היה כתוב בעיתון "במקום" האחרון

  • פותח הנושא kbb
  • פורסם בתאריך
מצב
הנושא נעול.

kbb

New member
היה כתוב בעיתון "במקום" האחרון

היה כתוב בעיתון "במקום" האחרון
שמתכוונים להפוך את כביש מס´ 40 (רמלה-קריית גת) לכביש מהיר. אם כן נשאלת השאלה מדוע לא להעביר את המסילה לב"ש לכביש זה כמו שקיים באיילון בת"א וכמו שמתוכנן בקו לראשל"צ? חן? אולי יש לך מידע בנושא? שבת שלום/סוף שבוע נעים.
 

fireman

New member
בשביל מה להעביר אותה לכביש?

היה כתוב בעיתון "במקום" האחרון
שמתכוונים להפוך את כביש מס´ 40 (רמלה-קריית גת) לכביש מהיר. אם כן נשאלת השאלה מדוע לא להעביר את המסילה לב"ש לכביש זה כמו שקיים באיילון בת"א וכמו שמתוכנן בקו לראשל"צ? חן? אולי יש לך מידע בנושא? שבת שלום/סוף שבוע נעים.
בשביל מה להעביר אותה לכביש?
בשביל שתראה את הרכבת עוקפת אותך בנסיעה במקרה שאתה נוסע ברכב או במקרה ההפוך לצחוק על כל המכוניות שנשארות מאחורה כשהרכבת עוקפת אותם? מסילת הרכבת עוברת קרוב מאוד לכביש לרוב אורך הקו בין קריית גת לב"ש כמו כן המסילה נסללת בצורה כזו שהיא תהיה כמה שיותר קצרה ולא כמה שיותר ארוכה
 

kbb

New member
דיברתי על הקטע רמלה-קריית גת ולא

בשביל מה להעביר אותה לכביש?
בשביל שתראה את הרכבת עוקפת אותך בנסיעה במקרה שאתה נוסע ברכב או במקרה ההפוך לצחוק על כל המכוניות שנשארות מאחורה כשהרכבת עוקפת אותם? מסילת הרכבת עוברת קרוב מאוד לכביש לרוב אורך הקו בין קריית גת לב"ש כמו כן המסילה נסללת בצורה כזו שהיא תהיה כמה שיותר קצרה ולא כמה שיותר ארוכה
דיברתי על הקטע רמלה-קריית גת ולא
על הקטע קריית-גת-ב"ש. ובקטע הזה המסילה עוברת רחוק מהכביש ואם יעבירו אותה קרוב לכביש יוכלו לבנות עוד שלוש תחנות פוטנציאליות: קריית מלאכי, גדרה וביל"ו. לאזורים האלה אין כיום גישה נוחה וקרובה לתחבורה מסילתית, למרות שהמסילות עוברות בסמיכות אליהם.
 
הטיית המסילה לבאר שבע

דיברתי על הקטע רמלה-קריית גת ולא
על הקטע קריית-גת-ב"ש. ובקטע הזה המסילה עוברת רחוק מהכביש ואם יעבירו אותה קרוב לכביש יוכלו לבנות עוד שלוש תחנות פוטנציאליות: קריית מלאכי, גדרה וביל"ו. לאזורים האלה אין כיום גישה נוחה וקרובה לתחבורה מסילתית, למרות שהמסילות עוברות בסמיכות אליהם.
הטיית המסילה לבאר שבע
אני לא מכיר שום תוכנית מאסיבית כזו, אם כי מתוכנן לשפר את תוואי המסילה לבאר שבע במסגרת ההכפלה שאולי תבוצע. אני לא חושב ששיפורים אלו יכללו הרבה יותר מהקלה של העקומות (הסיבובים) החדות. הרעיון שהועלה פה יפה ומעניין. מכיוון שאני לא מכיר באופן אישי כל-כך טוב את האיזור (מלבד בנסיעה ברכבת כמובן...), קשה לי להגיב על מידת הנכונות שלו והאפשרות לבצעו. יהיה נסיון מעניין לשלוח רעיון כזה לממונה על פניות הציבור (כתובת דוא"ל ומספר טלפון מופיעים בלוח הזמנים של הרכבת) ולראות אם הוא מגיב ואיך. אם מישהו עושה את זה, אשמח לשמוע על התוצאות.
 

fireman

New member
הרעיון לא טוב לדעתי

הטיית המסילה לבאר שבע
אני לא מכיר שום תוכנית מאסיבית כזו, אם כי מתוכנן לשפר את תוואי המסילה לבאר שבע במסגרת ההכפלה שאולי תבוצע. אני לא חושב ששיפורים אלו יכללו הרבה יותר מהקלה של העקומות (הסיבובים) החדות. הרעיון שהועלה פה יפה ומעניין. מכיוון שאני לא מכיר באופן אישי כל-כך טוב את האיזור (מלבד בנסיעה ברכבת כמובן...), קשה לי להגיב על מידת הנכונות שלו והאפשרות לבצעו. יהיה נסיון מעניין לשלוח רעיון כזה לממונה על פניות הציבור (כתובת דוא"ל ומספר טלפון מופיעים בלוח הזמנים של הרכבת) ולראות אם הוא מגיב ואיך. אם מישהו עושה את זה, אשמח לשמוע על התוצאות.
הרעיון לא טוב לדעתי
משום שכל העניין בשיפור הקו בין באר שבע לתל אביב הוא לקצר את המסילה וליישר אותה עד כמה שאפשר ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה ולא להאריך אותה. העברת מסילה דרך קריית מלאכי גדרה וביל"ו כאשר שתי האחרונות יכולות להיעזר בתחנת רחובות שקרובה באופן יחסי אליהן הכפלת המסילה בין באר שבע לתל אביב תיעשה בקטע שבין באר שבע ללוד ומן הסתם שהמסילה הנוספת שתיסלל תהיה מקבילה פחות או יותר למסילה הקיימת שאני משער שתשופר גם היא בעיקר בתחום יישור העקומות בעתיד הרחוק מתכננת רכבת ישראל לפתוח קווי רכבת מבאר שבע לדימונה לאחר שיפוץ המסילה והתאמתה גם לרכבות נוסעים וגם קו רכבת באר שבע אשקלון שיעבור דרך אופקים ונתיבות, קו זה יוכל לתת מענה גם לתושבי קריית מלאכי
 
יש לי שאלה ל- פיירמן ?????

הרעיון לא טוב לדעתי
משום שכל העניין בשיפור הקו בין באר שבע לתל אביב הוא לקצר את המסילה וליישר אותה עד כמה שאפשר ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה ולא להאריך אותה. העברת מסילה דרך קריית מלאכי גדרה וביל"ו כאשר שתי האחרונות יכולות להיעזר בתחנת רחובות שקרובה באופן יחסי אליהן הכפלת המסילה בין באר שבע לתל אביב תיעשה בקטע שבין באר שבע ללוד ומן הסתם שהמסילה הנוספת שתיסלל תהיה מקבילה פחות או יותר למסילה הקיימת שאני משער שתשופר גם היא בעיקר בתחום יישור העקומות בעתיד הרחוק מתכננת רכבת ישראל לפתוח קווי רכבת מבאר שבע לדימונה לאחר שיפוץ המסילה והתאמתה גם לרכבות נוסעים וגם קו רכבת באר שבע אשקלון שיעבור דרך אופקים ונתיבות, קו זה יוכל לתת מענה גם לתושבי קריית מלאכי
יש לי שאלה ל- פיירמן ?????
פיירמן תגיד לי בבקשה זה יהיה טוב אם יזיזו את מסילת הרכבת של באר שבע בתוך כביש עוקף באר שבע . אני מיתכוון לומר שאוליי זה יהיה כדאיי אם יעשו ש- כביש עוקף באר שבע יהיה כמו כביש איילון ב-תל אביב עם תחנות רכבת בתוך מחלפים ????
 

fireman

New member
נכון לעכשיו לא

יש לי שאלה ל- פיירמן ?????
פיירמן תגיד לי בבקשה זה יהיה טוב אם יזיזו את מסילת הרכבת של באר שבע בתוך כביש עוקף באר שבע . אני מיתכוון לומר שאוליי זה יהיה כדאיי אם יעשו ש- כביש עוקף באר שבע יהיה כמו כביש איילון ב-תל אביב עם תחנות רכבת בתוך מחלפים ????
נכון לעכשיו לא
טכנית כביש עוקף באר שבע איננו כביש הסמוך לריכוזי אוכלוסיה אמנם הוא עובר בלא מעט שכונות גדולות בתוך העיר באר שבע אבל לא מצדיק את הפיכתו לכביש מהיר למרות שחלק ממנו (עוקף מזרח) הוא כביש מהיר על פי התב"ע (תוכנית בניין ערים) של העיר באר שבע על כביש עוקף באר שבע צפויים לקום בין 3 ל 5 מחלפים ב10 שנים הקרובות בהתאם להתפתחות העיר לכיוון צפון ולכיוון מזרח בעיקר עוד על"פ התב"ע מתוכננת רכבת קלה בעיר באר שבע שעניין התכנון שלה נעשה כבר לפני מספר שנים, במגירות עיריית באר שבע קיימות תוכניות הממתינו לביצוע לרכבת קלה בעיר, המסילה העיקרית תעבור על כביש שדרות רגר (הכביש העמוס ביותר בבאר שבע) ולרוב הקו הרכבת אמורה לנוע על גשר עילי או במנהרות בכדי לא להפריע לתנועה בעיר ולאורך שדרות רגר אמורות לקום כ10 תחנות נוסעים לרכבת הקלה לאורך הכביש. כמו כן קו מסילה זה יתחבר לקו מסילה היקפית שתקיף את הטבעת החיצונית (נכון לעכשיו) של העיר באר שבע ולאורכה יקומו מספר תחנות שיעבירו נוסעים בין השכונות אבל כל זה בינתיים על הנייר. לגבי כביש עוקף באר שבע היות ולא כל הכביש נסלל והוא עדיין נמצא בשלבי הקמה והרחבה עדיין מוקדם לבצע מחלפים לאורך הכביש. בימים אלו מבוצע חלק הכביש שעוקף את שכונת נאות לון ומחבר בין הכביש לחצרים אל הכביש לכיוון אשל הנשיא שיחסוך המון עומס תנועה בעיקר באזור שכונה י"א נחל עשן ונאות לון שנפקקות תכופות משום שכל התנועה מאופקים נתיבות ואשקלון שנכנסת לתוך העיר וצריכה להגיע לקצה השני מקצרים דרך שדרות טוביהו במקרה הטוב ובמקרה הרע נכנסת לתוך השכונות עצמן בגלל שהכביש העוקף מהווה אלטרנטיבה ארוכה יחסית אם כי יותר חסכונית מבחינת עצירות ברמזורים. בעיקרון היותו של כביש עוקף באר שבע טבעת חיצונית מבחינה מעשית כבר לא קיימת כי הוא כבר הפך לכביש בתוך העיר הדבר יהיה מורגש יותר כאשר יאוכלסו כ3000 יח"ד שנבנות בשכונת רמות ולאחר שיחלו בבניה של עוד 30000 יח"ד באותה שכונה שבשלב זה מבוצעות במקום עבודות "קצה ראש" (עבודות עפר כבדות כגון הזזת הרים וגבעות ויישור חלקי של השטח) בנוסף לכך בקרוב יעלו דחפורים על עוד 5000 דונם בשכונת נחל עשן שעליהם מיועדות לקום עוד 12000-15000 יח"ד כך שהכביש הזה כבר לא יהיה ממש כביש עוקף
 

kbb

New member
אתה יודע מה זה אומר לנסוע מגדרה

הרעיון לא טוב לדעתי
משום שכל העניין בשיפור הקו בין באר שבע לתל אביב הוא לקצר את המסילה וליישר אותה עד כמה שאפשר ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה ולא להאריך אותה. העברת מסילה דרך קריית מלאכי גדרה וביל"ו כאשר שתי האחרונות יכולות להיעזר בתחנת רחובות שקרובה באופן יחסי אליהן הכפלת המסילה בין באר שבע לתל אביב תיעשה בקטע שבין באר שבע ללוד ומן הסתם שהמסילה הנוספת שתיסלל תהיה מקבילה פחות או יותר למסילה הקיימת שאני משער שתשופר גם היא בעיקר בתחום יישור העקומות בעתיד הרחוק מתכננת רכבת ישראל לפתוח קווי רכבת מבאר שבע לדימונה לאחר שיפוץ המסילה והתאמתה גם לרכבות נוסעים וגם קו רכבת באר שבע אשקלון שיעבור דרך אופקים ונתיבות, קו זה יוכל לתת מענה גם לתושבי קריית מלאכי
אתה יודע מה זה אומר לנסוע מגדרה
לתחנת הרכבת בקצה הצפוני של רחובות? ומה מצריך נסיעה מקריית מלאכי לאשקלון? להזכיר לך עובדה חשובה אחת: בקו ת"א-חיפה קיימות כמה תחנות שמשרתות מספר מועט יחסית של נוסעים,כגון: בית יהושע, עתלית. תחנות אלו אפשר למעשה לסגור ולגרום לתושבים או להשתמש בתחנות הראשיות (נתניה, הרצליה, חיפה חוף הכרמל) או לגרום להם לנטוש את התחבורה המסילתית. רכבת ישראל לא סגרה את התחנות האלה אלה מפעילה, כידוע, שתי רכבות: פרברית ובין-עירונית: הפרברית היא מאספת לתחנה ראשית (בנימינה) ואז באה הבין-עירונית ואוספת בפעם אחת מתחנה אחת את כל הנוסעים שהיו פזורים לאורך הקו וממשיכה בלי עצירות עד חיפה. ככה אפשר לעשות גם בקו ת"א-ב"ש. לכולם הזכות להנות מתחבורה מסילתית קרובה לישובם.
 

fireman

New member
תראה אני חושב שפספסת את הנקודה

אתה יודע מה זה אומר לנסוע מגדרה
לתחנת הרכבת בקצה הצפוני של רחובות? ומה מצריך נסיעה מקריית מלאכי לאשקלון? להזכיר לך עובדה חשובה אחת: בקו ת"א-חיפה קיימות כמה תחנות שמשרתות מספר מועט יחסית של נוסעים,כגון: בית יהושע, עתלית. תחנות אלו אפשר למעשה לסגור ולגרום לתושבים או להשתמש בתחנות הראשיות (נתניה, הרצליה, חיפה חוף הכרמל) או לגרום להם לנטוש את התחבורה המסילתית. רכבת ישראל לא סגרה את התחנות האלה אלה מפעילה, כידוע, שתי רכבות: פרברית ובין-עירונית: הפרברית היא מאספת לתחנה ראשית (בנימינה) ואז באה הבין-עירונית ואוספת בפעם אחת מתחנה אחת את כל הנוסעים שהיו פזורים לאורך הקו וממשיכה בלי עצירות עד חיפה. ככה אפשר לעשות גם בקו ת"א-ב"ש. לכולם הזכות להנות מתחבורה מסילתית קרובה לישובם.
תראה אני חושב שפספסת את הנקודה
נכון לעכשיו בין באר שבע ללוד קיימת מסילה אחת בעוד בין לוד לרחובות קיימות 3 אם אינני טועה ובין תל אביב לחיפה קיימות 2 מסילות אזור הדרום מעבר לתנועת הרכבות נוסעים נעות על מסילה אחת בודדת גם רכבות משא רבות שגוזלות זמן מסילה רב בגלל איטיותם היחסית של רכבות אלו שמצריכות עצירה והמתנה להחלפת מסילות נכון לעכשיו בקו בין באר שבע לתל אביב יוצאות 16 רכבות לכל כיוון ביום בכל פעם הרכת שיוצאת מבאר שבע והרכבת שיוצאת מתל אביב נפגשות במקום כלשהו במסילה ומחליפות מסילות כך שאתה לא יכול מעבר לרכבת הישירה להוסיף גם רכבות פרבריות כי פשוט מאוד המסילה לא יכולה לשרת יותר רכבות במידה ותוכפל המסילה יהיו הרבה יותר אפשרויות גם לרכבות מהירות שלא יעצרו גם בקריית גת וגם בלוד ויגיעו ישר לתל אביב ולשלב ביניהן גם רכבות פרברים שיעצרו בקריית גת ולוד וכמובן לשקול הוספת מסילה שלישית בין קריית גת ללוד שתאפשר לרכבת לעבור דרך קריית מלאכי גדרה וכו. אני מאוד מצעטר אם הבנת מדבריי שאני מציע לסגור תחנות פרבריות בגלל שנפח הנוסעים בהן קטן וד"א בכלל לא כתבתי את זה כך שמעניין למה הסקת זאת מדבריי, כמוני כמוך חושב שכל אחד ראויי לשירות רכבת עד לעירו גם אם מדובר אפילו ביישוב להבים ובמושבים הקיבוצים בין באר שבע ללוד וגם דרומה מבאר שבע כמו דימונה וירוחם שיכול להועיל מאוד לשני יישובים אלו וכמוהם גם אופקים נתיבות ואשקלון
 
פיירמן , לא היתכוונתי ל-זה ../images/Emo12.gif

תראה אני חושב שפספסת את הנקודה
נכון לעכשיו בין באר שבע ללוד קיימת מסילה אחת בעוד בין לוד לרחובות קיימות 3 אם אינני טועה ובין תל אביב לחיפה קיימות 2 מסילות אזור הדרום מעבר לתנועת הרכבות נוסעים נעות על מסילה אחת בודדת גם רכבות משא רבות שגוזלות זמן מסילה רב בגלל איטיותם היחסית של רכבות אלו שמצריכות עצירה והמתנה להחלפת מסילות נכון לעכשיו בקו בין באר שבע לתל אביב יוצאות 16 רכבות לכל כיוון ביום בכל פעם הרכת שיוצאת מבאר שבע והרכבת שיוצאת מתל אביב נפגשות במקום כלשהו במסילה ומחליפות מסילות כך שאתה לא יכול מעבר לרכבת הישירה להוסיף גם רכבות פרבריות כי פשוט מאוד המסילה לא יכולה לשרת יותר רכבות במידה ותוכפל המסילה יהיו הרבה יותר אפשרויות גם לרכבות מהירות שלא יעצרו גם בקריית גת וגם בלוד ויגיעו ישר לתל אביב ולשלב ביניהן גם רכבות פרברים שיעצרו בקריית גת ולוד וכמובן לשקול הוספת מסילה שלישית בין קריית גת ללוד שתאפשר לרכבת לעבור דרך קריית מלאכי גדרה וכו. אני מאוד מצעטר אם הבנת מדבריי שאני מציע לסגור תחנות פרבריות בגלל שנפח הנוסעים בהן קטן וד"א בכלל לא כתבתי את זה כך שמעניין למה הסקת זאת מדבריי, כמוני כמוך חושב שכל אחד ראויי לשירות רכבת עד לעירו גם אם מדובר אפילו ביישוב להבים ובמושבים הקיבוצים בין באר שבע ללוד וגם דרומה מבאר שבע כמו דימונה וירוחם שיכול להועיל מאוד לשני יישובים אלו וכמוהם גם אופקים נתיבות ואשקלון
פיירמן , לא היתכוונתי ל-זה

היתכוונתי לשאול אותך אם מסילת רכבת תעבור בתוך כביש עוקף באר שבע . כמו למשל המסילת רכבת שיש בתוך כביש איילון ב- תל אביב . האם ניראה גם נתיבי איילון בתוך באר שבע ??? . ו-שהנגב יתחיל לפרוח יותר מהר !
 

fireman

New member
האאא...הבנתי

פיירמן , לא היתכוונתי ל-זה

היתכוונתי לשאול אותך אם מסילת רכבת תעבור בתוך כביש עוקף באר שבע . כמו למשל המסילת רכבת שיש בתוך כביש איילון ב- תל אביב . האם ניראה גם נתיבי איילון בתוך באר שבע ??? . ו-שהנגב יתחיל לפרוח יותר מהר !
האאא...הבנתי
בעיקרון לא בעיר באר שבע בנויה בצורה שונה לגמרי מהעיר תל אביב אם נדמה את שתי הערים לצורות הנדסיות באר שבע בנויה בצורת עיגול ותל אביב בצורת מלבן היות והעיר באר שבע בנויה בצורה "עגולה" כאשר כיבים ראשיים חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה ולא עוברים בסמוך לה ומפרידים בינה לבין ערים אחרות יש צורך להוציא את עומסי התנועה מתוך העיר החוצה לכבישים עוקפים כפי שקורה ממש עכשיו רוב התנועה מדרום לבאר שבע אל אזור המרכז וצפונה עוברת בעיקר דרך הכביש העוקף. מדמיון של שדרות רגר למשל בעוד 20 שנה לא נראה לי שמסילת רכבת תעבור במרכזו כי בעוד 7 שנים מהיום לא יהיה עוד מקום להרחיב את הכביש עוד. מה גם שהעברת מסילה מתחנת רכבת מרכז דרך שדרות רגר הוא דבר שאפשר לומר בלתי אפשרי מבחינה לוגיסטית.....אי אפשר לבנות גשר לרכבת בגובה 80 מטר שיעבור מעל היכל המשפט ואי אפשר לחפור מנהרה בעומק 100 מטר מתחת לאדמה ולא יהיה קל להתחיל ליצור סיבובים עם גשרים בתוך העיר היות ומדובר במרכז העיר לא יהיו בתוכה מחלפים מאותה סיבה שבמרכז תל אביב לא יבנו מחלף למשל, אין מקום וזו משימה מורכבת מבחינה הנדסית שתפגע באיכות החיים של התושבים ותיצור מפגע סביבתי חמור, אני בטוח שלא תרצה לקום באיזה בוקר ולראות גשר של רכבת עובר לך בתוך המרפסת אבל לפי התב"ע של באר שבע ניתן לראות שרוב הצמתים של שדרות רגר הולכות לעבור הנמכה חלקית שצומת מבוטלת וכביש חוצה את הכביש שמתחתיו במנהרה ועולה בחזרה לאותו מפלס. מעבר לכך בשדרות רגר מוקמת בימים אלו מערכת בקרת תנועה בהשקעה של כמיליון דולר בכדי לאפשר שליטה מרחוק על מערכת הרמזורים בכביש ולהקל על עומסי תנועה בהתאם לשעות היממה. לגבי מסילה בתוך עוקף באר שבע....זה אכן יכול לקרות אם וכאשר תיפתח המסילה בין באר שבע לדימונה (שתצא מתחנת רכבת צפון בעיקר) יש סיכוי גבוה שהמסילה תעבור בסמוך לכביש עוקף ב"ש מזרח מעבר לכך ידידי היקר קח בחשבון שבאזור הדרום אין מצוקה של קרקעות ושטחים פתוחים כמו בגוש דן המחייב בניית מחלפים והקמת כבישים ומסילות במפלסים שונים מה שמייקר באופן משמעותי את העלויות
 
פיירמן ידידי היתכוונתי למשהו אחר

האאא...הבנתי
בעיקרון לא בעיר באר שבע בנויה בצורה שונה לגמרי מהעיר תל אביב אם נדמה את שתי הערים לצורות הנדסיות באר שבע בנויה בצורת עיגול ותל אביב בצורת מלבן היות והעיר באר שבע בנויה בצורה "עגולה" כאשר כיבים ראשיים חוצים את העיר לאורכה ולרוחבה ולא עוברים בסמוך לה ומפרידים בינה לבין ערים אחרות יש צורך להוציא את עומסי התנועה מתוך העיר החוצה לכבישים עוקפים כפי שקורה ממש עכשיו רוב התנועה מדרום לבאר שבע אל אזור המרכז וצפונה עוברת בעיקר דרך הכביש העוקף. מדמיון של שדרות רגר למשל בעוד 20 שנה לא נראה לי שמסילת רכבת תעבור במרכזו כי בעוד 7 שנים מהיום לא יהיה עוד מקום להרחיב את הכביש עוד. מה גם שהעברת מסילה מתחנת רכבת מרכז דרך שדרות רגר הוא דבר שאפשר לומר בלתי אפשרי מבחינה לוגיסטית.....אי אפשר לבנות גשר לרכבת בגובה 80 מטר שיעבור מעל היכל המשפט ואי אפשר לחפור מנהרה בעומק 100 מטר מתחת לאדמה ולא יהיה קל להתחיל ליצור סיבובים עם גשרים בתוך העיר היות ומדובר במרכז העיר לא יהיו בתוכה מחלפים מאותה סיבה שבמרכז תל אביב לא יבנו מחלף למשל, אין מקום וזו משימה מורכבת מבחינה הנדסית שתפגע באיכות החיים של התושבים ותיצור מפגע סביבתי חמור, אני בטוח שלא תרצה לקום באיזה בוקר ולראות גשר של רכבת עובר לך בתוך המרפסת אבל לפי התב"ע של באר שבע ניתן לראות שרוב הצמתים של שדרות רגר הולכות לעבור הנמכה חלקית שצומת מבוטלת וכביש חוצה את הכביש שמתחתיו במנהרה ועולה בחזרה לאותו מפלס. מעבר לכך בשדרות רגר מוקמת בימים אלו מערכת בקרת תנועה בהשקעה של כמיליון דולר בכדי לאפשר שליטה מרחוק על מערכת הרמזורים בכביש ולהקל על עומסי תנועה בהתאם לשעות היממה. לגבי מסילה בתוך עוקף באר שבע....זה אכן יכול לקרות אם וכאשר תיפתח המסילה בין באר שבע לדימונה (שתצא מתחנת רכבת צפון בעיקר) יש סיכוי גבוה שהמסילה תעבור בסמוך לכביש עוקף ב"ש מזרח מעבר לכך ידידי היקר קח בחשבון שבאזור הדרום אין מצוקה של קרקעות ושטחים פתוחים כמו בגוש דן המחייב בניית מחלפים והקמת כבישים ומסילות במפלסים שונים מה שמייקר באופן משמעותי את העלויות
פיירמן ידידי היתכוונתי למשהו אחר
פיירמן היתכוונתי לומר שאוליי כדאיי שיעשו ב- באר שבע כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילת רכבת ובתוך הכביש יעשו תחנות רכבת כמו שיש ב- תל אביב למשל . נגיד לדוגמא יכולים לעשות כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילה ובתוכו גם יהיו תחנות רכבת בתוך הכביש המהיר כמו שיש ב- כביש איילון ב- תל אביב . נגיד אם ב-כביש איילון יש מסילה באמצע שיש לה כמה תחנות רכבת עם גשרים מעל הכביש ו-מחלפים אז למה שלא יעשו ככה אצלכם ? . הרי אצלכם אין בעיה של שטחים כמו תל אביב אצלכם אפשר לעשות כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילת רכבת עם תחנות רכבת ו-זה יכול לפתח את באר - שבע ולימשוך אזורי תעשיה ו-עסקים שיירצו לעבוד ליד הכביש הזה בגלל שמיליוני מכוניות ייראו את הפירסומת שלהם . ככה זה עובד ב-הרבה מאוד ערים בארץ : תל אביב , ראשון לציון , חיפה , נתניה , ואני נתתי רק כמה דוגמאות . ככה צריך לשלב מסילת רכבת עם כביש מהיר . ו-דרך אגב שמעתי שרוצים לעשות גם שבילים ל-אופניים בתוך כבישים מהירים כאלה שעוברים בתוך עיר גדולה .
 

fireman

New member
כמו שהסברתי קודם לכן

פיירמן ידידי היתכוונתי למשהו אחר
פיירמן היתכוונתי לומר שאוליי כדאיי שיעשו ב- באר שבע כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילת רכבת ובתוך הכביש יעשו תחנות רכבת כמו שיש ב- תל אביב למשל . נגיד לדוגמא יכולים לעשות כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילה ובתוכו גם יהיו תחנות רכבת בתוך הכביש המהיר כמו שיש ב- כביש איילון ב- תל אביב . נגיד אם ב-כביש איילון יש מסילה באמצע שיש לה כמה תחנות רכבת עם גשרים מעל הכביש ו-מחלפים אז למה שלא יעשו ככה אצלכם ? . הרי אצלכם אין בעיה של שטחים כמו תל אביב אצלכם אפשר לעשות כביש מהיר שבתוכו תעבור מסילת רכבת עם תחנות רכבת ו-זה יכול לפתח את באר - שבע ולימשוך אזורי תעשיה ו-עסקים שיירצו לעבוד ליד הכביש הזה בגלל שמיליוני מכוניות ייראו את הפירסומת שלהם . ככה זה עובד ב-הרבה מאוד ערים בארץ : תל אביב , ראשון לציון , חיפה , נתניה , ואני נתתי רק כמה דוגמאות . ככה צריך לשלב מסילת רכבת עם כביש מהיר . ו-דרך אגב שמעתי שרוצים לעשות גם שבילים ל-אופניים בתוך כבישים מהירים כאלה שעוברים בתוך עיר גדולה .
כמו שהסברתי קודם לכן
תראה כל אותן ערים שציינת שיש בהם את הכביש המהיר שעובר, את המחלפים ואת מסילות הרכבת שעוברות בתוכם אלו ערי חוף. צירפתי שרטוט העיר באר שבע כמו שהסברתי קודם לכן בנויה בצורה עגולה ולא כמו תל אביב או נתניה או ראשל"צ שהכביש המהיר (איילון) באזור המרכז עובר בסמוך! לעיר עצמה נתיבי איילון עוברים בית תל אביב לרמת גן בני ברק גבעתיים ופתח תקוה הוא לא עובר בתוך תל אביב עצמה אלא מהווה איזשהו גבול בין הערים להזכירך לפני כ15-20 שנה כל ערי גוש דן לא היו דבוקות אחת לתוך השניה ובנויות אחת בתוך השניה בין תל אביב ורמת גן היה המון מרחב וכמוכן עם בני ברק גבעתיים פתח תקווה ושאר ערי גוש דן עם הזמן כל אותם ערים הלכו גדלו והתפתחו והתקרבו אחת לשניה מה שגרם לנתיבי איילון להיות חוצץ בין הצד של תל אביב לצד של רמת גן בעיקר, הדבר מורגש כשיורדים בתחנת תל אביב מרכז ואז יש גשר ימינה לתל אביב ושמאלה לרמת גן חשוב להדגיש שהכביש לא עובר בתוך תחום עיר אלא בין ערים ולבאר שבע. כביש עוקף באר שבע הינו כביש שמוגבל במהירות ל70 קמ"ש בחלק שעובר בעיר ובחלק המזרחי המהירות המותרת היא 90 קמ"ש ז"א כביש מהיר היות והתחום העירוני הוא אזור מגורים כלומר שכונות רמות נחל עשן ושכונה ג האזור לא יהיה אף פעם אזור מסחרי שוקק חיים אלא שכונות מגורים כך שאין טעם לבנות שם מחלפים כבישים מהירים ובטח שבטח לא מסילות רכבת שישרתו פשוט מאוד את אף אחד. לעומת זאת החלק היחידי שיכול להיות שוקק חיים הוא אזור כביש עוקף מזרח כיום סביב הכביש הזה (שהוא כביש מהיר) יש רק חול משני צידיו בחלק שיותר קרוב לבאר שבע נמצאים מפעלי מכתשים, קריית הרכבים (כל אולמות סוכנויות הרכב) וגב של מתחם ביג ומצידו השני במרחק של 2 ק"מ בלבד היישוב עומר ושכונת רמות שגדלה לכל כיוון אפשרי בקצה השני של הכביש בצומת שמחברת בין כביש ב"ש - דימונה - עוקף מזרח -צומת הנוקדים החל לקום אזור מסחרי ענק שהפיתוח שלו בשלבים ראשוניים נכון לעכשיו אין טעם לבנות שם מחלפים כי הכביש הוא כביש ישר ואין כבישים שחוצים אותו ואין צורך במסילת רכבת ותחנות רכבת יכולות להעלות שם רק כבשים במקרה הטוב כי כל השטח הזה עדיין לא מפותח אם כי ימיו להיות איזור עירוני שוקק חיים בהחלט לא רחוקים מרכז העיר פשוט לא נמצא שם והוא לא יהיה שם גם בעוד 50 שנה אבל זה יכול להיות אזור עם פוטנציאל מסחרי רחב מאוד זה יכול להפוך לאיזור תעשיה גדול ועוד רבים וטובים אבל קריית הממשלה היכל המשפט קניון הנגב ושאר האיפיונים של מרכז העיר לא יעקרו ממקומם ויועברו בסמוך לכביש עוקף באר שבע למרות שמבחינת תכנונית הדבר יכול רק להועיל לעיר מבחינה תחבורתית אבל זה לא יקרה כביש עוקף באר שבע על כל חלקיו באיזשהו שלב יהפוך לכביש עם מאפינים "איילוניים" אבל ללא מסילת הרכבת כנראה
 

fireman

New member
ואני חייב לציין שהנושא של הדיון

כמו שהסברתי קודם לכן
תראה כל אותן ערים שציינת שיש בהם את הכביש המהיר שעובר, את המחלפים ואת מסילות הרכבת שעוברות בתוכם אלו ערי חוף. צירפתי שרטוט העיר באר שבע כמו שהסברתי קודם לכן בנויה בצורה עגולה ולא כמו תל אביב או נתניה או ראשל"צ שהכביש המהיר (איילון) באזור המרכז עובר בסמוך! לעיר עצמה נתיבי איילון עוברים בית תל אביב לרמת גן בני ברק גבעתיים ופתח תקוה הוא לא עובר בתוך תל אביב עצמה אלא מהווה איזשהו גבול בין הערים להזכירך לפני כ15-20 שנה כל ערי גוש דן לא היו דבוקות אחת לתוך השניה ובנויות אחת בתוך השניה בין תל אביב ורמת גן היה המון מרחב וכמוכן עם בני ברק גבעתיים פתח תקווה ושאר ערי גוש דן עם הזמן כל אותם ערים הלכו גדלו והתפתחו והתקרבו אחת לשניה מה שגרם לנתיבי איילון להיות חוצץ בין הצד של תל אביב לצד של רמת גן בעיקר, הדבר מורגש כשיורדים בתחנת תל אביב מרכז ואז יש גשר ימינה לתל אביב ושמאלה לרמת גן חשוב להדגיש שהכביש לא עובר בתוך תחום עיר אלא בין ערים ולבאר שבע. כביש עוקף באר שבע הינו כביש שמוגבל במהירות ל70 קמ"ש בחלק שעובר בעיר ובחלק המזרחי המהירות המותרת היא 90 קמ"ש ז"א כביש מהיר היות והתחום העירוני הוא אזור מגורים כלומר שכונות רמות נחל עשן ושכונה ג האזור לא יהיה אף פעם אזור מסחרי שוקק חיים אלא שכונות מגורים כך שאין טעם לבנות שם מחלפים כבישים מהירים ובטח שבטח לא מסילות רכבת שישרתו פשוט מאוד את אף אחד. לעומת זאת החלק היחידי שיכול להיות שוקק חיים הוא אזור כביש עוקף מזרח כיום סביב הכביש הזה (שהוא כביש מהיר) יש רק חול משני צידיו בחלק שיותר קרוב לבאר שבע נמצאים מפעלי מכתשים, קריית הרכבים (כל אולמות סוכנויות הרכב) וגב של מתחם ביג ומצידו השני במרחק של 2 ק"מ בלבד היישוב עומר ושכונת רמות שגדלה לכל כיוון אפשרי בקצה השני של הכביש בצומת שמחברת בין כביש ב"ש - דימונה - עוקף מזרח -צומת הנוקדים החל לקום אזור מסחרי ענק שהפיתוח שלו בשלבים ראשוניים נכון לעכשיו אין טעם לבנות שם מחלפים כי הכביש הוא כביש ישר ואין כבישים שחוצים אותו ואין צורך במסילת רכבת ותחנות רכבת יכולות להעלות שם רק כבשים במקרה הטוב כי כל השטח הזה עדיין לא מפותח אם כי ימיו להיות איזור עירוני שוקק חיים בהחלט לא רחוקים מרכז העיר פשוט לא נמצא שם והוא לא יהיה שם גם בעוד 50 שנה אבל זה יכול להיות אזור עם פוטנציאל מסחרי רחב מאוד זה יכול להפוך לאיזור תעשיה גדול ועוד רבים וטובים אבל קריית הממשלה היכל המשפט קניון הנגב ושאר האיפיונים של מרכז העיר לא יעקרו ממקומם ויועברו בסמוך לכביש עוקף באר שבע למרות שמבחינת תכנונית הדבר יכול רק להועיל לעיר מבחינה תחבורתית אבל זה לא יקרה כביש עוקף באר שבע על כל חלקיו באיזשהו שלב יהפוך לכביש עם מאפינים "איילוניים" אבל ללא מסילת הרכבת כנראה
ואני חייב לציין שהנושא של הדיון
מביא אותי למחשבה לגבי פתיחת פורום נוסף בתפוז
 
פיירמן ידידי אתה טעית

ואני חייב לציין שהנושא של הדיון
מביא אותי למחשבה לגבי פתיחת פורום נוסף בתפוז
פיירמן ידידי אתה טעית
כביש איילון מפריד רק בין תל אביב ו- רמת גן . יש כמה חלקים של כביש איילון שעוברים ממש באמצע תל אביב . חלק אחד זה דרום תל אביב ו-חלק שני זה צפון תל אביב . ו-בקשר ל-פורום שאתה מעוניין לפצוח אני מקווה שבאמ תיפתח עוד פורום ובכלל הלוואי שייפתחו כאן עוד פורומים באמת .
 

fireman

New member
בסדר

פיירמן ידידי אתה טעית
כביש איילון מפריד רק בין תל אביב ו- רמת גן . יש כמה חלקים של כביש איילון שעוברים ממש באמצע תל אביב . חלק אחד זה דרום תל אביב ו-חלק שני זה צפון תל אביב . ו-בקשר ל-פורום שאתה מעוניין לפצוח אני מקווה שבאמ תיפתח עוד פורום ובכלל הלוואי שייפתחו כאן עוד פורומים באמת .
בסדר
ברור שעיקרו של כביש איילון עובר בין רמת גן לתל אביב אבל האיילון לא עובר ממש בתוך תל אביב חוץ מב"משולש" הזה בין תל אביב לרמת גן שיש בו רק חול בחלק הצפוני של תל אביב לגבי הפורום אני שוקל להעלות הצעה אבל אני לא מתכוון לנהל אותו, כבר יש לי 2 פורומים על הראש מה דעתך לנהל?
 
אני גם רוצה לפתוח פורום

בסדר
ברור שעיקרו של כביש איילון עובר בין רמת גן לתל אביב אבל האיילון לא עובר ממש בתוך תל אביב חוץ מב"משולש" הזה בין תל אביב לרמת גן שיש בו רק חול בחלק הצפוני של תל אביב לגבי הפורום אני שוקל להעלות הצעה אבל אני לא מתכוון לנהל אותו, כבר יש לי 2 פורומים על הראש מה דעתך לנהל?
אני גם רוצה לפתוח פורום
אבל עכשיו זה בדיבורים . אני מקווה שבקרוב אני ייפתח פורום באתר .
 
כביש איילון עובר ממש בתוך תל אביב

בסדר
ברור שעיקרו של כביש איילון עובר בין רמת גן לתל אביב אבל האיילון לא עובר ממש בתוך תל אביב חוץ מב"משולש" הזה בין תל אביב לרמת גן שיש בו רק חול בחלק הצפוני של תל אביב לגבי הפורום אני שוקל להעלות הצעה אבל אני לא מתכוון לנהל אותו, כבר יש לי 2 פורומים על הראש מה דעתך לנהל?
כביש איילון עובר ממש בתוך תל אביב
כביש איילון עובר בהתחלה שלו בתוך החלק הדרומי של תל אביב אחר כך הוא מפריד בין רמת גן ל- תל אביב ואחרי זה יש חלק של כביש איילון שעובר בתוך החלק הצפוני של תל אביב וממשיך ל-כיוון הרצליה ו-רמת השרון בצפון .
 
מסילות כפולות ומשולשות

תראה אני חושב שפספסת את הנקודה
נכון לעכשיו בין באר שבע ללוד קיימת מסילה אחת בעוד בין לוד לרחובות קיימות 3 אם אינני טועה ובין תל אביב לחיפה קיימות 2 מסילות אזור הדרום מעבר לתנועת הרכבות נוסעים נעות על מסילה אחת בודדת גם רכבות משא רבות שגוזלות זמן מסילה רב בגלל איטיותם היחסית של רכבות אלו שמצריכות עצירה והמתנה להחלפת מסילות נכון לעכשיו בקו בין באר שבע לתל אביב יוצאות 16 רכבות לכל כיוון ביום בכל פעם הרכת שיוצאת מבאר שבע והרכבת שיוצאת מתל אביב נפגשות במקום כלשהו במסילה ומחליפות מסילות כך שאתה לא יכול מעבר לרכבת הישירה להוסיף גם רכבות פרבריות כי פשוט מאוד המסילה לא יכולה לשרת יותר רכבות במידה ותוכפל המסילה יהיו הרבה יותר אפשרויות גם לרכבות מהירות שלא יעצרו גם בקריית גת וגם בלוד ויגיעו ישר לתל אביב ולשלב ביניהן גם רכבות פרברים שיעצרו בקריית גת ולוד וכמובן לשקול הוספת מסילה שלישית בין קריית גת ללוד שתאפשר לרכבת לעבור דרך קריית מלאכי גדרה וכו. אני מאוד מצעטר אם הבנת מדבריי שאני מציע לסגור תחנות פרבריות בגלל שנפח הנוסעים בהן קטן וד"א בכלל לא כתבתי את זה כך שמעניין למה הסקת זאת מדבריי, כמוני כמוך חושב שכל אחד ראויי לשירות רכבת עד לעירו גם אם מדובר אפילו ביישוב להבים ובמושבים הקיבוצים בין באר שבע ללוד וגם דרומה מבאר שבע כמו דימונה וירוחם שיכול להועיל מאוד לשני יישובים אלו וכמוהם גם אופקים נתיבות ואשקלון
מסילות כפולות ומשולשות
כיום יש באופן רשמי ברכבת ישראל רק שני קטעים של ´מסילה משולשת´, כלומר קו בין שתי תחנות שבו יש שלוש מסילות פעילות, זו לצד זו - הקטע בין חיפה מזרח לחיפה מרכז והקטע שבין ת"א אוניברסיטה ל-ת"א מרכז. כיום מצוי בביצוע שילוש המסילה בין ת"א מרכז לת"א השלום, ובעתיד אולי גם ל-הגנה. מבחינת מסילת כפולות (קווים בהם שתי מסילות זו לצד זו) המצב הוא כזה - כל הקו שבין תחנת קרית מוצקין תפעולית (מעט מצפון לתחנת קרית מוצקין) ועד לתחנת רחובות הוא כפול, למעט הקטעים המשולשים המזוכרים לעיל. התוכניות לעתיד מדברות על הכפלת המסילה בין רחובות לאשדוד, בין ת"א אוניברסיטה לכפר סבא (הקו כולו נבנה כבר עם הכנה לזה), בין לוד לבאר שבע ובין קרית מוצקין לעכו או נהריה. לא החשבתי בספירה שלי קווים שהם מקבילים על המפה לקווים אחרים כמסילות נוספות, כמו לוד-ראש העין ביחס לציר האיילון, או קו כפ"ס-חדרה מזרח (ז"ל) ביחס לקו החוף החדש, זאת מפני שהם משרתים תחנות אחרות, ולכן מהווים תגבור קיבולת רק במצבים מסוימים (כמו ירושלים-כפ"ס לראשון ות"א-חיפה לשני). לפיכך, מסילה נפרדת מקו באר שבע הקיים לא תיחשב כהכפלה או שילוש של המסילה.
 
תחנות עם שימוש מועט

אתה יודע מה זה אומר לנסוע מגדרה
לתחנת הרכבת בקצה הצפוני של רחובות? ומה מצריך נסיעה מקריית מלאכי לאשקלון? להזכיר לך עובדה חשובה אחת: בקו ת"א-חיפה קיימות כמה תחנות שמשרתות מספר מועט יחסית של נוסעים,כגון: בית יהושע, עתלית. תחנות אלו אפשר למעשה לסגור ולגרום לתושבים או להשתמש בתחנות הראשיות (נתניה, הרצליה, חיפה חוף הכרמל) או לגרום להם לנטוש את התחבורה המסילתית. רכבת ישראל לא סגרה את התחנות האלה אלה מפעילה, כידוע, שתי רכבות: פרברית ובין-עירונית: הפרברית היא מאספת לתחנה ראשית (בנימינה) ואז באה הבין-עירונית ואוספת בפעם אחת מתחנה אחת את כל הנוסעים שהיו פזורים לאורך הקו וממשיכה בלי עצירות עד חיפה. ככה אפשר לעשות גם בקו ת"א-ב"ש. לכולם הזכות להנות מתחבורה מסילתית קרובה לישובם.
תחנות עם שימוש מועט
אמנם עתלית נמצאת כיום איפשהו בסוף הרשימה של שימוש בתחנות הרכבת (לפי נתונים פנימיים של הרכבת), אבל בית יהושע היא תחנה שוקקת ועמוסה, שמשרתת, מלבד את תושבי דרום נתניה הרבים, גם ישובים אחרים בסביבה. כולם מוזמנים לעבור שם בשעות השיא ולראות את הצפיפות ברציפי התחנה ובמגרשי החנייה שלה. וכמובן, אני מסכים שמגיעה לכל אחד תחבורה מסילתית קרובה ונוחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה