האתגר השבועי הקפצה ונעיצה

faloou

New member
אתה פשוט מתפזר...

מה זה "ביקורת אובייקטיבית"?
אני לא שופט נייטראלי, אני כותב את דעתי.
&nbsp
בהתחלה כתבת שאני הגבתי מהר מדי (על תמונה שתלויה כאן מס' ימים)
אחר כך כתבת שאני טועה ושהתמונה לא קלה להשגה (באמא שלי, בפעם הבאה שאני שם אני אביא לך 10 כאלו).
אחר כך אמרת שיש אלכסונים שהתעלמתי מהם (איפה?).
אחר כך אמרת שאין מה ללמוד מהביקורת (יש. לא לצלם אנשים לא מתייחסים אחד לשני כנושא, זה לא מעניין).
אחר כך טענת שאתה מקצועי מספיק לשפוט לבד ושהביקורת שלי לא מאופקת ושחצנית.
אחר כך טענת שאני כתבתי שאי אפשר לחדש (במה?).
&nbsp
ואני לא כתבתי שאי אפשר לחדש, אלא שמה שצילמת זה טריוויאלי, כי זו סצינה נפוצה. מאוד.
בגלל שזה טריוויאלי, זה לא מעביר מסר.
&nbsp
זה הכל.
&nbsp
אתה יכול לקבל או לא לקבל, רק שלא הגבת למהות של הביקורת, שאין מסר בצילום שהוא נטול ייחוד.
לא הצלחת להסביר למה זה כן מיוחד (רק אמרת שאהבת).
לא הצלחת להסביר למה צילום של סצינה לא מיוחדת בכל זאת יכול להעביר מסר.
&nbsp
וכן, אני חושב שהצילום הזה לא עונה לדרישות התחרות.
באותה מידה יכלו לצלם פורטרט עם דלת ולקרוא לו "בן הזוג בבורגז בחדר השני".
(כלומר, בלי כותרת נושא האתגר, זה סתם צילום של שני אנשים נפרדים לגמרי).
 

sagiKor

New member
במקרה של תחרות ואתגר

נושא האתגר מהווה כותרת בלתי נפרדת מהתמונה. לכן תמונה שאולי הייתה עובדת פחות טוב ללא כותרת יכולה לעבוד טוב יותר ולקבל משמעות ומסר עם כותרת.
בצילום סוריאליסטי, אין בעיה לייצר סיפור ע"י קומפוזיציה גם אם הסיפור לא אמיתי. זה לא חשוב ששתי הדמויות בטח לא מודעים לקיומה של השניה. אם הסיפור נרקם ותואם את המסר (נושא האתגר) אז זה בסדר גמור.
כמו כן אין קשר בין טריוויאלי או שחוק לבין היכולת להעביר מסר.
כל זאת נאמר באופן כללי ולאו דווקא בהקשר התמונה הספציפית.

לגבי התמונה הספציפית, לטעמי היא לא טובה בגלל חלק מהסיבות שכבר כתבת, כמו קומפוזיצה.
לטעמי היא גם לא מתאימה לאתגר, כי כשמגדירים נושא "מה שבינו לבינה" אז ה"מה" הזה לא יכול להיות "כלום" טוב שלא נכתב שמה שיש בינו לבינה זה עמוד...
אבל לא אני השופט...
 

ALIsuperstar

New member
זה לא כלום.

העיניים שלך עצומות, אם כל מה שאתה רואה ביניהם זה קיר או עמוד.

אתה חבר של רביב, לא הגיע הזמן לשאול אותו למה הוא בחר בה? אני מאמין שהוא יידע לענות לך על השאלה יותר טוב ממני.
 

sagiKor

New member
הוא הסביר למה הוא בחר

זאת דעתו וזאת זכותו כבוחר ושופט האתגר.
העובדה שלטעמי האישי, התמונה לא טובה וגם לא מתאימה לנושא האתגר לא רלוונטית.

אני רואה מה שאני רואה ומרגיש מה שאני מרגיש. מציע לך לרדת מהעץ שאתה מטפס עליו.
 

ALIsuperstar

New member
שנינו נמצאים על עץ מאוד גבוה

אתה תרד קודם ואני אחרייך?
או שאתה מעדיף להישאר על העץ?

אני מודע שמדובר בטעם האישי שלך, לכן אתה אמוציונלי.
ותחזור להסבר שלו על הצילום, הוא אשכרה הבין את הצילום. לא להרבה צופים זה קורה כשמדובר בצילום שלי.

ומספיק להתעסק בי כל הזמן. אני מצלם כמו שאני מצלם. אני לא מתכוון להתקפל בפני אף אחד. אני לא מתכוון לרצות אף אחד.
זו האמנות שלי, אני מאמין בה, אני לא יודע אחרת, כן בשבילי זה יותר מידי חשוב.
וכן אני לא הצלם הכי טוב בעולם, ואני מתנסה הרבה, כי אני אוהב את זה.
 

מ43

New member
ביטאת טוב מאד את מה שחשבתי

לפני הזכיה ובעיקר לאחר הזכייה הסתכלתי בתמונה מספר פעמים, לדאבוני לא מצאתי בה משהו מיוחד.
במבט ראשון היא אפילו נראית לי מבויימת או מחוברת משתי תמונות שונות בפוטושופ..
כמו שציינת, יש הרבה יותר קיר והדמויות מגומדות.
די התפלאתי על ההתלהבות של כמה חברי פורום, כי לדעתי היו תמונות הרבה יותר מוצלחות לאתגר.
מתנצל אנטון, זה לא אישי, זו דעתי.
דווקא ה"אינטימיות" של גנגי נהדרת, החיתוך שרביב לא אהב, הבעת הפנים החלקית (החיתוך), זה שנותן יותר משקל לידיים לדבר.
מבחינתי מקום ראשון.
ה"מבט" של גריני לא פחות מקסים, אישית אני מתלבט בין שניהם עם יתרון קל לגנגי רק בגלל המקוריות.
 

ALIsuperstar

New member
אין כאן פוטושופ ואין כאן עריכה

התפיסה ומה שנכנס לצילום הוא מה שאתם רואים.

אני משער שפעם הבאה שתשפטו תהיה לכם ההזדמנות לבחור על פי טעמכם האישי.

אין לי צורך להתגונן על הצילום שהוא שלי, כי אני נמצא במצב שאין לי צורך לעשות את זה...

תמיד יהיו אנשים שיאהבו משהו ויהיו כאלה שלא יאהבו...
אבל עליכם ללמוד לתת ביקורת אובייקטיבית ולא להסתמך רק על הטעם האישי שלכם, מה שניכר בשפה הכתובה.
אם במקרה ואצטרך ללמוד מכם, כיצד אעשה זאת? כיצד מישהו אחר שמתחיל לצלם ואין לו את הידע הדרוש... והמבקר אומר לו, שמע ראיתי מלא כאלה, אין פה כלום, בלה בלה בלה... היו לך יותר טובות.
יש לי הרבה סגנונות, ואני מתמקד בכולם...

סתם שתדע, אחת התמונות הראשונות שעשיתי.
 

faloou

New member
זה נכון, תמיד יש מי שיאהב ומי שלא

גם ליצירות מופת, יש מי שאוהב ומי שלא, וצלם לא צריך לשאוף לרצות את כולם, כי כך מתקרבים למכנה המשותף הנמוך ביותר.
&nbsp
אבל אתה לא יכול לאמר שהביקורת שלי לא היתה *עניינית* (אובייקטיביות היא עניין אחר, קשה למישהו לצאת מעורו).
 

ALIsuperstar

New member
אני לא מרצה אף אחד.

אני מראה את האמנות שלי, מקשיב לביקורות, לא תמיד אני מחוייב לקבל.
יש לי את האיכויות שלי, את הסגנון שלי...
אם היית מכיר אותי לפני כמה שנים, כשלא ידעתי מה זו מצלמה בכלל, אז מילא...
 

faloou

New member
אתה יכול כן או לא לקבל או להתייחס

אבל לא התייחסת למה שכתבתי, לגבי הטריוויאליות של צילום נתק ושל צילום נתק אצל יושבי בית קפה דרך חלון.
בשביל שצילום רחוב יעבוד, הוא צריך לתאר משהו נדיר, כי מהותו היא תפיסת הרגע המיוחד (קומפוזיציה, התרחשות, תאורה... משהו).
אם הרגע לא מיוחד - אין צילום.
&nbsp
במקרה אני ממש אוהב פלאפל ואני גם עובר במקום הזה הרבה, ותמיד יש שם אנשים שעושים בדיוק את אותו הדבר שצילמת (בד"כ עם לפטופ).
אפשר לצלם עשרות כאלו בנקודה הזו, תמונות של "נתק".
וזה תמיד לא מעניין, כי זה כל כך שכיח, שני אנשים בלי קשר בבית קפה. הסצינה הזו חוזרת על עצמה שם ובעוד אלפי בתי קפה שוב ושוב ושוב...
(והעמוד הזה תמיד תופס יותר מדי מהפינה).
&nbsp
וזה מה שאני חושב שאני עובר שם, וזה מה שאני חושב עכשיו.
זה נראה בהתחלה אטרקטיבי, כי האנשים שם מסודרים בשבילך בתצוגה, אבל לא...
בת'כלס זה לא מיוחד.
אני חושב שגם הסברתי במדוייק למה.
&nbsp
זה דומה לצילום אנשים בוהים במשהו ברחוב, ולקרוא לתמונה "מבט".
מה שמצולם זה אין-התרחשות, וזה קורה כל הזמן, ולא מספיק מעניין ו/או מיוחד.
&nbsp
זה כמו... להסתובב בעיר ולחפש שני אנשים על ספסל, שלא מתייחסים אחד לשני.
נו, מה מעניין בזה?!
זו "אין-התרחשות" נפוצה.
&nbsp
אין בזה אמירה על יחסים, כי בד"כ אנשים לא מתייחסים אחד לשני.
 

ALIsuperstar

New member
המשהו נדיר שכתבת

זו העניין הלא אובייקטיבי שאליו אני מתכוון... כי מה שנדיר בשבילך יכול להיות אפסי בשביל מישהו אחר... זה העניין. קשה להתייחס לזה. כי מישהו יכול להסכים איתך ומושהו לא.
עניין הבית קפה...
זה כמו להגיד שמע היום בצילום רחוב לא תצליח לחדש לי כלום. אבל הנה חידשתי לכמה.
 

enigo

New member
לפחות במקרה שלי, בסוף לא העלתי תמונה משיקולי פרטיות

האנשים שאני מצלם ברגעים כאלו הם אלו שאני מעדיף לא לשים ברשת...
 
למעלה