האם סאטירה על המיניות של עתונאית היא הטרדה מינית?

האם סאטירה על המיניות של עתונאית היא הטרדה מינית?

העתונאית אמילי עמרוסי פרסמה פוסט בפייסבוק על הדרך בה הסבירה לבנה הקטן את עובדות החיים.

העתונאי חיים לוינסון, החליט לכתוב סאטירה על ההודעה.
בסאטירה הוא התבדח על יחסי המין של עמרוסי עם בעלה בצורה שמאוד פגעה בעמרוסי שהגישה תלונה על הטרדה מינית. ( "איך אבא שלו מכניס את הזמביש שלו לתוך המאחז שלה")

החוק למניעת הטרדה מינית מדבר בפירוש על:
"התייחסות מבזה או משפילה המופנית לאדם ביחס למינו או למיניותו, לרבות נטייתו המינית"

השאלה היא איפה עובר הגבול.
האם התבדחות כזאת על חשבון עמרוסי צריכה להיחשב מעשה פלילי?
 

catchet

New member
הטרדה מינית

הרבה פעמים תלויה בחווית המוטרד. כלומר, אם עמורסי חוותה את ההתבדחות כהטרדה, משמע זו הייתה הטרדה.
 

GreenMamba

New member
מבחינת החוק- יש פה התנגשות

מצד אחד חופש הדיבור
מצד שני- על פניו יש כאן הטרדה מינית. האם היתה התייחסות למיניותה? כן. האם היא נעשתה באופן מבזה ומשפיל? גם כן.
לכן הגנת חופש הדיבור לא עומדת כאן.
"התבדחות על חשבונה"- אם היה מתבדח על עמדותיה הפוליטיות בלבד- ניחא.
כאן הוא השתמש בפוסט שהיא כתבה, פוסט חושפני ואינטימי של שיחה עם ילד בן 9 על מין, שהיא חשפה באומץ כדי להראות שאפשר גם אחרת, שאפשר להסביר לילדים על מין ושאפשר לנסות לנטרל את הפוגעים-מינית העתידיים ע"י חינוך, ע"י הכוונה שלהם להקשבה, לאהבה ולראיית האישה שמולך- והשתמש דווקא בפוסט הזה כדי לנגח אתה בצורה הכי בזויה שאפשר, ולתוך הניגוח המלוכלך הזה הוא הכניס גם את ילדיה ובעלה.
&nbsp
אז גם לחופש הביטוי יש גבולות, ומי שמשתמש בו כדי לפגוע במזיד באישה ע"י פניה נמוכה ל"כמה דאחקות" על מיניותה- שישלם.
&nbsp
&nbsp
(אין לראות בהודעה זו תמיכה באיזושהי דיעה של עמרוסי ואפילו לא בחלקים ממה שכתבה בפוסט המדובר למעט בנקודה אחת- תמיכה בה כאישה שהעזה, והפטריארכיה מנסה שוב להוריד לה את הראש)
 
מה שכתבת מעניין מאד

גם עמדתך המנומקת וגם מה שסיפרת על נסיונה של עמרוסי לחנך ילד בן 9 לקראת גישה שפויה ואוהבת לנשים ולמיניות אתנו, בהתבגרו. הייתי שמחה לקבל לינק על השיחה הזו שלה.
 

GreenMamba

New member
בבקשה

אני לא יודעת איך לשים קישורים לפוסטים בפייסבוק, אבל אם יש לך כזה, חפשי את אמילי עמרוסי (בעברית) ותגללי למטה לפוסט מה-9 לאוגוסט (בתמונה מופיעה חשבונית של ארומה, וזה קשור, איכשהו, לסיפור)
אני אביא כאן את החלק שיעניין אותך (וגם אותי)
&nbsp
(רקע: אמילי עמרוסי היא מתנחלת, דוסית ע"פ הגדרתה, אמא ועיתונאית, ומחזיקה בדיעות ימניות-שמרניות ופמיניסטיות. הפוסט נכמב מנקודת מבטה הדתית-פמיניסטית אימהית. אני בהחלט לא מסכימה עם כל מה שהיא כתבה שם- אבל להלן תקציר)
&nbsp
ישבנו בשישי בצהרים מול הנוף ואמרתי לו שהוא מספיק בוגר וחכם כדי לשמוע איך באים ילדים לעולם. הוא הזדקף והיה לו מבט מאוד רציני.
&nbsp
זה חיבוק מיוחד, אמרתי לו. חיבוק שעושה נעים בכל הגוף. שרק אבא ואמא עושים. הם עושים את זה בשקט, בלי שאף אחד יידע (זה סוד שלהם). הם עושים את זה רק כשהם נשואים. והם עושים את זה מאהבה.
&nbsp
זה חיבוק נעים מאוד. כל כך נעים שבעוד כמה שנים אתה רק תרצה לחפש מישהי לחבק אותה. אבל תזכור שאתה חייב לעשות את זה עם רק האישה שאתה אוהב והיא אוהבת אותך, ורק עם אישה אחת. אסור למשל לבגוד באישה האהובה שלך ולעשות את החיבוק הזה עם אישה אחרת במקביל. אסור באיסור חמור לעשות את זה אם האישה לא רוצה, או עייפה, או חלשה. אסור לעשות את זה עם סתם אישה, אלא רק עם האחת שהתחתנת איתה והיא אהבת חייך. רוב הזמן לא עושים את החיבוק הזה רק כדי ללדת ילדים, אלא כי זה מחבר בין אבא לאמא והופך אותם לאחד.
&nbsp
"גם אתם עושים את זה?" הוא שאל, קצת מבוהל וקצת רגוע, "מישהו לימד אתכם איך לעשות את החיבוק הזה?". לקחתי מחברת ספירלה ועט וציירתי לו ביצית וזרע שנפגשים. הסברתי לו איך בדיוק הם נפגשים. הוא הסתכל עליי בחוסר אמון מוחלט מעורב בגועל. הבטחתי לו שכשיגיע הרגע, הוא יידע לעשות את החיבוק הזה, כי זה משהו שטבעי לנו כמו לנשום.
&nbsp
הבהרתי לו מושגים שהכיר כבר שנים, אבל לא הבין: "לשכב עם אישה" זה לא לנוח לידה על אותה מיטה. ומה זה "נידה" (הכיר את המושג כי לומד תורה באופן מקיף, אבל לא לגמרי הבין), ואיך הרחקה יוצרת געגוע. התוודיתי על השקרים של כל השנים: התינוק לא באמת יוצא מהבטן של האמא, אלא מהמקום שאליו נכנס הזרע. הוא התפעל. סיפרתי לו שצורך בחיבוק הזה מנהל את העולם, מוציא אנשים מדעתם, ויכול לגרום למלחמות. שכולם עשו את זה, אפילו משה רבנו ואברהם אבינו.
&nbsp
הסברתי לו איך מונעים היריון. איך מתפתח היריון. ואיזה פלא יפה זה – שהוא נוצר חצי מאמא וחצי מאבא. מה זו הפלה. מה זה אונס (הם מכירים מגיל אפס את האזהרות מפגיעות מיניות, המקום הפרטי שאסור לאף אחד לגעת בו, פעמוני אזהרה, לספר לאמא וכו'. הפעם דיברתי איתו מהזווית של הפוגע הפוטנציאלי). מה זה מקווה ומדוע טובלים בו. מה זה וסת ורחם ושחלה וביצית. פין ואשכים וזרע. ייתכן שכמה דתיים יירתעו כאן. למה אמא צריכה להכניס לראש של הבן שלה דברים כאלה. העובדה היא שרובנו לא מסבירים – לא מתיישבים ליד כסא הנהג - ואז מאבדים את הילד לתוך עולם מושגים רע. זה תפקיד שלנו כהורים. גם אם זה מביך. ואף אחד לא מוגן: אין אפוטרופוס ואין קהילה הרמטית. אין.
&nbsp
אנחנו לא יכולים להשאיר את זה לסביבה. זו אחריות שלנו לבנות כלי קיבול למציאות המורכבת שבה הם חיים, מציאות שבה רבנים אונסים ויש פגיעות מיניות בתוך ישיבות תיכוניות, ומנגד - מתירנות מינית פסיכית במה שקל לכנות 'תל אביב'. אם כשהוא ישמע לראשונה את המילה המגעילה "זיון", זה ייכנס אצלו למיכל של "חיבוק מיוחד", אהבה וחיבור – דיינו.
&nbsp
היה לי חשוב שייצא עם ציוד לחיים, משפטים שיישארו חקוקים בו, הד.
זה לא חטא – זה דבר נעים ומותר ומשמח.
זה לא מגעיל – ככה באת לעולם.
זה לא יכול להיות רק לצורך סיפוק הצרכים שלך – יש שם עוד אדם, אישה, ואתה חייב לראות אותה. הגוף שלה הוא לא כלי או חפץ, אלא זה דבר שאתם עושים יחד.
יבוא יום והגוף שלך ירצה כמה שיותר כיבושים (זה מה שגוף רוצה, ככה הוא, וככה זה אצל כולם – גם אצל רבנים וצדיקים), אבל אתה תצא לחפש את האישה שתרצה להזדקן איתה ורק אז. ורק כשהיא מעוניינת בזה. ורק מתוך אהבה.
 

מילקי74

New member
החיים הם גלגל

בל נשכח את היחס המבזה שלה כלפי הקהילה
הלהטב"ית .
בהצגת ילדים אולי עמי ותמי (לא זוכרת איזו הצגה )
שחקו גיי שיחק אישה והיא השפלה אותו בתוכנית הבוקר
אז נכון זה לא בסדר מה שאמרו לה אבל החיים הם גלגל ( לא מאחלת לה רע כן ?? )אבל מה שהיא עשתה לשחקן הגיי זה גם מאד לא יפה.
 

GreenMamba

New member
קיראי את הסיפא של דברי

(בתוך הסוגריים)
אפילו עם כל מה שהיא כתבה בפוסט הזה אני לא מסכימה, אבל זה בטח יותר טוב מלהשאיר את החינוך המיני בידי הרחוב וה"חבר'ה" כפי שעושים רוב ההורים, ויותר מזה הורים במגזר הדתי, אליו היא משתייכת.
 

Berethor

New member
זה מגעיל אותו גם כי הוא עדיין ילד, ולכן זה מוקדם מדי בשבילו

אין הרבה סיבה להסביר תדברים האלו למי שזה לא מעוניין אותו עדיין, במיוחד שלא בהרחבה.
 
הערה "על המקום": הגישה יפה ורומנטית ,

וכמה נכון פועלת אשה זו שהיא מחנכת את בנה הזכר לאהבת אשה - הלא כל המציאות מסביב משפיעה עליהם לבוז , ולזנות.
 

Berethor

New member
עד כמה אדם מושפע מהסביבה זה גם כן עניין של אישיות וחינוך

ואני עדות חיה לכך שזה אפשרי שלא להידרדר למקומות האלו, למרות כל הזנות שיש מסביב.
 

GreenMamba

New member
בוא'נה, אתה טובבבב


להביא את המוצר הנלעג, הבור והמיזוגני שאתה מציג פה בתור עצמך כדוגמא למישהו שלא התדרדר...לא, אין גבול לחוסר המודעות העצמית.
&nbsp
הנאק* לא רואה את דבשתו
&nbsp
*נאק הוא הזכר של נאקה. יש כאלו שקוראים לו גמל אבל לפי הקודים של העברית ע"פ ברטרול רק מדקדקים ממש יתפסו לקטנות כאלו.
 

Berethor

New member
מה עם קצת הבנת הנקרא? במקום לנסות להתאים כל דבר לאג'נדה שלך?

נכתב בפרוש על הידרדרות לזנות, וכן אני מישהו שלא הידרדר לזנות, משום שאני לא מתחבר בלשון המעטה לזנות מכל הסוגים, בין אם זה בתור עבודה ובין אם זה בתור תחביב, בין אם זה בשביל כסף ובין אם זה בשביל התהוללות מינית. אני לא שמרן בכל הקשור ללבוש של נשים, אבל אני לא תומך בצורת חיים והתנהגות זנותית, במיוחד שלא בקרב אנשים קרובים.
 

GreenMamba

New member
אם לכתוב ולדבר בעברית תיקנית

ולא לחרטט כאחרון הבורים זו אג'נדה- אכן, אני חרדה מאוד לאג'נדה שלי.
&nbsp
(ולא נגיב בכלל לחירטוטי ה"זנות כתחביב" וה"התהוללות" שלך, כי נמאס)
 

GreenMamba

New member
ברור לי

שאת כנקבה תעריכי ותוקירי אם יותר נקבות יחנכו את ילדיהן הגברים לעתיד על כיבוד הנקבות באשר הן.
&nbsp
<ציניות>
&nbsp
&nbsp
 
זו בדיוק הלשון שזכרי זבל למיניהם משתמשים בה.

ולידיעתך - אני התחלתי לדבר על "זכרים" כתגובה על לשון השנאה שלהם. מטרתי היא לאזרח בשפה את הכינוי "זכר", כתגובת נגד לכינוי המתועב "נקבה" הנאמר גם בטון של שנאה ולעג. וכך לתת לנשים עוד נשק בארסנל נגד זכרי הזבל.

אגב, שימי לב שזכרי זבל גם משתמשים במילה "גבר" כאופן האדרה של הזכר, ולכך יש לי תשובה שגם אותה אתה מסתמא לא אוהבת: גבר עם אבר, שבר באבר, חת'כת דבר, שתרד לקבר".
 

GreenMamba

New member
ומאחר ודיבורם נגוע במיזוגניה

הרי שדיבורך-את נגוע במיזאנדריה.
את מזהה את המיזאנדריה שלך כפמיניזם- ולא כך הוא.
ובהודעותייך, בה תתייחסי לגברים/ילדים חפים מפשע כ"זכרים", אכנה אני אותך- נקבה.
&nbsp
ולהשומע ינעם.
 
וכך תחזרי על דברי השנאה של זכרי הזבל ותחזקי אותם.

במקום לנסות להבין מה אני עושה, את התועלת (אולי המוגבלת) שמעשיי מביאים.

תראי, אני מבינה את נקודת מוצאך: הגינות: שיוויון וצדק לכל. זו נקודת מוצא נעלה, ללא ספק. אלא מה לעשות שטבע האדם אינו נעלה כלל, והמציאות מציפה אותנו בזבל. ולעתים נחוץ, פשוט נחוץ, לענות בכוח על כוח. להכות את מי שמכה אותך.
האם תטעני שאנשים תמיד יבינו גישה הוגנת כלפיהם, אנשים שלא נהגו בך עצמך בהגינות? אנשים שכל נשמתם היא פושענית? מה לעשות, אני מטילה ספק בכך. אני מאמינה בעונש לפושעים (מכל סוג שהוא), ואחד העונשים הוא מה שאני מטילה עליהם: להשתדל להוריד להם את הראש. להאכיל אותם אשפה (כפי שהם עושים הכל כדי להאכיל אותי, אותנו).
אז מי ריאלית יותר, הגברת ישוע (פחות או יותר), או אני עם ה"עין תחת עין" של משה רבנו? המציאות תקבע.
 

GreenMamba

New member
מצחיק

אם את משתמשת באלימות- מה לך כי תליני שאותה אלימות בדיוק מופנית נגדך?
הבעיה שלי אינה עם התנהלותך האישית בחייך- עשי בה כרצונך.
&nbsp
הבעיה שלי היא שאת מציגה עמדה נואלת זו בפורום פמיניזם כעמדה פמיניסטית- וזו אינה כזו,אלא מיזאנדרית ושביניסטית-נשית ובכך את מרחיקה מכאן נשים, אשר קוראים את המיזאנדריה הזו ומתרחקות מכאן.ועל כך אני מתרעמת.
&nbsp
ובכל מקרה, אם הם הינם זכרי זבל בכנותך אותך נקבה, הרי שאת נקבתזבל בכנותך את כל המין הגברי זכרים (תהא הסיבה אשר תהא)- אפילו ילד בן 9 שלא הזיק לאיש הוא "זכר" בפיך. האם נשמתו פושענית? מגוחך. את נותנת למיזאנדריה שלך לעוור אותך.
&nbsp
הגישה שלך נואלת, חסרת טעם ומעל הכל- מזיקה. אם תתעקשי להשתמש באלימות- אל תתפלאי שהיא תחזור אלייך- כחרב פיפיות.
 

meidadc

New member
עמדתך מעניינת

מה תהיה תגובתך עם גבר יגיב להודעותיה באותה לשון?

כלומר, את כאישה, יכולה לקרוא לה "נקבה" ויש בזה משהו מחנך.
אני חושב שאם גברים אחרים בפורום יצטרפו אלייך, זה יקבל קונטקסט אחר לחלוטין והרבה פחות מקובל בטח בפורום פמיניזם.

ואז יש כאן סוגיה קלאסית של איפה לעצור את המדרון החלקלק. האם למנוע זאת רק מגברים ולאפשר לנשים? בעייתי.
לאפשר לה לכנות גברים כ"זכרים" אבל לא לאפשר לך, לאחרות ולאחרים להשתמש בכינוי "נקבה"? בעייתי שבעתיים.
לאסור אליה להשתמש במילה "זכרים" בלעג זה מתבקש אבל עלול להתפרש כסתימת פיות לנשים וחוסר מתן לגיטימציה לבטא את המחאה שלהן כנגד הפטריארכיה.

לא מקנא בקאטצ'אט
 
למעלה