הוקיי!!!

הוקיי!!!

לאור התרדמה הנוכחית של הפורום, אני חושב שזה הזמן היאות לשרשור "רדיקליזם מהותני ולוגיקה היררכית"! שימו לב, חברי הפורום הנכבדים, המשחק הולך ככה: אני מתחיל בלזרוק לעולם ערמה של מושגים חסרי כל קשר ופשר, התפקיד שלכם הוא לקשר כל אחד מהמושגים האלה לעולם הדיסק ו/או טרי פראצ'ט. דרך הקישור יכולה להתבצע באמצעיים פיזיים, מטאפיזיים, רוחניים, לוגיים, או רדיקליים, ובלבד שהיא תהיה הזויה בהתאם. כל חבר פורום המצליח לקשר מושג זה או אחר, רשאי להוסיף לשרשור דברים משלו, שעלינו לקשר אל עולם הדיסק ואל טרי פראצ'ט. ברוח שיטת "של מי השורה הזאת", יינתנו נקודות בדרך רנדומלית לחלוטין בלי כל חשיבות לכמות, מספר, גזע או מין. נקודות בונוס יקבל כל חבר פורום שיצליח לקשר את המושגים גם למושג "רדיקליזם מהותני", שמשמעותו נתונה במחלוקת עד היום (לא להתבלבל עם "רדיקליזם מהותי", אני מבקש, שני עולמות שונים לחלוטין), או למושג "לוגיקה היררכית". אני אתחיל בערמת של מושגים בעלי רמת קושי קלה עד מעונן חלקית: נעל, כדור, איש מוביל סוס, משה קצב, שביתת עובדי המשק, לול תרנגולות, כוס תה, פסלי זכוכית, ועידת אנאפוליס. נקודות בונוס מרובות יינתנו גם למי שיהיה מסוגל לקשר את הקטע הבא לטרי פראצ'ט ו/או עולם הדיסק: אני - אשר על הארמון! על כן קוראים לו שררמון. בוקר טוב, שררמון, בוקר טוב! אני - אשר על האוצר! על כן קוראים לו שרוצר. בוקר טוב, שרוצר, בוקר טוב! בין הזוכים יוגרל בית זיקוק. המשחק מבוסס על... אל תשאלו.
 

limilu

New member
בוקר טוב ^^

אם כי, המוח שלי עיסתי מדי כרגע. אשוב בקרוב...
 

TheBursar

New member
יוזמה מבורכת.

המוח לא מתפקד בשעות האלה. עוד שעתיים בערך תודה :)
 

Athaclena

New member
לא תודה, זה דורש פעילות מסוימת של המוח.

מצטערת על ההעדרות... משום מה לאחרונה אין לי זמן לשום דבר. אני הולכת לישון ב-11 כל לילה...
 
אתם כולכם כלבלבים אסיאתיים!

מי הראשון לשרטט לי שלושה קווי דימיון בין נני אוג למשה קצב?!
 

Fingertip

New member
מה הבעיה?

לשניהם השם מורכב משתי מילים של שלוש אותיות כל אחד, לשניהם יש עבר מיני... מפוקפק, ולשניהם יש חתול ששמו גריבו, חוץ מלקצב. אהד.
 
מסכימה

שניהם חובבי הרפתקאות מן הסוג שאצל נני בא לידי ביטוי במספר הרב של ילדיה, שניהם שולטים ביד רמה במשפחתם (ראה סעיף הסופגניה האומללה שקצב נשוי לה שמשום מה ברח לי השם שלה, כנראה לא משום מה) והייתי אומרת השיער, רק שקצב צובע בשחור (עם פסים אפורים לשמירת האותנטיות).
 
אה-הה! אם כבר התחלת לדבר על סופגניות...

אני בטוח שלא פעם עלתה במוחכם השאלה המרתקת, האם באמת ניתן להשוות את עולם הדיסק לסופגניה? הרי אי אפשר להשוות אותו לבייגלה, כי אז לא היה מספיק מקום לאנשים לחיות עליו (רוב הבייגלה בעצם מכיל חלל ריק בצורת חור גדול באמצעו, זה טריק של חברות הבייגלה כדי לגרום לנו לשלם יותר) והם היו נחנקים ממלח. וסופגניה, זה היה טיפה מגוחך, כי אנשים היו פשוט חופרים קילומטרים באדמה רק כדי להוציא איזה חומר מיוחד (הריבה), והם היו אוגרים אותו בכמויות ועושים ממנו שוק עולמי, ומדינות מסוימות היו מעל אזורים בעלי ריכוזים יותר גבוהים, ואז מדינות אחרות היו כובשות אותם בהעמדת פנים שהן משחררות אותן מהמשטר הדיקטטורי שיש בהן רק כדי לזכות בשליטה יותר טובה על הנפ... ריב... טוב, אולי זה בעצם לא רעיון כזה מגוחך. אבל גבירותיי ורבותיי, זה הרי ברור מעבר לכל צל של ספק, ובטח בשלב כה מתקדם של הדיון, שעולם הדיסק הוא - פיתה! וכדי להבהיר את העניין כתבתי חמשיר: עולם הדיסק הוא פיתה! את זה יודעת בלומה, ואת זה יודעת גם גיתה! את זה גם אמר לי חנן והוא עוד הוסיף, בפנאן: "קנו sausage ina bun!"
 

Fingertip

New member
אה! סופגנית חנוכה!

ואני חשבתי שאת מדברת על doughnut, וכבר באתי לציין שאי אפשר להשוות בכלל את הדיסק לסופגניה כי לדיסק יש גנוס 0 ולסופגניה גנוס 1. האמת היא שאפשר להשוות את הסופגניה לדיסק כי הם הומאומורפים. לעומת זאת, לפיתה יש גם פנים וגם חוץ, בעוד לדיסק אין פנים. אהד.
 
אני מבקש

דונאט זה דונאט וסופגניה זאת סופגניה, כל אחת מהן כבודה במקומה מונח, וקרוב לוודאי גם טבול בשמן. בנוגע להומואמורפים, אין צורך להוריד את רמת הדיון לפגיעה מכוונת במגזרים שונים באוכלוסיה, לכן אני מבקש ממך - כמה מחברי הטובים הם הומואמורפים, והם בני אדם כמוני וכמוך. ולפני שאתה מתחיל לדבר לי על ג'מוסים, אדון חכם, הנה שאלה מאתגרת בשבילך - אם אין לעולם הדיסק פנים כמו לפיתה... איפה חיים כל הגמדים? איפה התרחש חלק גדול מ-Koom valley (ואני לא מציין איזה חלק ספציפי מחמת ספויילרים)? ואיפה בדיוק השאיר בורא העולם את כל המאובנים כדי שמדענים יוכלו לחקור אותם ולחשוב שקיימות שטויות כאלה כגון באבולוציה?
 
בכלל לא פיתה

אם כבר חומוס עם שמן זית באמצע כמה גרגירים בצד ויער קטן של פטרוזיליה בנקודות אסטרטגיות מסויימות. תאמין לי שהגמדים ימצאו שם הרבה מקום בנחת. הרי העולם בנוי על חומוס, אומנות קונספטואלית וותופעות גינוטיפיות אקראיות. תכף אסביר, אני צריכה לבדוק במילון מזה גינוס (ועוד 1?).רגע איפה נמצא בדיוק הים? קצת איבדתי כוון.
 
הרגתם אותי ../images/Emo6.gif

עמד לו יום אחד דיבלר מותק בפינת רחוב קצר ורחוב ארוך והציע למכירה פסלי זכוכית "100% משהו שיצא מהאדמה" המכירות כרגיל לא התחילו כל כך טוב מה גם שקולו היה צרוד מהצטננות שהרי כמו כל גברי אנקמורפורק הוא חותך את הנעליים שלו בקצה ולא גורב גרביים כמו שסבתא אמרה. לפתע הוא מבחין באיש מוביל סוס, הסוס היה לבן כשלג בעוד האיש מכוסה בגלימה שחורה. "פסלי זכוכית מקוריים טבעיים אדוני רק 100 דולר!" הסתובב אליו האיש, פניו היו קשות להבחנה עקב הברדס המכסה אך ניכר ניצוץ בעיניו. "<לא תודה>" והמשיך ללכת. רטן דיבלר "אף אחד אף פעם לא קונה את הסחורה שלי!" כמעט ניתן היה להבחין בדימעה בעינו אך מייד היא נעלמה, "נמאס לי אני שובת!" וכך החלה לה שביתת המשק הראשונה והאחרונה באנקמורפורק. -- חציל !חציל! חציל! שגיאת ליימקוואט! נא לפרמט נמלים! --
 

Aether

New member
לא לא לא... עולם הדיסק הוא בכלל פיצה

הגמדים חיים בתוך הרוטב עגבניות, וחתיכות האננס הן הערים - וזה מאוד הגיוני מכיוון שכל הערים הן בעצם העתקים של אנק-מורפורק, כך שאנק-מורפורק היא חתיכת האננס הגדולה ביותר, והקטנות יותר הן שאר הערים. הקשה של הפיצה מסביב זה המפלים... איכשהו... וכפי שנאמר בעבר, הדבר הלבן עם השלוש רגליים שבמרכז, שמחזיק את הקרטון, זה קורי סלסטי... כל אחד מוזמן להוסיף תוספות לבחירתו.
 
מזכיר לי

את אנשי השטיח רק בלי הפיצה. קבלת כוכבית סגולה על האננס, לא חשבתי שיש עוד מישהו שאוהב פיצה עם אננס.
 
Tricky, tricky

מצד אחד חשבתי להוריד לך נקודות כי אתה אוהב פיצה עם אננס. מצד שני ההשוואה של אנק מורפורק לחתיכת אננס על פיצה היא מדויקת להפליא, אפילו ברמת הגועל נפש (למרות שאני חושב שבסופו של יום, חתיכת אננס על פיצה לוקחת על אנק מורפורק בכל יום). אז בוא נגיד ככה... אתה תקבל מאתיים נקודות על ההשוואה, וכעונש על היותך אוהב פיצות אננס, תקבל פיצה עם... אנטי אננס! מוחעחעחעחע!
 

Fingertip

New member
../images/Emo26.gif

התבלבלת! הומאומורפים זה תאור לקשר בין שני מושגים: שתי צורות המומאומורפיות, שני גופים הומאומורפים זה לזה. אם רוצים לדבר על הקשר עצמו, מדברים על הומאומורפיזם. בכל מקרה, אין לבלבל זאת עם מבנים הומומורפים, שביניהם עומד קשר ההומומורפיזם. ובכל זאת, הומאומורפיזם הוא סוג של הומומורפיזם במבנה מתאים. ובנוגע לפיתה -- לדיסק (ובעברית: דיסקה
) אין פנים, ובכלל מדובר בצורה דו-מימדית. ברגע שמוסיפים נפח זה הופך פשוט לגליל. לכן, אם מסתכלים על המעטפת של סופגניה, שכוללת את החור באמצע שלא מגיע עד לצד השני, אפשר על-ידי עיוותים רציפים להופכו לדיסקה. לעומת זאת, למעטפת של פיתה יש חוץ ופנים ללא חורים, ולא חשוב כמה נעוותם אותה, לא נוכל לקשר בין הפנים לחוץ. כמובן שאם מסתכלים על הגופים הללו כגופים בעלי נפח, נקבל שהן הגליל, הדיסק והפיתה הומאומורפים זה לזה, וכולם הומאומורפים לכדור. הדונאט (טורוס), כאמור, אינו הומאומורפי להם שכן יש לו גנוס (חור) 1. אהד.
 
רגע

ההנחה שהדיסק הומאומורפי לכדור היא שגויה ולכן הוא אינו הומואומורפי לפיתה שהיא לכשעצמה הומאומורפית לכדור. ומאחר והסופגניה הומאומורפית להם אבל אך בתנאי שלא שתו את הריבה שלה מהאמצע היא הומאומורפית למצב הפיתה לפני שבצעו מהאמצע שלה ומכאן שתנאי הסופגניה כתנאי הפיתה כתנאי הדונאט כתנאי הדיסק.
 
למעלה