הזנחת קינים

הזנחת קינים

מי שלא מכיר אותי, קוראים לי שיר מעינות ירדן, שכבת למרד. בדרך כלל אני לא פרו-השומר הצעיר. תנועה שיכולה להיות כלכך טובה, אבל נדפקת בגלל ההנהגה שלה. מי שלא יודע עינות ירדן ממוקם לייד קרית שמונה, חניכים פעילים בקן- שואף ל10. חניכים- 60. פוטנציאל- 300 - [כןכן- 300] חניכים בקלות. עקב בחירתם של ההנהגה הראשית, שלא תומכת בי"ג עצמאיים, הוחלט לא להביא לעיינות ירדן מקקי"ם שנה הבאה. משמעות ההחלטה- קריסת הקן.
 
הזנחת קינים

ההנגה שמחליטה החלטות מסריחות עקב דעות אישיות, פשוט קובעת ככה עתיד קן שלם. וזה לא רק אנחנו אלא נוספים כמו סבר"ס, בקעת כינורות ועוד, או כמו קן נהריה ואוסישקין שגם הפסיקו השנה. לפני שנתיים ההנהגה בכבודה ובעצמה גרעין של 10 מקקי"ם, מה שהיה גורם לקן לשגשג. מה יצא מזה? בקושי שני מקקים. תנועה שאמורה לסבוב סביב החניכים הפכה להיות תנועה שסובבת סביב מה יצא להנהגה מזה. כן, גם השמו"צ קפיטליסטים. תחשבו על זה. [ואז עוד אומרים לי שאני אנטי-שמו"צ. ובצדק.]
 
תראי

ההנהגה איבדה את עצמה זה ברור. הם מילים ולא יותר מזה... הרדיפה בתנועה היא סביב כסף (חבל אבל שי'ג מקבל רק 18 ש"ח ליום!!!!) אני כולי תקווה שהמשלחת החדשה תצליח להחזיר עטרה ליושנה. סתם הכל התפרק. אל תסמכו על כלום..תבנו קן לבד.
 
הכסף שנותנים ליג לא בא מהההגה

הוא בא ממשרד החינוך... אבל אפשר להיות ילדים קטנים ולהאשים בהכל את "השמוץ הגדול" את "ההנהגה"... רק חבל שהדברים פשוט לא עובדים ככה. וגם אין עצמאים אין גם לא יצאו אנשים מה לעשות. ובקרוב כששכבת פלך תצא לפרק משימה אז אולי ישלחו לעיינות ירדן פרקמשים כמ8ו שעשו בסברס
 

שנושית

New member
שמעי

העיניין התקציבי של התנועה הנורא פעוט הוא מגיע בכך שאין חניכים אז התנועה מקבלת פחות תקציבים הרי התנועה מקבלת תקציב מסויים לפי חניך. אני אתן לך דוגמא למשל הקן שלי היה נורא עני(ראשון מרכז בטח גם לא שמעת אותו) יותר משיכון (אנחנו נימצאים באותו עיר) למה? כי לשיכון היה יותר חניכים אז להם בכל חודש היה יותר כסף וזה הגיוני מאוד אם תחשבי על זה בתקופה שאמא שלי הייתה בשומר הצעיר (וגם באחד החגי קן היא סיפרה) היא הייתה בקן חולון מרכז היא סיפרה לי שכול קבוצה הייתה בנויה מ30 איש ובקן עצמו אף אחד לא ידע במדוייק את סכום החניכים כי הם היו המון היא אומרת בסביבות 1000 1500 היא סיפרה לי שהיא אף פעם לא שילמה על טיולים ואף פעם גם לא לקחו מהם דמי חבר אז תחשבי על זה אולי את תעשי את השינוי הכספי בתנועה
 

abusername

New member
אני באמת לא יודע מה קרה במקרים אחרים

אבל באוסישקין הפסיקה הפעילות כי העירייה סגרה את הקן ולא היה לשומר הצעיר מה לעשות בעניין ניסו להעביר פעילות בלי מבנה במשך איזה חצי שנה שנה עד שימצאו מבנה חלופי אבל זה לא הצליח. ובקשר לקנים אחרים: אני מתאר לעצמי שהבעיה הגדול היא שאין מספיק י"גים בתנועה. זאת בעיה. אבל אין לזה פתרון קסם. לתנועה אין רובוטים שיכולים להיות קומונרים והפתרון היחיד כרגע הוא קומונרים בוגרים. ובקשר לעניין הכספי. נכון, זה ידוע שלתנועה יש בעיית כסף ולהתעלם מהבעיה כמו שכולנו יודעים זה לא הפתרון,במיוחד כשמדובר בכסף. "ה-הנהגה" מודעת לתוצאות של הדברים שהיא עושה את זה והיא לא עושה דברים מרוע לב וזה לא שחברי הנהגה יושבים בקוטג' שלהם בסביון ומעשנים להם מקטרות בחלוקים עם עיטורי זהב. לכן התפקיד שלך במיוחד כשאין כרגע מק"קים או שלא הבנתי כל כך נכון את המצב בקן זה להיות יותר פעיל ולשכנע אנשים להיות פעילים גם בקן. זה שאת רושמת פה את הדברים האלה רואים כמה שקשה לך, ואני יכול להגיד לך שקן יכול לתפקד בלי קומונרים. נכון,לא בקלות ולא בקליק של אצבע, אבל יכול. חשוב שתקחי את עצמך בידיים.
 

כן קסם

New member
תשובה

כן יוצאים י"גמילים עצמאים, שלושה. שנה שעברה היו 12. ההנהגה ממש לא מעוניינת שהקן שלך יקרוס, או בקעת כנרות, או סבר"ס, או מעלה הבשור או עוד כמה קנים שלא נשלחים אליהם י"גמילים שנה הבאה.. זה ברור שההנהגה הרבה יותר מעודדת יציאה לי"ג בגרעינים, ובצדק, התנועה מאמינה בחיי קבוצה. אבל אני מבטיחה לך שההנהגה היא רק בעד הקנים בארץ, הסיבה שלא יהיו מק"קים בקן שלך היא כי המשלחת הנכנסת היא משלחת קטנה. אנחנו לא יותר ממאה, יכול להיות שפחות. אין סיבה לצאת נגד ההנהגה בלי שאת בכלל יודעת מה הסיבה שלא יהיו אצלך מק"קים.
 
אני לא מכירה אותך,

אבל לפי ההודעה את בשכבת שומריה. אני מכירה כמה מהשכבה שלכם שרצו לצאת עצמאיים , ולא נתנו להם. ויותר מיזה, שמו להם אולטימטים. את לא יודעת את כל העובדות, את זה אני יכולה להגיד לך. ואם אני יציג לך אותם את תגיבי בדיוק כמוני. למשל, את ידעת שלפני שבועיים השומר הצעיר היה על סף פירוק כללי? לא? וואלה...לא מתפלאת. כי אפאחד לא רוצה שתידעי את זה. עוד משהו שההנהגה החליטה לשמור לעצמה, עקב פשלות עצומות שלהם. הבעיה זה ששומעים שמועות, ומה שנוח לך להאמין בו זה מה שאתה הולך אחריו. קוראים לזה "שנת שירות נכון"? אז כאן בדיוק הקטע של לשרת, ולהשפיע.
 

כן קסם

New member
-

אני אציג את עצמי, קוראים לי קסם, אני מקן מרכז ירושלים, הולכת להיות מק"קית בגן שמואל, וכמו שניחשת, שכבת שומריה. התנועה לא היתה על סף פירוק. ההנהגה לא מסתירה כלום מהמשלחת הנכנסת וזה ידוע לכולנו שהתנועה בחובות ושהתנועה במצב קשה. ואני מבטיחה שההנגה לא זוממת להפיל קנים או להרוויח מלא כסף לעצמה, כי עובדה שהיא בחובות ענק רק מההשקעה בקנים ובי"גמלים. ואני חושבת שבהחלט שווה לך לברר בדיוק למה לא שולחים מק"קים לעיינות ירדן לפני שאת מאשימה את ההנהגה בדברים מוגזמים.
 
נעים מאוד קסם, חבל שבנסיבות האלה,

קן מרכז זה טוב..=] קודם כל אני יודעת לצערי יותר מידי עובדות, וכן השומר הצעיר היה על סף פיצוצים לפני כשבועיים. הצד שתומך בגרעינים+עצמאיים וצורות י"ג שונות נכנסו בצד של צורת גרעין ספציפית, ולהפך. אבל זה לא נוגע כרגע לעניין. מה עוד, בכל מקום [עיתונים וכדומה] יוצאים בהצהרות שמצב השמו"צ הולך ומשתפר והם סוגרים חובות. לצערי גם יש יותר מידי סיבות לזה שלא שולחים מקקים לעינות, הראשונה כמובן- שאתם שיכבה קטנה. השכבה הכי קטנה אי פעם בתנועה שיצאה לי"ג. השניה- ההנהגה לא תומכת בעצמאיים. השלישית- כמובן שיש העדפה לקנים עירוניים. ועוד ועוד ועוד.... כרגע הם שמים לנו כמה אפשרויות, -יציאה של עיינות ירדן מהתנועה. -שליחת גרעין בוגר אחרי צבא. [פירוש= פירוק הקן, לא חסרות דוגמאות מקינים אחרים] -י"ג של שכבת שומריה שיפרשו מגרעינים יועברו עלינו.[פירוש= לא יקרה] עובדה קיימית אחרת- כבר 3 שנים+, ההנהגה "מתנשלת" מאחריותה כלפי עיינות ירדן, ומשאירה את המקקים שעושים שנת שרות עם הנטל הזה.
 

the mush

New member
שלום לך שיר,

אני מבינה אותך, זה מרגיז מאוד שאתה מרגיש שהתנועה שלך לא תומכת בך, כאילו כל פעם שאתה הולך לקן ובוחר להדריך- אתה עושה את זה אבל אין לך את הצ'אפחה של התנועה על השכם אח"כ. אבל אני מבקשת ממך גם לנסות להבין את הצד השני. אין לתנועה שום אינטרס לסגור או להזניח קינים, מדובר באמת בבעיה של משלחת קטנה. התנועה לא הייתה על סף פירוק כללי לפני שבועיים, כי כמו שמזכירים לנו כל הזמן- כל יום שעובר והתנועה עדיין על הרגליים, זה נס אחד קטן מדהים. המצב בתנועה אכן קשה וזה איזשהו מעגל שקשה לסגור. קרו דברים מעולם, קינים שכבר ירדו מהרשימה של התנועה, התעוררו, קמו וחיו ע"י החניכים שלהם, ע"י בוגרים, ע"י י"גמלים שפרשו. אז תנסי שנייה לשים את כל העצבים בצד, ואת האנרגיות תקחי למקום טיפה יותר חיובי, יותר בונה, למען הקן שלך. אני בטוחה שהדברים נראים אחרת, ונראים רע כשכל ההחלטות נעשות כל כך מעליך, כל כך רחוק ושאין לך שום חלק בהם. אבל, יש לך מקקים יוצאים מדהימים ואני בטוחה שהם מוכנים לשבת איתך, להרגיע אותך, ולהראות לך את המצב מנקודה יותר בונה.
 
באמת שאני מבינה מה אתם אומרים לי.

מקקים יוצאים, הכוונה לארז? אלה? ערן? דולב? פיבי? עם רובם דיברתי על העניין וכולם איתי בעניין הזה. אין מה לעשות, ככה זה בקן שלנו, וקיבלתי את זה עד עכשיו, עד שזה חצה את הגבול, כולנו יודעים טוב מאוד מה פירוש העניין שלא יביאו י"ג, ומה זה יגרום לקן שלנו שגם ככה הוא בעייתי. בימים האחרונים כולנו וזה כולל, רכז קן, מקקים נוכחים, מקקים לשעבר, חניכים ועוד אנשים שקשורים לעיינות ירדן, לעשות מהשהו בעניין. אבל זה כמו להיכנס בקיר. אבל עיינות ירדן חכמים, ואנחנו יודעים שכל קיר נשבר בסוף אה?! ועוד צלנו עם הקטיושות אז בכלל.
 

תובל ה

New member
שיר שלום...

אני תובל מיבנה... נתחיל שאני חושב שאת הברזת במדצ"ופי מהחוג למשוב...שזה חבל...כי המתודות שם די מגניבות=]... אממ חוצמזה אני מסכים איתך...גם לדעתי אין מספיק תמיכה בקנים הקיבוציים...וכמו שכולם יודעים הם עדיין מקור כוח מרכזי התנועה שלנו... אני לא אומר לך שאני מסכים עם זה ש"ההנהגה דפוקה ועושים החלטות שגויות..." אבל גם לי יש הרבה ביקורת על הנעשה בשומר הצעיר ובכל זאת נוכחתי לדעת שההנהגה כן מנסה לעשות את כל שביכולתה כדי לעזור וכולם שם באים ממקום טוב..וגם הם אוכלים חרא! בכל מקרה... את חושבת שדברים לא דופקים כמו שצריך?! שמזניחים אותכם!? שאנשים רוצים לרעתכם?! זכותך לחשוב ככה... אבל תיעלי את עצמך..תתאפסי..תתמקדי ותיקחי את הכעס הזה למקום בונה... לצאת כאן נגד ההנהגה לא נראה לי שייגרום לשינוי...=/... נ.ב אמרת: גרעין בוגר=קריסת קן.... אני מממששש מתנגד!=/
 
---

שבק מיבנה! ועכשיו לעניין שלנו, להנהגה לא אכפת. ולמה אני צריכה לרדוף אחרי אייל רייס בשביל שיחת טלפון מסכנה? הוא אמור להיות שם בשביל לטפל ובמקום זה הוא מסנן אותי. בוגר. ולמה אני צריכה לארגן שיחות חרום בקן? ולמה אני צריכה לגלות הכל במקרה? ולמה הם צריכים להסתיר את זה בכלל? ולמה אני צריכה למקד את הכעס במקום אחר שזה המקום הנכון? ולמה אני צריכה לעשות משהו נגד הדעות שלי? ולמה אני צריכה להתפשר על הקן שלי? ולמה אני צריכה לדאוג לכל זה שמנסים לדחוף לי תירוצים בפנים כל שניה? תמיד הייתי אנטי, התנועה הזאת מלאה באנשים אדירים שמדכאים אותם. [ועברתי עכשיו את י' מעוניינים אז אני יודעת מהזה רמות דיכויי!] בקיצור, אני סתם מנסה לפתוח למישהו את העיניים אבל עזוב. אי אפשר לצפות למשהו עם איך שהמדינה שלנו נראית.
 

the mush

New member
חמודה,

אף אחד פה [לפחות פה, בשירשור הזה, בפורום הזה, בנושא הזה...] לא נגדך, ההפך. אם לא הייתי ברורה מקודם, אני הכי מסכימה איתך ורואה את המצב הקשה שהקן שלך נכנס אליו ומתרגזת ביחד איתך. אבל אני באמת באמת חושבת [ולא בקטע של תירוצים] שתקחי את האנרגיות ואת העצבים למקום אחר- לטובת הקן שלך. כי פה, בדוגרי, בתכלס, לא יצא מזה כלום. תמשיכו להתעצבן, אבל גם לנסות למצוא פתרון... כי יש!.
 

the mush

New member
מסכימה לגמרי לגבי הנ.ב. שלך.

שלום לקן צפית שחי על גרעין בוגר. מדהים לראות מה הקן הזה עובר, עבודה ממש ממש טובה...
 
כן, אבל מצד שני

תיראי את סבר"ס למשל, שמו להם גרעין בוגר. צפית קן יחסית חזק. אנחנו גם ככה בקנטים, ובקושי מחזיקים, ואחרי שהקן היה על סף פירוק, היו עכשיו שנתיים עם מקקים לא מהעולם הזה שנגד ההנהגה עשו ופעלו והביאו את הקן למצב של פעילות והצלחה. ואפילו שגשוג. ורק לחזור על זה, ----עם עזרה מינמלית מההנהגה, שלא תמכה בהם בשיט---- וגם זה האופציה האופטימית שתקרה אצלנו[להביא גרעיןבוגר], שגם לה אין יותר מידי סיכויים. פשוט אני אומרת שיש מלא פתרונות אבל לאףאחד אין זין להתעסק עם זה. ואני לא לוקחת את זה אישית לעיינות ירדן, אלא בכללי, כבר לא אכפת להם. לא יודעת, אולי הערימה של דפי החובות חוסמת להם את הראייה. אני יודעת שאף אחד לא בא פה נגדי, אני פשוט ממש עצבנית על זה. ולא יודעת מי אמר מקודם, אבל כן, להכנס בהנהגה זאת אפשרות כרגע. ודווקא זאת הצעה שאני הסכמתי איתה, שבאה ממקורות הרבה יותר גבוהים ממני. נחכה לישיבת חירום וניראה מה מחליטים....
 

LLiorklein

New member
שיר

אני ליאור, גם מקן יבנה, גם משכבת למרד. ואני חושב דיי קרוב אלייך, יש הרבה דברים שהם לא בסדר ואי אפשר להתעלם מזה אבל לגבי בוגרים, אני חייב להגיד לך שבגלל חוסר הי"ג שנה הבאה, גם לנו החליטו לשים בוגרים בהתחלה ראיתי את זה בעין מאוד מאוד לא יפה, והתנגדתי ממש, חשבתי וידעתי שזה יהיה שונה מכל השנים עד עכשיו. אבל אני חייב לספר לך, שזה נראה כאילו את לא יודעת (שוב, אני לא בא נגדך), שבוגרים=חניכים שהיו בתנועה, עברו י"ג וחיו ועדיין חיים בגרעין בוגר! כלומר, שהם עברו המון בתנועה, וזה שהם עברו י"ג זה אומר שהם יודעים כבר מההתחלה מה כן לעשות ומה לא לעשות, ובאילו צעדים לנקוט. כלומר שהם מוכנים לקמנר ( או במקרה של הקן שלך, למק"ק) מראש. אם לא שמת לב, כל שנה קומונרים/מק"קים שמגיעים לקנים, לוקח להם המון זמן להתרגל לחיי הקומונה ולקושי, וזה בא לידי ביטוי בקן (תהליך של 4-5 חודשים לפחות, וזה ככה תמיד) כלומר שבתחילת שנה הם לא יציבים, ולא הכי מעולים שיש. לעומת זאת הבוגרים כבר מוכנים מראש, ויכולים לתת בראבק כבר מההתחלה. ככה שבקיצור, אני אישית רואה את זה שבאים בוגרים כפלוס, כי הקן יהיה חזק, כל עוד אני אחזק אותו. אני חושב שגם את צריכה לראות את זה ככה :] (סליחה על החפירה) ושיהיה הכי בהצלחה בעולם, ליאור קן יבנה.
 
למעלה