שישים שניות על בולים חתומים
תמיר צדק בתשובתו. כלל האצבע אומר שבול לא משומש לרוב יקר יותר מבול משומש. אבל יש לכך מספר חריגים: 1. בולים שהיו בשימוש תקופה קצרה ביותר. בהסטוריה הפרטית שלנו יש דוגמא לכך: בולי קק"ל שהוסבו לשימוש דארי מאמצע אפריל, והיו בתוקף עד 22.5.48. חלק ניכר מבולים אלה נחשבים כיקרים יותר כאשר הם חתומים, ויקרים אף יותר כאשר הם משומשים ועדין על המעטפה. מקרה דומה בעולם הוא הבולים האחרונים של גרמניה הנאצית, שהיו בשימוש תקופה קצרה, והבולים המשומשים יקרים יותר מבולים MNH. 2. יש מקרים בהם החותמת יקרה יותר מהבול. המדובר הוא לרוב בתאריך מיוחד, חותמת שהיתה זמן קצר בשימוש או במקום קטן יחסית שקשה להשיג חותמות שלו. בארץ, קטלוג Bale נוקב במחירים של החותמות השונות מתקופת התורכים (מדובר בחותמות של שרותי הדאר השונים שפעלו בארץ, לא רק הדאר העותמני), וחותמות מנהלת העם שהיו בשימוש כחודש ימים. 3. מקרה נוסף ויוצא דופן הוא אספן תימאטי שיסכים לשלם על חותמת מסויימת יותר משום שהיא מתאימה לאוסף שלו. סיבה זו היא חריגה, משום שסביר להניח שהיא לא תשנה את מחיר השוק של בול מסויים, הואיל והעניין הוא בחותמת, ואספנים בודדים (או אפילו אספן בודד) יסכימו לשלם מעל מחיר השוק של הבול על מנת להשיגו.