החג של החגים בחיפה..

צביה.ש

Well-known member
אתמול הייתי עם חברות בחיפה במושבה הגרמית.... היתה אווירה נעימה של חג והההמממוווןןןןןן אנשים...
1640490487154.png
1640490512259.png
1640490533970.png
 

Harrington

Well-known member
מנהל
היתה אווירה נעימה של חג והההמממוווןןןןןן אנשים...
כיהודי לא מסתדר לי החיבור הזה בין החגים ובוודאי לא בין החגים הספציפיים הללו. אבל כאזרח העולם סתם, יפה לראות את החיבור והכבוד ההדדי בין הציבורים (דתות) הזרים שם.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
כיהודי לא מסתדר לי החיבור הזה בין החגים ובוודאי לא בין החגים הספציפיים הללו. אבל כאזרח העולם סתם, יפה לראות את החיבור והכבוד ההדדי בין הציבורים (דתות) הזרים שם.
מה אתה מתפלא?
עם ראשת עיר כזאת שמאלנית, התעדופת תמיד תהיה לטובת חגים נוצרים ומוסלמים ופחות חגים יהודיים.
 

צביה.ש

Well-known member
מה אתה מתפלא?
עם ראשת עיר כזאת שמאלנית, התעדופת תמיד תהיה לטובת חגים נוצרים ומוסלמים ופחות חגים יהודיים.
זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףף
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףף
ראש העיר הקודם, עוד יותר גרוע. :-/
כל החגיגות האלה מצד ראשי העיר הם סוג של ליקוק ת_ת והתרפסות בפניהם.
אותי כיהודי, החגים שלהם מעניינים אותי כמו השלג דאשתקד.
חוצמזה לא מגיע להם שנחגוג איתם בעיקר השנה, לאור ההתנפלות שלהם על היהודים בחיפה ובעכו.
לא מגיע לבני זונות האלה שום פרס.
"יש לנו פצועים, בואו!" עדות אישית מהפרעות בחיפה - סרוגים (srugim.co.il)
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףף
כך היה מאז ומתמיד ותמיד סלדתי מזה.
חגם אינו החג שלי ואחד כמו סילבסטר, לא ממש "אהד" את היהודים.
אז מה לי ולכל אלה? למה שאסע לחיפה סתם "כדי לכייף", כשאני (בעיקר היום) גם יודע, שכעת מסכנת אותי ההתקהלות בגלל זן האומיקרון<?
לא שאני מאמין גדול בהתנהלות משרד הבריאות, הדוקטורים, הפרופסורים ובעיקר בהתנהלותו של הסופר הדגול בר ששת. אבל בחיאת. מה לי ולכל אלה?

די לי בסיפוריה של זוגתי שתחיה, כשדיברה על עובדות מאלביט, שהגיעו ארצה מחבר העמים, והן קונות בכל דצמבר איזה אשוח קטן ומקשטות אותו...
והן באמת חוגגות את הנובוגוד ואת הסילבסטר, כאילו שמדובר בחגי תורה שאין לדלג עליהם...
אה. כי ככה הן "ראו" ברוסיה? אז ראו. אז מה?

אז זהו צביה... זה לא משהו ש"שייך לבית ספרי". אני סולד מזה.

... אבל אם זה עושה לך כיף? תסעדי ותרבחי. כי למה שאעז להפריע לך? [ואני עדיין איני רואה אותי כסבא.. כי לצערי, עוד לא הגעתי למעמד הזה]. אז (בינתיים) אני קצת יותר פשרן.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
כך היה מאז ומתמיד ותמיד סלדתי מזה.
חגם אינו החג שלי ואחד כמו סילבסטר, לא ממש "אהד" את היהודים.
אז מה לי ולכל אלה? למה שאסע לחיפה סתם "כדי לכייף", כשאני (בעיקר היום) גם יודע, שכעת מסכנת אותי ההתקהלות בגלל זן האומיקרון<?
לא שאני מאמין גדול בהתנהלות משרד הבריאות, הדוקטורים, הפרופסורים ובעיקר בהתנהלותו של הסופר הדגול בר ששת. אבל בחיאת. מה לי ולכל אלה?

די לי בסיפוריה של זוגתי שתחיה, כשדיברה על עובדות מאלביט, שהגיעו ארצה מחבר העמים, והן קונות בכל דצמבר איזה אשוח קטן ומקשטות אותו...
והן באמת חוגגות את הנובוגוד ואת הסילבסטר, כאילו שמדובר בחגי תורה שאין לדלג עליהם...
אה. כי ככה הן "ראו" ברוסיה? אז ראו. אז מה?

אז זהו צביה... זה לא משהו ש"שייך לבית ספרי". אני סולד מזה.

... אבל אם זה עושה לך כיף? תסעדי ותרבחי. כי למה שאעז להפריע לך? [ואני עדיין איני רואה אותי כסבא.. כי לצערי, עוד לא הגעתי למעמד הזה]. אז (בינתיים) אני קצת יותר פשרן.
תאמין לי משה שאני מדבר עמוק מדם לבי.
הלוואי והמצב עם ערביי ישראל היה יותר טוב והיינו באמת חיים כמו שהשמאלנים אוהבים להגיד: "דו קיום".
אני מעולם לא ראיתי פה, דו קיום.
יש דו חיי, יש דו גלגלי, יש דו צדדי, דו קוטבי, יש דו רה מי, יש אפילו דו מיני. ;-)
אבל דו קיום? אין כאן.
 

קר לי בך

Well-known member
זה היה כך מאז ומתמיד בחודש דצמבר... גם כשהיה ראש העיר הקודם.... זה לא קשור לדת( גם אני יהודיה) אנחנו נסענו לשם אך ורק בשביל הכיףףף
מעולה,
יהודי שבטוח בעצמו לא חושש מסממני חג של דתות אחרות ויכול להנות מאווירה חגיגית ושמחה של כולם.
מאחל לכל החוגגים מכל הדתות (וגם לחסרי דת) חג שמח - כל אחד לפי דרכו
 

Harrington

Well-known member
מנהל
יהודי שבטוח בעצמו לא חושש מסממני חג של דתות אחרות
אין לזה שום קשר לבטחון עצמי של יהודי כזה או אחר.
ויכול להנות מאווירה חגיגית ושמחה של כולם.
זה תמיד אפשר, עם ובלי בטחון עצמי. השאלה אם זה ראוי לנהוג כך כיהודי, עם ו/או בלי בטחון עצמי.
 

קר לי בך

Well-known member
אין לזה שום קשר לבטחון עצמי של יהודי כזה או אחר.
אם לקחת על עצמך לפרשן את סבא או משה אז תסביר,
למה לא באה להם טוב בעין שמחה של דתות אחרות
ולמה כל כך כואב להם כשיהודי שמח כשטוב לשכן שלו, אם השכן בן דת אחרת? למה כל כך רע להם כששכנים מסתדרים טוב ביחד?
זה תמיד אפשר, עם ובלי בטחון עצמי. השאלה אם זה ראוי לנהוג כך כיהודי, עם ו/או בלי בטחון עצמי.
בתלמוד ירושלמי גיטין ה׳:ט׳:ו׳-י׳ היו חילוקי דעות על כך
משנה
אין ממחין ביד עניי גוים בלקט, שכחה ופיאה מפני דרכי שלום.
גמרא
תני: עיר שיש בה גוים וישראל
מעמידין גבאי גוים וגבאי ישראל
וגובין משל גוים ומשל ישראל
ומפרנסין עניי גוים ועניי ישראל
ומבקרין חולי גוים וחולי ישראל
וקוברין מתי גוים ומתי ישראל
ומנחמין אבלי גוים ואבלי ישראל
ומכבסין כלי גוים וכלי ישראל מפני דרכי שלום.
גירדאי שאלו לרבי אימי: יום משתה של גוים - מהו?
וסבר מישרי לון מן הדא: "מפני דרכי שלום".
אמר ליה רבי אבא: והתני ר' חייה "יום משתה של גוים אסור"!
אמר ר' אימי: אילמלא ר' אבא כבר היינו באין להתיר עבודה זרה שלהן, וברוך שהבדילנו מהן:

אני מקבל את הדעה שבמידה ויש מספיק ביטחון עצמי אין חשש שהיהודי יהפוך לגוי ולכן מפני דרכי שלום חוגגים ביחד, כמובן שאני לא פוסק הלכות לאחרים
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אם לקחת על עצמך לפרשן את סבא או משה אז תסביר,
אני? לפרשן את סבא? את משה? השתגעת לחלוטין? קטונתי! אפר ועפר אני לרגליהם. בכל מקרה הגבתי לדברייך למקרה שלא שמת לב. אין לי מושג מה סבא ו/או משה כתבו בעניין. כך שאשאיר לך את ההתמודדות עם דבריהם ואם תחשוק נפשך, גם עם דברי.
למה לא באה להם טוב בעין שמחה של דתות אחרות
על כך הם יענו לך בשמחה ובחדווה. אני לא קשור לכך. גם לא אם כרגיל את מבקשת לקשור הקשרים חסרי כל רלוונטיות לדברי. אם כל זה נעשה כדי להתחמק מלהגיב באופן ישיר וענייני לדברי, זה מובן ואף שיטה די לא חדשה. אבל גם אז צר לי לאכזב, זה לא ממש יעבוד. לשיקולך אם להשיב לדברי כפי שהם אם לאו. הפניות להתכתבות מול סבא ומשה מתקבלות בכיף, אבל מי שיחליט מה דעתם זה הם ולא אני. עמך הסליחה.
ולמה כל כך כואב להם כשיהודי שמח כשטוב לשכן שלו, אם השכן בן דת אחרת? למה כל כך רע להם כששכנים מסתדרים טוב ביחד?
אם תפני את שאלתך למי שלדעתך זו דעתו, יתכן שהוא יענה על כך. יתכן גם שלא. לי אין מושג מה כואב למי, אם מישהו הביע בכלל כאב או שזאת פרשנות מדומיינת שלך וכו'. אני יודע לדבר על מה שאני כתבתי. זה כאמור, התייחס לדברייך שלך. לא לדברי אף אחד אחר. גם לא אם את ממציאה לי שבחרתי לפרשן מאן דהוא (מתוך תקווה שרק המילים האלה ייתפסו ובכך תזכי להשמיץ להנאתך?).
בתלמוד ירושלמי גיטין ה׳:ט׳:ו׳-י׳ היו חילוקי דעות על כך
משנה
אין ממחין ביד עניי גוים בלקט, שכחה ופיאה מפני דרכי שלום.
גמרא
תני: עיר שיש בה גוים וישראל
מעמידין גבאי גוים וגבאי ישראל
וגובין משל גוים ומשל ישראל
ומפרנסין עניי גוים ועניי ישראל
ומבקרין חולי גוים וחולי ישראל
וקוברין מתי גוים ומתי ישראל
ומנחמין אבלי גוים ואבלי ישראל
ומכבסין כלי גוים וכלי ישראל מפני דרכי שלום.
גירדאי שאלו לרבי אימי: יום משתה של גוים - מהו?
וסבר מישרי לון מן הדא: "מפני דרכי שלום".
אמר ליה רבי אבא: והתני ר' חייה "יום משתה של גוים אסור"!
אמר ר' אימי: אילמלא ר' אבא כבר היינו באין להתיר עבודה זרה שלהן, וברוך שהבדילנו מהן:
אשרייך על הבאת הלימוד לקומונה. ירבו זכויותייך ושנזכה כולנו ללימוד יומי מעמיק במשנה ו/או בגמרא. אמנם קשר בין המשנה/גמרא הזאת לדברי לא מצאתי, אבל כידוע לימוד תורה תמיד מזכה ומזכך את הנפש. אשרייך!
אני מקבל את הדעה שבמידה ויש מספיק ביטחון עצמי אין חשש שהיהודי יהפוך לגוי ולכן מפני דרכי שלום חוגגים ביחד, כמובן שאני לא פוסק הלכות לאחרים
ההלכה כידוע אוסרת את הדבר ובוודאי כך ביחס לנצרות. דעתו של כל יהודי חשובה אמנם, אבל לא לחינם יש לנו פוסקי הלכה שיודעים קצת יותר טוב מהי ההלכה בכל דבר ועניין מהישראלי הממוצע. בכל מקרה עדיין לא הסברת מה הקשר לבטחון עצמי. יהודי יכול להיות בעל בטחון עצמי מפה עד להודעה חדשה, לא לחשוש לרגע ש"יהפוך לגוי" (דבר בלתי אפשרי בכלל על-פי היהדות) ובכל זאת להתנגד לערבוב מין בשאינו מינו. סיבותיו לכך יכולות להיות הלכתיות, חברתיות ו/או אחרות לחלוטין. כל זאת, כאשר בטחונו העצמי נושק לשמיים.
 

קר לי בך

Well-known member
אני? לפרשן את סבא? את משה? השתגעת לחלוטין? קטונתי! אפר ועפר אני לרגליהם. בכל מקרה הגבתי לדברייך למקרה שלא שמת לב. אין לי מושג מה סבא ו/או משה כתבו בעניין. כך שאשאיר לך את ההתמודדות עם דבריהם ואם תחשוק נפשך, גם עם דברי.

על כך הם יענו לך בשמחה ובחדווה. אני לא קשור לכך. גם לא אם כרגיל את מבקשת לקשור הקשרים חסרי כל רלוונטיות לדברי. אם כל זה נעשה כדי להתחמק מלהגיב באופן ישיר וענייני לדברי, זה מובן ואף שיטה די לא חדשה. אבל גם אז צר לי לאכזב, זה לא ממש יעבוד. לשיקולך אם להשיב לדברי כפי שהם אם לאו. הפניות להתכתבות מול סבא ומשה מתקבלות בכיף, אבל מי שיחליט מה דעתם זה הם ולא אני. עמך הסליחה.

אם תפני את שאלתך למי שלדעתך זו דעתו, יתכן שהוא יענה על כך. יתכן גם שלא. לי אין מושג מה כואב למי, אם מישהו הביע בכלל כאב או שזאת פרשנות מדומיינת שלך וכו'. אני יודע לדבר על מה שאני כתבתי. זה כאמור, התייחס לדברייך שלך. לא לדברי אף אחד אחר. גם לא אם את ממציאה לי שבחרתי לפרשן מאן דהוא (מתוך תקווה שרק המילים האלה ייתפסו ובכך תזכי להשמיץ להנאתך?).
אני לא כתבתי לך לא ציטטתי אותך ולא שרשרתי אליך,
אתה הוא זה שבחר להגיב אלי,
אז אם החלטת להגיב, מה לך נמלט עכשיו?
אשרייך על הבאת הלימוד לקומונה. ירבו זכויותייך ושנזכה כולנו ללימוד יומי מעמיק במשנה ו/או בגמרא. אמנם קשר בין המשנה/גמרא הזאת לדברי לא מצאתי, אבל כידוע לימוד תורה תמיד מזכה ומזכך את הנפש. אשרייך!
אם תלמד ותשכיל תבין מה הקשר בין דרכי שלום עם הגויים לדיון כאן.
אני עושה עיתים לתורה אבל לא דרך הפורומים של תפוז, לא לוקח את המשא הזה עלי.
ההלכה כידוע אוסרת את הדבר ובוודאי כך ביחס לנצרות. דעתו של כל יהודי חשובה אמנם, אבל לא לחינם יש לנו פוסקי הלכה שיודעים קצת יותר טוב מהי ההלכה בכל דבר ועניין מהישראלי הממוצע. בכל מקרה עדיין לא הסברת מה הקשר לבטחון עצמי. יהודי יכול להיות בעל בטחון עצמי מפה עד להודעה חדשה, לא לחשוש לרגע ש"יהפוך לגוי" (דבר בלתי אפשרי בכלל על-פי היהדות) ובכל זאת להתנגד לערבוב מין בשאינו מינו. סיבותיו לכך יכולות להיות הלכתיות, חברתיות ו/או אחרות לחלוטין. כל זאת, כאשר בטחונו העצמי נושק לשמיים.
אני הבאתי דברים מהתלמוד, הדעות חלוקות, וכמובן שציינתי שכל אחד ינהג כדרכו.
אתה עשית לך רב שפסק שאסור וזו זכותך, אבל אתה גם החלטת שהרב שלך פוסק לגבי כולם, אין בך סובלנות לקבל דרכם של אחרים.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אני לא כתבתי לך לא ציטטתי אותך ולא שרשרתי אליך,
אתה הוא זה שבחר להגיב אלי,
אז אם החלטת להגיב, מה לך נמלט עכשיו?
היכן ראית אותי נמלט לאיזשהו מקום? אני לגמרי כאן, ממתין לשלב בו תבחר להגיב לדברי באופן ענייני וישיר שיוכל לפתח דיון ענייני ורציני. בינתיים, ממתין לשווא לצערי. אבל עוד לא אבדה תקוותנו!

ולמקרה שתהית כן, אני מגיב מעת לעת לאנשים על אף שדבריהם נכתבו בתגובה למישהו אחר. ראיתי עוד גולש או שניים עושים זאת ר"ל. שקול הגשת תלונה למשטרה אם זה בעייתי לדעתך. עד להכרעת דין בעניין מערכאה מוסמכת, אמשיך לנהוג כך כל פעם שיחפוץ ליבי. עמך הסליחה.
אם תלמד ותשכיל תבין מה הקשר בין דרכי שלום עם הגויים לדיון כאן.
נו, אם הייתי למדן ומשכיל כנראה שלא הייתי מטריח עצמי בהתכתבות המיותרת הזאת מולך :). מסתבר שאני בס"ה יהודי פשוט. הקטע הוא שטוב לי עם זה (שומה אוסיף שוב 'עמך הסליחה' :)?).
יוצא מכל הנ"ל שמה לעשות, כאמור מעלה, לא מצאתי קשר בין דבריך לדברי (זולת הכיף שבלימוד כמובן, על כך אין לי אלא להודות לך מכל לב ולקווה שתעשה זאת לעתים קרובות יותר). אם תרצה תסביר. אם לא, לא תסביר. די פשוט הקטע הזה :).
אני עושה עיתים לתורה אבל לא דרך הפורומים של תפוז, לא לוקח את המשא הזה עלי.
אשריך צדיק. כן ירבו כמותך.
אני הבאתי דברים מהתלמוד, הדעות חלוקות, וכמובן שציינתי שכל אחד ינהג כדרכו.
ואוו. ציינת שכל אחד ינהג כדרכו. פוסק שבפוסקים כבודו :). קשה בין מה שהבאת לדברי (דברי שלי עליהם התיימרת להגיב), עדיין אין. אבל העיקר הכוונה.
אתה עשית לך רב שפסק שאסור וזו זכותך
ואללה? אני עשיתי את כל זאת? הממ... אני מניח שכבודו התקין האזנה למכשירי הטלפון שלי ואף בביתי הקט. אחרת, מנין לכבודו שכך נהגתי? מנין לכבודו ששאלתי רב? מנין לכבודו מה אותו רב דמיוני ששאלתי פסק לי? מנין לכבודו כל הטוב הזה שבעצמי כלל לא זכיתי לשמוע עליו או להשתתף בו (על אף שאנחנו לגמרי מסכימים שזאת זכותי :))??
אבל אתה גם החלטת שהרב שלך פוסק לגבי כולם
ואללה? גם את זה החלטתי? פששש... זה משתפר מפיסקה לפיסקה, ממשפט למשפט :). תרצה גם לספר לי מה אכלתי לארוחת בוקר אמש? אולי בקטע הזה תצליח 'לקבוע' משהו קצת יותר מדויק, כי בינתיים במה שאתה מנסה לקבוע ומתיימר לדעת עלי, אתה אפילו לא מתקרב לקצה קצהו של הכיוון הנכון :).
אין בך סובלנות לקבל דרכם של אחרים.
זה כבר עניין של פרשנות. אם זאת פרשנותך, אין לי אלא להצטער על כך, שכן כל קשר בינה לאמת ולמציאות די דמיונית (כמו רוב דבריך לגבי בתגובתך זו). אין לי אלא לקוות שלא באמת הצלחת ללמוד את הפרשנות הזאת ממשהו שאני כתבתי, שכן זה ילמד שנכשלתי כשלון חרוץ בהבעת עמדותי, ולהאמין שגם קביעתך זו כמו כל כך הרבה לפניה מבוססת על מה שהחלטת להמציא בשמי, לעוות ולסלף מתוך דברי, וללא כל קשר, אפילו לא מרוחק, אל משהו שאי-פעם בחיי כתבתי או העליתי על דל שפתי.
 

קר לי בך

Well-known member
היכן ראית אותי נמלט לאיזשהו מקום? אני לגמרי כאן, ממתין לשלב בו תבחר להגיב לדברי באופן ענייני וישיר שיוכל לפתח דיון ענייני ורציני. בינתיים, ממתין לשווא לצערי. אבל עוד לא אבדה תקוותנו!

ולמקרה שתהית כן, אני מגיב מעת לעת לאנשים על אף שדבריהם נכתבו בתגובה למישהו אחר. ראיתי עוד גולש או שניים עושים זאת ר"ל. שקול הגשת תלונה למשטרה אם זה בעייתי לדעתך. עד להכרעת דין בעניין מערכאה מוסמכת, אמשיך לנהוג כך כל פעם שיחפוץ ליבי. עמך הסליחה.

נו, אם הייתי למדן ומשכיל כנראה שלא הייתי מטריח עצמי בהתכתבות המיותרת הזאת מולך :). מסתבר שאני בס"ה יהודי פשוט. הקטע הוא שטוב לי עם זה (שומה אוסיף שוב 'עמך הסליחה' :)?).
יוצא מכל הנ"ל שמה לעשות, כאמור מעלה, לא מצאתי קשר בין דבריך לדברי (זולת הכיף שבלימוד כמובן, על כך אין לי אלא להודות לך מכל לב ולקווה שתעשה זאת לעתים קרובות יותר). אם תרצה תסביר. אם לא, לא תסביר. די פשוט הקטע הזה :).

אשריך צדיק. כן ירבו כמותך.

ואוו. ציינת שכל אחד ינהג כדרכו. פוסק שבפוסקים כבודו :). קשה בין מה שהבאת לדברי (דברי שלי עליהם התיימרת להגיב), עדיין אין. אבל העיקר הכוונה.

ואללה? אני עשיתי את כל זאת? הממ... אני מניח שכבודו התקין האזנה למכשירי הטלפון שלי ואף בביתי הקט. אחרת, מנין לכבודו שכך נהגתי? מנין לכבודו ששאלתי רב? מנין לכבודו מה אותו רב דמיוני ששאלתי פסק לי? מנין לכבודו כל הטוב הזה שבעצמי כלל לא זכיתי לשמוע עליו או להשתתף בו (על אף שאנחנו לגמרי מסכימים שזאת זכותי :))??

ואללה? גם את זה החלטתי? פששש... זה משתפר מפיסקה לפיסקה, ממשפט למשפט :). תרצה גם לספר לי מה אכלתי לארוחת בוקר אמש? אולי בקטע הזה תצליח 'לקבוע' משהו קצת יותר מדויק, כי בינתיים במה שאתה מנסה לקבוע ומתיימר לדעת עלי, אתה אפילו לא מתקרב לקצה קצהו של הכיוון הנכון :).

זה כבר עניין של פרשנות. אם זאת פרשנותך, אין לי אלא להצטער על כך, שכן כל קשר בינה לאמת ולמציאות די דמיונית (כמו רוב דבריך לגבי בתגובתך זו). אין לי אלא לקוות שלא באמת הצלחת ללמוד את הפרשנות הזאת ממשהו שאני כתבתי, שכן זה ילמד שנכשלתי כשלון חרוץ בהבעת עמדותי, ולהאמין שגם קביעתך זו כמו כל כך הרבה לפניה מבוססת על מה שהחלטת להמציא בשמי, לעוות ולסלף מתוך דברי, וללא כל קשר, אפילו לא מרוחק, אל משהו שאי-פעם בחיי כתבתי או העליתי על דל שפתי.
טוב, מי ביקש סתירה עצמית ולא קיבל?
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מה אתה מתפלא?
היכן ראית אותי מתפלא?
עם ראשת עיר כזאת שמאלנית, התעדופת תמיד תהיה לטובת חגים נוצרים ומוסלמים ופחות חגים יהודיים.
לא בקי ולא התעמקתי מעולם, אך למיטב זכרוני חיבור בין הדתות השונות בחגים השונים התקיים מאז ומתמיד או למצער מתקיים כבר שנים בחיפה.
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
היכן ראית אותי מתפלא?

לא בקי ולא התעמקתי מעולם, אך למיטב זכרוני חיבור בין הדתות השונות בחגים השונים התקיים מאז ומתמיד או למצער מתקיים כבר שנים בחיפה.
לדעתי כל ה"קרנבלים" האלה בחגים המוסלמים/נוצרים הם לא יותר מאשר התרפסות וכניעה לטרור הערבי הפנימי.
חושבים שאם נחגוג להם, אז דעתם תהיה רגועה יותר. |יעני|
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לדעתי כל ה"קרנבלים" האלה בחגים המוסלמים/נוצרים הם לא יותר מאשר התרפסות וכניעה לטרור הערבי הפנימי.
חושבים שאם נחגוג להם, אז דעתם תהיה רגועה יותר. |יעני|
אוי אוי אוי... אוי ואבוי!
ממתי הנוצרים מהווים חלק מהטרור הערבי הפנימי?
אסכים אתך, שאיני רואה את עצמי כנוטל ולו חלק בחגם,
אבל לומר שהם גם חלק מהטרור הערבי הפנימי? מאיפה זה בא לך?
 

סבא של כיפה אדומה

Well-known member
מנהל
אוי אוי אוי... אוי ואבוי!
ממתי הנוצרים מהווים חלק מהטרור הערבי הפנימי?
אסכים אתך, שאיני רואה את עצמי כנוטל ולו חלק בחגם,
אבל לומר שהם גם חלק מהטרור הערבי הפנימי? מאיפה זה בא לך?
אוי אוי אוי אוי.
זוכר את עזמי בשארה?
הוא נוצרי.
זוכר את מורדכי ואנונו?
הוא גם נוצרי.
אתה רוצה שאני אביא עוד נוצרים "חמודים"?
או שהבנת ת'רמז. |חיוךרחב|
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
אוי אוי אוי אוי.
זוכר את עזמי בשארה?
הוא נוצרי.
זוכר את מורדכי ואנונו?
הוא גם נוצרי.
אתה רוצה שאני אביא עוד נוצרים "חמודים"?
או שהבנת ת'רמז. |חיוךרחב|
בשארה אכן בגד והוא ברח מהארץ. ככל שהבנתי, הוא עדיין ממשיך ומקבל את "שכרו" וממש לא ברור לי על שום מה לומה. תעלומה מסריחה.
אבל ואנונו? גם בגד כיהודי וגם התנצר בהמשך. מה זה שייך? בנאדם שהוא פשוט.... דפוק בראש. אז בחיאת סבא, אולי יש לך דוגמאות יותר טובות,
אבל את הכלב הזה, אל תספור בבקשה. הוא סתם דרעק.
בכל מקרה, דווקא את הרמז כן הבנתי. הכל טוב. ולהזכירך: אישית, איני רואה שום סיבה לחגוג בחגיהם, כפי שכבר כתבתי.
 
למעלה