הדרך היחידה להפסיק את המלחמה.

טשאפק

New member
אי אפשר שלא לכבד את זה

למדתי על הסיפור של איקרית ובירעם בשיעורי אזרחות בתיכון.
 

סלוניק

New member
אני מעריך את זה כמובן,

אבל אני מאמין שזו גישה מוטעית. האם עלי כנצר למשפחה מחברון לדרוש את בית סבתי שברובע היהודי בעיר? לא, אני מותיר את העבר מאחורי מתוך כוונה להגיע לעתיד משותף ואופטימי יותר במדינה החדשה. את הבית בחברון אני לא אוכל להשיג, ואני גם לא רוצה לעשות זאת. טוב לי בבית הנוכחי שלי ברחובות כמו שאני מאמין שגם לך נוח בבית שלך על פני בית שמעולם לא התגוררת בו בבירעם.
 

aymanzt

New member
אני לא כ"כ מכיר את הסיפור של איקרית

וברעים... למרות שחברים שלי הם שם במקור... אבל המצב שונה מחברון.. אין שם מתיישבים.. אף אחד לא גר שם.. ואף אחד לא בא בדרישה להוציא דיירים מבתיהם
 

סלוניק

New member
לא דיברתי על מתיישבים.

משפחת סבתי התגוררה בחברון בימי היישוב הישן, וגורשה משם בשנות ה-30, הרבה לפני עידן ההתנחלויות.
 

שנסון

New member
../images/Emo41.gifהשוואה לא נכונה

יש לי ביד החלטת בג"ץ שמרשה לי לחזור ויש לי אפילו הסכמה עיקרונית של ממשלת ישראל בתקופת רבין על החזרת העקורים לבתיהם בבית שלי לא גר אף אחד את האדמות שלקחו הקיבוצים מסביב אני מוכן לוותר עליהם ושיחזירו לי את מה שנשאר מהאדמות אני לא מתכוון לגור במקום אף אחד ההשוואה שלך נכונה במקרה שהייתי מבקש את האדמות של סבא רבא שלי בלבנון ושלפני מאות שנים הוא עבר לפלסטין והתמקם לו בבירעם ושם נולד האבא שלי. מה שנחמד בכל הסיפור שאם תרצה לוותר על האדמה שלך בבירעם ולקבל בתמורה חלקת אדמה בחכירה במקום אחר ממשלת ישראל מאד תשמח לעזור לך ובצורה הזאת בעצם המדינה מודה שיש לך קרקעות בבירעם יהודים.......לך תבין אותם
 

סלוניק

New member
למה לא נכונה?

מגורשי חברון בשנות ה-30 התגוררו בעיר משך מאות שנים עד שגורשו. יותר מזה, הם לא גורשו למדינה אחרת, אלא משטחי המנדט הבריטי לשטחי המנדט הבריטי, כך שבהחלט אפשר לטעון שיש מחוייבות לפצותם או להשיבם לשטח. על כל פנים שים לב שאינני מבקר את החוקיות של המהלך, אלא רק את הרצון לדרוש לגור במקום. זה כמובן נתון לשיקול דעתו של כל אדם אבל מבחינתי המצב העדיף (גם מטעמי נוחות - לא לעזוב את העיר בה נולדתי וגדלתי בעבור עיר שאין לי קשר סנטימנטלי אליה, להורי ולסבתי יש) הוא חיים בעתיד, ולא חיים בעבר. אני לא אוכל לקיים מחדש את חיי בחברון בדיוק כפי שלא אוכל לקיים אותם מחדש בהונגריה, משם עלה סבי. אני כן יכול לסגור את החשבון שלי עם האירופאים ועם הפלסטינים ולחיות בשלום ובשלווה בביתי. תוכל להרחיב על נושא החכרת הקרקעות? נשמע מעניין.
 

f r e e b i r d

New member
שאלה מוזרה

<אבל למה?> אתה שואל שאלה מוזרה, בידיעה שהרוב בעם היהודי טוען שהיו לו מספיק סיבות לעזוב את המדינה שלו ולעבור לישראל בגלל איזשהי זיקה מלפני אלפיים שנה. אז אם זה עבד בשביל יהודים, למה שהערבים לא יוכלו לעשות זאת. בידיעה שהחזרה של תושבי בירעם ואיקרת נתמכת בהחלטות של בג"ץ והיא לא באה על חשבון אף אחד.
 

aymanzt

New member
../images/Emo45.gifרציתי לכתוב ת'זה ותעצלתי../images/Emo198.gif

 

סלוניק

New member
זו השוואה תלושה מהמציאות.

רובם המוחלט של היהודים עלו בגלל שלא הייתה להם ברירה אחרת. ההוכחה לכך היא בסמיכות של העליות לפוגרומים ולאסונות, בראשם השואה. גם היום יש עליות ממדינות "עשירות" כמו ארה"ב אך הן בטלות בשישים ונובעות בעיקרן גם מתפיסה דתית.
 

f r e e b i r d

New member
שאני אבין...

תושבי איקרת וכפר ברעם שרואים את הכפר שלהם במרחק נגיעה, ויש להם תביעה חוקתית לחזור גם אחרי שעברו 60 שנה והאדמות שייכות להם בפועל, והם לא מאיימים על אף אחד ולא באים לחיות על חשבון איש. בעיני לא רק שהם שווים ליהודים בגולה אלא שהתביעה שלהם אף יותר מוצדקת.
 

סלוניק

New member
מתי אמרתי שהתביעה שלהם לא חוקית?

חוקית, אין ספק. אבל זה לא אומר שהרצון שלהם לשוב הוא בגדר כורח, בעוד שהרצון של יהדות הגולה להגיע למדינת לאום שתוכל לשמור על חייהם היה הכרח קיומי.
 

שנסון

New member
../images/Emo41.gifכן

אחרי זה התחילה האנתיפאדה ואף אחד לא התעניין בכפרים
 

דוד1000

New member
ראיה לאמיתות התורה.

בס"ד כתוב בתורה: "כי שאל נא לימים ראשונים אשר היו לפניך, למן היום אשר ברא אלקים אדם על הארץ, ולמקצה השמים ועד קצה השמים, הנהיה כדבר הגדול הזה, או הנשמע כמוהו? השמע עם קול אלוקים מדבר מתוך-האש, כאשר-שמעת אתה--ויחי. או הניסה אלוקים, לבוא לקחת לו גוי מקרב גוי, במסות באותות ובמופתים ובמלחמה וביד חזקה ובזרוע נטויה, ובמוראים גדולים: ככול אשר-עשה לכם ה' אלוקיכם, במצריים--לעיניך. "אתה הראית לדעת כי ה' הוא האלוקים, אין עוד מלבדו. מן-השמיים השמיעך את-קולו, לייסרך; ועל-הארץ, הראך את-אישו הגדולה, ודבריו שמעת, מתוך האש. ותחת, כי אהב את-אבותיך, ויבחר בזרעו, אחריו; ויוציאך בפניו בכוחו הגדול, ממצריים. להוריש, גויים גדולים ועצומים ממך--מפניך; להביאך, לתת-לך את-ארצם נחלה--כיום הזה. וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים, בשמיים ממעל ועל-הארץ מתחת: אין, עוד. (דברים ד, ל"ב-ל"ט) http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0504.htm מטרתן של מכות מצרים. http://www.tora.us.fm/tnk1/tora/jmot/mkot_xinuk.html http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=2959 כל העולם כל היקום. זה הפרוש. אין בכל היקום אין עוד מלבדו. והוא ענין הכתוב (ירמיה כג, כד) "ירמיהו פרק כג האלהי מקרב אני, נאם-ה': ולא אלהי, מרחק. אם-יסתר איש במסתרים ואני לא-אראנו, נאם-ה': הלוא את-השמים ואת-הארץ אני מלא, נאם ה'. "אתה הראית לדעת כי ה’ הוא האלהים אין עוד מלבדו" והוא ממש כמשמעו, שאין עוד מלבדו יתברך כלל, בשום בחינה ונקודה פרטית שבכל העולמות, עליונים ותחתונים והבריות כלם, רק עצמות אחדותו הפשוט יתברך שמו לבד: http://mechon-mamre.org/i/1101.htm http://www.moriya.org.il/shut/indexid.asp?id=2256 http://pnimi.org.il/parasha/dvarim/vaethanan/vaethanan2.asp http://www.grimoar.cz/hebrew/luzzato/daat_tevunot.htm עשרת המכות מתחלקות לשלוש קבוצות: דצ"ך - דם, צפרדע, כנים; עד"ש - ערוב, דבר, שחין; באח"ב - ברד, ארבה, חושך, בכורות. מכות אלו מהוות הוכחה לעליונותו של ה' על הבריאה כולה, כלומר, שהוא יכול לעשות בה כרצונו. עם העומד על גדת ים סוף, לקראתו מתקרבים כל סוס פרעה ורכבו הבאים להורגו, ואין מוצא להינצל. בייאושו פונה העם אל אלוקיו, והנה - אחר קריאה זו משתנים סדרי הטבע לחלוטין: הים נבקע ומימיו נערמים כשתי חומות מוצקות, קרקעיתו מתיבשת ונוצקת תוך שניות לכביש, עליו מדשדשים כל המוני העם עד לגדה השניה. ולפתע - בתזמון מדויק ומפליא - ברגע בו עלתה מן הים הרגל היהודית האחרונה בעוד הצבא המצרי נמצא בלב הים בעקבותם, חוזר הטבע לנוהגו הקבוע, חומות המים נופלות, הים זורם בכיוון הטבעי, ואי שם בקרקעיתו צולל צבא סדיר אדיר, על כל ציודו. העם נודד ארבעים שנה במדבר. כיצד משקים מליונים במקום צחיח זה לאורך שנים כה רבות- העם מבקש מים ולפתע מופיעה לידו באר, המתגלגלת עמו לאורך כל הדרך, ארבעים שנה. לפני כן הם הגיעו למעין טבעי במדבר שמימיו היו מרים, ולא יכלו לשתותם. הם פונים לה' ומקבלים הוראה: קחו פיסת עץ זו, השליכו למעין - וימתקו המים. כך היו פני הדברים גם באשר למזונם. מדי בוקר מופיעה על הארץ, בכל מקום חדש בו מתמקם העם בחנייתו בנדודיו, שכבת טל, מעליה שכבת המזון המיוחד - "מן" - ומעליה עוד שכבת טל. ה"כריך" הזה מחזיק מעמד רק זמן קצר, ובזרוח השמש נמס האוכל ונעלם. מדי בוקר העם יוצא לאסוף מן, ולמרבית הפלא כמות המזון הנצברת אינה תלויה במאמצים שכל אחד השקיע, לפי כוחו, באיסוף המן כי אם במספר הנפשות במשפחה. לכל אחד יש "עומר לגולגולת מספר נפשותיכם... ולא העדיף המרבה, והממעיט לא החסיר" (שמות ט"ז 17-18.) למרות הבטחתו של משה שנס זה יתמיד, ושעל כן אין צורך להותיר אוכל למחר, יש אנשים שקשה להם לסמוך על כך, הם משאירים קצת למחר - והאוכל מתליע ומתקלקל. ביום שישי מודיע ה': לאסוף גם עבור מחר - יום השבת - בו לא יופיע המן. הפעם האוכל מחזיק מעמד שתי יממות, ולא מתליע בשבת. בשבוע הראשון היו שחשבו שאם המן הפסיק, ודאי כבר לא יתחדש, והותירו אוכל ליום א'. ביום א' בבוקר - האוכל התליע. וכך חוזר חלילה ארבעים שנה. עמוד ענן סוכך עליהם יומיום, לאורך כל היום, ונודד עמהם כשהוא מצל מפני החמה ומגן מפני הגשמים. עם רדת החשיכה תופס את מקומו עמוד האש המאיר בלילה, וחוזר חלילה. בגדיהם לא זו בלבד שאינם מתבלים במשך ארבעים שנה, כי אם גדלים עמהם. אם נניח שהחליפו ביניהם בגדים, ושבתנאי הלחות במדבר האריגים לא מתבלים, מה נאמר על נעליים שצועדים עמהן בחולות ארבעים שנה ואינם מתבלות, ועל רגליים שאינן מתיבלות- הרשימה ארוכה ומפורטת בחומש שמות. http://www.netaim.co.il/katavot/begova/pbegova152.asp http://www.arachim.co.il/Articles/Article.asp?ArticleID=948&CategoryID=54 http://www.herzog.ac.il/main/alatar/3cohen.html http://www.mechon-mamre.org/i/t/k/k0209.htm מעמד הר סיני http://hydepark.hevre.co.il/hydepark/topic.asp?topic_id=1543536 נצרות, איסלאם, בודהיזם http://hydepark.hevre.co.il/topic.asp?topic_id=2004849 http://www.haemet.net/Amitut/religion/Datot.htm מכאן ראיה שנותן התורה הוא בורא העולם. בקישורים האלה תראה כיצד נוצרו הדתות במזרח. http://www.tora.us.fm/tnk1/messages/7057.html http://www.hidabroot.org/Site/ARList_02.asp?id=7584 מיתולוגיות בריאה http://beginning.galim.org.il/mythologic.html http://www.aish.com/hebShavuot/ShavuotSinai/Did_G-d_Speak_at_Sinai$.asp היכן האמת http://www.hidabroot.org/Site/ARDetile.asp?id=7949&Catogory=23&SubID=7947 עבודה זרה http://kodesh.snunit.k12.il/i/1401.htm#s1 לסיכום 1. אין אף דת (פרט ליהדות) שיש בה סיפור על בורא שעושה ניסים ברמה שהיו בעשר המכות וארבעים שנה במדבר ואומר זאת לעם. 2. נותן התורה ידע שאין אף דת כזאת מאז בריאת העולם בכל היקום ובכל הגלקסיות, זאת ידיעה שלא היה יכול לדעת בן אדם. אפילו לפני אלף שנה. 3. זה לא הגיוני שהוא ניחש זאת, כי לא יתכן שהוא יאמר דבר שעלול להפריך לו את התורה. 4. אדם לא יכול לשכנע אנשים להחדיר ספר כזה, כי יאמרו לו תראה לנו שאתה שולט בבריאה. 5. אם התורה הוחדרה על ידי אדם, מדוע אין עוד אחד שהחדיר ספר דומה בתקופה כל כך ארוכה? הרי לפי דעתכם האדם קיים הרבה זמן. שהרי הרבה אנשים בעולם היו רוצים שיחשבו שהם בראו את העולם. ורק אחד הצליח להחדיר ספר כזה. מתוך כל האנשים בכל הדורות ידוע רק על אחד והוא ידע שאין עוד כמוהו אין סוף זמן אחורה וקדימה ובכל היקום ובכל הכוכבים. זה מראה שזה הוא. אין עוד הוכחה כזאת ברורה בכל העולם. אנחנו יודעים שהתורה אמת לא בגלל שאנחנו יוצאים מנקודה הנחה שהיא אמיתית, אלא בגלל שכתוב בה שהנתינה הייתה באותות ומופתים שראו מקבלי התורה. מופתים שמראים שנותן הדת מראה שליטה בבריאה. אין דבר כזה באף דת!
 

עגייב

New member
איימן קראת את זה?

תביא קצת כותרות..סיכום משהו.. אני לא מבין מה בנאדם חש שמעלה חצי חוברת של פילוסופיה ומצפה שאקרא את זה..GMAB GMAB= GIVE ME A BREAK OMG=OH MY GOD HL=HOLY SHIT
 
למעלה