היום בשרונה

../images/Emo23.gifהי חגי!

מכל השירשור המכובד, עדיין לא יצא לי לקרא שום מידע על התאונה בשבת10.3.07 . היום יום שישי 16.3.07 ועדיין נדה שום דבר. חבל מכיוון שהמרחק מהארוע גורם לטישטוש העובדות ואנו לא נלמד מזה דבר. מכיוון שהיית נוכח, קח אחריות וספר לנו מה קרה!. ורצוי שלא כל הטייסים המופלאים יתנצלו. קבלו זאת כשעור שצריך ללמוד ולהשכיל. אגב אני כבר קיבלתי מידע והסבר מטייס ותיק, חבל רק שהצעירים באגודה לא יקבלו ניתוח מהנוכחים בארוע. בברכה ארנון הר לב עגור
 
אם פעם אחת אתה סוף סוף צודק...

(בכך שאתה מבקש פרטים על התאונה - ולא מקבל) החלטתי להגיב, כי זה מקרה כ"כ נדיר (שאתה צודק). ובכן, הייתי עד לתאונה. הנה סיכום הכשלים כפי שאני חושב/ראיתי/זוכר: טעות ראשונה: החזקת הגלשן נמוך על הצוואר ולא על הכתפיים. יש להחזיק את המשולש כך שהצלעות ייעצרו בקימור הכתף. טעות שניה: זווית קלה של האף כלפי מעלה. המצב הנכון: הקיל מקביל לקרקע. רבים לא מקפידים על כך ורצים כך שיש זווית בין הקיל לקרקע ולעיתים זווית זו הולכת ומתרחבת - עד להזדקרות. כך קרה גם בתאונה הנ"ל. כנף שמאל הזדקרה לאחר שהאף עלה קצת, ואז שפשפה את השיחים. במהירות ריצה גבוהה הוא היה יוצא מזה, אבל ברגע הזה הוא כבר ויתר (מה שמוכיח שלא היה ב"מוד המראה"). מה שיובל עשה נכון לאחר הכשל: הוא המשיך במש עד למגע עם הקרקע. כך המהירות היא מינימלית וגם הנזק. טעות שלישית: מהירות ריצה נמוכה. אין להאשים את השיחים. לכולם היו שיחים. לסיכום: קיימת חשיבות רבה לתנוחת היציאה בטרם ההמראה. ועוד: אם אתה לא מרגיש שאתה הולך לכבוש את העולם ולטחון את המטרים הספורים שלפניך, שב בצד ותכניס את עצמך "למוד המראה". אל תתחיל אם אתה חש שברכיך פקות והפחד משתק אותך. אני כותב את הדברים מתוך נסיון שחלקו היה מר. היו לי המראות כושלות, אני לא "ממריא טבעי" כמו גיא או אחרים, אבל הצלחתי ללמוד מהרבה טעויות והרגלים רעים שהיו לי, והיום אני ממריא טוב יותר מאי פעם. אבל הי (גיא) קצת רספקט, זה יכול לקרות לכולם. ראיתי אלופי עולם נמרחים בהמראות ובנחיתות.
 
חס וחלילה,לא זילזלתי רק תיקנתי..../images/Emo13.gif

סוף סוף אני קורא פה משהוא(מיקצועית)שאני ממש מתחבר אליו.ההתייחסות שלך לעמידת המוצא לפני ההמראה(אחיזה+זווית אף) בהחלט נכונה.כל מה שקורה אחרי נובע ממה שהיה לפני...אני מניח שניתוח אחר היה נגמר ב- הוא רץ לא נחוש עם אף גבוה ונפלה לו כנף...
 
../images/Emo23.gifסופ סוף צדיק!

הי מיקי! לא כל כך הבנתי את הצודק המתמשך שך ואני חושב שזה לא לעיניין. אבל בהמשך בגלל שאני "צודק" קיבל הפורום ניתוח מקצועי מאדם מקצועי וותיק שהיה נוכח. אני מקווה שמי שקרא הבין את אשר התרחש. לאלו שלא הבינו וחוששים כדאי שתשאלו את המדריך הקרוב על המראות ברוח צד(הבנתי שהייתה). כיצד מבצעים נכוןץ לך מיקי אני מודה, מזה זמן רב לא זכה הפורום בניתוח מקצועי על גלישה אווירית, בדר"כ(הפורום) מתבזבז על שטויות. בבירכת התעופה הבטוחה ארנון הר לב עגור
 

חגי

New member
ובכן - לא הייתי נוכח , רק ראיתי תוך

כדי טיסה גלשן שנח על המדרון בכייון הפוך להמראה .לכן אין לי פרטים ואילמלא כן מזמן הייתי רץ ומלשין. ציפיתי שהי"ור עצמו יכתוב מה קרה , אבל נראה שהוא לא מתפתה לכתוב בפורום על התקלות.
 
למעלה