היום היה שיעור מאכזב

היום היה שיעור מאכזב

למדנו שיום אמר שלא צריך להאמין למה שאומרים לנו כשאין עדות ראייה, ושאסור להאמין בניסים כי הם נוגדים את חוקי הטבע. כל ילד יודע אתז זה, למה צריך פילוסוף בשביל זה? ועוד החמיא לעצמו ואמר שגילה דבר מהפכני שיעזור לכל הדורות. קצת התעצבנתי. אגב היה משהו שלא הבנתי: יום דיבר על הידיעה שלנו על חוקי הטבע. זה לא קצת סותר את השקפתו שאין סיבתיות? המורה אמר שיש לי הבנה לא נכונה של מושגים.
 

עקיבא13

New member
כל מקרה טוב שיקרה

כמה פעמים עם עדות ראייה
למי שלא מאמין בניסים
יהפוך לחוק טבע (יש בטבע גם חוקים אקראיים)
 
טוב מה שמישהו ירצה

כשאדם מקבל מה שהוא רוצה, טוב לו. אם אין שום דבר שהאדם לא רוצה, כלומר שום דבר רע, ורק טוב לו, אז הטוב מוחלט.
 

sailor

New member
איך החלטת שאם אדם מקבל מה שהוא רוצה - טוב לו?

אדם שיקבל כל מה שהוא רוצה יגיע מהר למצב בו ימאס בכל מה שהוא מקבל ולכן לא יהיה לו טוב.
אדם שנותן מרצונו למשל מרגיש טוב אבל אם הוא יתן כל הזמן, גם ההרגשה הזאת תשחק.

A יכול להיות טוב מ-B אבל יש C שהוא טוב מ-A ורע מ-D ואין לזה גבול, לכן אין טוב מוחלט.
 
תשובה

אדם שנותן מרצונו מקבל מה שרצה בכך שנתן. המקבל מה שהוא רוצה טוב לו באותו זמן, ואם אחר-כך ימאס יפסיק לרצות ואז לא יהיה לו טוב.
 

sailor

New member
אין קשר בין רצון לבין טוב

טוב ורע הם יחסיים, יש יותר טוב ויש פחות טוב (או יותר רע)
פחות טוב=יותר רע, יותר טוב=פחות רע.

הרגשה טובה היא סוביקטיבית, במצב אחד אותה פעולה תגרום לך הרגשה טובה ובמצב אחר אותה פעולה תגרום לך הרגשה רעה וזה תלוי רק בך ולא בשום גורם אוביקטיבי.
 
יש ועוד איך קשר

הטוב לאדם תלוי במה שהוא רוצה. כשאדם מקבל מה שהוא רוצה, הוא מרגיש טוב וטוב לו באותו זמן ולהפך. זו בדיוק המשמעות. בכל דבר יש יחסיות. יותר טוב אינו בהכרח פחות רע. אמנם לא יכול להיות גם טוב וגם לא טוב, אבל יכול להיות גם טוב וגם רע. רע מה שרוצים שלא יהיה.
 

sailor

New member
התשת אותי

אתה לא מקבל טיעונים לוגיים, לא מסכים שהרגשה של אדם היא סוביקטיבית ולכן לא יכולה להיות מוחלטת.
אין לנו בסיס משותף לדיון אם לא מסכימים על יסודותיו.
 
דיוויד יום לא שלל את עיקרון הסיבתיות

הוא רק טען שעיקרון הסיבתיות נובע מנפש האדם המבססת זאת אך ורק על אימפיריות צרופה. בניגוד לרציונאליסטים שטענו שעיקרון הסיבתיות הוא משהו אפריורי ומאושש ע"י האימפיריות .
 
אנחנו למדנו

שיום טען שאין סיבתיות בטבע, כי למשל אם יקחו את האדם הקדמון למועדון סנוקר ויגידו לו לגעת בכדור, לא יבין למה הזיז את הכדור שלידו.
 
למעלה