הזנחת קינים

צפית לא היה קן חזק.

בתקופה שהיו בצפית י"ג, הקן בקושי תפקד. לא היו קבוצות מסודרות, הפעולות לא היו משהו, ולפני שלוש שנים נכסנו לצפית גרעין בוגר, ולפני שנתיים עוד גרעין נוסף, והקן לאט לאט מתחיל לפרוח. כמו כל מוסד, יש המון בעיות, אבל לאט לאט..
 
ההנהגה מעודדת חיי קבוצה

אבל אני רק רוצה להזכיר ל"הנהגה" אם אפשר לקרוא להם ככה מי היו האנשים שבנו את התנועה הזאת מי תמכו בה כלכלית וחברתית במשך שנים מאוד מאוד ארכות.. מאוד יפה להשתמש ואז לזרוק לפח.
 

חזוז

New member
תגובה לך ולכולם פה

אין דבר כזה "ההנהגה". אין דבר כזה "התנועה". תוציאו את זה מהראש שלכם, אין אנשים חסרי פנים שמחליטים החלטות שמטרתן לפגוע בקינים. כולנו רוצים שהמצב ישתפר, אבל למרבה הצער מצב התנועה כרגע הוא לא טוב, אין מספיק י"גימלים וחניכים, דבר שהוא אשמתנו בלבד. נמאס מכל המרמור והכעס שאנשים מפנים כלפי "הממסד השומרי", אתם חיים בסרט וכדי שתתעוררו, אין מישהו שאחרי על המצב הקיים יותר מאיתנו. תפסיקו לקטר ולהאשים, במקום זה תדריכו ותהיו פעילים בקן, כי אף אחד אחר לא יעשה את זה במקומכם.
 
בהצלחה לך בשנת שירות

אני מבטיחה לך שדעתך תשתנה מהר מאוד. ומותר להיות ביקורתיים, אנחנו מחנכים לזה אחר י הכל לא ?
 

konda

New member
אפשר לשאול מי את?

ואותו דבר לגבי כל השאר שכותבים פה בעילום שם.
 

TziMHoNoa

New member
זהר..

[נראה לי שכבר שאלתי אבל אני לא זוכרתאם אתה רושם עם או בלי ו'...] כבר מזמן בתנועה יש את מקבלי ההחלטות, שהם האנשים שהמילה שלהם היא המילה האחרונה. חניכים לא יכולים באמת לעשות שינוי בלי שההנהגה תומכת, כי נוצר מצב שיש הפרדה בין ההנהגה לתנועת הנוער. כשההנהגה היא זו שמקבלת את ההחלטות המהותיות. כן, יש מי שאחראי על המצב הקיים, יש את מי שמחליט החלטות מהותיות של איך הכל הולך להיראות בתנועה, יש מי שהחליט, למשל, שבועידה ארצית כבר לא כלולות הצבעות, זה לא משהו שנעשה מתוך תנועת הנוער. אוקיי- אחרי זה אנחנו מדברים על הנושאים ופותחים אותם, אבל אף אחד מאיתנו לא יעשה הצבעה מהרגע שתנועת הבוגרים או ההנהגה שבאמת כבר התערבבו לי לגמרי, החליטו שועידה זה כתיבת מגילה. וזו דוגמא אחת לאיך שמי שיוצר את איך שהתנועה נראית זה לחלוטין הבוגרים או ההנהגה [אני באמת ממש מתקשה להבדיל]. חוצמזה שהדרכתי בועידה, והשתתפתי גם בצוות ההיגוי שלה, והדרך שבה הכל נעשה, אם לומר את האמת- לא השאירה לחניכים שהשתתפו בועידה הרבה מקום למחשבה עצמאית או להחלטות משלהם. זו דוגמא אחת שמשקפת את כל מה שנהיה מהתנועה שלנו, שהפכה למן תנועה שיש בה דרגים והיררכיה, דבר חסר הגיון בתנועת נוער, אם תשאל אותי.
 
לזה חיכיתי

ייחי המירמור!!!!!!!!!!!!!!!! תפסיקו להצדיק אותם, וכן, לא חסר אנשים "טובים בתנועה", רק חבל שהם לא בדרגות המשמעותיות. עידכונים מהרגע האחרון לגביי עינות ירדן [לא שזה מעניין מישהו באמת] -- ההנהגה החליטה סופית שעינות ירדן יהיו בלי מקקים שנה הבאה. מה לי יש להגיד על זה? זין! ומה אנחנו עושים בשביל זה? משיגים מקקים..=] 2, והספירה עולה מי שכאן משכבת שומריה ומעוניין..[כן אה?!] לא באמת...יהיה לכם קשה מידי אצלנו.. סתם נו....=]
 

TziMHoNoa

New member
זו בדיוק הנקודה,

"לא חסר אנשים "טובים בתנועה", רק חבל שהם לא בדרגות המשמעותיות." יש לנו דרגות בתנועה זה לא הגיוני בעליל
 

חזוז

New member
פששש הילדותיות פה חוגגת

"ההנהגה החליטה", מאוד בוגר, תמשיכי לחשוב שכולם נגדכם, זה בטוח יעזור למצב.
 

תובל ה

New member
שאלה קטנה...

את באמת חושבת שחניך בכיתה ט'-יא' יכול לקבל החלטות בקשר לעתידה של התנועה?! אפילו חניך -יב'.... בינינו חוץ מה100 שיוצאים לשנת שירות ועוד כמה כמה חניכים כבר יש בתנועה בשכבה שלנו או בשכבות נמוכות שבאמת חושבים ואכפתים לגבי התנועה!? יכול לקרות סיטואציה של חניך שהצטרף לפני חודש והועידה היא הסמינר הראשון שהוא יוצא אליו בחיים...סלחי לי אבל אם אותו חניך יצביע לגבי עתידה של התנועה אנחנו נעשה צחוק מעצמינו... חוצמזה שכן דווקא בקטע של קבלת ההחלטות באמת חברה יש גבול אי אפשר לצפות שילדים בכיתה י'ב ינהלו את התנועה! כן אפשר לבקש להיות יותר מעורים בדבר ולדעת יותר...אבל לא לקבל את ההחלטות...
 

TziMHoNoa

New member
תובל..

מה שווה תנועת נוער אם החניכים לא מקבלים את ההחלטות בקשר לעתיד התנועה?! מה אנחנו מפעל? אנחנו תנועה חינוכית שלאחרונה שכחה לגמרי שהדרך היא מה שחשוב. אוקיי גם אם נעשה טעות גורלית שתהרוס את התנועה לחלוטין לפחות התהליך היה חינוכי, ומצטערת אבל תהליך בו החניכים הם חסרי השפעה לחלוטין במה שתכלס' משפיעה עליהם ועל התנועה שלהם- לא, בעיני הוא לא חינוכי. ובעיעי לא חינוכי שבתור מדריכה בועידה הארצית הגשתי לחניכים שלי את המגילה על כפית, ולא משנה כמה השתדלנו [אני ועמר השותפה שלי] להפוך את זה למשהו פעיל יותר, בסופו של דבר מבנה הפעולות הוא אותו מבנה ואם לא היינו שוברות אותו לחלוטין [מה שלצערי לא עשינו], ה"כח" וקבלת ההחלטות נשארה בידי ההנהגה. בתנועת נוער צריך לקרות המצב שזוהר כתב עליו, בו התנועה היא אנחנו, אנחנו מעצבים אותה ומשפיעים עליה, לטוב ולרע. לא אמורים להיות מקדמי ביטחון שיתפסו אותנו במקרה של עשיית טעויות. כי הטעויות שלנו הן הטעויות שיעצבו את התנועה, גם אם הן טעויות. [וואו איבדתי את עצמי לרגע]. עיצוב התנועה וההחלטות המהותיות צריכות להיות על גבינו, כי על מה מבוססת התנועה הזו אם לא על אמונה באדם, ועל אמונה בנוער שהוא הסיכוי של האושר לאנושות וכו' וכו'... ? כשלא נותנים לנו את הכח האמיתי לא מאמינים בנו.
 

TziMHoNoa

New member
חוצמזה

שאני לא יודעת אם אני חושבת שחניך בכיתה ט' יכול לקבל את ההחלטות הכי טובות בקשר לעתיד התנועה, אבל אני משתדלת להאמין בזה ולנסות לחשוב שזה אפשרי וזו גם הסיבה שאני עדיין בתנועה הזו ויוצאת לי"ג על אף כל הכעס, כדי להמשיך להאמין בזה למרות שנראה כאילו התנועה הזו כבר לא ממש מאמינה... ילדים בכיתה י"ב, בעיני, לא רק יכולים אלא גם צריכים להיות אלה ש"מנהלים" את התנועה, הם ושאר הגו"ב והגו"צ וחברי התנועה למיניהם. לא אמורה להיות היררכיה בתנועת נוער, שוב, אנחנו לא מפעל ולא בית ספר
 
קודם כל

תציגו את עצמכם....אני אישית לא מכירה פה אף אחד. כמה דברים, א- אני אישית בתנועה מהמדצופי= שנה שעברה. זה עושה אותי לפחות משמעותית ממך? ועם כל הכבוד, כן, אולי אני לא מבינה בחשבונות ואפילו אין לי דוקטורט בסוציאליזם ואחוות עמים אבל החלטות אני יודעת לקבל. ב- התנועה לא ממש מעניינת אותי, אני יודעת שאכפת לי מהאנשים בתנועה. ה"תנועה" שסובבת כבר סביב החלטות של ההנהגה בלבד [כן,כן. בלבד. הם סגרו את העניין והחליטו סופית שאין י"ג בעיינות שנה הבאה. בלי לחפש לזה פיתרונות. שיש בערך 29348687 פתרונות]. ג- נימאס לי להלחם בקיר[שלא מראה סימני שבירה].את הפה שלי פתחתי על יותר מידי אנשים בזמן האחרון בקשר לכל העניין, ונשבר לי הזין. שלאפחד זה לא מזיז. יש לכם מושג מה הלך פה לפני שנתיים??[אחרי המלחמה] הקן פיזית ומנטלית, קרס. הכל. המקקים הנפלאים שהיו לנו התחילו מאפס [ושוב פעם, נגד ההנהגה שאפילו לא "שמרה" איתם על קשר במהלך השנה] והשנה שעברה עלינו לטובה גם תפסה תאוצה. שהם באים וזורקים לי הכל לפח מול העיניים זה מעצבן, מטריף ומעל הכל מאכזב. ואני לא צריכה שיעשו לי טובות, ויתנו לי תירוצים שאני יכולה לקחת תקן על הכתפיים שלי. ד- מה גם נשבר לי, לראות אנשים שאני תופסת מהם מתייאשים מההנהגה. אנשים שהרימו את הקן הזה מרימים ידיים כי הם הבינו שכבר אין מה לעשות. פתחנו תנועת נוער חדשה. תרומות, נדבות ודברי מאכל יתקבלו בברכה. פיס
 

חזוז

New member
נועה

אני חושב שאם בחרתם להדריך את הוועידה הארצית, משמעו הוא שקיבלתם את דעתם של האחראים, אם לא עשיתם כלום נגד זה, עדיף שתשבו בצד ותסתמו את הפה. באמת שנמאס לי מאנשים כמוכם, לא רוצים לא צריך, אף אחד לא הצמיד לך אקדח לרקה והכריח אתכם להדריך, זאת אשמתכם שבחרתם לעצב את הועידה איך שעיצבתם. אני באמת מרגיש שמדברים פה חבורה של ילדים קטנים שלא מעניין אותם בשיט התנועה ומשתמשים בה פתח להאשים ולהתלונן על החיים.
 
ומה קורה עם מדריכים, ופעילים והכל בקן,

אבל עדיין מקבלים תחושה שכל מה שקורה בתנועה זה בירוקרטיה? יש לי כמה דוגמאות, אבל הן לא לפה..
 

פורה

New member
היי שיר.

נחמד לראות אותך פה, אנטי שמוצ או לא, זה נחמד בכל זאת שאת פה. ועכשיו לעניין- אני קודם כל חושבת שגרעין בוגר לא אומר סגירת הקן, תחשבי על זה רגע- מביאים לכם כמה חבר'ה שסיימו צבא או עומדים לסיים צבא, ושצברו "קצת" נסיון בקטע של ריכוז קן, ואחרי הכל הם בחרו שוב, בפעם השנייה להשאר בתנועה ולהמשיך לעשות פה את מה שאחרים לא סיימו. גרעין בוגר זה טוב לדעתי, לחבר'ה בוגרים יש הרבה יותר נסיון מלי"ג, הם רואים דברים בצורה אחרת, ולפעמים כדי להרים קן מסויים מחליטים לא להביא לשם י"ג אלא בוגרים בדיוק בגלל העובדה שיש להם נסיון וצריכה להעשות שם עבודה מסוג שונה. לי היו קומנריות בוגרות ואני יכולה להגיד שהן עשו רק טוב לקן. הם הרימו אותו בכמה רמות וההשפעה שלהן עדיין לא פגה, עדיין זוכרים אותן לטובה ועדיין רואים את העבודה שלהן בשטח. אבל אני לא יודעת אם זה אותו דבר בקיבוץ, יכול להיות שזה שונה, אני באמת לא יודעת איך הדברים אצלכם הולכים אבל אני כן יודעת שגרעין בוגר, בבסיסו זה רעיון אדיר בשביל להרים קן, אז אולי אפשר לראות את זה בצורה חיובית, אחרי הכל כמו שנאמר פה כבר, אף אחד לא רוצה להרוויח פה כסף אחרת הוא היה הולך לעבוד אצל ארקדי גאידמק, ואנשים פה מאמינים בכם ובמה שאתם מסוגלים לעשות ולכן, כל פעם, שנה אחרי שנה שולחים אליכם חבר'ה בוגרים או לא בוגרים שימשיכו בעבודה הזאת שאסור בשום פנים ואופן להפסיק, אז שיר- אל תתני לאף אחד לגרום לך להרגיש כאילו הוא בא נגדך כי הוא לא.. ואם יש לך ביקורת את בהחלט יכולה להגיד את זה למקקים שלך או אפילו לפנות לרכזי איזור, אחרי שפנית למקקים, ולהתחיל לקבל תשובות כי ברור שיש לך הרבה שאלות. בהצלחה.
 
למעלה