האתגר השבועי הקפצה ונעיצה

ravivme

New member
תוצאות האתגר השבועי

כנראה שאני לא קולע לדעת הקהל.
חשבתי שהנושא יהיה נגיש ומוכר לרוב הציבור, אבל המציאות מוכיחה אחרת.
אז קודם כל תודה למשתתפים, ואני מקווה שהזוכה יצליח לגרוף יותר קולות בשבוע הקרוב.

להלן התוצאות לאחר שקלול קולות הימאים והחיילים:
במקום השלישי והמכובד - גנגי עם אינטימיות - תמונה שתופסת רגע. יש תאורה רכה ומוצלחת, יש נגיעה. אבל החיתוך למעלה הקשה עלי מאוד למקם את התמונה הזו במקום גבוה יותר.
במקום השני שנושק לפסגה - תמונתה של boringvered שמעוררת את השאלה הנוקבת - מהי מערכת היחסים בין השניים ? הוא נראה מבסוט מהחיים, היא נראית סובלת. האם זה רק הרגע הזה או שזה המצב כל הזמן ? קשה לדעת. נצטרף תמונות נוספות כדי לשפוט.
ובמקום הראשון
- אנטון הידוע כ- ALIsuperster - עם תמונה קצת צפופה בצדדים וארוכה מדי בגובה (החלק התחתון מיותר), אבל חזקה ומוצלחת בעיני. הריחוק, הבדידות, שלא לאמר ניכור, שמאפיינים את העיר הגדולה.
מה יש בין השניים ? כלום ! וזה מה שיפה כי זה עובר מצוין בתמונה.

בהצלחה בשבוע הבא !
 

ALIsuperstar

New member
תודה וברכות לשאר הזוכים

את התמונה הזו צילמתי כשחוויתי פרידה די קשה, הסתובבתי בתל אביב, וצילמתי, כל הזמן היא עברה לי בראש, אולי עשיתי טעות. לא סיפרתי את פשר הצילום לאף אחד, אבל הבדידות, הריחוק, הכלום הזה בין השניים... כל מה שצילמתי ביום ההוא, היה כזה. ואני חושב שמאז אותו יום, אני מצלם באופן הזה.
 

boringvered

New member
זו תמונה מצויינת

כשראיתי אותה היה לי ברור שהיא לוקחת - יש שם כל כך הרבה
 

faloou

New member
אני אקלקל קצת את החגיגה

אני חושב שזו תמונה קלה מדי להשגה, ונטולת איכות נדרשת בצילום רחוב.
&nbsp
קלה, כי קל מאוד לצלם אנשים שיש בינך לבינם זכוכית, והם עסוקים בלאכול.
כשזה קורה, קל מאוד לצלם משהו שנתפס כניתוק, כי הם אכן עוסקים בעניינם (כמו כל איש שיושב לבד בבית קפה) ואכן יש זכוכית בינם לבין הצלם.
&nbsp
כבר הערתי זאת פעם לגבי צילומי רחוב שכביכול מראים נתק - זו לא חוכמה.
רב האנשים ברחוב לא יוצרים תקשורת, לכן קל לצלם נתק.
זה כל כך שכיח, שאין בזה משמעות מיוחדת ו/או מעניינת.
&nbsp
רואים המון כאלו (גם דרך זכוכית וגם של נתק).
וצילום רחוב צריך להציג משהו נדיר.
&nbsp
הקומפזיציה בתמונה הזו ממש לא טובה.
רב התמונה זה קיר, האובייקטים קטנים מדי וצמודם לפינות (רחוקים)... ועדיין, הצילום כל כך הביך אותך שקימפזת בחופזה (מהר, מהר, לפני שישימו לב).
&nbsp
זה צילום של אין התרחשות, שאין לו איכויות אחרות ואפשר להוציא עשרות כמוהו בקלות יתרה.
ואתה מוציא צילומים כל כך יותר מעניינים מזה, שחבל שתקבל עליו טפיחה על השכם...
&nbsp
 

ALIsuperstar

New member
ניתחת את הצילום מהר מידי...

ה צילום שיש בו התרחשות, זה צילום שהנתק עובר בו בצורה הכי טובה שאני יכול, וכשאני אומר שאני יכול, זה מעל ומעבר. מתנצל על השחצנות, אבל אתה התחלת.
הקומפוזיצייה בעיניי טובה, מאוזנת, ממחישה את הנתק, ואת מה שרציתי להעביר, כל אחד בעולמו המיוחד. הבחור עושה את התמונה, הופך את הצילום מעוד סתם מה שבינו לבינה.

התמונה אינה קלה להשגה האמת, ואינה מהירה כמו שאתה חושב. אני פדנט, לא מהצלמים שמצלמים מהמותן, שרצים לאנשהו. אני לוקח את הזמן. אם התמונה ברחה, אז היא ברחה.

הביקורת שלך אינה אובייקטיבית אגב.
 

faloou

New member
הביקורת שלי אובייקטיבית ככל ביקורת שלי אחרת...

1. אני (כמעט) תמיד לוקח את הזמן לפני שאני כותב. גם במקרה הזה.
&nbsp
2. לא ענית למה שאני כתבתי, לגבי צילום "נתק" במרחב הציבורי. לא התייחסתי *לכוונה* שלך, אלא לתוצאה, שהיא טריוויאלית מדי לצילום, ומכאן חולשת המסר.
יש ה-מון צילומים רחוב ראשונים עם כותרת בסגנון "כל אחד בשלו".
כאמור, לא חוכמה...
&nbsp
עולמם איננו מיוחד, הוא מאוד רגיל לאנשים שיושבים בבית קפה.
את הערותיי לגבי הקומפוזיציה מסרתי. יותר מדי קיר וקרוב מדי לקצה (ועקום שלא לצורך).
&nbsp
אני לא אובייקטיבי, כי כבר יש לי חיבה לגישה שלך לצילום, אז יכול להיות שהיא קצת חמורה מדי, אם לזה התכוונת.
 

ALIsuperstar

New member
בעיניי הוא מיוחד.

וזה המסר הלא אובייקטיבי שלך.
הקומפוזיצייה טובה בזכות האלכסונים, שתורמים לעניין ולצורך של הצופה לגשש בצילום, להסתובב, אפילו שצפוף מאוד.
 

faloou

New member
אני בטוח שבעיניך הוא מיוחד

אחרת לא היית מפרסם אותו.
זו בדיוק הביקורת שלי, שהוא לא מיוחד, וגם הסברתי למה.
&nbsp
אלכסונים לא מצאתי בצילום.
 

ALIsuperstar

New member
על טעם ועל ריח...

לכן הויכוח לא יסתיים לעולם.
הסברת למה, ראיתי, אבל מבחינה מקצועית אין לי מה לעשות עם ביקורת שכזו.
 

faloou

New member
מקצועית אין לך מה לעשות בפורום הזה...

זה פורום חובבני.
&nbsp
ללמוד מה נחשב ומה לא נחשב לנדיר מספיק על מנת להחשב איכותי, את זה צריך ללמוד בכל תחום.
אם צלם ציפורים מצלם דרורים בישראל, ברור למה זה לא מעניין.
&nbsp
זה אותו הדבר בצילומי רחוב, צריך להכיר את הקלישאות ואת מה שלא עובד (בדרך כלל).
&nbsp
&nbsp
 

ALIsuperstar

New member
אני מראה את העבודות שלי

זה אמנם פורום חובבני, אבל יש פה כמה אנשים מאוד מקצועיים בהבנת הצילום.
ואם זה פורום חובבני, על מה ולמה אתה בא לכל החובבנים מלמעלה?

כשאני מספיק מקצועי כדי לדעת מה עובד ומה לא עובד, מסתכל על צילום שהוא לא טוב ברמה טכנית או ברמה כללית של מסרים, גם אז צריך לשמור על איפוק ולדעת להעביר ביקורת. אני יכול לכתוב ביקורת מקצועית נטו טובה, אבל אם אני אשתחצן ואתנשא, ייצא לי מזה משהו? בעיניי לא.
 

faloou

New member
אני פה כי אני חובבן

אני לא יודע לכתוב ביקורת מקצועית, צילום זה לא המקצוע שלי.
אני כותב מה שאני חושב.
&nbsp
אז נו, עכשיו אתה מתייחס לסגנון?!
צריך לכתוב בעדינות כדי לא להעליב?!
&nbsp
מה בדיוק הטיעון שלך?
&nbsp
אני חושב שהצילום לא טוב.
כתבתי גם, בצורה *מאוד* עניינית למה.
&nbsp
רוצה, תיקח.
לא רוצה, אל תיקח.
רוצה להתווכח על זה - אפשר.
&nbsp
רוצה שאני אתחשב ברגשות הצלם... עד כאן.
אין לי סבלנות לזה.
 

ALIsuperstar

New member
לא ביקשתי ממך להתחשב.

ביקשתי ממך להיות אובייקטיבי כמה שאפשר, לנסות לא להכניס את הטעם האישי שלך לביקורת שאמורה להיות עיניינית. זה לא תמיד קל, אני יודע. אני בעצמי הייתי כזה פעם ומסוגל לזהות את זה היום בקלות...

משפטים כמו לקחת נושא בצילום ולהגיד שיש המון צילומים כאלה, ושזה כבר לא מעניין ושאי אפשר לחדש בזה הרבה, אלה מסוג הדברים שגורמים לאדם שמסוגל להבדיל מביקורת עניינית מקצועית לדיעה אישית...

יש הבדל גדול בין לקבל ביקורת לבין להסכים לאחת... אני קיבלתי את הביקורת שלך, פשוט לא הסכמתי איתה, לא בגלל שאתה לא אוהב את הצילום, מסיבות שלך, אלא בגלל שאיני יכול להתייחס לטעם אישי של אדם, איני מתרץ מול איש או מנסה לרצות צופים, שאינם מתחברים אליי. זה בלתי אפשרי.
 

sagiKor

New member
ביקורת היא אך ורק הבעת טעם אישי

אם אתה לא מבין את זה אז אתה מפספס לגמרי וכנראה שזאת הסיבה שכל דיון איתך הופך לויכוח מיותר ואינסופי...
 

ALIsuperstar

New member
בעיניי היא לא.

אתה צריך להבין שאם כך אתה חושב, אז כל ביקורת שנתת אי פעם מתבטלת. אתה חייב להיות אובייקטיבי, ואתה חייב לקחת את העניין ברצינות...
אין לי צורך להדגים לך על כיצד השיפוט עובד.

לא כל דיון איתי הופך לויכוח, אלא רק עם אנשים שחושבים שהם יודעים הכל. אם תסתכל אחורה אתה תבין שזה המצב. מישהו ינסה להתנשא מעליי? יקבל תשובה בהתאם. רוצה להראות לי שאתה חכם יותר, שהוא חכם יותר? לא כדאי.
קיבלתי אינספור ביקורות שליליות, אני יודע מה זה לקבל ביקורת, ליישם, ללמוד ממנה ולהתפתח...
ביקורת על טעם אישי, קיבלתי, עברתי הלאה.
 

sagiKor

New member
אין כזה דבר אובייקטיבי באמנות ולא בביקורת אמנותית

גם מבקרי האמנות הגדולים ביותר, הנחשבים ביותר והמשפיעים ביותר בסך הכל מביעים את דעתם המלומדת.
 

ALIsuperstar

New member
אז אם אתה תהיה מורה לצילום באחד הימים

בעצם אתה תייצר שושלת של שגיאים?
נכון שלא? אז אני חושב שהבנו אחד את השני, ואפשר להפסיק לחלוב את הפרה.

אז זהו שמבקרי האמנות הגדולים ביותר, הם אובייקטיבים מאוד, אפילו יותר ממני.
נכון שיש מבקרים פלצנים, שניתן להעיד ברמה מאוד גבוהה שהם מביעים דיעה על פי טעמם האישי, ולא על פי טעם מקצועי, אז מבקרים אלו, לא מגיעים רחוק, סליחה, לא הגיעו.
אתה מוזמן לתת לי ביקורת של אחד ממבקרי האמנות הגדולים בעולם, ולראות לבד כיצד באמת נותנים ביקורת.
 

sagiKor

New member
למורה בהחלט יש השפעה על התלמידים

וזה נכון לכל תחום, זה פחות או יותר מה שמגדיר מורה טוב

ומורה הוא לא אובייקטיבי כי הוא בנאדם ויש לו דעות. הוא יעביר את החומר הנלמד אבל יעשה זאת בהשפעת דעותיו.
 
למעלה