אביתר777777777777777
New member
אי ההשקעה ברכבות נבעה מ-22 סיבות. קוצר ראות
היתה סיבה משנית. לחץ מצד אינטרסנטים היתה אחת הסיבות המרכזיות אך היו עוד סיבות מרכזיות כבדות משקל. אם תחפש בארכיון הפורום תוכל למצוא הודעה עם כל ה-22. למיטב הבנתי, הגורמים האינטרסנטיים כמו "שלב" ו-"אגד", היו קרדינליים בסרובם לתת יד לענין והביעו את התנגדותם ואיומייהם בכל פורום אפשרי. יחד עם זאת, השואה היא ככל הנראה הגורם הראשי. בשנת 1994 ערכתי סקר בענין ושאלתי 501 מרואיינים במסגרת לימודיי במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. תוכל לראות את כל המחקר בספרייה של המכון, אם תרצה.
אי ההשקעה ברכבות נבעה מ-22 סיבות. קוצר ראותההשוואה שלי לאירופה וצפון אמריקה נגעה רק
בנושא החשמליות לפני 100 שנה. אני לא משווה אותם לישראל בנושא הובלת משאות, כי גיאוגרפית ההבדלים הם עצומים: ישראל היא "מדינת אי" ואלה יבשות שלמות.
אבל אין גם קשר למצב "הייחודי" של ישראל ובטח לא להיותה מדינה יהודית. לפי ההגיון שלך היה צריך להמשיך בצנע גם כיום כי הוצאות הביטחון כאן כל כך גדולות. בפועל יש לישראל כלכלה חזקה שיכולה להרשות לעצמה השקעה רצינית בתשתיות, וביחוד בתשתיות כלכליות שישאו פירות בעתיד. אם כבר אז ההפך - השקעה בתשתיות כאלה רק משפרת את כלכלת המדינה (ומכאן גם את היכולת לממן הוצאות ביטחון גדולות), ועל אי-ההשקעה ברכבות, שהסיבה הכמעט-בלעדית לה היא קוצר ראות ולחץ מצד גורמים אינטרסנטים, אנחנו משלמים עד היום.
חשוב להדגיש - בשום מקום לא טענתי שרכבות משא יבואו על חשבון הובלה במשאיות, להפך.
היתה סיבה משנית. לחץ מצד אינטרסנטים היתה אחת הסיבות המרכזיות אך היו עוד סיבות מרכזיות כבדות משקל. אם תחפש בארכיון הפורום תוכל למצוא הודעה עם כל ה-22. למיטב הבנתי, הגורמים האינטרסנטיים כמו "שלב" ו-"אגד", היו קרדינליים בסרובם לתת יד לענין והביעו את התנגדותם ואיומייהם בכל פורום אפשרי. יחד עם זאת, השואה היא ככל הנראה הגורם הראשי. בשנת 1994 ערכתי סקר בענין ושאלתי 501 מרואיינים במסגרת לימודיי במכון ללימודים עירוניים ואזוריים של החוג לגאוגרפיה בהר הצופים. תוכל לראות את כל המחקר בספרייה של המכון, אם תרצה.