החינוך שהרבה הורים לא מייחסים לו חשיבות ובחיים לא יחנכו את ילדיהם 😢

דיברגנט חדש

Well-known member
להזניח לטובת העבודה?
כן, הורים שחוזרים הבייתה ממש מאוחר ורק נותר להם זמן להשכיב את הילד לישון כאשר הם עייפים ואין להם סבלנות לשמוע את אשר ילדיהם חוו :(
בכדי להשקיט את מצפונם, נותנים להם כסף חופשי, קונים להם מתנות, גאד'טים ומותגים שאין לחבריהם, רושמים אותם לחוגים ונותנים להם שיעורים פרטיים ובשורה תחתונה, הם לא מחונכים כלל ובמקרה הרע במיעוטו, אחרים מחנכים אותם.
 
כן, הורים שחוזרים הבייתה ממש מאוחר ורק נותר להם זמן להשכיב את הילד לישון כאשר הם עייפים ואין להם סבלנות לשמוע את אשר ילדיהם חוו :(
בכדי להשקיט את מצפונם, נותנים להם כסף חופשי, קונים להם מתנות, גאד'טים ומותגים שאין לחבריהם, רושמים אותם לחוגים ונותנים להם שיעורים פרטיים ובשורה תחתונה, הם לא מחונכים כלל ובמקרה הרע במיעוטו, אחרים מחנכים אותם.
מה שהצגת זאת בדיוק הבעיה, שהיום הורים לא נמצאים בכלל בבית והילדים גדלים לבד, נמצאים בחוגים ומקבלים שיעורים פרטיים.
אין שום העברה של ערכים ומצפים מהמורים לעשות את העבודה ועוד לקחו מהם את כל הסמכויות שהיו להם פעם, כמו להעמיד ילד בפינה ועוד.
היום מורה הוא פסולת, הילדים מזלזלים בהם כי הוריהם מזלזלים בהם.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
כהורה לילד בן 10 אני מתמודד עם משהו שונה.
הוא כבר רוצה להיות גדול.
הוא רוצה לקרוע את שוק הנדל"ן
הוא רוצה לחנוך את ספספלי הפקולטה.
הוא גם רוצה כבר להיות חייל.
אז אני אומר לו: לפני שאתה תהיה בן אדם, אז קודם כל תהיה ילד.
תהנה מהילדות שלך.
תהנה ממשחקים עם החברים שלך.
כן, גוגואים, סוס ארוך, קאובויים, שוטרים וגנבים,
הילדות היא שלך עכשיו.
היא לעולם לא תחזור.
 

שמלת תחרה1

Well-known member
כהורה לילד בן 10 אני מתמודד עם משהו שונה.
הוא כבר רוצה להיות גדול.
הוא רוצה לקרוע את שוק הנדל"ן
הוא רוצה לחנוך את ספספלי הפקולטה.
הוא גם רוצה כבר להיות חייל.
אז אני אומר לו: לפני שאתה תהיה בן אדם, אז קודם כל תהיה ילד.
תהנה מהילדות שלך.
תהנה ממשחקים עם החברים שלך.
כן, גוגואים, סוס ארוך, קאובויים, שוטרים וגנבים,
הילדות היא שלך עכשיו.
היא לעולם לא תחזור.
אהבתי
 

Harrington

Well-known member
מנהל

החינוך שהרבה הורים לא מייחסים לו חשיבות ובחיים לא יחנכו את ילדיהם​

כ​

לא מכיר הורים רבים שלא מחנכים את ילדיהם להיות בני אדם. כמובן שלעתים זה מצליח. לעתים גם לא. כמובן שלעתים החינוך לערכים שונים גובר על מתן הדגש על העניין הזה. אבל ככלל? הורה שמקפיד לחנך את ילדיו מקפיד בדרך כלל גם על זה.

אגב, לא נעים להגיד, אבל דווקא דוגמת המנקה בבית הספר קצת בעייתית בעיני (לא קראתי מעבר לפסקאות הראשונות של המאמר). בלי כל קשר לגילו של המנקה, בסופו של דבר זה תפקידו, לנקות. אם ניקח את זה לקיצוניות נוכל לומר שאם כל הילדים יתייחסו אל המנקה כאל סבם/סבתם, הכיתות תהיינה כל כך נקיות שתפקיד המנקה יתייתר והוא עלול לאבד את מקום עבודתו. זה קצת מזכיר לי את אותן מסעדות בהן מצופה מהלקוח לפנות את המגש ממנו אכל בסוף הארוחה. בעיני זאת פשוט חוצפה, לא פחות :). באתי לאכול. אם ארצה לעבוד כמנקה שולחנות, אמצא את הדרך לעשות זאת. יציאה לבילוי משפחתי זאת כנראה לא הדרך בה אבחר במקרה כזה :).

אז כמובן, כן צריך לחנך את הילדים להתחשבות באותו מנקה מבוגר וכו'. אבל בכל זאת. אני לא בטוח שזאת הדוגמה האופטימלית. ואולי זה דווקא כן, כאשר זה בא ללמד אותנו שגם במקום בו אין לכאורה הגיון לעשות משהו ואין חובה רציונלית, בכל זאת מן הראוי לנהוג כך? גם אפשרות :).

בכל מקרה, חינוך מתחיל (ולעתים גם נגמר) בדוגמה אישית. אבל דוגמה זו לא תבוא לידי ביטוי בהרמת לכלוך בכיתה כדי לסייע למנקה מבוגר ולהקל עליו. השאלה אם חינוך באמירה תסייע במקרה כזה.
 
למעלה