אני אסביר את עצמי
כיום משך זמן הנסיעה ברכבת מתחנת חיפה מרכז לתחנת באר-שבע מרכז הוא כ-135 דק' לפחות (2:15 שעות). מנהרייה זה כבר כמעט 3 שעות. המרחק מחיפה לבאר-שבע הוא קצת פחות מ-200 ק"מ ומנהרייה לבאר-שבע כ-230 ק"מ.
תארו לעצמכם שלרכבת ישראל הייתה בכל שעה עגולה רכבת מהירה שיוצאת מחיפה (או מנהרייה), עוצרת באחת מתחנות ת"א, וממשיכה ישירות, ללא עצירות וללא תחנות לב"ש. ואותו דבר בכיוון השני. הרכבת תסע במהירות של 240 קמ"ש, תהיה בצבע שונה משאר הרכבות ותצא תמיד בשעה עגולה, תגיע לת"א תוך חצי שעה בדיוק (ככה יוצא לי החשבון, תקנו אותי אם אני טועה) ותגיע לבאר שבע שעה בדיוק אחרי שיצאה. ואותו דבר להיפך. מחיר הכרטיס יהיה 20% יותר מכרטיס זהה ברכבת הרגילה, והמקומות בה יהיו שמורים מראש.
זו דרך שתהפוך את הרכבת לכלי התחבורה היעיל והמהיר ביותר בישראל, למעשה יותר מהיר אפילו מלקחת מטוס (בחישוב הנסיעה לשדה התעופה, ההמראה והנחיתה). צריך יהיה כמובן לשדרג את המסילות לאורך הקו ולרכוש ציוד נייד מתאים. הרעיון משתלב יפה עם פרויקט החשמול אך כמובן לא תלוי בו.
אני אסביר את עצמיהטכנלוגיות לא בדיוק מתחרות על אותה המשבצת
לכל אחת מהן יתרונות וחסרונות יחסית לאחרת ואין פה "מנצחת", החכמה היא(כמו בכל תכנון מערכת תחבורה או תח"צ) להשתמש באמצעי הכי מתאים בשקלול כלל הפרמטרים.
אני מניח שאתה רושם " בנו לנו רכבת סטנדרטית" בהתייחס לארץ, רק אציין שכדי להאיץ למהירות של 320 קמ"ש נדרשים 20-25 ק"מ ולכן אין שום טעם למהירויות כאלו במערכת רכבתית קטנה שנמצאת באזור צפוף אוכלוסיה.
כיום משך זמן הנסיעה ברכבת מתחנת חיפה מרכז לתחנת באר-שבע מרכז הוא כ-135 דק' לפחות (2:15 שעות). מנהרייה זה כבר כמעט 3 שעות. המרחק מחיפה לבאר-שבע הוא קצת פחות מ-200 ק"מ ומנהרייה לבאר-שבע כ-230 ק"מ.
תארו לעצמכם שלרכבת ישראל הייתה בכל שעה עגולה רכבת מהירה שיוצאת מחיפה (או מנהרייה), עוצרת באחת מתחנות ת"א, וממשיכה ישירות, ללא עצירות וללא תחנות לב"ש. ואותו דבר בכיוון השני. הרכבת תסע במהירות של 240 קמ"ש, תהיה בצבע שונה משאר הרכבות ותצא תמיד בשעה עגולה, תגיע לת"א תוך חצי שעה בדיוק (ככה יוצא לי החשבון, תקנו אותי אם אני טועה) ותגיע לבאר שבע שעה בדיוק אחרי שיצאה. ואותו דבר להיפך. מחיר הכרטיס יהיה 20% יותר מכרטיס זהה ברכבת הרגילה, והמקומות בה יהיו שמורים מראש.
זו דרך שתהפוך את הרכבת לכלי התחבורה היעיל והמהיר ביותר בישראל, למעשה יותר מהיר אפילו מלקחת מטוס (בחישוב הנסיעה לשדה התעופה, ההמראה והנחיתה). צריך יהיה כמובן לשדרג את המסילות לאורך הקו ולרכוש ציוד נייד מתאים. הרעיון משתלב יפה עם פרויקט החשמול אך כמובן לא תלוי בו.