וידוי
נשבע לכם לא התכוונתי לבטא אמירה גורפת וכוללנית על מורכבות בכלל ועל מורכבות טובה בפרט. על מורכבות טובה לא ניתן לומר אלא שהיא מורכבות טובה. ודאי יצוייר יותר מדגם אחד אפשרי של מצב עניינים שייחשב לטוב ועל כן זה שטות מוחלטת לומר שטוב הוא משהו אחר פרט לטוב. הפילוסוף האנגלי המפורסם G.E. MOORE קבע, לדעתי בצדק, ש'טוב' זה מושג פשוט. כמו "צהוב". כשם שצהוב הוא צהוב וזה כל מה שאפשר להגיד עליו (אלא אם כן עושים רדוקציה לשפה פיזיקלית) כך הטוב הוא טוב וזה כל מה שניתן להגיד עליו. האמירה שטוב, כל מה שהוא טוב, צריך לעבור דרך הלב, אין פירושה אלא זה שכמו קאנט (כאן אני נתלה באילן הכי גבוה להגנתי...) גם אני חושב שאין לייחס טוּב למעשה אנושי אלא אם כן המעשה משקף רצון טוב. מה שהיה מיותר וחסר שחר בהודעתי (גם שחר חסרה שם) זה המילה "בלבד". הלב, באשר הוא רגישות ויכולת התבוננות אל מחוצה לעצמך, הוא בעיני תנאי הכרחי לייחוס טוּב לפעילות אנושית (לא למצב עניינים) אך ברור כשמש שלא מדובר בתנאי מספיק. אשר למזל, נו שיהיה. לא שאני מאמין במזל, ולדעתי המושג הזה לא מבטא שום מציאות מחוצה לו, אבל לא ניכנס כאן, נראה לי, לוויכוח פילוסופי סמנטי... (הלוואי שאתבדה).