הודעה לכולם

מצב
הנושא נעול.

רועי ב

New member
הודעה לכולם

הודעה לכולם
כל מי שיש לו מפה של מסילות הברזל בישראל כולל הכל(נוסעים) הכל(מסע) הכל(פוספסטים) וכאלה שישים את המפה פה בבקשה
 

feedback

New member
מה העניינים שם בצפון

לא נותר אלא לומר:
לו יהי. וכמה שיותר מהר. וכן, חג שבועות שמח. בתקווה...
מה העניינים שם בצפון
בתקופת השירות הצבאי שלי בלבנון הייתי מגיע לנהריה ברכבת ומשם בהסעה צפונה. בדרך שמתי לב שהמסילה מנהריה צפונה עד בערך לאיזור שנקרא במפה "בצת" המסילה שלמה (כולל גשר אכזיב, מוזר) ואף נראית במצב טוב. יחד עם זאת, לכל אורך המסילה מנהריה צפונה, אין אף מחסום באף מפגש עם כביש. אם כן, האם המסילה בשימוש?
 
הקו לבצת

מה העניינים שם בצפון
בתקופת השירות הצבאי שלי בלבנון הייתי מגיע לנהריה ברכבת ומשם בהסעה צפונה. בדרך שמתי לב שהמסילה מנהריה צפונה עד בערך לאיזור שנקרא במפה "בצת" המסילה שלמה (כולל גשר אכזיב, מוזר) ואף נראית במצב טוב. יחד עם זאת, לכל אורך המסילה מנהריה צפונה, אין אף מחסום באף מפגש עם כביש. אם כן, האם המסילה בשימוש?
הקו לבצת
גם אני במסגרת השירות הצבאי שלי נסעתי לנהריה לתפוס הסעה מהדודות ל-´דבורנית´ בין מאי 1998 ל-מאי 2000... המסילה לבצת נבנתה (כמו הקטע עד נהריה) כחלק מה-HBT של הצבא הבריטי -מסילת חיפה-בירות-טריפולי בתקופת מלחמת העולם השנייה. הקו נפתח ב-1942 ועבר דרך המנהרות המפורסמות של ראש הנקרה (שנחפרו בזמן שיא). בליל הגשרים של 1946 פוצץ בין היתר הגשר שנמצא בין המנהרות בראש הנקרה, וכך איבדנו את הקשר המסילתי ללבנון. אמנם באכזיב הפעיל הצבא הבריטי מוסך קטרים עצום, אבל לא נשאר ממנו כלום כיום. עד לשנה שעברה הפעילה רכבת ישראל רכבות משא (ולא ´מסע´ כמו שמישהו כתב כאן) עד למסוף המכולות בבצת, אולם עקב מצבו הרעוע והתנועה היחסית דלילה (רכבת אחת ביום) הוחלט לסגור את הקו לתנועה. לדעתי - חבל. אני מאמין בכנות שניתן היה (לפני הנפילה בתיירות) למצוא מימון פרטי לחידוש הקו עד לכניסה לראש הנקרה ולהפעלת רכבות תיירותיות (אולי אפילו היסטוריות???) בשבתות (טפו! שבעס!!) במחירים מופקעים.
 
תיקון טעות שלי - ליל הגשרים

מה העניינים שם בצפון
בתקופת השירות הצבאי שלי בלבנון הייתי מגיע לנהריה ברכבת ומשם בהסעה צפונה. בדרך שמתי לב שהמסילה מנהריה צפונה עד בערך לאיזור שנקרא במפה "בצת" המסילה שלמה (כולל גשר אכזיב, מוזר) ואף נראית במצב טוב. יחד עם זאת, לכל אורך המסילה מנהריה צפונה, אין אף מחסום באף מפגש עם כביש. אם כן, האם המסילה בשימוש?
תיקון טעות שלי - ליל הגשרים
בניגוד למה שכתבתי, התברר לי היום שבליל הגשרים פוצצו גשרי הרכבת באכזיב ובביאצ´ה (צ´ = ד חזקה) בדרום לבנון. זה עדיין לא מסביר לי מה קרה בגשר שבראש הנקרה, שגם הוא נראה הרוס (מתחת לגשר הולכי הרגל החדש שנבנה על יסודותיו).
 

יהוושע

New member
חן ,קו חיפה-ביירות פעל רק 4 שנים?

תיקון טעות שלי - ליל הגשרים
בניגוד למה שכתבתי, התברר לי היום שבליל הגשרים פוצצו גשרי הרכבת באכזיב ובביאצ´ה (צ´ = ד חזקה) בדרום לבנון. זה עדיין לא מסביר לי מה קרה בגשר שבראש הנקרה, שגם הוא נראה הרוס (מתחת לגשר הולכי הרגל החדש שנבנה על יסודותיו).
חן ,קו חיפה-ביירות פעל רק 4 שנים?
 
קו חיפה-בירות-טריפולי (HBT)

חן ,קו חיפה-ביירות פעל רק 4 שנים?
קו חיפה-בירות-טריפולי (HBT)
אכן, קו חיפה-בירות-טריפולי, שנבנה ע"י הצבא הבריטי (ולכן כונה בקיצור הלא מפתיע HBT) נחנך סופית בשנת 1942, והפסיק לקשר בין שלוש הערים האלו בשנת 1946, בעקבות ליל הגשרים.
 

dvir golan

New member
שרידים

קו חיפה-בירות-טריפולי (HBT)
אכן, קו חיפה-בירות-טריפולי, שנבנה ע"י הצבא הבריטי (ולכן כונה בקיצור הלא מפתיע HBT) נחנך סופית בשנת 1942, והפסיק לקשר בין שלוש הערים האלו בשנת 1946, בעקבות ליל הגשרים.
שרידים
לאחרונה עשיתי סיור לאורך הקו שצפונית לנהריה. הקו עד בצת שלם, אם כי במצב מוזנח ורעוע. יש שני מפגשי כביש מסילה מעט צפונית לכניסה לאכזיב. ועוד שני מפגשים בין המסילה לכבישים היורדים לחוף הים. הרציף בתחנת אכזיב ( נקרא אז azzib) עדיין קיים. ובסמוך לו שרידים של המסילה שכרגע הם מוגדרים כקטע המסילה הצפוני ביותר במדינה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה