אני יודע שקשה לשנות אורח חיים
אנחנו יצור שמרני להחריד, גם לי לקח שנים להשתנות. אבל חבל שתתקעי במקום בגלל תירוצים שתכל'ס, קשה לי להאמין שאת מאמינה בהם.
"הייתי מצטרפת לאתגר 22"
כדי להשתתף באתגר 22, פתחי חשבון בשם פיקטיבי בפיסבוק רק בשביל זה, זה ייקח לך שתי דקות. אפשר כמובן לנסות טבעונות גם בלי זה.
"אבל ההשוואה בין חתול דרוס (גוויה. אנחנו ציידים, לא אוכלי נבלות) לבין אפרסק היא דמגוגית."
את לא מתגרה מריח של בשר כפי שהוא בטבע, אלא מריח של בשר צלוי ומתובל. האם גוויה שהרגת בעצמך מרגישה שונה מגוויה דרוסה? מסופקני.
"אני חלק משרשרת המזון"
את טיעון שרשרת המזון כבר ניתצתי לרסיסים. הרי לא ענית על זה מעולם, את פשוט חוזרת על הטיעון השגור בפיך, ושהחברה טרחה לטחון לך את המוח בו, למרות שברור שאין בו שום הגיון. צאי מהסרט את לא בג'ונגל עכשיו לא צדה בשיניים ולא בחניתות את יושבת מול מסך בחדר ממוזג.
"אין תפיסה טבעונית מול תפיסה קרניסטית"
יש תפיסה טבעונית אחידה למדי. זאת גישה מוסרית שמבוססת על כלל פשוט ואחיד, חמלה, שעונה על מה שביקשת לעצמך, קונסיסטנטיות. ההבדלים הפנימיים בתוכה קטנים. לעומת זאת, קרניזם טהור הוא בעצם זהה סליחה על המילה, לפאשיזם - האמונה שהחזק שולט על החלש וכך רצוי שיהיה. מעטים הקרניסטים שמוכנים להודות בפני עצמם שזאת גישתם. אבל למה בעצם לרחם על בני האדם, כולל על חסרי האונים ביותר ולא לרחם על חיות? כיוון שגם האדם האנוכי ביותר מסוגל להבין בשכלו שאדם אחר מסוגל לנקום בו. ולתינוקות,נכים וקשישים יש משפחה שעשויה לנקום. ההבדל היסודי אם כן בין בני אדם לבעלי החיים האחרים הוא שבעלי החיים האחרים אינם מסוגלים לנקום (מלבד במקרים יוצאי דופן ביותר).
"הניסיון לביית הוא טבעי" - כלומר לשיטתך, רפת ממוכנת עתירת רובוטים ולול שמאות לפי תרנגולות דחוסות בו בכלובי סוללה הם דבר טבעי, ולכן גם מוצדק. זה בגלל שיש איזו נמלה שחיה בסימביוזה עם כנימה. את יודעת מה, אני לא קונה את הטיעון הזה...
"שתי נשים שמצבן השתפר מאוד כשהן החלו לאכול בשר, והרבה" מצב נפוץ אצל אנשים שהופכים לזמן קצר צמחונים או טבעונים, אבל מטעמים לא אידאולוגיים ועם מוטיווציה נמוכה, הוא להפסיק לתרץ בתירוצים של חולשה וכו'. הרי בנאדם מטבעו חייב לעשות רציונאליזציה לכל גחמה.אין לזה שום יסוד במציאות. כמובן שאדם שמשנה דראסטית את תזונתו צריך להשקיע קצת מחשבה בהתחלה, וזאת גם הזדמנות מצויינת לשפר את המודעות התזונתית.
אנחנו יצור שמרני להחריד, גם לי לקח שנים להשתנות. אבל חבל שתתקעי במקום בגלל תירוצים שתכל'ס, קשה לי להאמין שאת מאמינה בהם.
"הייתי מצטרפת לאתגר 22"
כדי להשתתף באתגר 22, פתחי חשבון בשם פיקטיבי בפיסבוק רק בשביל זה, זה ייקח לך שתי דקות. אפשר כמובן לנסות טבעונות גם בלי זה.
"אבל ההשוואה בין חתול דרוס (גוויה. אנחנו ציידים, לא אוכלי נבלות) לבין אפרסק היא דמגוגית."
את לא מתגרה מריח של בשר כפי שהוא בטבע, אלא מריח של בשר צלוי ומתובל. האם גוויה שהרגת בעצמך מרגישה שונה מגוויה דרוסה? מסופקני.
"אני חלק משרשרת המזון"
את טיעון שרשרת המזון כבר ניתצתי לרסיסים. הרי לא ענית על זה מעולם, את פשוט חוזרת על הטיעון השגור בפיך, ושהחברה טרחה לטחון לך את המוח בו, למרות שברור שאין בו שום הגיון. צאי מהסרט את לא בג'ונגל עכשיו לא צדה בשיניים ולא בחניתות את יושבת מול מסך בחדר ממוזג.
"אין תפיסה טבעונית מול תפיסה קרניסטית"
יש תפיסה טבעונית אחידה למדי. זאת גישה מוסרית שמבוססת על כלל פשוט ואחיד, חמלה, שעונה על מה שביקשת לעצמך, קונסיסטנטיות. ההבדלים הפנימיים בתוכה קטנים. לעומת זאת, קרניזם טהור הוא בעצם זהה סליחה על המילה, לפאשיזם - האמונה שהחזק שולט על החלש וכך רצוי שיהיה. מעטים הקרניסטים שמוכנים להודות בפני עצמם שזאת גישתם. אבל למה בעצם לרחם על בני האדם, כולל על חסרי האונים ביותר ולא לרחם על חיות? כיוון שגם האדם האנוכי ביותר מסוגל להבין בשכלו שאדם אחר מסוגל לנקום בו. ולתינוקות,נכים וקשישים יש משפחה שעשויה לנקום. ההבדל היסודי אם כן בין בני אדם לבעלי החיים האחרים הוא שבעלי החיים האחרים אינם מסוגלים לנקום (מלבד במקרים יוצאי דופן ביותר).
"הניסיון לביית הוא טבעי" - כלומר לשיטתך, רפת ממוכנת עתירת רובוטים ולול שמאות לפי תרנגולות דחוסות בו בכלובי סוללה הם דבר טבעי, ולכן גם מוצדק. זה בגלל שיש איזו נמלה שחיה בסימביוזה עם כנימה. את יודעת מה, אני לא קונה את הטיעון הזה...
"שתי נשים שמצבן השתפר מאוד כשהן החלו לאכול בשר, והרבה" מצב נפוץ אצל אנשים שהופכים לזמן קצר צמחונים או טבעונים, אבל מטעמים לא אידאולוגיים ועם מוטיווציה נמוכה, הוא להפסיק לתרץ בתירוצים של חולשה וכו'. הרי בנאדם מטבעו חייב לעשות רציונאליזציה לכל גחמה.אין לזה שום יסוד במציאות. כמובן שאדם שמשנה דראסטית את תזונתו צריך להשקיע קצת מחשבה בהתחלה, וזאת גם הזדמנות מצויינת לשפר את המודעות התזונתית.