הוקיי!!!

חי נפשי!

דיון שכזה לא היה מבייש אפילו חיילים במחה"ע 1, כל אחד מכם מקבל בונוס של שש מאות נקודות וקסדה מימי מחה"ע 1. לבחירתכם יש לנו קסדות של הבריטים, הגרמנים, הצרפתים והאבוריג'ינים, שכלל לא השתתפו במלחמה, אבל שמעו עליה שלושים שנה מאוחר יותר והתלהבו.
 

Fingertip

New member
לא, דיסק הוא בעל גנוס 0...

אולי תקליטור, כזה שיש לו חור באמצע, הוא בעל גנוס 1, אבל דיברנו על דיסק נטול חור. אהד.
 
מממ...

הנחת היסוד שלי הייתה מוטעת. הפיכת הסופגניה ע"י עוותים רציפים לדיסקה - האם הכוונה היא בלשבת עליה? הכל עניין של דחיסות החומר כנראה. בכל מקרה לפי הבנתי אתה מצודד בדעתה של סבתא שהדיסק הוא למעשה פיתה. אך ישנו עניין אחד שאינו ברור לי, מדוע יש צורך בחור (גנוס גם אם חלקי כפי שמופיע בסופגניה) על מנת להפוך את הפיתה שהיא גוף תלת מימדי לדיסקה אם היא הומאומורפית לכדור כדין הסופגניה? כלומר היחס בין המעטפת לנפח הוא לא רלוונטי, מה גם שאם תכניס פיתה לטוסטראובן למספיק זמן תקבל דיסקה דו מימדית העונה על כל כללי הגיאומטריה להפליא. אם כי שזופה קלות ומצומקת כמעה.
 

Fingertip

New member
את מבלבלת

קודם כל יש להבחין בין פיתה כמשטח תלת ממדי, לבין פיתה כגוף תלת ממדי בעל נפח חיובי. בתור משטח, עלינו ליצור "חצי חור" בין החוץ לפנים כדי שנוכל לעוות את הפיתה לדיסקה. (ראו איור) בתור גוף בעל נפח, הפיתה היא מעין אליפסה, והדיסקה היא פשוט כדור מחוץ קמעה. קל לראות שע"י עיוות הפיתה אפשר להגיע במקרה הזה לדיסקה. כמו-כן, עיוות על-ידי טוסטר אינו הפיך ולכן אינו יכול להיות הומאומורפיזם. אהד.
 
אהד

עכשיו שהסברת את טענתך בבהירות שכזו, הרשה לי להשתמש בדימוי מהתחום בו דנו ולומר שסוף סוף נפל האסימון. (זה בעל הגנוס, לא הקדום יותר).
 

ויימס

New member
זה פשוט גאוני.

נפ... ריב...
 
שמעתי על ספר כזה...

ספר מד"ב על אנשים שחיים על סופגניה. כאילו, דונאט, האמת. בהרצאה על היסטוריות אלטרנטיביות באייקון השנה, מי שהיה. הרצאה מצוינת
 
מצוין, מצוין!

כל קשר נכון בין שתי האושיות מזכה אותך בארבע נקודות, ובחשבון פשוט מאחר ויש כאן שלושה קשרים נכונים, אני מזכה אותך בזאת בשלוש מאות נקודות וכרטיס אחד חינם לסרט "הקשת בענן"! הבאה בתור, אנקדוטאנה, תהיי אשר תהיי, קפצת פה בכישרון רב על העגלה והדלקת דיון מעניין בנושא סופגניות - אי לכך ובהתאם לזאת, חמש מאות נקודות ומטבע מתקופה עתיקה שבה לא היו מטבעות כלל וכלל. עלו והצליחו!
 

trillian

New member
וקבל אתה נקודה על איזכור היפופוטמי נאה

ומה בעצם הקשר בין היפופוטם לעולם הדיסק? אני בטוחה שמדובר בקשר מהותי ביותר, שאני לא מסוגלת להצביע עליו בעודי פיכחת.
 
האגדה מספרת

שאת אנק-מורפורק הקימו שני אחים יתומים אשר הניקה אותם סוס יאור. וכידוע על הגשר בעיר עומדים שמונה סוסי יאור לזכר הגיבורים.
 

Aether

New member
אני חשבתי דווקא שהאגדה מספרת

שהייתה תיבת-נח כזאת ששטה על הנהר, וכשנהיה להם צפוף ומזוהם מדי בפנים, הם פשוט שפכו הכל החוצה, וככה נוצרה אנק-מורפורק.
 
תהייה

אטואין מופיע לעיתים כעוור ולעיתים לא. האם זו מטאפורה כלשהי שאין לה שום חשיבות במישור הענייני? האם זוהי טעות תמימה הנובעת מעכירות הדעת לאחר ליל שכרות קל של פראצ'ט או שמא שלי, ואני פשוט לא זוכרת נכון? שמתם לב גם או ש...
 

toi

New member
|יר| דיבלרהוא בעצם מנהל חנות המתנות לגבר!

כשחושבים על זה, טקטיקות המכירה שלהם די דומות: "יש לך גלובוס? לא? איזה מן גבר אתה? וכדול חשמל? לא? דגם של ספינה וחרב ענקית? איך אתה מסתובב ברחוב בלי ספינה וחרב?! והכי חשוב- יש לך מתקן סיכות כזה, מכניס ת'יד יוצא צורה של היד שלך בסיכות בצד שני?"
 

ויימס

New member
השאלה היא מתי את קמה...

אם את הולכת לישון ב-11 בלילה וקמה ב-12 בלילה זה מאוד הגיוני.
 

Aether

New member
../images/Emo187.gif

פסלי זכוכית נוטים להישבר, ואז צריך לטאטא אותם - והגענו ללו-צה! ואפשר לקשר את זה גם לרדיקליזם מהותני, כי מרדיקליזם נגיע לרדיקלים חופשיים, שגורמים להזדקנות, ואז יש לנו הזדקנות מהותנית... ואיש מוביל סוס מזכיר לי את האיש ב'זמנים מעניינין' שעמד בבוץ עם הבהמה שלו בהמתנה שהבהמה... תשפר את העולם... וזה גם קשור אולי לשביתת עובדי המשק, הרי יתכן שכל מה שעובדי המשק רוצים זה חוט יותר ארוך.
 
אמת, אמת

חוכמת המטאטאים חשובה מאוד. קבל מטאטא בחינם, ומאתיים חמישים נקודות במחיר של חמישים נקודות, כלומר מאתיים נקודות... עדיין אף אחד מכם לא לקח על עצמו את האתגר של השיר! בוקר טוב לשררמון!
 
למעלה