הגירה לאירופה

Ultra marine

New member
הגירה לאירופה

שלום לכולם, אני בטוחה שהשאלה שלי עולה די הרבה (מצטערת מראש
) חשבתי לעבור לגרמניה (או מדינה דוברת גרמנית אחרת) התחלתי יחסית לאחרונה ללמוד גרמנית (האמת, בכלל לא בגלל זה.. סתם בשביל הכיף) וחשבתי לתת צ'אנס למעבר. העניין הוא שאני לא מכירה אף אחד שיכול לתת לי הכוונה.. דבר ראשון אני לא יודעת איך זה הולך להוציא דרכון (שני ההורים שלי ממדינות שטכנית אני יכולה להוציא באמצעותן דרכון אירופאי - לפי מה שאני מבינה). שמעתי שזאת פרוצדורה שפשוט מערבים בה עורך דין שעושה את כל העבודה (בעלות של כמה שיקלונים
) דבר שני, מבחינת עבודה, אני לא יודעת איך אפילו להתחיל לחפש עבודה. ואפילו לא בטוחה בדיוק באיזה תחום. למדתי מדעי ההתנהגות לתואר ראשון. גם בארץ, זה לא אומר שיש לי הסמכה לעשות משהו מסוים, אבל זה אומר שאני יכולה להשתלב בכל מיני מקצועות שקשורים איכשהו לרווחה - עבודה עם אוכלוסיות מיוחדות, עבודה בשילוב כוח אדם (שלא מעניין אותי באופן אישי) וכאלה. מעבר לזה, יש לי כישורי מחשב מצוינים וקליטה מהירה בכל מה שקשור למחשב. אני דוברת וכותבת אנגלית ברמה גבוהה לכן אני משערת שזה יכול להועיל באיזשהו אופן.. מעבר לזה, לא שזה ממש משנה, סתם כעובדה, אני בכל מקרה מתכננת לקחת איתי את הכלב שלי (על כל 65 ק"ג שלו..) מבחינת ההעברה שלו אני משערת שלא תהיה לי בעיה לברר (אני מכירה הרבה כלבנים שטסים לחו"ל להביא כלבים/להעביר כלבים לתערוכות/הרבעות וכאלה) השאלה אם יש משהו שאני צריכה לדעת בנוגע להחזקת כלב באירופה (ששונה מבארץ). סתם שאלה שפתאום עלתה לי עכשיו. אז זהו פחות או יותר.. אשמח לעזרה
 

בקר12

New member
הסקתי שזה דני ענק. דרכונים של איזה

מדינות את יכולה להוציא?
 

Ultra marine

New member
אכן


אמא שלי מרומניה ואבא שלי מפולין. לגבי אבא שלי אין לי מושג ממש בפרטים אבל לגבי אמא שלי אני יודעת שהיא (ומשפחתה) נאלצו לוותר על האזרחות שלהם כשעלו לארץ. הבנתי שהיא יכולה "להחזיר" את האזרחות שלה באיזשהו אופן ואז אני יכולה להוציא "דרכה" אזרחות רומנית. השאלה אם יש "עדיפות" להוצאת דרכון פולני על רומני מבחינת הגבלות וכאלה (שאם קראתי כאן נכון יש כמה כאלה לדרכון רומני)
 

בקר12

New member
לרומנים יש מגבלות עבודה ברוב

מדינות אירופה כולל גרמניה עד ינואר 2014 ולכן אם הלו"ז שלך צפוף יחסית אז כדאי ללכת על הפולני. למעט עובדה זו האזרחויות והדרכונים של שתי המדינות שוות ערך באירופה ומה שייקבע לדעתי זה קודם כל וידוי הזכאות שלך, זמן ועלות להוצאת דרכון. אני מציע לך להתייעץ עם עורך דין מומחה (אחד לפולני ואחד לרומני) כדי לקבל מושג על הזכאות, זמן ועלויות ואז להחליט באיזה ערוץ מתקדמים. ההתיעצות הראשונית, לפי מיטב הבנתי היא חינם.
 

Ultra marine

New member
תודה על התשובה המהירה

(שכחתי לכתוב את זה קודם
אולי כדאי שאעבוד קודם כל על הנימוסים שלי
) כמה צריך לעלות בערך כל הפרוצדורה הזאת של הוצאת דרכון. פלוס-מינוס כי אני מתארת לעצמי שיש הבדלים בין הדרכונים וגם אם יש להורים שלי אזרחות או שהיא נשללה מהם (ככל שאני חושבת על זה יותר אני חושבת שגם על האזרחות הפולנית היו צריכים לוותר כשעלו לארץ) בכלל, עד כמה אני צריכה להערך כלכלית מבחינת המעבר? ואיך אני מחפשת עבודה (מכאן) נגיד בגרמניה/לוקסנבורג
 

ברק301

New member
מממ...

העלות לקבל אזרחות תקבע קודם כל לפי כמה דורות אחורה את צריכה להחזיר את האזרחות כל דור ודור יצטרך לקבל חזרה, אם הסבא הפולני שלך עלה לארץ, אז זה שלוש דורות תלוי גם אם את באמת זכאית, אם למשל סבא שלך עלה מפולין והתגייס לצבא, אז הוא (ואת) איבדתם את הזכאות... איך את הולכת לחפש עבודה בגרמניה, כשאת רק מתחילה ללמוד גרמנית ? קודם תדעי גרמנית ואחר כך תחפשי עבודה העלות לא צריכה להיות שונה מהותית, מלעבור לגור בעיר חדשה בישראל בלי עבודה ורהיטים כמה זמן תצטרכי לחיות עד שתמצאי עבודה.... חודש ? שנה ?
 

Ultra marine

New member
כמו שכתבתי מעלה

שני ההורים שלי עלו (כבני נוער) לארץ (ומן הסתם שירתו בצבא). שניהם (בטוח אמא שלי כמעט בטוחה לגבי אבא שלי) נאלצו לוותר על האזרחות שלהם כשעלו ארצה. לא הבנתי את הקטע עם השירות הצבאי.. אני עדיין לא הולכת לחפש עבודה. אבל אני חושבת שלחשוב על דברים מראש ולתכנן אותם מראש, עדיף בהרבה על לרוץ לאנשהו מבלי לדעת לאן רצים..
כך גם לגבי עבודה. תהיתי *איך* אני מחפשת עבודה בפועל. דרך מי, דרך מה. חשבתי שאולי תהיה עדיפות דווקא בגלל שאני דוברת אנגלית (ועברית.. אם זה מעניין מישהו..) כשאני יודעת שאנגלית היא לאו דווקא הצד החזק של חלק מהאירופאים.. חשבתי בכל מקרה לחפש עבודה (אם זה אפשרי) לפני שאני מגיעה לשם, בטח אם אני צריכה לכלכל את עצמי ואת ה"דביל" שלי. הייתי חושבת על מעבר למדינה דוברת אנגלית, אבל כל המדינות האלה הן מדינות אי (אנגליה, אירלנד, ניו זילנד, אוסטרליה.. לארה"ב אני לא מעוניינת לעבור) מה שאומר שיהיה לי מסובך לעבור עם הכלבלב שלי. וכיוון שהתחלתי ללמוד גרמנית (גם אם מסיבות אחרות) חשבתי שזאת יכולה להיות אופציה מעניינת.
 

ברק301

New member
כמה דברים...

מדינה דוברת אנגלית ולא אי - קנדה ואת צודקת, כמעט בלתי אפשרי לעבור עם כלב למדינת אי אבל ארהב היא מקום גדול, עם סוגים שונים של נוף, תרבות וכו... בקשר לצבא, מי ששירת לפני שנת 1951 בצבא זר, או עבד בתפקיד רישמי של המדינה אחר כך איבד את הזכאות כי הוא לכאורה העביר את הנאמנות שלו כל הפרטים, של מתי הם עלו, באיזה גיל ונסיבות, עלו לבד או עם ההורים שלהם, למשל אם אבא שלך עלה בתור קטין, תלוי מה היו הנתונים של האבא שלו, אם הוא בא גם, ונרשם לצבא... צריך לברר את הפרטים , ואז לשאול איש מקצוע,
 

Ultra marine

New member
איך שכחתי את קנדה


אם הייתי בוחרת במדינה דוברת אנגלית, הייתי הולכת לכיוון הארופאי בכל מקרה (אנגליה/אירלנד) כי לא ממש בא לי להרחיק עד כדי כך.. (אם דיברנו על קנדה וארה"ב הגדולה..) אמנם הזכרתי את ניו זילנד ואוסטרליה אבל לא בטוחה שבכל מקרה הייתי רוצה להגיע לשם.. אוקי, עכשיו הבנתי את הקטע עם הצבא, לצערי אין לי סבים בחיים כך שנצטרך בכל מקרה לראות מה ההורים שלי זוכרים... אני אנסה לברר באופן ראשוני את העניין הזה עם איש מקצוע. תודה! וחוזרת לשאול לגבי מציאת עבודה
 

בקר12

New member
ממה שקראתי פה העלות של השבת אזרחות (כולל שכר

טרחה לעורך דין) ודרכון מסתכם בכמה אלפי שקלים. במסלול הפולני גם אביך וגם את תידרשו לעשות השבה ואילו במקרה הרומני הבנתי שרק את תיצטרכי לבצע השבה. השירות הצבאי שהוזכר במסלול הפולני לא רלוונטי לאביך כיוון שאני מניח שהוא לא שירת בצבא (לא פולני) עד 1951 קודם כל תוודאי שאת זכאית לפחות לאחת משתי האזרחויות ומה לוח הזמנים. הבנתי שהתהליכים, במיוחד במסלול הפולני יכולים להיות די ארוכים
 

ברק301

New member
זה לא מדויק

א. אם אבא שלה עלה בתור קטין, אז הנתונים הרלוונטים מבחינת הפולנים יהיה הנתונים של אבא שלו ב. אם הוא ויתר על האזרחות הפולנית שלו, לא בטוח שיהיה אפשר להחזיר אותה. ג. רק לידיעה, המסלול הפולני היום די קצר, פחות משנה לכל הדורות ביחד
 

Ultra marine

New member
אני חושבת שכדאי שניתן לפולנים לנוח...

נראה לי בכל מקרה שאלך על המסלול הרומני. גם שם יש מלחמת עולם על שירות צבאי וכאלה?
 

forglemmigej

New member
מסלול פולני לוקח הרבה יותר זמן משנה

הם לא ממהרים להנפיק דרכונים לכל מיני ישראלים שמתכונים להשתמש הם להגירה לכל מיני מקומות באירופה, אולי זה לא בסדר אבל זה המצב ,בדיוק כמו שרוסים שעלו למדינת ישראל ואחרי יומיים קבלו דרכון ועזבו לקנדה היום מקבלים דרכון לשנה רק ורק אחרי חמש שנים מקבלים דרכון קבוע. אפשר לקבל אזרחות פולנית אפילו אם ויתרו עליה.
 

forglemmigej

New member
יכול להיות ..

כל מי שאני מכירה כולל אותי לקח שלוש שנים והרבה כסף לכמה אפילו יותר זמן עם כל התיעוד .
 
למעלה