מה הופך אופניים לתח"צ?האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
תלוי מי המפעילהאם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
אז גם חברות להשכרת רכב יכולות להיחשב כתח"צ?תלוי מי המפעיל
התל אופן בתל אביב יכול להיחשב כתח"צ.
אם זה אופניים פרטיות אז הן לא תח"צ.
השביל עצמו הוא תשתית כמו כביש או מסילה.
הערה קטנהתלוי מי המפעיל
התל אופן בתל אביב יכול להיחשב כתח"צ.
אם זה אופניים פרטיות אז הן לא תח"צ.
השביל עצמו הוא תשתית כמו כביש או מסילה.
ניתן להגדירן "אמצעי משלים" או "המייל האחרון".האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
וספציפית לעניין השבילים:ניתן להגדירן "אמצעי משלים" או "המייל האחרון".
כיום, כשרכבת ישראל מאפשרת העלאת אופניים בשעות השפל ניתן לדבר במונחים אירופאים של "אמצעי תחבורה משלים" בין הבית לתחנה, בין תחנות האיילון לפנים העיר תל-אביב (אופני ההשכרה של תל אופן) ויתכן שבתזמון הנכון אפשר להשתמש ברכבת כמו באירופה כאמצעי בינעירוני כאשר האופניים עושות אפילו 4 קילומטר (15 דק) בכל צד וחוסכות לרוכב את תענוגות האוטובוסים המקומיים. לצערי היעדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת את השימוש המשולב האולטימטיבי הקיים באירופה שם ניתן לרכב החוצה מהעיר למרחקים של עשרות קילומטרים אל הכפר ולדעת שהרכבת תחזיר אותך הביתה או לפחות למרחק של קילומטרים בודדים מהבית.
אז נכון שמדובר באמצעי הפרטי ביותר שמעביר רוכב אחד במסלול אישי, אבל מגבלות האופניים מעל לתחום של 8 ק"מ (חצי שעה) או 16 ק"מ (שעת רכיבה בתנועה עירונית אם כי הספקתי 22 ק"מ בשעה על דרכים בינעירוניות בשילוב מעבר בעיירה) הופכות אותן לאמצעי משלים שמשתלב בתח"צ בינעירוני למרחקים גדולים יותר.
ניסיוני האישי הוא מרכיבה בדרום אנגליה.
אכן התייחסתי לאוטוסטרדות שבילי אופנייםוספציפית לעניין השבילים:
אם הם משפרים את חווית הרכיבה הרי שהם מאפשרים ליותר רוכבים לשלב אופניים ורכבת או אופניים ואוטובוס בינעירוני (החניית האופניים בתחנה המרכזית המקומית).
תחנות רכבת רבות בארץ נמצאות מרחק רכיבה סביר מערי הלווין אך במיקומים שאינם נגישים ברגל. במצב כזה שביל אופניים ומתקני קשירה (עם טלוויזיה במעגל סגור או בכלל - בקרבת מאבטחי התחנה ) יהוו גורם משיכה למשתמשי תח"צ שיגיעו באופניים, במיוחד בישובים בהם שירות האוטובוסים לתחנת הרכבת לא תדיר או לא מגיע לשכונות המגורים הנכונות.
ברכיבה פנימית בלב המטרופולין יתכן שרוכב שגר 8 קילומטר מיעדו ירכב כמו רכב פרטי, אבל גם אז - אם ירצה מדי פעם לשלב את הרכבת כדי לנסוע לעיר אחרת או לחזור הביתה אם רכב מעבר לטווח סביר (למשל: סטודנט תושב הרצליה שירכב לאוניברסיטה, ואז ימשיך לחברים בדרום העיר וירצה לחזור מההגנה או צומת חולון) הרי שאז שביל אופניים בטוח ומשולט היטב יאפשר חיבור טוב יותר לתחנות הרכבת.
מי שראה את הסדרה "אחוזת דאונטון" וודאי שם לב לכך שתפקידה העיקרי של המכונית הוא להסיע את הדמויות מתחנת הרכבת ואליה. בעולם של שנות ה20, לפני הכבישים המהירים (והגבלת מהירות ארצית ל50 קמ"ש) התנועה הבינעירונית היתה ברכבות והרכב המשלים היה אמצעי משלים. האופניים בימינו ממלאות את אותו התפקיד.
אוטו? מערכת כזו אמורה לאפשר נסיעת אופניים+תח"צ.אכן התייחסתי לאוטוסטרדות שבילי אופניים
התוכנית שמשרד התחבורה מקדם. תאפשר נסיעה עם אופניים רגילות או חשמליות מראשון לציון לתחנה המרכזית בתל אביב ברציפות. או מסגולה בפתח תקווה לבורסה ברמת גן. או מגלילות עד לנמל תל אביב.
לדעתי למרות שמדובר על תחבורה פרטית. הרי שתשתית כזאת תאפשר לאנשים להניח את האוטו בחניון מרוחק יחסית או מחוץ לעיר. ולהגיע לעבודה ב 10-15 דקות נסיעה ללא פקקים. תוך עקיפת תוואי בעייתי.
חלק מרכזי מהשבילים יעברו במקביל לכביש מרכזיים. אבל לא צמוד לנתיב הנסיעה אלא בתוך השטח הירוק הצמוד. (למשל באיילון מדובר על נסיעה צמוד לקיר האקוסטי בקטע ראשון - תל אביב. ב471 מדובר על נסיעה לאורך הכביש אבל למעלה צמוד לקיר האקוסטי ולא למטה עם נתיב הנסיעה הרגילה.)
מדובר על בניית גשרים מעל גהה, כביש 5 (לגישה מרמת השרון והרצליה) ובקיצור דרך מאחורי שכונות או בתוככי פארקים.
 
אתה צריך היית לעבוד בנת"עניתן להגדירן "אמצעי משלים" או "המייל האחרון".
כיום, כשרכבת ישראל מאפשרת העלאת אופניים בשעות השפל ניתן לדבר במונחים אירופאים של "אמצעי תחבורה משלים" בין הבית לתחנה, בין תחנות האיילון לפנים העיר תל-אביב (אופני ההשכרה של תל אופן) ויתכן שבתזמון הנכון אפשר להשתמש ברכבת כמו באירופה כאמצעי בינעירוני כאשר האופניים עושות אפילו 4 קילומטר (15 דק) בכל צד וחוסכות לרוכב את תענוגות האוטובוסים המקומיים. לצערי היעדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת את השימוש המשולב האולטימטיבי הקיים באירופה שם ניתן לרכב החוצה מהעיר למרחקים של עשרות קילומטרים אל הכפר ולדעת שהרכבת תחזיר אותך הביתה או לפחות למרחק של קילומטרים בודדים מהבית.
אז נכון שמדובר באמצעי הפרטי ביותר שמעביר רוכב אחד במסלול אישי, אבל מגבלות האופניים מעל לתחום של 8 ק"מ (חצי שעה) או 16 ק"מ (שעת רכיבה בתנועה עירונית אם כי הספקתי 22 ק"מ בשעה על דרכים בינעירוניות בשילוב מעבר בעיירה) הופכות אותן לאמצעי משלים שמשתלב בתח"צ בינעירוני למרחקים גדולים יותר.
ניסיוני האישי הוא מרכיבה בדרום אנגליה.
מי עוד בפורום הזה רוכב לרכבת 15 שנה?אתה צריך היית לעבוד בנת"ע
כי אתה חופר...
הם פועלים במסלולים קבועים לפי לוח זמנים?האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
הם מהירים יותר מאוטובוס לתחנה ואפס המתנה.הם פועלים במסלולים קבועים לפי לוח זמנים?
לא שאלתי מי יותר טובהם מהירים יותר מאוטובוס לתחנה ואפס המתנה.
הנסיעה שגרמה לי להישבר וללמוד לנהוג היתה תלויה ברכבת שעתית. אם לא הייתי מביא את האופניים איתי הייתי צריך לעמוד באיזו תחנת אוטובוס בתקווה שהקו יגיע בזמן ולא אאחר לרכבת או לקחת זמן ביטחון מוגזם. במקום זאת היה לי אמצעי תחבורה שעליתי עליו כשרציתי, והגעתי איתו לתחנת הרכבת כ 5 דק' לפני הגעת הרכבת.
 
בצד השני לא היה תח"צ מהתחנה לביתי, ואם הייתי הולך ברגל זה היה לוקח לי מעל רבע שעה עד עשרים דקות אז בכלל זה חיסכון בזמן לעומת "לא ממתינים בתחנות" או הליכה שאורכה פי 3-4 מזמן הרכיבה.
 
נכון שמדובר באמצעי פרטי אבל יש מכפיל של 3 או 4 במרחק שניתן לכסות באותו הזמן, וזה מגדיל את טווח הכיסוי של תחנת הרכבת הרבה מעבר לטווח הליכה סביר וללא תלות בטוב ליבו של מי שמתכנן את האוטובוסים בשתי קצוות הנסיעה הרכבתית הארוכה.
במקרה הנ"ל מדובר בכבודה שהוסעה שעתיים בתח"צ.לא שאלתי מי יותר טוב
זה לא משנה שהוא משתלב בתח"צבמקרה הנ"ל מדובר בכבודה שהוסעה שעתיים בתח"צ.
בניגוד למזוודה שצריך לגרור האופניים הביאו אותי לתחנה וממנה, אך הן עלו למקום ייעודי בקרון שיש בו מקום לאופניים ובמשך עיקר הנסיעה הן היו על הרכבת.
 
אי אפשר לטעון דבר כזה לגבי הקפצה ברכב פרטי.
 
מדובר באמצעי תחבורה שמשתלב בתח"צ גם אם טכנית הוא פרטי.
גם רכב פרטי "משתלב בתח"צ" דרך חניוני חנה-וסעבמקרה הנ"ל מדובר בכבודה שהוסעה שעתיים בתח"צ.
בניגוד למזוודה שצריך לגרור האופניים הביאו אותי לתחנה וממנה, אך הן עלו למקום ייעודי בקרון שיש בו מקום לאופניים ובמשך עיקר הנסיעה הן היו על הרכבת.
 
אי אפשר לטעון דבר כזה לגבי הקפצה ברכב פרטי.
 
מדובר באמצעי תחבורה שמשתלב בתח"צ גם אם טכנית הוא פרטי.
מוניות הן תחבורה ציבורית (מוניות הספיישל, למען הסר ספק)הם פועלים במסלולים קבועים לפי לוח זמנים?
משולבת ציבורית ופרטית...האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
תל אופן לא הופך אופניים לתחבורה ציבורית כפי שאויס, הרץ ושארמשולבת ציבורית ופרטית...
מעצם האפשרות של תל אופן להשתמש בהם היא ציבורית, אופניים פרטיים, חשמלים, קורקינט וסגווי רשאים לנו
מלבד מסילת רכבת ומסלול לתחבורה ציבורית (מטרונית), הכביש, הנת"צ, שביל האופניים, המסלול המהיר, המדרכה הם למעשה דרכים משולהבים
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.