בשביל מה להעביר אותה לכביש?היה כתוב בעיתון "במקום" האחרון
שמתכוונים להפוך את כביש מס´ 40 (רמלה-קריית גת) לכביש מהיר. אם כן נשאלת השאלה מדוע לא להעביר את המסילה לב"ש לכביש זה כמו שקיים באיילון בת"א וכמו שמתוכנן בקו לראשל"צ? חן? אולי יש לך מידע בנושא? שבת שלום/סוף שבוע נעים.
דיברתי על הקטע רמלה-קריית גת ולאבשביל מה להעביר אותה לכביש?
בשביל שתראה את הרכבת עוקפת אותך בנסיעה במקרה שאתה נוסע ברכב או במקרה ההפוך לצחוק על כל המכוניות שנשארות מאחורה כשהרכבת עוקפת אותם? מסילת הרכבת עוברת קרוב מאוד לכביש לרוב אורך הקו בין קריית גת לב"ש כמו כן המסילה נסללת בצורה כזו שהיא תהיה כמה שיותר קצרה ולא כמה שיותר ארוכה
הטיית המסילה לבאר שבעדיברתי על הקטע רמלה-קריית גת ולא
על הקטע קריית-גת-ב"ש. ובקטע הזה המסילה עוברת רחוק מהכביש ואם יעבירו אותה קרוב לכביש יוכלו לבנות עוד שלוש תחנות פוטנציאליות: קריית מלאכי, גדרה וביל"ו. לאזורים האלה אין כיום גישה נוחה וקרובה לתחבורה מסילתית, למרות שהמסילות עוברות בסמיכות אליהם.
הרעיון לא טוב לדעתיהטיית המסילה לבאר שבע
אני לא מכיר שום תוכנית מאסיבית כזו, אם כי מתוכנן לשפר את תוואי המסילה לבאר שבע במסגרת ההכפלה שאולי תבוצע. אני לא חושב ששיפורים אלו יכללו הרבה יותר מהקלה של העקומות (הסיבובים) החדות. הרעיון שהועלה פה יפה ומעניין. מכיוון שאני לא מכיר באופן אישי כל-כך טוב את האיזור (מלבד בנסיעה ברכבת כמובן...), קשה לי להגיב על מידת הנכונות שלו והאפשרות לבצעו. יהיה נסיון מעניין לשלוח רעיון כזה לממונה על פניות הציבור (כתובת דוא"ל ומספר טלפון מופיעים בלוח הזמנים של הרכבת) ולראות אם הוא מגיב ואיך. אם מישהו עושה את זה, אשמח לשמוע על התוצאות.
יש לי שאלה ל- פיירמן ?????הרעיון לא טוב לדעתי
משום שכל העניין בשיפור הקו בין באר שבע לתל אביב הוא לקצר את המסילה וליישר אותה עד כמה שאפשר ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה ולא להאריך אותה. העברת מסילה דרך קריית מלאכי גדרה וביל"ו כאשר שתי האחרונות יכולות להיעזר בתחנת רחובות שקרובה באופן יחסי אליהן הכפלת המסילה בין באר שבע לתל אביב תיעשה בקטע שבין באר שבע ללוד ומן הסתם שהמסילה הנוספת שתיסלל תהיה מקבילה פחות או יותר למסילה הקיימת שאני משער שתשופר גם היא בעיקר בתחום יישור העקומות בעתיד הרחוק מתכננת רכבת ישראל לפתוח קווי רכבת מבאר שבע לדימונה לאחר שיפוץ המסילה והתאמתה גם לרכבות נוסעים וגם קו רכבת באר שבע אשקלון שיעבור דרך אופקים ונתיבות, קו זה יוכל לתת מענה גם לתושבי קריית מלאכי
נכון לעכשיו לאיש לי שאלה ל- פיירמן ?????
פיירמן תגיד לי בבקשה זה יהיה טוב אם יזיזו את מסילת הרכבת של באר שבע בתוך כביש עוקף באר שבע . אני מיתכוון לומר שאוליי זה יהיה כדאיי אם יעשו ש- כביש עוקף באר שבע יהיה כמו כביש איילון ב-תל אביב עם תחנות רכבת בתוך מחלפים ????
אתה יודע מה זה אומר לנסוע מגדרההרעיון לא טוב לדעתי
משום שכל העניין בשיפור הקו בין באר שבע לתל אביב הוא לקצר את המסילה וליישר אותה עד כמה שאפשר ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה ולא להאריך אותה. העברת מסילה דרך קריית מלאכי גדרה וביל"ו כאשר שתי האחרונות יכולות להיעזר בתחנת רחובות שקרובה באופן יחסי אליהן הכפלת המסילה בין באר שבע לתל אביב תיעשה בקטע שבין באר שבע ללוד ומן הסתם שהמסילה הנוספת שתיסלל תהיה מקבילה פחות או יותר למסילה הקיימת שאני משער שתשופר גם היא בעיקר בתחום יישור העקומות בעתיד הרחוק מתכננת רכבת ישראל לפתוח קווי רכבת מבאר שבע לדימונה לאחר שיפוץ המסילה והתאמתה גם לרכבות נוסעים וגם קו רכבת באר שבע אשקלון שיעבור דרך אופקים ונתיבות, קו זה יוכל לתת מענה גם לתושבי קריית מלאכי
תראה אני חושב שפספסת את הנקודהאתה יודע מה זה אומר לנסוע מגדרה
לתחנת הרכבת בקצה הצפוני של רחובות? ומה מצריך נסיעה מקריית מלאכי לאשקלון? להזכיר לך עובדה חשובה אחת: בקו ת"א-חיפה קיימות כמה תחנות שמשרתות מספר מועט יחסית של נוסעים,כגון: בית יהושע, עתלית. תחנות אלו אפשר למעשה לסגור ולגרום לתושבים או להשתמש בתחנות הראשיות (נתניה, הרצליה, חיפה חוף הכרמל) או לגרום להם לנטוש את התחבורה המסילתית. רכבת ישראל לא סגרה את התחנות האלה אלה מפעילה, כידוע, שתי רכבות: פרברית ובין-עירונית: הפרברית היא מאספת לתחנה ראשית (בנימינה) ואז באה הבין-עירונית ואוספת בפעם אחת מתחנה אחת את כל הנוסעים שהיו פזורים לאורך הקו וממשיכה בלי עצירות עד חיפה. ככה אפשר לעשות גם בקו ת"א-ב"ש. לכולם הזכות להנות מתחבורה מסילתית קרובה לישובם.
פיירמן , לא היתכוונתי ל-זהתראה אני חושב שפספסת את הנקודה
נכון לעכשיו בין באר שבע ללוד קיימת מסילה אחת בעוד בין לוד לרחובות קיימות 3 אם אינני טועה ובין תל אביב לחיפה קיימות 2 מסילות אזור הדרום מעבר לתנועת הרכבות נוסעים נעות על מסילה אחת בודדת גם רכבות משא רבות שגוזלות זמן מסילה רב בגלל איטיותם היחסית של רכבות אלו שמצריכות עצירה והמתנה להחלפת מסילות נכון לעכשיו בקו בין באר שבע לתל אביב יוצאות 16 רכבות לכל כיוון ביום בכל פעם הרכת שיוצאת מבאר שבע והרכבת שיוצאת מתל אביב נפגשות במקום כלשהו במסילה ומחליפות מסילות כך שאתה לא יכול מעבר לרכבת הישירה להוסיף גם רכבות פרבריות כי פשוט מאוד המסילה לא יכולה לשרת יותר רכבות במידה ותוכפל המסילה יהיו הרבה יותר אפשרויות גם לרכבות מהירות שלא יעצרו גם בקריית גת וגם בלוד ויגיעו ישר לתל אביב ולשלב ביניהן גם רכבות פרברים שיעצרו בקריית גת ולוד וכמובן לשקול הוספת מסילה שלישית בין קריית גת ללוד שתאפשר לרכבת לעבור דרך קריית מלאכי גדרה וכו. אני מאוד מצעטר אם הבנת מדבריי שאני מציע לסגור תחנות פרבריות בגלל שנפח הנוסעים בהן קטן וד"א בכלל לא כתבתי את זה כך שמעניין למה הסקת זאת מדבריי, כמוני כמוך חושב שכל אחד ראויי לשירות רכבת עד לעירו גם אם מדובר אפילו ביישוב להבים ובמושבים הקיבוצים בין באר שבע ללוד וגם דרומה מבאר שבע כמו דימונה וירוחם שיכול להועיל מאוד לשני יישובים אלו וכמוהם גם אופקים נתיבות ואשקלון
האאא...הבנתיפיירמן , לא היתכוונתי ל-זה
היתכוונתי לשאול אותך אם מסילת רכבת תעבור בתוך כביש עוקף באר שבע . כמו למשל המסילת רכבת שיש בתוך כביש איילון ב- תל אביב . האם ניראה גם נתיבי איילון בתוך באר שבע ??? . ו-שהנגב יתחיל לפרוח יותר מהר !
פיירמן ידידי היתכוונתי למשהו אחרהאאא...הבנתי
בעיקרון לא בעיר באר שבע בנויה בצורה שונה לגמרי מהעיר תל אביב אם נדמה את שתי הערים לצורות הנדסיות באר שבע בנויה בצורת עיגול ותל אביב בצורת מלבן היות והעיר באר שבע בנויה בצורה "עגולה" כאשר כיבים ראשיים חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה ולא עוברים בסמוך לה ומפרידים בינה לבין ערים אחרות יש צורך להוציא את עומסי התנועה מתוך העיר החוצה לכבישים עוקפים כפי שקורה ממש עכשיו רוב התנועה מדרום לבאר שבע אל אזור המרכז וצפונה עוברת בעיקר דרך הכביש העוקף. מדמיון של שדרות רגר למשל בעוד 20 שנה לא נראה לי שמסילת רכבת תעבור במרכזו כי בעוד 7 שנים מהיום לא יהיה עוד מקום להרחיב את הכביש עוד. מה גם שהעברת מסילה מתחנת רכבת מרכז דרך שדרות רגר הוא דבר שאפשר לומר בלתי אפשרי מבחינה לוגיסטית.....אי אפשר לבנות גשר לרכבת בגובה 80 מטר שיעבור מעל היכל המשפט ואי אפשר לחפור מנהרה בעומק 100 מטר מתחת לאדמה ולא יהיה קל להתחיל ליצור סיבובים עם גשרים בתוך העיר היות ומדובר במרכז העיר לא יהיו בתוכה מחלפים מאותה סיבה שבמרכז תל אביב לא יבנו מחלף למשל, אין מקום וזו משימה מורכבת מבחינה הנדסית שתפגע באיכות החיים של התושבים ותיצור מפגע סביבתי חמור, אני בטוח שלא תרצה לקום באיזה בוקר ולראות גשר של רכבת עובר לך בתוך המרפסת אבל לפי התב"ע של באר שבע ניתן לראות שרוב הצמתים של שדרות רגר הולכות לעבור הנמכה חלקית שצומת מבוטלת וכביש חוצה את הכביש שמתחתיו במנהרה ועולה בחזרה לאותו מפלס. מעבר לכך בשדרות רגר מוקמת בימים אלו מערכת בקרת תנועה בהשקעה של כמיליון דולר בכדי לאפשר שליטה מרחוק על מערכת הרמזורים בכביש ולהקל על עומסי תנועה בהתאם לשעות היממה. לגבי מסילה בתוך עוקף באר שבע....זה אכן יכול לקרות אם וכאשר תיפתח המסילה בין באר שבע לדימונה (שתצא מתחנת רכבת צפון בעיקר) יש סיכוי גבוה שהמסילה תעבור בסמוך לכביש עוקף ב"ש מזרח מעבר לכך ידידי היקר קח בחשבון שבאזור הדרום אין מצוקה של קרקעות ושטחים פתוחים כמו בגוש דן המחייב בניית מחלפים והקמת כבישים ומסילות במפלסים שונים מה שמייקר באופן משמעותי את העלויות
כמו שהסברתי קודם לכןפיירמן ידידי היתכוונתי למשהו אחר
פיירמן היתכוונתי לומר שאוליי כדאיי שיעשו ב- באר שבע כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילת רכבת ובתוך הכביש יעשו תחנות רכבת כמו שיש ב- תל אביב למשל . נגיד לדוגמא יכולים לעשות כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילה ובתוכו גם יהיו תחנות רכבת בתוך הכביש המהיר כמו שיש ב- כביש איילון ב- תל אביב . נגיד אם ב-כביש איילון יש מסילה באמצע שיש לה כמה תחנות רכבת עם גשרים מעל הכביש ו-מחלפים אז למה שלא יעשו ככה אצלכם ? . הרי אצלכם אין בעיה של שטחים כמו תל אביב אצלכם אפשר לעשות כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילת רכבת עם תחנות רכבת ו-זה יכול לפתח את באר - שבע ולימשוך אזורי תעשיה ו-עסקים שיירצו לעבוד ליד הכביש הזה בגלל שמיליוני מכוניות ייראו את הפירסומת שלהם . ככה זה עובד ב-הרבה מאוד ערים בארץ : תל אביב , ראשון לציון , חיפה , נתניה , ואני נתתי רק כמה דוגמאות . ככה צריך לשלב מסילת רכבת עם כביש מהיר . ו-דרך אגב שמעתי שרוצים לעשות גם שבילים ל-אופניים בתוך כבישים מהירים כאלה שעוברים בתוך עיר גדולה .
ואני חייב לציין שהנושא של הדיוןכמו שהסברתי קודם לכן
תראה כל אותן ערים שציינת שיש בהם את הכביש המהיר שעובר, את המחלפים ואת מסילות הרכבת שעוברות בתוכם אלו ערי חוף. צירפתי שרטוט העיר באר שבע כמו שהסברתי קודם לכן בנויה בצורה עגולה ולא כמו תל אביב או נתניה או ראשל"צ שהכביש המהיר (איילון) באזור המרכז עובר בסמוך! לעיר עצמה נתיבי איילון עוברים בית תל אביב לרמת גן בני ברק גבעתיים ופתח תקוה הוא לא עובר בתוך תל אביב עצמה אלא מהווה איזשהו גבול בין הערים להזכירך לפני כ15-20 שנה כל ערי גוש דן לא היו דבוקות אחת לתוך השניה ובנויות אחת בתוך השניה בין תל אביב ורמת גן היה המון מרחב וכמוכן עם בני ברק גבעתיים פתח תקווה ושאר ערי גוש דן עם הזמן כל אותם ערים הלכו גדלו והתפתחו והתקרבו אחת לשניה מה שגרם לנתיבי איילון להיות חוצץ בין הצד של תל אביב לצד של רמת גן בעיקר, הדבר מורגש כשיורדים בתחנת תל אביב מרכז ואז יש גשר ימינה לתל אביב ושמאלה לרמת גן חשוב להדגיש שהכביש לא עובר בתוך תחום עיר אלא בין ערים ולבאר שבע. כביש עוקף באר שבע הינו כביש שמוגבל במהירות ל70 קמ"ש בחלק שעובר בעיר ובחלק המזרחי המהירות המותרת היא 90 קמ"ש ז"א כביש מהיר היות והתחום העירוני הוא אזור מגורים כלומר שכונות רמות נחל עשן ושכונה ג האזור לא יהיה אף פעם אזור מסחרי שוקק חיים אלא שכונות מגורים כך שאין טעם לבנות שם מחלפים כבישים מהירים ובטח שבטח לא מסילות רכבת שישרתו פשוט מאוד את אף אחד. לעומת זאת החלק היחידי שיכול להיות שוקק חיים הוא אזור כביש עוקף מזרח כיום סביב הכביש הזה (שהוא כביש מהיר) יש רק חול משני צידיו בחלק שיותר קרוב לבאר שבע נמצאים מפעלי מכתשים, קריית הרכבים (כל אולמות סוכנויות הרכב) וגב של מתחם ביג ומצידו השני במרחק של 2 ק"מ בלבד היישוב עומר ושכונת רמות שגדלה לכל כיוון אפשרי בקצה השני של הכביש בצומת שמחברת בין כביש ב"ש - דימונה - עוקף מזרח -צומת הנוקדים החל לקום אזור מסחרי ענק שהפיתוח שלו בשלבים ראשוניים נכון לעכשיו אין טעם לבנות שם מחלפים כי הכביש הוא כביש ישר ואין כבישים שחוצים אותו ואין צורך במסילת רכבת ותחנות רכבת יכולות להעלות שם רק כבשים במקרה הטוב כי כל השטח הזה עדיין לא מפותח אם כי ימיו להיות איזור עירוני שוקק חיים בהחלט לא רחוקים מרכז העיר פשוט לא נמצא שם והוא לא יהיה שם גם בעוד 50 שנה אבל זה יכול להיות אזור עם פוטנציאל מסחרי רחב מאוד זה יכול להפוך לאיזור תעשיה גדול ועוד רבים וטובים אבל קריית הממשלה היכל המשפט קניון הנגב ושאר האיפיונים של מרכז העיר לא יעקרו ממקומם ויועברו בסמוך לכביש עוקף באר שבע למרות שמבחינת תכנונית הדבר יכול רק להועיל לעיר מבחינה תחבורתית אבל זה לא יקרה כביש עוקף באר שבע על כל חלקיו באיזשהו שלב יהפוך לכביש עם מאפינים "איילוניים" אבל ללא מסילת הרכבת כנראה
פיירמן ידידי אתה טעיתואני חייב לציין שהנושא של הדיון
מביא אותי למחשבה לגבי פתיחת פורום נוסף בתפוז
בסדרפיירמן ידידי אתה טעית
כביש איילון מפריד רק בין תל אביב ו- רמת גן . יש כמה חלקים של כביש איילון שעוברים ממש באמצע תל אביב . חלק אחד זה דרום תל אביב ו-חלק שני זה צפון תל אביב . ו-בקשר ל-פורום שאתה מעוניין לפצוח אני מקווה שבאמ תיפתח עוד פורום ובכלל הלוואי שייפתחו כאן עוד פורומים באמת .
אני גם רוצה לפתוח פורוםבסדר
ברור שעיקרו של כביש איילון עובר בין רמת גן לתל אביב אבל האיילון לא עובר ממש בתוך תל אביב חוץ מב"משולש" הזה בין תל אביב לרמת גן שיש בו רק חול בחלק הצפוני של תל אביב לגבי הפורום אני שוקל להעלות הצעה אבל אני לא מתכוון לנהל אותו, כבר יש לי 2 פורומים על הראש מה דעתך לנהל?
כביש איילון עובר ממש בתוך תל אביבבסדר
ברור שעיקרו של כביש איילון עובר בין רמת גן לתל אביב אבל האיילון לא עובר ממש בתוך תל אביב חוץ מב"משולש" הזה בין תל אביב לרמת גן שיש בו רק חול בחלק הצפוני של תל אביב לגבי הפורום אני שוקל להעלות הצעה אבל אני לא מתכוון לנהל אותו, כבר יש לי 2 פורומים על הראש מה דעתך לנהל?
מסילות כפולות ומשולשותתראה אני חושב שפספסת את הנקודה
נכון לעכשיו בין באר שבע ללוד קיימת מסילה אחת בעוד בין לוד לרחובות קיימות 3 אם אינני טועה ובין תל אביב לחיפה קיימות 2 מסילות אזור הדרום מעבר לתנועת הרכבות נוסעים נעות על מסילה אחת בודדת גם רכבות משא רבות שגוזלות זמן מסילה רב בגלל איטיותם היחסית של רכבות אלו שמצריכות עצירה והמתנה להחלפת מסילות נכון לעכשיו בקו בין באר שבע לתל אביב יוצאות 16 רכבות לכל כיוון ביום בכל פעם הרכת שיוצאת מבאר שבע והרכבת שיוצאת מתל אביב נפגשות במקום כלשהו במסילה ומחליפות מסילות כך שאתה לא יכול מעבר לרכבת הישירה להוסיף גם רכבות פרבריות כי פשוט מאוד המסילה לא יכולה לשרת יותר רכבות במידה ותוכפל המסילה יהיו הרבה יותר אפשרויות גם לרכבות מהירות שלא יעצרו גם בקריית גת וגם בלוד ויגיעו ישר לתל אביב ולשלב ביניהן גם רכבות פרברים שיעצרו בקריית גת ולוד וכמובן לשקול הוספת מסילה שלישית בין קריית גת ללוד שתאפשר לרכבת לעבור דרך קריית מלאכי גדרה וכו. אני מאוד מצעטר אם הבנת מדבריי שאני מציע לסגור תחנות פרבריות בגלל שנפח הנוסעים בהן קטן וד"א בכלל לא כתבתי את זה כך שמעניין למה הסקת זאת מדבריי, כמוני כמוך חושב שכל אחד ראויי לשירות רכבת עד לעירו גם אם מדובר אפילו ביישוב להבים ובמושבים הקיבוצים בין באר שבע ללוד וגם דרומה מבאר שבע כמו דימונה וירוחם שיכול להועיל מאוד לשני יישובים אלו וכמוהם גם אופקים נתיבות ואשקלון
תחנות עם שימוש מועטאתה יודע מה זה אומר לנסוע מגדרה
לתחנת הרכבת בקצה הצפוני של רחובות? ומה מצריך נסיעה מקריית מלאכי לאשקלון? להזכיר לך עובדה חשובה אחת: בקו ת"א-חיפה קיימות כמה תחנות שמשרתות מספר מועט יחסית של נוסעים,כגון: בית יהושע, עתלית. תחנות אלו אפשר למעשה לסגור ולגרום לתושבים או להשתמש בתחנות הראשיות (נתניה, הרצליה, חיפה חוף הכרמל) או לגרום להם לנטוש את התחבורה המסילתית. רכבת ישראל לא סגרה את התחנות האלה אלה מפעילה, כידוע, שתי רכבות: פרברית ובין-עירונית: הפרברית היא מאספת לתחנה ראשית (בנימינה) ואז באה הבין-עירונית ואוספת בפעם אחת מתחנה אחת את כל הנוסעים שהיו פזורים לאורך הקו וממשיכה בלי עצירות עד חיפה. ככה אפשר לעשות גם בקו ת"א-ב"ש. לכולם הזכות להנות מתחבורה מסילתית קרובה לישובם.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.