האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית

מצב
הנושא נעול.

פנחס25

New member
האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית

האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
 
מה הופך אופניים לתח"צ?

האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
מה הופך אופניים לתח"צ?
אם שבילי אופניים נחשבים תח"צ, אז גם כביש נחשב תח"צ?
אופניים נחשבים תחבורה בת-קיימא וגם תחבורה ציבורית נחשבת תחבורה בת-קיימא, אבל אופניים אינם תחבורה ציבורית.
 

nitro11

New member
תלוי מי המפעיל

האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
תלוי מי המפעיל
התל אופן בתל אביב יכול להיחשב כתח"צ.
אם זה אופניים פרטיות אז הן לא תח"צ.
השביל עצמו הוא תשתית כמו כביש או מסילה.
 
אז גם חברות להשכרת רכב יכולות להיחשב כתח"צ?

תלוי מי המפעיל
התל אופן בתל אביב יכול להיחשב כתח"צ.
אם זה אופניים פרטיות אז הן לא תח"צ.
השביל עצמו הוא תשתית כמו כביש או מסילה.
אז גם חברות להשכרת רכב יכולות להיחשב כתח"צ?
 

עלה13

New member
הערה קטנה

תלוי מי המפעיל
התל אופן בתל אביב יכול להיחשב כתח"צ.
אם זה אופניים פרטיות אז הן לא תח"צ.
השביל עצמו הוא תשתית כמו כביש או מסילה.
הערה קטנה
גם נת"צ הוא תשתית המוגדרת לתחבורה ציבורית, אופניים וגם רכב פרטי יכולים להכנס להגדרה של תחבורה ציבורית, תל אופן דוגמה טובה, מונית או רכב עם ארבע נוסעים רשאים לנוע בנתיב לתחבורה ציבורית.
בפריס נתיב תחבורה ציבורית משותף לאוטובוסים, מוניות ואופניים (גם פרטיים)
כך שאופניים בפריס נכנסים לקטגוריית תחבורה ציבורית
 

Ccyclist

Well-known member
ניתן להגדירן "אמצעי משלים" או "המייל האחרון".

האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
ניתן להגדירן "אמצעי משלים" או "המייל האחרון".
כיום, כשרכבת ישראל מאפשרת העלאת אופניים בשעות השפל ניתן לדבר במונחים אירופאים של "אמצעי תחבורה משלים" בין הבית לתחנה, בין תחנות האיילון לפנים העיר תל-אביב (אופני ההשכרה של תל אופן) ויתכן שבתזמון הנכון אפשר להשתמש ברכבת כמו באירופה כאמצעי בינעירוני כאשר האופניים עושות אפילו 4 קילומטר (15 דק) בכל צד וחוסכות לרוכב את תענוגות האוטובוסים המקומיים. לצערי היעדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת את השימוש המשולב האולטימטיבי הקיים באירופה שם ניתן לרכב החוצה מהעיר למרחקים של עשרות קילומטרים אל הכפר ולדעת שהרכבת תחזיר אותך הביתה או לפחות למרחק של קילומטרים בודדים מהבית.

אז נכון שמדובר באמצעי הפרטי ביותר שמעביר רוכב אחד במסלול אישי, אבל מגבלות האופניים מעל לתחום של 8 ק"מ (חצי שעה) או 16 ק"מ (שעת רכיבה בתנועה עירונית אם כי הספקתי 22 ק"מ בשעה על דרכים בינעירוניות בשילוב מעבר בעיירה) הופכות אותן לאמצעי משלים שמשתלב בתח"צ בינעירוני למרחקים גדולים יותר.

ניסיוני האישי הוא מרכיבה בדרום אנגליה.
 

Ccyclist

Well-known member
וספציפית לעניין השבילים:

ניתן להגדירן "אמצעי משלים" או "המייל האחרון".
כיום, כשרכבת ישראל מאפשרת העלאת אופניים בשעות השפל ניתן לדבר במונחים אירופאים של "אמצעי תחבורה משלים" בין הבית לתחנה, בין תחנות האיילון לפנים העיר תל-אביב (אופני ההשכרה של תל אופן) ויתכן שבתזמון הנכון אפשר להשתמש ברכבת כמו באירופה כאמצעי בינעירוני כאשר האופניים עושות אפילו 4 קילומטר (15 דק) בכל צד וחוסכות לרוכב את תענוגות האוטובוסים המקומיים. לצערי היעדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת את השימוש המשולב האולטימטיבי הקיים באירופה שם ניתן לרכב החוצה מהעיר למרחקים של עשרות קילומטרים אל הכפר ולדעת שהרכבת תחזיר אותך הביתה או לפחות למרחק של קילומטרים בודדים מהבית.

אז נכון שמדובר באמצעי הפרטי ביותר שמעביר רוכב אחד במסלול אישי, אבל מגבלות האופניים מעל לתחום של 8 ק"מ (חצי שעה) או 16 ק"מ (שעת רכיבה בתנועה עירונית אם כי הספקתי 22 ק"מ בשעה על דרכים בינעירוניות בשילוב מעבר בעיירה) הופכות אותן לאמצעי משלים שמשתלב בתח"צ בינעירוני למרחקים גדולים יותר.

ניסיוני האישי הוא מרכיבה בדרום אנגליה.
וספציפית לעניין השבילים:
אם הם משפרים את חווית הרכיבה הרי שהם מאפשרים ליותר רוכבים לשלב אופניים ורכבת או אופניים ואוטובוס בינעירוני (החניית האופניים בתחנה המרכזית המקומית).

תחנות רכבת רבות בארץ נמצאות מרחק רכיבה סביר מערי הלווין אך במיקומים שאינם נגישים ברגל. במצב כזה שביל אופניים ומתקני קשירה (עם טלוויזיה במעגל סגור או בכלל - בקרבת מאבטחי התחנה ) יהוו גורם משיכה למשתמשי תח"צ שיגיעו באופניים, במיוחד בישובים בהם שירות האוטובוסים לתחנת הרכבת לא תדיר או לא מגיע לשכונות המגורים הנכונות.

ברכיבה פנימית בלב המטרופולין יתכן שרוכב שגר 8 קילומטר מיעדו ירכב כמו רכב פרטי, אבל גם אז - אם ירצה מדי פעם לשלב את הרכבת כדי לנסוע לעיר אחרת או לחזור הביתה אם רכב מעבר לטווח סביר (למשל: סטודנט תושב הרצליה שירכב לאוניברסיטה, ואז ימשיך לחברים בדרום העיר וירצה לחזור מההגנה או צומת חולון) הרי שאז שביל אופניים בטוח ומשולט היטב יאפשר חיבור טוב יותר לתחנות הרכבת.

מי שראה את הסדרה "אחוזת דאונטון" וודאי שם לב לכך שתפקידה העיקרי של המכונית הוא להסיע את הדמויות מתחנת הרכבת ואליה. בעולם של שנות ה20, לפני הכבישים המהירים (והגבלת מהירות ארצית ל50 קמ"ש) התנועה הבינעירונית היתה ברכבות והרכב המשלים היה אמצעי משלים. האופניים בימינו ממלאות את אותו התפקיד.
 

פנחס25

New member
אכן התייחסתי לאוטוסטרדות שבילי אופניים

וספציפית לעניין השבילים:
אם הם משפרים את חווית הרכיבה הרי שהם מאפשרים ליותר רוכבים לשלב אופניים ורכבת או אופניים ואוטובוס בינעירוני (החניית האופניים בתחנה המרכזית המקומית).

תחנות רכבת רבות בארץ נמצאות מרחק רכיבה סביר מערי הלווין אך במיקומים שאינם נגישים ברגל. במצב כזה שביל אופניים ומתקני קשירה (עם טלוויזיה במעגל סגור או בכלל - בקרבת מאבטחי התחנה ) יהוו גורם משיכה למשתמשי תח"צ שיגיעו באופניים, במיוחד בישובים בהם שירות האוטובוסים לתחנת הרכבת לא תדיר או לא מגיע לשכונות המגורים הנכונות.

ברכיבה פנימית בלב המטרופולין יתכן שרוכב שגר 8 קילומטר מיעדו ירכב כמו רכב פרטי, אבל גם אז - אם ירצה מדי פעם לשלב את הרכבת כדי לנסוע לעיר אחרת או לחזור הביתה אם רכב מעבר לטווח סביר (למשל: סטודנט תושב הרצליה שירכב לאוניברסיטה, ואז ימשיך לחברים בדרום העיר וירצה לחזור מההגנה או צומת חולון) הרי שאז שביל אופניים בטוח ומשולט היטב יאפשר חיבור טוב יותר לתחנות הרכבת.

מי שראה את הסדרה "אחוזת דאונטון" וודאי שם לב לכך שתפקידה העיקרי של המכונית הוא להסיע את הדמויות מתחנת הרכבת ואליה. בעולם של שנות ה20, לפני הכבישים המהירים (והגבלת מהירות ארצית ל50 קמ"ש) התנועה הבינעירונית היתה ברכבות והרכב המשלים היה אמצעי משלים. האופניים בימינו ממלאות את אותו התפקיד.
אכן התייחסתי לאוטוסטרדות שבילי אופניים
התוכנית שמשרד התחבורה מקדם. תאפשר נסיעה עם אופניים רגילות או חשמליות מראשון לציון לתחנה המרכזית בתל אביב ברציפות. או מסגולה בפתח תקווה לבורסה ברמת גן. או מגלילות עד לנמל תל אביב.
לדעתי למרות שמדובר על תחבורה פרטית. הרי שתשתית כזאת תאפשר לאנשים להניח את האוטו בחניון מרוחק יחסית או מחוץ לעיר. ולהגיע לעבודה ב 10-15 דקות נסיעה ללא פקקים. תוך עקיפת תוואי בעייתי.
חלק מרכזי מהשבילים יעברו במקביל לכביש מרכזיים. אבל לא צמוד לנתיב הנסיעה אלא בתוך השטח הירוק הצמוד. (למשל באיילון מדובר על נסיעה צמוד לקיר האקוסטי בקטע ראשון - תל אביב. ב471 מדובר על נסיעה לאורך הכביש אבל למעלה צמוד לקיר האקוסטי ולא למטה עם נתיב הנסיעה הרגילה.)
מדובר על בניית גשרים מעל גהה, כביש 5 (לגישה מרמת השרון והרצליה) ובקיצור דרך מאחורי שכונות או בתוככי פארקים.
&nbsp
 

Ccyclist

Well-known member
אוטו? מערכת כזו אמורה לאפשר נסיעת אופניים+תח"צ.

אכן התייחסתי לאוטוסטרדות שבילי אופניים
התוכנית שמשרד התחבורה מקדם. תאפשר נסיעה עם אופניים רגילות או חשמליות מראשון לציון לתחנה המרכזית בתל אביב ברציפות. או מסגולה בפתח תקווה לבורסה ברמת גן. או מגלילות עד לנמל תל אביב.
לדעתי למרות שמדובר על תחבורה פרטית. הרי שתשתית כזאת תאפשר לאנשים להניח את האוטו בחניון מרוחק יחסית או מחוץ לעיר. ולהגיע לעבודה ב 10-15 דקות נסיעה ללא פקקים. תוך עקיפת תוואי בעייתי.
חלק מרכזי מהשבילים יעברו במקביל לכביש מרכזיים. אבל לא צמוד לנתיב הנסיעה אלא בתוך השטח הירוק הצמוד. (למשל באיילון מדובר על נסיעה צמוד לקיר האקוסטי בקטע ראשון - תל אביב. ב471 מדובר על נסיעה לאורך הכביש אבל למעלה צמוד לקיר האקוסטי ולא למטה עם נתיב הנסיעה הרגילה.)
מדובר על בניית גשרים מעל גהה, כביש 5 (לגישה מרמת השרון והרצליה) ובקיצור דרך מאחורי שכונות או בתוככי פארקים.
&nbsp
אוטו? מערכת כזו אמורה לאפשר נסיעת אופניים+תח"צ.
למעט בקעת אונו ורעננה עד להשלמת הקו שם אין בגוש דן נקודה הנמצאת פחות מ15 דקות רכיבה מתחנות רכבת ישראל, וכל עיר לווין שלא מכשירה תשתית רכיבה סבירה לתחנת הרכבת המקומית שלה חוטאת לתושביה כי התשתית הזו מייתרת את הרכב הפרטי כאמצעי גישה לתחנות הרכבת.

בבריטניה השילוב הרכבתי מאפשר לרוכבים שאינם בעלי רכב גישה בינעירונית באופניים.

אופניים שמוסעים באוטו לא פותרים את בעיית החנייה כי בסופו של דבר גם החנה וסע מתמלא (ע"ע שפירים).

לשאול אם אופניים הן תחבורה ציבורית צריך להיות דומה לשאלה אם הליכה היא תחבורה ציבורית. במדינה מתוקנת מדובר באמצעי גישה לתח"צ.
 

down under

New member
אתה צריך היית לעבוד בנת"ע

ניתן להגדירן "אמצעי משלים" או "המייל האחרון".
כיום, כשרכבת ישראל מאפשרת העלאת אופניים בשעות השפל ניתן לדבר במונחים אירופאים של "אמצעי תחבורה משלים" בין הבית לתחנה, בין תחנות האיילון לפנים העיר תל-אביב (אופני ההשכרה של תל אופן) ויתכן שבתזמון הנכון אפשר להשתמש ברכבת כמו באירופה כאמצעי בינעירוני כאשר האופניים עושות אפילו 4 קילומטר (15 דק) בכל צד וחוסכות לרוכב את תענוגות האוטובוסים המקומיים. לצערי היעדר תחבורה ציבורית בשבת מונעת את השימוש המשולב האולטימטיבי הקיים באירופה שם ניתן לרכב החוצה מהעיר למרחקים של עשרות קילומטרים אל הכפר ולדעת שהרכבת תחזיר אותך הביתה או לפחות למרחק של קילומטרים בודדים מהבית.

אז נכון שמדובר באמצעי הפרטי ביותר שמעביר רוכב אחד במסלול אישי, אבל מגבלות האופניים מעל לתחום של 8 ק"מ (חצי שעה) או 16 ק"מ (שעת רכיבה בתנועה עירונית אם כי הספקתי 22 ק"מ בשעה על דרכים בינעירוניות בשילוב מעבר בעיירה) הופכות אותן לאמצעי משלים שמשתלב בתח"צ בינעירוני למרחקים גדולים יותר.

ניסיוני האישי הוא מרכיבה בדרום אנגליה.
אתה צריך היית לעבוד בנת"ע
כי אתה חופר...
 

Ccyclist

Well-known member
מי עוד בפורום הזה רוכב לרכבת 15 שנה?

אתה צריך היית לעבוד בנת"ע
כי אתה חופר...
מי עוד בפורום הזה רוכב לרכבת 15 שנה?
ר"י איפשה את השילוב הזה רק לפני שנים ספורות אז אין כאן גולשים רבים עם נסיון בתחום אז אני מנסה לחלוק אותו.
&nbsp
כמו כן - כרוכב - אני מכיר את כל השאלות של מי שאינם רוכבים, בין אם זו אי ההבנה הטוטלית של טווח הנסיעה (הם תמיד חושבים שזה בר השוואה להליכה) או ההנחה הזו שרוכב אופניים זה "מודיעין" שיודע איפה כל הרחובות המקומיים.
&nbsp
אז כן, באחת הפעמים הנדירות שנושא האופניים עולה בפורום אני ארחיב על הנושא שלי שאינו משותף לכל הגולשים בפורום כי זה תורם נקודת מבט של רוכב.
 

amit1270

New member
הם פועלים במסלולים קבועים לפי לוח זמנים?

האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
הם פועלים במסלולים קבועים לפי לוח זמנים?
 

Ccyclist

Well-known member
הם מהירים יותר מאוטובוס לתחנה ואפס המתנה.

הם פועלים במסלולים קבועים לפי לוח זמנים?
הם מהירים יותר מאוטובוס לתחנה ואפס המתנה.
הנסיעה שגרמה לי להישבר וללמוד לנהוג היתה תלויה ברכבת שעתית. אם לא הייתי מביא את האופניים איתי הייתי צריך לעמוד באיזו תחנת אוטובוס בתקווה שהקו יגיע בזמן ולא אאחר לרכבת או לקחת זמן ביטחון מוגזם. במקום זאת היה לי אמצעי תחבורה שעליתי עליו כשרציתי, והגעתי איתו לתחנת הרכבת כ 5 דק' לפני הגעת הרכבת.
&nbsp
בצד השני לא היה תח"צ מהתחנה לביתי, ואם הייתי הולך ברגל זה היה לוקח לי מעל רבע שעה עד עשרים דקות אז בכלל זה חיסכון בזמן לעומת "לא ממתינים בתחנות" או הליכה שאורכה פי 3-4 מזמן הרכיבה.
&nbsp
נכון שמדובר באמצעי פרטי אבל יש מכפיל של 3 או 4 במרחק שניתן לכסות באותו הזמן, וזה מגדיל את טווח הכיסוי של תחנת הרכבת הרבה מעבר לטווח הליכה סביר וללא תלות בטוב ליבו של מי שמתכנן את האוטובוסים בשתי קצוות הנסיעה הרכבתית הארוכה.
 

amit1270

New member
לא שאלתי מי יותר טוב

הם מהירים יותר מאוטובוס לתחנה ואפס המתנה.
הנסיעה שגרמה לי להישבר וללמוד לנהוג היתה תלויה ברכבת שעתית. אם לא הייתי מביא את האופניים איתי הייתי צריך לעמוד באיזו תחנת אוטובוס בתקווה שהקו יגיע בזמן ולא אאחר לרכבת או לקחת זמן ביטחון מוגזם. במקום זאת היה לי אמצעי תחבורה שעליתי עליו כשרציתי, והגעתי איתו לתחנת הרכבת כ 5 דק' לפני הגעת הרכבת.
&nbsp
בצד השני לא היה תח"צ מהתחנה לביתי, ואם הייתי הולך ברגל זה היה לוקח לי מעל רבע שעה עד עשרים דקות אז בכלל זה חיסכון בזמן לעומת "לא ממתינים בתחנות" או הליכה שאורכה פי 3-4 מזמן הרכיבה.
&nbsp
נכון שמדובר באמצעי פרטי אבל יש מכפיל של 3 או 4 במרחק שניתן לכסות באותו הזמן, וזה מגדיל את טווח הכיסוי של תחנת הרכבת הרבה מעבר לטווח הליכה סביר וללא תלות בטוב ליבו של מי שמתכנן את האוטובוסים בשתי קצוות הנסיעה הרכבתית הארוכה.
לא שאלתי מי יותר טוב
 

Ccyclist

Well-known member
במקרה הנ"ל מדובר בכבודה שהוסעה שעתיים בתח"צ.

לא שאלתי מי יותר טוב
במקרה הנ"ל מדובר בכבודה שהוסעה שעתיים בתח"צ.
בניגוד למזוודה שצריך לגרור האופניים הביאו אותי לתחנה וממנה, אך הן עלו למקום ייעודי בקרון שיש בו מקום לאופניים ובמשך עיקר הנסיעה הן היו על הרכבת.
&nbsp
אי אפשר לטעון דבר כזה לגבי הקפצה ברכב פרטי.
&nbsp
מדובר באמצעי תחבורה שמשתלב בתח"צ גם אם טכנית הוא פרטי.
 
זה לא משנה שהוא משתלב בתח"צ

במקרה הנ"ל מדובר בכבודה שהוסעה שעתיים בתח"צ.
בניגוד למזוודה שצריך לגרור האופניים הביאו אותי לתחנה וממנה, אך הן עלו למקום ייעודי בקרון שיש בו מקום לאופניים ובמשך עיקר הנסיעה הן היו על הרכבת.
&nbsp
אי אפשר לטעון דבר כזה לגבי הקפצה ברכב פרטי.
&nbsp
מדובר באמצעי תחבורה שמשתלב בתח"צ גם אם טכנית הוא פרטי.
זה לא משנה שהוא משתלב בתח"צ
הוא פרטי לא מבחינה טכנית, הוא פרטי מבחינה מהותית מכיוון שהוא משמש פרט ולא מסיע ציבור.
בגלל כל הסיבות שאתה כותב וסיבות נוספות אופניים נחשבות אמצעי תחבורה בת-קיימא ורכב פרטי לא, אבל אופניים אינם אמצעי תחבורה ציבורית.
הם משמשים פרט על מנת להשתמש בצורה נוחה יותר באמצעי תחבורה ציבורית.
 

amit1270

New member
גם רכב פרטי "משתלב בתח"צ" דרך חניוני חנה-וסע

במקרה הנ"ל מדובר בכבודה שהוסעה שעתיים בתח"צ.
בניגוד למזוודה שצריך לגרור האופניים הביאו אותי לתחנה וממנה, אך הן עלו למקום ייעודי בקרון שיש בו מקום לאופניים ובמשך עיקר הנסיעה הן היו על הרכבת.
&nbsp
אי אפשר לטעון דבר כזה לגבי הקפצה ברכב פרטי.
&nbsp
מדובר באמצעי תחבורה שמשתלב בתח"צ גם אם טכנית הוא פרטי.
גם רכב פרטי "משתלב בתח"צ" דרך חניוני חנה-וסע
 

down under

New member
מוניות הן תחבורה ציבורית (מוניות הספיישל, למען הסר ספק)

הם פועלים במסלולים קבועים לפי לוח זמנים?
מוניות הן תחבורה ציבורית (מוניות הספיישל, למען הסר ספק)
ואין להם לא זה ולא זה.
ובכל זאת החוק מכיר בהן כרכב של תחבורה ציבורית ובהרבה נת"צים ורת"צים
(רחובות תח"ץ) החוק (והייתי מוסיף שגם ההגיון וההגינות) מאפשר להן לנסוע
בהן.
 

עלה13

New member
משולבת ציבורית ופרטית...

האם שבילי אופניים נחשבים תח"צ או תחבורה פרטית
שלום.
במסגרת עבודתי טיפלתי לאחרונה בתשתיות אופניים. האם מבחינת הפורום אופניים נחשבים כתח"צ או תחבורה פרטית ?
אשמח לשמוע האם אפשר לפתוח דיונים בנושא.
משולבת ציבורית ופרטית...
מעצם האפשרות של תל אופן להשתמש בהם היא ציבורית, אופניים פרטיים, חשמלים, קורקינט וסגווי רשאים לנו
מלבד מסילת רכבת ומסלול לתחבורה ציבורית (מטרונית), הכביש, הנת"צ, שביל האופניים, המסלול המהיר, המדרכה הם למעשה דרכים משולהבים
 
תל אופן לא הופך אופניים לתחבורה ציבורית כפי שאויס, הרץ ושאר

משולבת ציבורית ופרטית...
מעצם האפשרות של תל אופן להשתמש בהם היא ציבורית, אופניים פרטיים, חשמלים, קורקינט וסגווי רשאים לנו
מלבד מסילת רכבת ומסלול לתחבורה ציבורית (מטרונית), הכביש, הנת"צ, שביל האופניים, המסלול המהיר, המדרכה הם למעשה דרכים משולהבים
תל אופן לא הופך אופניים לתחבורה ציבורית כפי שאויס, הרץ ושאר
חברות ההשכרה לא הופכות רכב שכור לתחבורה ציבורית.
יש הבדל בין תחבורה ציבורית לתחבורה בת-קיימא.
בנת"צים לעיתים מאפשרים גם לתחבורה בת-קיימא שאינה ציבורית לנסוע.

אופניים הם תחבורה בת-קיימא אבל לא תחבורה ציבורית.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה