כיהודי לא מסתדר לי החיבור הזה בין החגים ובוודאי לא בין החגים הספציפיים הללו. אבל כאזרח העולם סתם, יפה לראות את החיבור והכבוד ההדדי בין הציבורים (דתות) הזרים שם.היתה אווירה נעימה של חג והההמממוווןןןןןן אנשים...
מה אתה מתפלא?כיהודי לא מסתדר לי החיבור הזה בין החגים ובוודאי לא בין החגים הספציפיים הללו. אבל כאזרח העולם סתם, יפה לראות את החיבור והכבוד ההדדי בין הציבורים (דתות) הזרים שם.
זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףףמה אתה מתפלא?
עם ראשת עיר כזאת שמאלנית, התעדופת תמיד תהיה לטובת חגים נוצרים ומוסלמים ופחות חגים יהודיים.
ראש העיר הקודם, עוד יותר גרוע.זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףף
כך היה מאז ומתמיד ותמיד סלדתי מזה.זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףף
תאמין לי משה שאני מדבר עמוק מדם לבי.כך היה מאז ומתמיד ותמיד סלדתי מזה.
חגם אינו החג שלי ואחד כמו סילבסטר, לא ממש "אהד" את היהודים.
אז מה לי ולכל אלה? למה שאסע לחיפה סתם "כדי לכייף", כשאני (בעיקר היום) גם יודע, שכעת מסכנת אותי ההתקהלות בגלל זן האומיקרון<?
לא שאני מאמין גדול בהתנהלות משרד הבריאות, הדוקטורים, הפרופסורים ובעיקר בהתנהלותו של הסופר הדגול בר ששת. אבל בחיאת. מה לי ולכל אלה?
די לי בסיפוריה של זוגתי שתחיה, כשדיברה על עובדות מאלביט, שהגיעו ארצה מחבר העמים, והן קונות בכל דצמבר איזה אשוח קטן ומקשטות אותו...
והן באמת חוגגות את הנובוגוד ואת הסילבסטר, כאילו שמדובר בחגי תורה שאין לדלג עליהם...
אה. כי ככה הן "ראו" ברוסיה? אז ראו. אז מה?
אז זהו צביה... זה לא משהו ש"שייך לבית ספרי". אני סולד מזה.
... אבל אם זה עושה לך כיף? תסעדי ותרבחי. כי למה שאעז להפריע לך? [ואני עדיין איני רואה אותי כסבא.. כי לצערי, עוד לא הגעתי למעמד הזה]. אז (בינתיים) אני קצת יותר פשרן.
מעולה,זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףף
יפה אהבתימעולה,
יהודי שבטוח בעצמו לא חושש מסממני חג של דתות אחרות ויכול להנות מאווירה חגיגית ושמחה של כולם.
מאחל לכל החוגגים מכל הדתות (וגם לחסרי דת) חג שמח - כל אחד לפי דרכו
אין לזה שום קשר לבטחון עצמי של יהודי כזה או אחר.יהודי שבטוח בעצמו לא חושש מסממני חג של דתות אחרות
זה תמיד אפשר, עם ובלי בטחון עצמי. השאלה אם זה ראוי לנהוג כך כיהודי, עם ו/או בלי בטחון עצמי.ויכול להנות מאווירה חגיגית ושמחה של כולם.
אם לקחת על עצמך לפרשן את סבא או משה אז תסביר,אין לזה שום קשר לבטחון עצמי של יהודי כזה או אחר.
בתלמוד ירושלמי גיטין ה׳:ט׳:ו׳-י׳ היו חילוקי דעות על כךזה תמיד אפשר, עם ובלי בטחון עצמי. השאלה אם זה ראוי לנהוג כך כיהודי, עם ו/או בלי בטחון עצמי.
אני? לפרשן את סבא? את משה? השתגעת לחלוטין? קטונתי! אפר ועפר אני לרגליהם. בכל מקרה הגבתי לדברייך למקרה שלא שמת לב. אין לי מושג מה סבא ו/או משה כתבו בעניין. כך שאשאיר לך את ההתמודדות עם דבריהם ואם תחשוק נפשך, גם עם דברי.אם לקחת על עצמך לפרשן את סבא או משה אז תסביר,
על כך הם יענו לך בשמחה ובחדווה. אני לא קשור לכך. גם לא אם כרגיל את מבקשת לקשור הקשרים חסרי כל רלוונטיות לדברי. אם כל זה נעשה כדי להתחמק מלהגיב באופן ישיר וענייני לדברי, זה מובן ואף שיטה די לא חדשה. אבל גם אז צר לי לאכזב, זה לא ממש יעבוד. לשיקולך אם להשיב לדברי כפי שהם אם לאו. הפניות להתכתבות מול סבא ומשה מתקבלות בכיף, אבל מי שיחליט מה דעתם זה הם ולא אני. עמך הסליחה.למה לא באה להם טוב בעין שמחה של דתות אחרות
אם תפני את שאלתך למי שלדעתך זו דעתו, יתכן שהוא יענה על כך. יתכן גם שלא. לי אין מושג מה כואב למי, אם מישהו הביע בכלל כאב או שזאת פרשנות מדומיינת שלך וכו'. אני יודע לדבר על מה שאני כתבתי. זה כאמור, התייחס לדברייך שלך. לא לדברי אף אחד אחר. גם לא אם את ממציאה לי שבחרתי לפרשן מאן דהוא (מתוך תקווה שרק המילים האלה ייתפסו ובכך תזכי להשמיץ להנאתך?).ולמה כל כך כואב להם כשיהודי שמח כשטוב לשכן שלו, אם השכן בן דת אחרת? למה כל כך רע להם כששכנים מסתדרים טוב ביחד?
אשרייך על הבאת הלימוד לקומונה. ירבו זכויותייך ושנזכה כולנו ללימוד יומי מעמיק במשנה ו/או בגמרא. אמנם קשר בין המשנה/גמרא הזאת לדברי לא מצאתי, אבל כידוע לימוד תורה תמיד מזכה ומזכך את הנפש. אשרייך!בתלמוד ירושלמי גיטין ה׳:ט׳:ו׳-י׳ היו חילוקי דעות על כך
משנה
אין ממחין ביד עניי גוים בלקט, שכחה ופיאה מפני דרכי שלום.
גמרא
תני: עיר שיש בה גוים וישראל
מעמידין גבאי גוים וגבאי ישראל
וגובין משל גוים ומשל ישראל
ומפרנסין עניי גוים ועניי ישראל
ומבקרין חולי גוים וחולי ישראל
וקוברין מתי גוים ומתי ישראל
ומנחמין אבלי גוים ואבלי ישראל
ומכבסין כלי גוים וכלי ישראל מפני דרכי שלום.
גירדאי שאלו לרבי אימי: יום משתה של גוים - מהו?
וסבר מישרי לון מן הדא: "מפני דרכי שלום".
אמר ליה רבי אבא: והתני ר' חייה "יום משתה של גוים אסור"!
אמר ר' אימי: אילמלא ר' אבא כבר היינו באין להתיר עבודה זרה שלהן, וברוך שהבדילנו מהן:
ההלכה כידוע אוסרת את הדבר ובוודאי כך ביחס לנצרות. דעתו של כל יהודי חשובה אמנם, אבל לא לחינם יש לנו פוסקי הלכה שיודעים קצת יותר טוב מהי ההלכה בכל דבר ועניין מהישראלי הממוצע. בכל מקרה עדיין לא הסברת מה הקשר לבטחון עצמי. יהודי יכול להיות בעל בטחון עצמי מפה עד להודעה חדשה, לא לחשוש לרגע ש"יהפוך לגוי" (דבר בלתי אפשרי בכלל על-פי היהדות) ובכל זאת להתנגד לערבוב מין בשאינו מינו. סיבותיו לכך יכולות להיות הלכתיות, חברתיות ו/או אחרות לחלוטין. כל זאת, כאשר בטחונו העצמי נושק לשמיים.אני מקבל את הדעה שבמידה ויש מספיק ביטחון עצמי אין חשש שהיהודי יהפוך לגוי ולכן מפני דרכי שלום חוגגים ביחד, כמובן שאני לא פוסק הלכות לאחרים
אני לא כתבתי לך לא ציטטתי אותך ולא שרשרתי אליך,אני? לפרשן את סבא? את משה? השתגעת לחלוטין? קטונתי! אפר ועפר אני לרגליהם. בכל מקרה הגבתי לדברייך למקרה שלא שמת לב. אין לי מושג מה סבא ו/או משה כתבו בעניין. כך שאשאיר לך את ההתמודדות עם דבריהם ואם תחשוק נפשך, גם עם דברי.
על כך הם יענו לך בשמחה ובחדווה. אני לא קשור לכך. גם לא אם כרגיל את מבקשת לקשור הקשרים חסרי כל רלוונטיות לדברי. אם כל זה נעשה כדי להתחמק מלהגיב באופן ישיר וענייני לדברי, זה מובן ואף שיטה די לא חדשה. אבל גם אז צר לי לאכזב, זה לא ממש יעבוד. לשיקולך אם להשיב לדברי כפי שהם אם לאו. הפניות להתכתבות מול סבא ומשה מתקבלות בכיף, אבל מי שיחליט מה דעתם זה הם ולא אני. עמך הסליחה.
אם תפני את שאלתך למי שלדעתך זו דעתו, יתכן שהוא יענה על כך. יתכן גם שלא. לי אין מושג מה כואב למי, אם מישהו הביע בכלל כאב או שזאת פרשנות מדומיינת שלך וכו'. אני יודע לדבר על מה שאני כתבתי. זה כאמור, התייחס לדברייך שלך. לא לדברי אף אחד אחר. גם לא אם את ממציאה לי שבחרתי לפרשן מאן דהוא (מתוך תקווה שרק המילים האלה ייתפסו ובכך תזכי להשמיץ להנאתך?).
אם תלמד ותשכיל תבין מה הקשר בין דרכי שלום עם הגויים לדיון כאן.אשרייך על הבאת הלימוד לקומונה. ירבו זכויותייך ושנזכה כולנו ללימוד יומי מעמיק במשנה ו/או בגמרא. אמנם קשר בין המשנה/גמרא הזאת לדברי לא מצאתי, אבל כידוע לימוד תורה תמיד מזכה ומזכך את הנפש. אשרייך!
אני הבאתי דברים מהתלמוד, הדעות חלוקות, וכמובן שציינתי שכל אחד ינהג כדרכו.ההלכה כידוע אוסרת את הדבר ובוודאי כך ביחס לנצרות. דעתו של כל יהודי חשובה אמנם, אבל לא לחינם יש לנו פוסקי הלכה שיודעים קצת יותר טוב מהי ההלכה בכל דבר ועניין מהישראלי הממוצע. בכל מקרה עדיין לא הסברת מה הקשר לבטחון עצמי. יהודי יכול להיות בעל בטחון עצמי מפה עד להודעה חדשה, לא לחשוש לרגע ש"יהפוך לגוי" (דבר בלתי אפשרי בכלל על-פי היהדות) ובכל זאת להתנגד לערבוב מין בשאינו מינו. סיבותיו לכך יכולות להיות הלכתיות, חברתיות ו/או אחרות לחלוטין. כל זאת, כאשר בטחונו העצמי נושק לשמיים.
היכן ראית אותי נמלט לאיזשהו מקום? אני לגמרי כאן, ממתין לשלב בו תבחר להגיב לדברי באופן ענייני וישיר שיוכל לפתח דיון ענייני ורציני. בינתיים, ממתין לשווא לצערי. אבל עוד לא אבדה תקוותנו!אני לא כתבתי לך לא ציטטתי אותך ולא שרשרתי אליך,
אתה הוא זה שבחר להגיב אלי,
אז אם החלטת להגיב, מה לך נמלט עכשיו?
נו, אם הייתי למדן ומשכיל כנראה שלא הייתי מטריח עצמי בהתכתבות המיותרת הזאת מולך . מסתבר שאני בס"ה יהודי פשוט. הקטע הוא שטוב לי עם זה (שומה אוסיף שוב 'עמך הסליחה' ?).אם תלמד ותשכיל תבין מה הקשר בין דרכי שלום עם הגויים לדיון כאן.
אשריך צדיק. כן ירבו כמותך.אני עושה עיתים לתורה אבל לא דרך הפורומים של תפוז, לא לוקח את המשא הזה עלי.
ואוו. ציינת שכל אחד ינהג כדרכו. פוסק שבפוסקים כבודו . קשה בין מה שהבאת לדברי (דברי שלי עליהם התיימרת להגיב), עדיין אין. אבל העיקר הכוונה.אני הבאתי דברים מהתלמוד, הדעות חלוקות, וכמובן שציינתי שכל אחד ינהג כדרכו.
ואללה? אני עשיתי את כל זאת? הממ... אני מניח שכבודו התקין האזנה למכשירי הטלפון שלי ואף בביתי הקט. אחרת, מנין לכבודו שכך נהגתי? מנין לכבודו ששאלתי רב? מנין לכבודו מה אותו רב דמיוני ששאלתי פסק לי? מנין לכבודו כל הטוב הזה שבעצמי כלל לא זכיתי לשמוע עליו או להשתתף בו (על אף שאנחנו לגמרי מסכימים שזאת זכותי )??אתה עשית לך רב שפסק שאסור וזו זכותך
ואללה? גם את זה החלטתי? פששש... זה משתפר מפיסקה לפיסקה, ממשפט למשפט . תרצה גם לספר לי מה אכלתי לארוחת בוקר אמש? אולי בקטע הזה תצליח 'לקבוע' משהו קצת יותר מדויק, כי בינתיים במה שאתה מנסה לקבוע ומתיימר לדעת עלי, אתה אפילו לא מתקרב לקצה קצהו של הכיוון הנכון .אבל אתה גם החלטת שהרב שלך פוסק לגבי כולם
זה כבר עניין של פרשנות. אם זאת פרשנותך, אין לי אלא להצטער על כך, שכן כל קשר בינה לאמת ולמציאות די דמיונית (כמו רוב דבריך לגבי בתגובתך זו). אין לי אלא לקוות שלא באמת הצלחת ללמוד את הפרשנות הזאת ממשהו שאני כתבתי, שכן זה ילמד שנכשלתי כשלון חרוץ בהבעת עמדותי, ולהאמין שגם קביעתך זו כמו כל כך הרבה לפניה מבוססת על מה שהחלטת להמציא בשמי, לעוות ולסלף מתוך דברי, וללא כל קשר, אפילו לא מרוחק, אל משהו שאי-פעם בחיי כתבתי או העליתי על דל שפתי.אין בך סובלנות לקבל דרכם של אחרים.
טוב, מי ביקש סתירה עצמית ולא קיבל?היכן ראית אותי נמלט לאיזשהו מקום? אני לגמרי כאן, ממתין לשלב בו תבחר להגיב לדברי באופן ענייני וישיר שיוכל לפתח דיון ענייני ורציני. בינתיים, ממתין לשווא לצערי. אבל עוד לא אבדה תקוותנו!
ולמקרה שתהית כן, אני מגיב מעת לעת לאנשים על אף שדבריהם נכתבו בתגובה למישהו אחר. ראיתי עוד גולש או שניים עושים זאת ר"ל. שקול הגשת תלונה למשטרה אם זה בעייתי לדעתך. עד להכרעת דין בעניין מערכאה מוסמכת, אמשיך לנהוג כך כל פעם שיחפוץ ליבי. עמך הסליחה.
נו, אם הייתי למדן ומשכיל כנראה שלא הייתי מטריח עצמי בהתכתבות המיותרת הזאת מולך . מסתבר שאני בס"ה יהודי פשוט. הקטע הוא שטוב לי עם זה (שומה אוסיף שוב 'עמך הסליחה' ?).
יוצא מכל הנ"ל שמה לעשות, כאמור מעלה, לא מצאתי קשר בין דבריך לדברי (זולת הכיף שבלימוד כמובן, על כך אין לי אלא להודות לך מכל לב ולקווה שתעשה זאת לעתים קרובות יותר). אם תרצה תסביר. אם לא, לא תסביר. די פשוט הקטע הזה .
אשריך צדיק. כן ירבו כמותך.
ואוו. ציינת שכל אחד ינהג כדרכו. פוסק שבפוסקים כבודו . קשה בין מה שהבאת לדברי (דברי שלי עליהם התיימרת להגיב), עדיין אין. אבל העיקר הכוונה.
ואללה? אני עשיתי את כל זאת? הממ... אני מניח שכבודו התקין האזנה למכשירי הטלפון שלי ואף בביתי הקט. אחרת, מנין לכבודו שכך נהגתי? מנין לכבודו ששאלתי רב? מנין לכבודו מה אותו רב דמיוני ששאלתי פסק לי? מנין לכבודו כל הטוב הזה שבעצמי כלל לא זכיתי לשמוע עליו או להשתתף בו (על אף שאנחנו לגמרי מסכימים שזאת זכותי )??
ואללה? גם את זה החלטתי? פששש... זה משתפר מפיסקה לפיסקה, ממשפט למשפט . תרצה גם לספר לי מה אכלתי לארוחת בוקר אמש? אולי בקטע הזה תצליח 'לקבוע' משהו קצת יותר מדויק, כי בינתיים במה שאתה מנסה לקבוע ומתיימר לדעת עלי, אתה אפילו לא מתקרב לקצה קצהו של הכיוון הנכון .
זה כבר עניין של פרשנות. אם זאת פרשנותך, אין לי אלא להצטער על כך, שכן כל קשר בינה לאמת ולמציאות די דמיונית (כמו רוב דבריך לגבי בתגובתך זו). אין לי אלא לקוות שלא באמת הצלחת ללמוד את הפרשנות הזאת ממשהו שאני כתבתי, שכן זה ילמד שנכשלתי כשלון חרוץ בהבעת עמדותי, ולהאמין שגם קביעתך זו כמו כל כך הרבה לפניה מבוססת על מה שהחלטת להמציא בשמי, לעוות ולסלף מתוך דברי, וללא כל קשר, אפילו לא מרוחק, אל משהו שאי-פעם בחיי כתבתי או העליתי על דל שפתי.
היכן ראית אותי מתפלא?מה אתה מתפלא?
לא בקי ולא התעמקתי מעולם, אך למיטב זכרוני חיבור בין הדתות השונות בחגים השונים התקיים מאז ומתמיד או למצער מתקיים כבר שנים בחיפה.עם ראשת עיר כזאת שמאלנית, התעדופת תמיד תהיה לטובת חגים נוצרים ומוסלמים ופחות חגים יהודיים.
לדעתי כל ה"קרנבלים" האלה בחגים המוסלמים/נוצרים הם לא יותר מאשר התרפסות וכניעה לטרור הערבי הפנימי.היכן ראית אותי מתפלא?
לא בקי ולא התעמקתי מעולם, אך למיטב זכרוני חיבור בין הדתות השונות בחגים השונים התקיים מאז ומתמיד או למצער מתקיים כבר שנים בחיפה.
אוי אוי אוי... אוי ואבוי!לדעתי כל ה"קרנבלים" האלה בחגים המוסלמים/נוצרים הם לא יותר מאשר התרפסות וכניעה לטרור הערבי הפנימי.
חושבים שאם נחגוג להם, אז דעתם תהיה רגועה יותר.
אוי אוי אוי אוי.אוי אוי אוי... אוי ואבוי!
ממתי הנוצרים מהווים חלק מהטרור הערבי הפנימי?
אסכים אתך, שאיני רואה את עצמי כנוטל ולו חלק בחגם,
אבל לומר שהם גם חלק מהטרור הערבי הפנימי? מאיפה זה בא לך?
בשארה אכן בגד והוא ברח מהארץ. ככל שהבנתי, הוא עדיין ממשיך ומקבל את "שכרו" וממש לא ברור לי על שום מה לומה. תעלומה מסריחה.אוי אוי אוי אוי.
זוכר את עזמי בשארה?
הוא נוצרי.
זוכר את מורדכי ואנונו?
הוא גם נוצרי.
אתה רוצה שאני אביא עוד נוצרים "חמודים"?
או שהבנת ת'רמז.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.