מדי שבוע, ובהמשך אולי גם ברכבת. והאם שוב "לא יהיו מספיק אוטובוסים" או שכן יהיו, נראה כבר בשבוע הבא. אז נתראה ב-29/1.
 

droriko

New member
אוכלוסיות חלשות לא משתמשות ברכבת

גם אני אמרתי מלכתחילה שזה לא הפתרון הכי טוב,
אבל אם קראת את שני השרשורים (אני מניח שכן) אז אתה יודע שבמציאות הנוכחית הפתרון הזה פשוט לא מתאפשר. מערכת הבטחון לא רוצה! אז מה תעשה? תאשים כרגיל את "דוברות הרכבת"? או שתראה סוף-סוף שמה שכן נעשה, זה הרבה יותר טוב לעומת כלום? כי הבחירה כרגע היא בין הסעות כאלו, לבין כלום. לא יידחו שעות ההתייצבות בעתיד הנראה לעין, נקודה! אז עדיף שהנוסעים ימשיכו עדיין לסבול? וכי למה משתמשי תח"צ אחרים הם לא מספיק "חלשים" או מספיק נחשבים בעיניך לעומת חיילים? העמדה הערכית שהוצגה ונומקה עד כה בצורה הטובה ביותר, גורסת כי צה"ל צריך לשרת את האזרחים ולא להיפך. לחיילים מגיעות הסעות סבירות לבסיסים, ונקווה שאת זה הם אכן יקבלו. כרגע בעיקר באוטובוסים במשך 3 שעות מדי שבוע, ובהמשך אולי גם ברכבת. והאם שוב "לא יהיו מספיק אוטובוסים" או שכן יהיו, נראה כבר בשבוע הבא. אז נתראה ב-29/1.
אוכלוסיות חלשות לא משתמשות ברכבת
 

easylivin

New member
ברור, רק הרוטשילדים


אוכלוסיות חלשות לא משתמשות ברכבת
ברור, רק הרוטשילדים

ומותר לדחוס אותם כמו סרדינים מדי בוקר יום א' "למען חיילינו" או למען כל סיסמא פופוליסטית אחרת שפוליטיקאים ימציאו...
 

droriko

New member
רכבת , כמה שיהיה עליה ביקורת

ברור, רק הרוטשילדים

ומותר לדחוס אותם כמו סרדינים מדי בוקר יום א' "למען חיילינו" או למען כל סיסמא פופוליסטית אחרת שפוליטיקאים ימציאו...
רכבת , כמה שיהיה עליה ביקורת
היא עדיין כמה רמות מעל אוטובוס . אנשים ישלמו פי 2 כסף רק בשביל ליסוע ברכבת . אני עצמי , בכל הזדמנות שיש לי נוסע עם רכבת לכפר סבא, 149 הנוראי הוא ממש ברירת מחדל בשבילי . אותה רוצה לראות מה זה אוכלוסיות חלשות ? בוא תעשה איתי מחר ספירות בקו 16 ותראה מה זה אוכלוסיות חלשות , תיהיה בטוח שאת האנשים האלה אתה לא תראה ברכבת ישראל .
 

easylivin

New member
אתה מסיט מהדיון, וזה לא יילך לך.

רכבת , כמה שיהיה עליה ביקורת
היא עדיין כמה רמות מעל אוטובוס . אנשים ישלמו פי 2 כסף רק בשביל ליסוע ברכבת . אני עצמי , בכל הזדמנות שיש לי נוסע עם רכבת לכפר סבא, 149 הנוראי הוא ממש ברירת מחדל בשבילי . אותה רוצה לראות מה זה אוכלוסיות חלשות ? בוא תעשה איתי מחר ספירות בקו 16 ותראה מה זה אוכלוסיות חלשות , תיהיה בטוח שאת האנשים האלה אתה לא תראה ברכבת ישראל .
אתה מסיט מהדיון, וזה לא יילך לך.
מה לעזאזל הקשר "אוכלוסיות חלשות בקו 16" (קו שיוצא לי אישית לנסוע בו מדי שבוע בערך)? מה הקשר שהם "לא נוסעים ברכבת" כדבריך?! (ולידיעתך, אני נוסע גם בקו הזה וגם ברכבת. לא ייתכן!!!
) וזוכר שדיברנו בכלל על החיילים והאזרחים שסובלים ברכבת? האם זה בסדר שהם ימשיכו לסבול לדעתך? אולי תענה סוף-סוף, למה עדיף לשיטתך המשך הטירוף הזה על פני ההסעות?!
 

droriko

New member
מה לך ולקו 16? מה יש לך לחפש בכפר שלם?

אתה מסיט מהדיון, וזה לא יילך לך.
מה לעזאזל הקשר "אוכלוסיות חלשות בקו 16" (קו שיוצא לי אישית לנסוע בו מדי שבוע בערך)? מה הקשר שהם "לא נוסעים ברכבת" כדבריך?! (ולידיעתך, אני נוסע גם בקו הזה וגם ברכבת. לא ייתכן!!!
) וזוכר שדיברנו בכלל על החיילים והאזרחים שסובלים ברכבת? האם זה בסדר שהם ימשיכו לסבול לדעתך? אולי תענה סוף-סוף, למה עדיף לשיטתך המשך הטירוף הזה על פני ההסעות?!
מה לך ולקו 16? מה יש לך לחפש בכפר שלם?
אני מקווה שלא את הזהב הלבן?
האמת שלקו 16 אין אלטרנטיבה רכבתית אז אין ברירה אלא ליסוע איתו . אבל מה לגבי 149? שיכול לעמוד 40 דקות בפקק בין צומת רעננה לגלילות? ושבקניון ערים הוא כבר לא קולט נוסעים? ושבשביל אית להגיע למרכז תל אביב צריך ליסוע דרך גלילות , כאילו לא בנות את גשר אם המושבות . מי שנוסע בקו הזה זה מי שממש ממש מוכרח . אני למשל כשאני צריך להגיע לכרמלית , אני לוקח רכבת לאלרלוזורוב ומשם 18. כל העסק הזה לוקח לי , תקשיב טוב, בדיוק שעה. אם הייתי עושה את זה עם 149 זה היה לוקח לי כמעט שעתיים . אז כן רכבת היא כמה רמות מעל אוטובוס, לא משנה איך תסובב את זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה