האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן

מצב
הנושא נעול.

עלה13

New member
לדעתי..

האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן
אלוף שדה ובית חולים תל השומר לא אמור להיות מקושר בעזרת רכבת כבדה?
זה אולי לא פרויקט עם עדיפות גבוהה ביחס לאחרים, אבל מדוע בכלל לא חושבים בכיוון הזה?
לדעתי..
עדיף ומעשי לתכנן קו רכבת קלה על המסעה או עילית (סקאי טרין שעובד מצוין בקננדה), הרבה פחות מרעיש, הרבה פחות מזהם ואני מניח שפחות יקר ותתן מענה גם לביקוש וגם תצמצם נסיעת רכב ןתאפשר הקצעת נתיב עבורה, רכבת כבדה תצתרך להגיע מהיכן שהוא וכבר היום יש בעיית נתיבים באיילון ולא מספיק נתיב, היא תצתרך הפרדה מלאה ומרחב בינה לבין הנתיבים לרכב ובין שכונות המגורים, תהיה התנגדות של שכונות המגורים, זה עניין שיכול להמשך כמה עשורים, מול פתרונות של קלה, עלית או BRT אוטובוס שתי מפרקים, שלושה קרונות, על מסלול ובתדירות גבוהה, פרויקט שיכול להתבצע בין שלוש שנים לBRT לעשר שנים לסקאי טרין.
 

amirv

New member
רכבת עילית כמו בוונקובר זה הפתרון הכי טוב

לדעתי..
עדיף ומעשי לתכנן קו רכבת קלה על המסעה או עילית (סקאי טרין שעובד מצוין בקננדה), הרבה פחות מרעיש, הרבה פחות מזהם ואני מניח שפחות יקר ותתן מענה גם לביקוש וגם תצמצם נסיעת רכב ןתאפשר הקצעת נתיב עבורה, רכבת כבדה תצתרך להגיע מהיכן שהוא וכבר היום יש בעיית נתיבים באיילון ולא מספיק נתיב, היא תצתרך הפרדה מלאה ומרחב בינה לבין הנתיבים לרכב ובין שכונות המגורים, תהיה התנגדות של שכונות המגורים, זה עניין שיכול להמשך כמה עשורים, מול פתרונות של קלה, עלית או BRT אוטובוס שתי מפרקים, שלושה קרונות, על מסלול ובתדירות גבוהה, פרויקט שיכול להתבצע בין שלוש שנים לBRT לעשר שנים לסקאי טרין.
רכבת עילית כמו בוונקובר זה הפתרון הכי טוב
לצערי, הוא דורש אוכלוסייה שמבינה את יתרונות התח"צ ולא תתנגד לזה יותר מדי.
פוליטיקאים יפחדו לגעת בפתרון כזה עם מקל.
 

טל 2010

New member
למה לא לעשות ציר תחתי, ואם צריך לפנות תשתיות אחרות על הדרך??

רכבת עילית כמו בוונקובר זה הפתרון הכי טוב
לצערי, הוא דורש אוכלוסייה שמבינה את יתרונות התח"צ ולא תתנגד לזה יותר מדי.
פוליטיקאים יפחדו לגעת בפתרון כזה עם מקל.
למה לא לעשות ציר תחתי, ואם צריך לפנות תשתיות אחרות על הדרך??
פעם אחת שיבנו כבר ציר תחתי!! מה אתם מסתבכים???
הרי גם על הרעיונות שהוצעו כאן יצטרכו להביא מימון חיצוני כלשהו כי אין כסף לרכבות קלות/שאר השיפוצים שהצעתם לעשות על כביש 4, זה אולי במדינה יותר עשירה היה נעשה.
למה לא לעשות אם כבר קו תחתי ראשון, שיתחיל בחדרה בתור התחלה, וימשיך עד אזור ראשון לציון, ותוך כדי זה יתפצל לאזורים המרכזיים בהתאם לתוכנית הקוים הצבעוניים שכבר מפטפטים עליהם יותר מדי זמן???
בתור התחלה.
אם כבר מוציאים את המיליארדים, אז בהחלט על זה.
חסרים אנשים אמידים שיכולים להוציא את הכספים על הדבר הזה?? אם פונים ליהודי כמו צוקרברג, וסתם הבאתי את הדוגמה הזאת, יש עוד!!! הוא ישמח לתרום, הבעיה שאף אחד לא עושה את זה.
אל תגידו שוב פעם הזוי מה הזוי, הזוי זה הפקקים והפרימיטיביות ששוטפת את האנשים כאן מדי בוקר,בזמן שבמדינות קטנות אחרות כבר עברו את השלב הזה לפני מאה שנה.
אף אחד לא יוזם כלום, הולכים לעבודה וחוזרים כמו רובוטים, מילא המבוגרים, אבל גם הצעירים כאן, במקום לעשות דברים מועילים מעדיפים לעשות "קרחנות", מסיבות סמים, ואלה שלא, בצד השני- רק פוזות אינסופיות ורצון להדמות לעולם התחתון. זאת התרבות שנוצרה כאן, סאחיות וסטלות, זה מה שאני שומע מאנשים בגילי. למה כל צעיר כמוני שמדבר ברבים בקול רם על פרוייקטים כאלה חייב להחשב כאן הזוי??? מי קבע????!!!!!
 

עלה13

New member
חלופת תחתית....

למה לא לעשות ציר תחתי, ואם צריך לפנות תשתיות אחרות על הדרך??
פעם אחת שיבנו כבר ציר תחתי!! מה אתם מסתבכים???
הרי גם על הרעיונות שהוצעו כאן יצטרכו להביא מימון חיצוני כלשהו כי אין כסף לרכבות קלות/שאר השיפוצים שהצעתם לעשות על כביש 4, זה אולי במדינה יותר עשירה היה נעשה.
למה לא לעשות אם כבר קו תחתי ראשון, שיתחיל בחדרה בתור התחלה, וימשיך עד אזור ראשון לציון, ותוך כדי זה יתפצל לאזורים המרכזיים בהתאם לתוכנית הקוים הצבעוניים שכבר מפטפטים עליהם יותר מדי זמן???
בתור התחלה.
אם כבר מוציאים את המיליארדים, אז בהחלט על זה.
חסרים אנשים אמידים שיכולים להוציא את הכספים על הדבר הזה?? אם פונים ליהודי כמו צוקרברג, וסתם הבאתי את הדוגמה הזאת, יש עוד!!! הוא ישמח לתרום, הבעיה שאף אחד לא עושה את זה.
אל תגידו שוב פעם הזוי מה הזוי, הזוי זה הפקקים והפרימיטיביות ששוטפת את האנשים כאן מדי בוקר,בזמן שבמדינות קטנות אחרות כבר עברו את השלב הזה לפני מאה שנה.
אף אחד לא יוזם כלום, הולכים לעבודה וחוזרים כמו רובוטים, מילא המבוגרים, אבל גם הצעירים כאן, במקום לעשות דברים מועילים מעדיפים לעשות "קרחנות", מסיבות סמים, ואלה שלא, בצד השני- רק פוזות אינסופיות ורצון להדמות לעולם התחתון. זאת התרבות שנוצרה כאן, סאחיות וסטלות, זה מה שאני שומע מאנשים בגילי. למה כל צעיר כמוני שמדבר ברבים בקול רם על פרוייקטים כאלה חייב להחשב כאן הזוי??? מי קבע????!!!!!
חלופת תחתית....
אני חושב שהרכבת התחתית באה בחלק הראשון של המאה ועשרים בכדי לאפשר סלילת אוטוסטרדות לרכב בתוך העיר בעקבות עליית השימוש ברכב הפרטי, אני אישית לא שולל רכבת תחתית בתוך העיר, (מעדיף אוטובוס רב קיבולת, טראם, רכבת קלה, או עלית בעיקר בשל הנוחות והנוף, הערים מתחילות לחזור להיות מקום שנוח ללכת ולרכב על אופניים) אבל לא במתקונת המוכרת היום, אני חושב שצריכה להיות חשיבה, למשל כחלק מהחפירה בתוואי בתוך העיר לשלב רחוב מקורה לאורכו שיאפשר הליכה, רכיבה, מסחר לאורכו) אלו יתרונות יכולות להיות לדוגמה לעיר , ניקח את תל אביב, מתון תנועה בעיר, אגרת כניסה ויציאת רכב פרטי( של של תושבי העיר) הרחבת מדרכות, סלילת שבילי אופניים, נתיבים לתחבורה ציבורית, רחובות אקולוגיים, התחנות והרחובות התחתיים יוכלו לאפשר התנהלות נורמלית ולשמש מרחבים מוגנים בתקופת מלחמה.
לגבי מימון של פרויקט ע"י משקיעים, קו עילי מטרופוליני (דוגמת ברלין, וונקובר) יכול להביא גם לכדאיות גם להשקע מהמגזר העיסקי וגם להשקעות בציר, זה פחות מתאים למרכז תל אביב, מתאים יותר לערי המזרח מטרופלין תל אביב.
לאזור בר אילן כבר צוין שיש תשתיות תת קרקעיות שכנראה לא יאפשרו קו תחתי וגם קו כבדה, גם מבחינת מקום וגם מבחינת לשכנע את שכונות המגורים יביאו לכמה עשורים של מאבקים, נותר BRT קלה או עילית.
 

amit1270

New member
להפך -הרכבת התחתית הקדימה את הרכב הפרטי

חלופת תחתית....
אני חושב שהרכבת התחתית באה בחלק הראשון של המאה ועשרים בכדי לאפשר סלילת אוטוסטרדות לרכב בתוך העיר בעקבות עליית השימוש ברכב הפרטי, אני אישית לא שולל רכבת תחתית בתוך העיר, (מעדיף אוטובוס רב קיבולת, טראם, רכבת קלה, או עלית בעיקר בשל הנוחות והנוף, הערים מתחילות לחזור להיות מקום שנוח ללכת ולרכב על אופניים) אבל לא במתקונת המוכרת היום, אני חושב שצריכה להיות חשיבה, למשל כחלק מהחפירה בתוואי בתוך העיר לשלב רחוב מקורה לאורכו שיאפשר הליכה, רכיבה, מסחר לאורכו) אלו יתרונות יכולות להיות לדוגמה לעיר , ניקח את תל אביב, מתון תנועה בעיר, אגרת כניסה ויציאת רכב פרטי( של של תושבי העיר) הרחבת מדרכות, סלילת שבילי אופניים, נתיבים לתחבורה ציבורית, רחובות אקולוגיים, התחנות והרחובות התחתיים יוכלו לאפשר התנהלות נורמלית ולשמש מרחבים מוגנים בתקופת מלחמה.
לגבי מימון של פרויקט ע"י משקיעים, קו עילי מטרופוליני (דוגמת ברלין, וונקובר) יכול להביא גם לכדאיות גם להשקע מהמגזר העיסקי וגם להשקעות בציר, זה פחות מתאים למרכז תל אביב, מתאים יותר לערי המזרח מטרופלין תל אביב.
לאזור בר אילן כבר צוין שיש תשתיות תת קרקעיות שכנראה לא יאפשרו קו תחתי וגם קו כבדה, גם מבחינת מקום וגם מבחינת לשכנע את שכונות המגורים יביאו לכמה עשורים של מאבקים, נותר BRT קלה או עילית.
להפך -הרכבת התחתית הקדימה את הרכב הפרטי
ובכל המערכות הראשונות (גם המאוחרות יותר, בעצם עד היום) הסיבה לסלילת קווים תחתיים היא הצורך להסיע כמות גדולה של נוסעים בשטח בנוי בצפיפות, ולא סלילת אוטוסטרדות, כי גם לזה אין בד"כ מקום בערים הצפופות. דווקא בערים שהשקיעו ב"אוטוסטרדות" (לרוב רק מהמחצית השנייה של המאה ה-20) לא השקיעו ברכבות תחתיות, כי זה נראה להם "מיותר" (ראה מקרה לוס אנג'לס, שרק בשנות ה-90 נסלל שם קו התחתית הראשון, אחרי שנים רבות של סלילת כבישים מהירים ברחבי המטרופולין).
 

עלה13

New member
דברתי על הרשויות, אפשר לנתח את זה....

להפך -הרכבת התחתית הקדימה את הרכב הפרטי
ובכל המערכות הראשונות (גם המאוחרות יותר, בעצם עד היום) הסיבה לסלילת קווים תחתיים היא הצורך להסיע כמות גדולה של נוסעים בשטח בנוי בצפיפות, ולא סלילת אוטוסטרדות, כי גם לזה אין בד"כ מקום בערים הצפופות. דווקא בערים שהשקיעו ב"אוטוסטרדות" (לרוב רק מהמחצית השנייה של המאה ה-20) לא השקיעו ברכבות תחתיות, כי זה נראה להם "מיותר" (ראה מקרה לוס אנג'לס, שרק בשנות ה-90 נסלל שם קו התחתית הראשון, אחרי שנים רבות של סלילת כבישים מהירים ברחבי המטרופולין).
דברתי על הרשויות, אפשר לנתח את זה....
הסיבות לחלק מהפרויקטים הגדולים בעולם נעות בן קנאה בערים שביצעו פרויקט, לביין יוקרה של ערים ומדינות, בערים גדולות הולנדיות וגרמניות הפסקת סלילית אוטוסרדות במרכז עיר באה בשל מחאה גדולה של תושבים, הרכב נוח מרכבת תחתית, התחתית לא התאימה לכולם, בהרבה מקומות גם מסוכנת, גם היום מבינים שבשביל שבעלי רכב יעברו לתחבורה ציבורית היא צריכה לתת מעבר למהירות ולנוחות וטכנולוגיה, לתת חוויה, לשנות את התפיסה שהיא מיועדת לעשירונים תחתונים ולא בטוחה, ומשלבים מיתון תנועה, אגרת גודש שיאלצו יותר בעלי רכב לעבור לתחבורה ציבורית, חושבים ובחלק מהערים מיסמים סידור פנימי חדש מערב שימושים ומעוצב שימשוך את מעמד הביניים שהוא רוב מישמשי הרכב
 

cwen

New member
יפה שאתה מנדב את הכסף של צוקרברג לעניין ומחליט שהוא ישמח

למה לא לעשות ציר תחתי, ואם צריך לפנות תשתיות אחרות על הדרך??
פעם אחת שיבנו כבר ציר תחתי!! מה אתם מסתבכים???
הרי גם על הרעיונות שהוצעו כאן יצטרכו להביא מימון חיצוני כלשהו כי אין כסף לרכבות קלות/שאר השיפוצים שהצעתם לעשות על כביש 4, זה אולי במדינה יותר עשירה היה נעשה.
למה לא לעשות אם כבר קו תחתי ראשון, שיתחיל בחדרה בתור התחלה, וימשיך עד אזור ראשון לציון, ותוך כדי זה יתפצל לאזורים המרכזיים בהתאם לתוכנית הקוים הצבעוניים שכבר מפטפטים עליהם יותר מדי זמן???
בתור התחלה.
אם כבר מוציאים את המיליארדים, אז בהחלט על זה.
חסרים אנשים אמידים שיכולים להוציא את הכספים על הדבר הזה?? אם פונים ליהודי כמו צוקרברג, וסתם הבאתי את הדוגמה הזאת, יש עוד!!! הוא ישמח לתרום, הבעיה שאף אחד לא עושה את זה.
אל תגידו שוב פעם הזוי מה הזוי, הזוי זה הפקקים והפרימיטיביות ששוטפת את האנשים כאן מדי בוקר,בזמן שבמדינות קטנות אחרות כבר עברו את השלב הזה לפני מאה שנה.
אף אחד לא יוזם כלום, הולכים לעבודה וחוזרים כמו רובוטים, מילא המבוגרים, אבל גם הצעירים כאן, במקום לעשות דברים מועילים מעדיפים לעשות "קרחנות", מסיבות סמים, ואלה שלא, בצד השני- רק פוזות אינסופיות ורצון להדמות לעולם התחתון. זאת התרבות שנוצרה כאן, סאחיות וסטלות, זה מה שאני שומע מאנשים בגילי. למה כל צעיר כמוני שמדבר ברבים בקול רם על פרוייקטים כאלה חייב להחשב כאן הזוי??? מי קבע????!!!!!
יפה שאתה מנדב את הכסף של צוקרברג לעניין ומחליט שהוא ישמח
להשקיע אותו.
 

טל 2010

New member
זאת רק דוגמה.

יפה שאתה מנדב את הכסף של צוקרברג לעניין ומחליט שהוא ישמח
להשקיע אותו.
זאת רק דוגמה.
עם הגישה הזאת, בחיים לא יתפתח כאן כלום, והדור הצעיר רק יילך יעזוב את המדינה, ולא אל תכניסו לי עכשיו את ברלין הזאת שלא ברור לי מה נתפסו עליה פתאום.

מה קרה אי אפשר לסייע???
 
לא ברור למה אתה מצפה

זאת רק דוגמה.
עם הגישה הזאת, בחיים לא יתפתח כאן כלום, והדור הצעיר רק יילך יעזוב את המדינה, ולא אל תכניסו לי עכשיו את ברלין הזאת שלא ברור לי מה נתפסו עליה פתאום.

מה קרה אי אפשר לסייע???
לא ברור למה אתה מצפה
האם אתה מצפה שיבואו נדבנים יהודים מישראל או מחו"ל ויתרמו מרצונם החופשי למען הקמת מערכות תחבורה במדינת ישראל?
ונניח שיהיו כאלה, האם זה יגרום לכך שמחר בבוקר יהיו כאן מערכות כאלה?
אתה מתייחס ל"טייקונים" כאילו מדובר בקוסמים.
בעיית הכסף אינה הבעיה העיקרית. הבעיות העיקריות הן חוסר מקצועיות בניהול פרויקטים כאלה, בירוקרטיה מוגזמת וסדרי עדיפויות שלא תמיד תואמים את המציאות. מה שכן צריך לפרויקטים הללו זו עזרה ואולי אף ניהול של מומחים מחו"ל בעלי ניסיון בפרויקטים כאלה. פילנטרופים לא יחלצו לבדם את הפרויקטים הללו מתקיעותם.
 

טל 2010

New member
אני אמרתי שזה קסם?? שיבואו כבר שיבואו!!! סטפ ביי סטפ!!!

לא ברור למה אתה מצפה
האם אתה מצפה שיבואו נדבנים יהודים מישראל או מחו"ל ויתרמו מרצונם החופשי למען הקמת מערכות תחבורה במדינת ישראל?
ונניח שיהיו כאלה, האם זה יגרום לכך שמחר בבוקר יהיו כאן מערכות כאלה?
אתה מתייחס ל"טייקונים" כאילו מדובר בקוסמים.
בעיית הכסף אינה הבעיה העיקרית. הבעיות העיקריות הן חוסר מקצועיות בניהול פרויקטים כאלה, בירוקרטיה מוגזמת וסדרי עדיפויות שלא תמיד תואמים את המציאות. מה שכן צריך לפרויקטים הללו זו עזרה ואולי אף ניהול של מומחים מחו"ל בעלי ניסיון בפרויקטים כאלה. פילנטרופים לא יחלצו לבדם את הפרויקטים הללו מתקיעותם.
אני אמרתי שזה קסם?? שיבואו כבר שיבואו!!! סטפ ביי סטפ!!!
ידידי, אני אענה לך בהרחבה-
שאלה ראשונה- כן זה מה שאני מצפה, שהממשלה או אנשים אחרים שרוצים ויכולים ימצאו אנשים שמעוניינים לסייע לישראל מבחינה כלכלית, כדי לסייע לאזרחי מדינת ישראל כמוני וכמוך, מה כל כך רע בזה?
בחו"ל הרבה מולטי מיליונרים סייעו בהקמת קוי רכבת בעבר והפעלת ציי אוטובוסים ומערכי הסעים לחברות גדולות, הגיע הזמן להתקדם כבר גם כאן, אנחנו חיים פה כמו לפני 200-300 שנה.
לגבי השאלה השניה- לא אמרתי שזה יעשה איזה קסם, אבל בהחלט יקצר את הזמן אם יהיו פחות עיכובים בתקציבים כפי שהיה הרבה פעמים עד היום, פחות בירוקרטיות ותירוצים לכל מיני ארגונים פוליטיים ואחרים להפיל את המהלך- הטייקונים האלה לא קוסמים אבל הם יגרמו לכך שלא יעיזו להגיד שאין תקציב- ואל תחזור בבקשה על העניין של אפריקה ישראל, זה היה מקרה אחד, שאני מקוה שיפיקו ממנו לקחים בהמשך.
לגבי הבעיה המקצועית- אני קורא הרבה כתבות בזמן האחרון על כך שלא צריך להביא עובדים זרים- אבל כשאין עובדים ישראלים, אז רבותי- זה מה יש, אם אתם רוצים להתחיל להזיז עניינים, כן, תביאו אלפי סינים או אחרים שמוכנים לקרוע את התחת, אני מאוד מקוה שעם הזמן אנשים ילמדו יותר את המקצועות הנדרשים לפרוייקטים מהסוגים הללו, עד אז, כן, שיהיו מבחינתי כמה שיותר עובדים זרים ושיבנו את זה כמה שיותר מהר, אנשים ימשיכו להתקע בחודשים הקרובים בפקקים, בזמן שאחרים מתקשקשים על אם צריך או לא צריך עובדים זרים, בחו"ל לעומת זאת- לא כל כמה קילומטרים של מנהרה או כביש צריך לקחת שנים רבות כדי להבנות/להסלל/להחפר/להרים גשרים ואוטוסטרדות.
לגבי כל שאר מה שכתבת- שצריך בעלי מקצוע, אני מסכים איתך, איפה רשמתי שלא צריך?
ונכון, פילנטרופים לא יעזרו לקדם, אבל אנשים שכן דוחפים לעניין הזה ויודעים איך לדבר, כמו עוד הרבה כאן, צריך.
קודם צריך להביא את הכסף, הבעיה שזה לא קורה, ואם כבר מבקשים סיוע, אז זה נחשב מעליב כי אתה "מנדב את הכסף של אנשים", חברים אנחנו ככה לא נתקדם לשום מקום, אין למדינה מאיפה להשקיע בפרוייקטי הענק האלה, צאו מזה, רק חברות או אנשים אמידים מהדוגמאות שכבר דוברו כאן, גם במדינות שרבים מהם חיים, הרי רובם של היהודים העשירים בכלל לא חיים פה, אז במדינות האלה, המודרניות, הכספים לפיתוח תשתיות לא באו רק מהממשלות.
 

עלה13

New member
אכן, היא סבירה מבחינת ההוצאה בטוח מרכבת כבדה או תחתית...

רכבת עילית כמו בוונקובר זה הפתרון הכי טוב
לצערי, הוא דורש אוכלוסייה שמבינה את יתרונות התח"צ ולא תתנגד לזה יותר מדי.
פוליטיקאים יפחדו לגעת בפתרון כזה עם מקל.
אכן, היא סבירה מבחינת ההוצאה בטוח מרכבת כבדה או תחתית...
והיא מעשית, לגבי האוכלוסיה, בשלב ראשון צריך שיתוף ציבור, לצרף נציגות של השכונות לסיור בוונקובר ובברלין, היתרון של סקאי טריו לא רק בעלויות, גם בנושא של אבטחה ומהירות עליה וירידה, אני מאמין שאם תהיה שינוי בגישה של משרד התחבורה, יוקם צוות היגוי שמורכב מהערים ונציגי השכונות בציר, יהיה שיתוף ציבור בתוך השכונות, יש מצב.
מעבר לכך אני חושב שקפיצה מהירה מידי ופרויקטים ארוכי טווח יכולים לעבוד אם הם יהיו בהדרגה, שלב ראשון BRT מקדים (דוגמת קו 1 האדום המקדים, אני בדעה שיש להפעיל בתוך שנה את כל הקווים של נתע בגוש דן, לעצור את העבודות והתקציב לשנתיים לחשיבה, זה ישחרר כסף לאורבניות, להיברידיות, לתשתיות של המקדימות, הם ישארו איתנו עוד עשור, בשנתיים האלו להגיע לחלופות קבועות, לדוגמא, הקו האדום, הירוק והסגול הקבוע יהיה תחתי, בתוך תל אביב או כולו, לבדוק שוב את המסלולים, להתחיל תהליך של רא אירגון ארוך טווח (שנתיים) בשיתוף ציבור וקהילות משתמשות, הורדת קווים, שינו תוואי, כלי, לדוגמה, ביטול קו 42, הפעלתו, בעירוני או מיניבוס, שינוי מסלול, כך לגבי 51, 104 וכל קו במסלול של המקדימות של כל אחת מהמפעילות.
אני מאמין שהפעלת הקווים כמקדימים יקלו על תכנון וביצוע קווים קבועים כדוגמת הסקאי טרין עליו דברנו כאן
 

טל 2010

New member
נו, אז עם מי מדברים כדי שכל הפעולות האלה יהפכו ליישימות?

אכן, היא סבירה מבחינת ההוצאה בטוח מרכבת כבדה או תחתית...
והיא מעשית, לגבי האוכלוסיה, בשלב ראשון צריך שיתוף ציבור, לצרף נציגות של השכונות לסיור בוונקובר ובברלין, היתרון של סקאי טריו לא רק בעלויות, גם בנושא של אבטחה ומהירות עליה וירידה, אני מאמין שאם תהיה שינוי בגישה של משרד התחבורה, יוקם צוות היגוי שמורכב מהערים ונציגי השכונות בציר, יהיה שיתוף ציבור בתוך השכונות, יש מצב.
מעבר לכך אני חושב שקפיצה מהירה מידי ופרויקטים ארוכי טווח יכולים לעבוד אם הם יהיו בהדרגה, שלב ראשון BRT מקדים (דוגמת קו 1 האדום המקדים, אני בדעה שיש להפעיל בתוך שנה את כל הקווים של נתע בגוש דן, לעצור את העבודות והתקציב לשנתיים לחשיבה, זה ישחרר כסף לאורבניות, להיברידיות, לתשתיות של המקדימות, הם ישארו איתנו עוד עשור, בשנתיים האלו להגיע לחלופות קבועות, לדוגמא, הקו האדום, הירוק והסגול הקבוע יהיה תחתי, בתוך תל אביב או כולו, לבדוק שוב את המסלולים, להתחיל תהליך של רא אירגון ארוך טווח (שנתיים) בשיתוף ציבור וקהילות משתמשות, הורדת קווים, שינו תוואי, כלי, לדוגמה, ביטול קו 42, הפעלתו, בעירוני או מיניבוס, שינוי מסלול, כך לגבי 51, 104 וכל קו במסלול של המקדימות של כל אחת מהמפעילות.
אני מאמין שהפעלת הקווים כמקדימים יקלו על תכנון וביצוע קווים קבועים כדוגמת הסקאי טרין עליו דברנו כאן
נו, אז עם מי מדברים כדי שכל הפעולות האלה יהפכו ליישימות?
בינתיים אני רואה איך מתייחסים לזה.
איך מתקדמים??
אני מתנצל על ההודעה הקודמת, פשוט, כל הנושא הזה מרגיש חנוק, מה לעשות.
 

עלה13

New member
אני חושב שהמפתח קשור בשני מוקדים...

נו, אז עם מי מדברים כדי שכל הפעולות האלה יהפכו ליישימות?
בינתיים אני רואה איך מתייחסים לזה.
איך מתקדמים??
אני מתנצל על ההודעה הקודמת, פשוט, כל הנושא הזה מרגיש חנוק, מה לעשות.
אני חושב שהמפתח קשור בשני מוקדים...
הפעלת מערך הקלה של מטרופולין תל אביב (גוש דן) בקווים מקדימים נוסח קו אחד המקדים, לרכוש אורבניות והיברדיות ולהפעילם בתוך שנה או שנתיים לכל היותר (זה מצריך תהליך גיוס נרחב של נהגים)
שתיים הקמת מטרופולין תחבורתי שיעזור לראשי העירים והרשויות להגיע להסכמה ולקצר זמנים.
הראשון יאפשר חשיבה אמיתית על תוואים סוג תחבורה (תחתי, עילי, קלה BRT), ירגיע את הציבור כי זה יתן מענה הן לביקוש היום ולפחות לעוד עשור, יאפשר לשתף שכונות בחלופות ולהגיע לחלופה קבוע שהציבור יהיה חלק מהתהליך
 
זה לא יתן מענה לא להיום וודאי שלא לעוד עשור

אני חושב שהמפתח קשור בשני מוקדים...
הפעלת מערך הקלה של מטרופולין תל אביב (גוש דן) בקווים מקדימים נוסח קו אחד המקדים, לרכוש אורבניות והיברדיות ולהפעילם בתוך שנה או שנתיים לכל היותר (זה מצריך תהליך גיוס נרחב של נהגים)
שתיים הקמת מטרופולין תחבורתי שיעזור לראשי העירים והרשויות להגיע להסכמה ולקצר זמנים.
הראשון יאפשר חשיבה אמיתית על תוואים סוג תחבורה (תחתי, עילי, קלה BRT), ירגיע את הציבור כי זה יתן מענה הן לביקוש היום ולפחות לעוד עשור, יאפשר לשתף שכונות בחלופות ולהגיע לחלופה קבוע שהציבור יהיה חלק מהתהליך
זה לא יתן מענה לא להיום וודאי שלא לעוד עשור
זה ברור לכולם, כולל לשר התחבורה, שהפתרון לעומס בגוש דן זה קווי מטרו. שר התחבורה עצמו אמר זאת בקולו פעמים רבות.
שום אורבנית לא תתן פתרון מספק לקווים כמו האדום והירוק.
כשתהיה בקווים הללו רכבת קלה היא כבר תגיע לקצה הקיבולת שלה.
קווי הרק"ל האדום והירוק זה המינימום שהיה צריך להיות כבר בתחילת העשור הנוכחי.
התוואים שלהם כבר סגורים ופתיחתם מחדש תגרום לעיכוב של עוד עשור אבוד.
מה שצריך לעשות באמת זה להחליט להקים את הקווים הללו בכל דרך אפשרית כמה שיותר מהר ואם לשנות תוכניות וליצור עיכובים נוספים זה אך ורק על מנת להגיע לכך שהקווים הללו יהיו קווי מטרו אמיתיים. רק בשביל זה יש טעם לעכב את שני הקווים הללו עוד, לא בשביל שום דבר אחר.
 

עלה13

New member
זה לא יקרה בעשור הקרוב, אז מה הבעיה...

זה לא יתן מענה לא להיום וודאי שלא לעוד עשור
זה ברור לכולם, כולל לשר התחבורה, שהפתרון לעומס בגוש דן זה קווי מטרו. שר התחבורה עצמו אמר זאת בקולו פעמים רבות.
שום אורבנית לא תתן פתרון מספק לקווים כמו האדום והירוק.
כשתהיה בקווים הללו רכבת קלה היא כבר תגיע לקצה הקיבולת שלה.
קווי הרק"ל האדום והירוק זה המינימום שהיה צריך להיות כבר בתחילת העשור הנוכחי.
התוואים שלהם כבר סגורים ופתיחתם מחדש תגרום לעיכוב של עוד עשור אבוד.
מה שצריך לעשות באמת זה להחליט להקים את הקווים הללו בכל דרך אפשרית כמה שיותר מהר ואם לשנות תוכניות וליצור עיכובים נוספים זה אך ורק על מנת להגיע לכך שהקווים הללו יהיו קווי מטרו אמיתיים. רק בשביל זה יש טעם לעכב את שני הקווים הללו עוד, לא בשביל שום דבר אחר.
זה לא יקרה בעשור הקרוב, אז מה הבעיה...
להפעיל את הקווים המקדמים במקביל בחיפוש הפתרון והדרך הכי מהירה להפעיל את המערכת הקבוע, הקו האדום עושה שינוי משמעותי למערך התחבורה אוטובוסי, הוא גורם לבעלי רכב להשתמש בו, לתושבי תל אביב להשתמש בו לנסיעה מקטעית, לקווים המקדימים לדעתי יש את היכולת לשפר ולתת מענה ראוי לנסיעה בתחבורה ציבורית, אני מניח שאילו היתה החלטה שמתבצעת בה במהלך 2015 יופעלו הקו בנוסף לאדום המקסיל, הירוק הסגול והצהוב, לא רק שהיה שיפור משמעותי וגם עליה במשתמשי הקווים התוך בעלי הרכבים וגם מזרז את ביצוע הקווים הקבועים הן מלחץ ראשי העירים וגם מבחינת נתע.
הפעלת המקדימים הכרכית וכמה שיותר מהר, במקרה הטוב האדום הקבוע יהיה בתחילת העשור הבא, הירוק באמצע העשור הבא והסגול לא בטוח שיהיה תחתי, אז רק טוב נראה מהפעלת המקדימים.
לגבי תל אביב, צריך ואפשר שכבר במהלך 2015 יצטרפו הירוק והסגול כמקדימים ביחד לאדום, לדעתי ליצור קו קבוע נוסף "לבן" שינוע על תוואי 142 עם שינויים בתוואי וינוע בהיברידי, (במקום הקו החשמלי (אוטבוס חשמלי) שהעירייה מקדמת שמורכב משילוב של תוואי קו 5 עד הבימה ואבן גבירול עד מסוף רידינג), נראה שיפור משמעותי בתחבורה שתאפשר עבודה תוך שיתוף ציבור לרא אירגון מוצלח בניגוד לקודם ואף חשחבה ראשונית למיתון תנועת רכב, הרחבת מדרכות וסלילת שבילים ראויים
 
מה לא יקרה בעשור הקרוב?

זה לא יקרה בעשור הקרוב, אז מה הבעיה...
להפעיל את הקווים המקדמים במקביל בחיפוש הפתרון והדרך הכי מהירה להפעיל את המערכת הקבוע, הקו האדום עושה שינוי משמעותי למערך התחבורה אוטובוסי, הוא גורם לבעלי רכב להשתמש בו, לתושבי תל אביב להשתמש בו לנסיעה מקטעית, לקווים המקדימים לדעתי יש את היכולת לשפר ולתת מענה ראוי לנסיעה בתחבורה ציבורית, אני מניח שאילו היתה החלטה שמתבצעת בה במהלך 2015 יופעלו הקו בנוסף לאדום המקסיל, הירוק הסגול והצהוב, לא רק שהיה שיפור משמעותי וגם עליה במשתמשי הקווים התוך בעלי הרכבים וגם מזרז את ביצוע הקווים הקבועים הן מלחץ ראשי העירים וגם מבחינת נתע.
הפעלת המקדימים הכרכית וכמה שיותר מהר, במקרה הטוב האדום הקבוע יהיה בתחילת העשור הבא, הירוק באמצע העשור הבא והסגול לא בטוח שיהיה תחתי, אז רק טוב נראה מהפעלת המקדימים.
לגבי תל אביב, צריך ואפשר שכבר במהלך 2015 יצטרפו הירוק והסגול כמקדימים ביחד לאדום, לדעתי ליצור קו קבוע נוסף "לבן" שינוע על תוואי 142 עם שינויים בתוואי וינוע בהיברידי, (במקום הקו החשמלי (אוטבוס חשמלי) שהעירייה מקדמת שמורכב משילוב של תוואי קו 5 עד הבימה ואבן גבירול עד מסוף רידינג), נראה שיפור משמעותי בתחבורה שתאפשר עבודה תוך שיתוף ציבור לרא אירגון מוצלח בניגוד לקודם ואף חשחבה ראשונית למיתון תנועת רכב, הרחבת מדרכות וסלילת שבילים ראויים
מה לא יקרה בעשור הקרוב?
אתה בעצמך כותב שהקו האדום יהיה בתחילת העשור הבא והירוק באמצע העשור הבא.
אולי התכוונת לעשור הנוכחי. לעשור הנוכחי אין פתרון. הוא כבר אבוד.
קווים ממותגים עם אוטובוסים ארוכים זה לא פתרון. זה כיסתוח של משרד התחבורה להראות שהוא עושה משהו.
אתה הפכת את "הקווים המקדימים" לפתרון קסם כאילו לנוסע הממוצע היומיומי משנה אם הוא נוסע באוטובוס מפרקי אפור עם מספר יפה כמו 1 או 2 מפוצץ בנוסעים או באוטובוס מפרקי רגיל בצבע כחול או ירוק או באוטובוס רגיל בצבע כחול, ירוק תכלת או לבן עם מספר פחות יפה כמו 51, 42, 142 וכד' המפוצץ בנוסעים.
על סמך מה קבעת שהקו המקדים לקו האדום, קו 1, גורם לבעלי רכב להשתמש בו?
האם יש לך נתונים המראים על עלייה דרמטית במספר הנוסעים?
הספירות הקשורות להפעלת קו 1 יתקיימו בנובמבר-דצמבר. בינתיים אין שום נתון רשמי המעיד על מעבר של נוסעים מכלי רכב לתחבורה ציבורית בעקבות הפעלת הקו.
אתה עוסק בקוסמטיקה, לא בפתרונות אמיתיים.
 
ואנסה להסביר מדוע הקווים הירוק והסגול לא דומים נכון להיום

זה לא יקרה בעשור הקרוב, אז מה הבעיה...
להפעיל את הקווים המקדמים במקביל בחיפוש הפתרון והדרך הכי מהירה להפעיל את המערכת הקבוע, הקו האדום עושה שינוי משמעותי למערך התחבורה אוטובוסי, הוא גורם לבעלי רכב להשתמש בו, לתושבי תל אביב להשתמש בו לנסיעה מקטעית, לקווים המקדימים לדעתי יש את היכולת לשפר ולתת מענה ראוי לנסיעה בתחבורה ציבורית, אני מניח שאילו היתה החלטה שמתבצעת בה במהלך 2015 יופעלו הקו בנוסף לאדום המקסיל, הירוק הסגול והצהוב, לא רק שהיה שיפור משמעותי וגם עליה במשתמשי הקווים התוך בעלי הרכבים וגם מזרז את ביצוע הקווים הקבועים הן מלחץ ראשי העירים וגם מבחינת נתע.
הפעלת המקדימים הכרכית וכמה שיותר מהר, במקרה הטוב האדום הקבוע יהיה בתחילת העשור הבא, הירוק באמצע העשור הבא והסגול לא בטוח שיהיה תחתי, אז רק טוב נראה מהפעלת המקדימים.
לגבי תל אביב, צריך ואפשר שכבר במהלך 2015 יצטרפו הירוק והסגול כמקדימים ביחד לאדום, לדעתי ליצור קו קבוע נוסף "לבן" שינוע על תוואי 142 עם שינויים בתוואי וינוע בהיברידי, (במקום הקו החשמלי (אוטבוס חשמלי) שהעירייה מקדמת שמורכב משילוב של תוואי קו 5 עד הבימה ואבן גבירול עד מסוף רידינג), נראה שיפור משמעותי בתחבורה שתאפשר עבודה תוך שיתוף ציבור לרא אירגון מוצלח בניגוד לקודם ואף חשחבה ראשונית למיתון תנועת רכב, הרחבת מדרכות וסלילת שבילים ראויים
ואנסה להסביר מדוע הקווים הירוק והסגול לא דומים נכון להיום
לקו האדום ומדוע אין צורך כיום בקווים "מקדימים" לקווים הללו:
קו 1 נולד בגלל הצורך לתת מענה בעת תקופת העבודות על הקמת התחנות התת-קרקעיות לאורך תוואי הקו האדום. בתקופה זו נתיבי נסיעה בצירי ז'בוטינסקי ובגין צפויים להיחסם ולכן יש צורך לצמצם את התנועה בצירים הללו, כולל את תנועת האוטובוסים. ולכן החליטו על הפעלת קו מקדים שיחליף מספר רב של אוטובוסים בקווים אחרים. משרד התחבורה בעצמו יודע שמעבר מאסיבי מכלי רכב פרטיים לקו הזה יתרחש רק אם יוטלו הגבלות משמעותיות על תנועת רכב פרטי באותם צירים.
נכון להיום, הצורך הזה לא קיים בתוואים של הקו הירוק והקו הסגול. בתוואי של הקו הירוק קו מקדים ירע את המצב ולא ישפרו כי זה יהרוס את המזלג של X89 שחופף במידה רבה לקו הירוק. אם צריך לתגבר קווים אז אפשר לתגבר אותם גם באוטובוסים לא ממותגים. לא צריך בשביל זה כותרות מפוצצות על "קו ירוק מקדים" או "קו סגול מקדים".
 

טל 2010

New member
מה לגבי חלופה מכפ"ס/הוד"ש/רעננה לתל אביב

ואנסה להסביר מדוע הקווים הירוק והסגול לא דומים נכון להיום
לקו האדום ומדוע אין צורך כיום בקווים "מקדימים" לקווים הללו:
קו 1 נולד בגלל הצורך לתת מענה בעת תקופת העבודות על הקמת התחנות התת-קרקעיות לאורך תוואי הקו האדום. בתקופה זו נתיבי נסיעה בצירי ז'בוטינסקי ובגין צפויים להיחסם ולכן יש צורך לצמצם את התנועה בצירים הללו, כולל את תנועת האוטובוסים. ולכן החליטו על הפעלת קו מקדים שיחליף מספר רב של אוטובוסים בקווים אחרים. משרד התחבורה בעצמו יודע שמעבר מאסיבי מכלי רכב פרטיים לקו הזה יתרחש רק אם יוטלו הגבלות משמעותיות על תנועת רכב פרטי באותם צירים.
נכון להיום, הצורך הזה לא קיים בתוואים של הקו הירוק והקו הסגול. בתוואי של הקו הירוק קו מקדים ירע את המצב ולא ישפרו כי זה יהרוס את המזלג של X89 שחופף במידה רבה לקו הירוק. אם צריך לתגבר קווים אז אפשר לתגבר אותם גם באוטובוסים לא ממותגים. לא צריך בשביל זה כותרות מפוצצות על "קו ירוק מקדים" או "קו סגול מקדים".
מה לגבי חלופה מכפ"ס/הוד"ש/רעננה לתל אביב
היה תכנון של brt.האם זה בכלל ניתן לביצוע או שסתם הכריזו על תוכנית דמיונית ובינתיים אני צריך לעבור דרך הפקקים של אחוזה/ויצמן/הרצליה/גלילות כדי להגיע לעבודה בתל אביב??אני רק ממחיש לכם מה קורה בינתיים, בזמן שפוסלים כל דבר בערך.המצב הנוכחי לא יכול להמשיך.אם צריך, שיחתכו בניינים ברחובות ראשיים ויזיזו אנשים מאיפה שהם גרים למקומות חדשים.באירופה ושאר העולם גם עשו שינויים כאלה וערים עברו מהפכות, הכל עולה כסף, זה נכון. אז שהפוליטיקאים הגדולים יוציאו אותו מהמקומות הנכונים, בדיוק בשביל זה הקשרים עם הטייקונים. למה רק לבייב בינתיים תרם לפיתוח התחבורה?? איפה האחרים??
 
עבור כפר סבא, הוד השרון ורעננה מקימים ממש כעת את מסילת השרון

מה לגבי חלופה מכפ"ס/הוד"ש/רעננה לתל אביב
היה תכנון של brt.האם זה בכלל ניתן לביצוע או שסתם הכריזו על תוכנית דמיונית ובינתיים אני צריך לעבור דרך הפקקים של אחוזה/ויצמן/הרצליה/גלילות כדי להגיע לעבודה בתל אביב??אני רק ממחיש לכם מה קורה בינתיים, בזמן שפוסלים כל דבר בערך.המצב הנוכחי לא יכול להמשיך.אם צריך, שיחתכו בניינים ברחובות ראשיים ויזיזו אנשים מאיפה שהם גרים למקומות חדשים.באירופה ושאר העולם גם עשו שינויים כאלה וערים עברו מהפכות, הכל עולה כסף, זה נכון. אז שהפוליטיקאים הגדולים יוציאו אותו מהמקומות הנכונים, בדיוק בשביל זה הקשרים עם הטייקונים. למה רק לבייב בינתיים תרם לפיתוח התחבורה?? איפה האחרים??
עבור כפר סבא, הוד השרון ורעננה מקימים ממש כעת את מסילת השרון
ואת כביש 531 - פרויקט שצפוי להסתיים בעוד כ-3 שנים.
כמו כן מתוכננים הקווים הורוד והצהוב, ושני קווים רבי-קיבולת במסלולים של 501 ו 567 שיסעו בנתיבי העדפה עד תל אביב.
מתוכננים גם נתיבים מהירים בכביש 20 הן בקטע הצפוני שלו (שמוארך כעת צפונה במסגרת פרויקט 531) והן בקטע התל אביבי שלו) ובכביש 5 בין מורשה לגלילות.
לכפר סבא והוד השרון יש כבר כיום רכבת לתל אביב.
אין פתרונות אינסטנט מהיום למחר. אבל לומר שפוסלים כל דבר בערך זו אמירה הרחוקה מאוד מהמציאות.
ולגבי הטייקונים - כשניסו לסמוך עליהם בקשר לקו האדום (ראה ערך MTS) זה לא ממש עבד.
 

טל 2010

New member
אני לא קונה את השורה האחרונה

עבור כפר סבא, הוד השרון ורעננה מקימים ממש כעת את מסילת השרון
ואת כביש 531 - פרויקט שצפוי להסתיים בעוד כ-3 שנים.
כמו כן מתוכננים הקווים הורוד והצהוב, ושני קווים רבי-קיבולת במסלולים של 501 ו 567 שיסעו בנתיבי העדפה עד תל אביב.
מתוכננים גם נתיבים מהירים בכביש 20 הן בקטע הצפוני שלו (שמוארך כעת צפונה במסגרת פרויקט 531) והן בקטע התל אביבי שלו) ובכביש 5 בין מורשה לגלילות.
לכפר סבא והוד השרון יש כבר כיום רכבת לתל אביב.
אין פתרונות אינסטנט מהיום למחר. אבל לומר שפוסלים כל דבר בערך זו אמירה הרחוקה מאוד מהמציאות.
ולגבי הטייקונים - כשניסו לסמוך עליהם בקשר לקו האדום (ראה ערך MTS) זה לא ממש עבד.
אני לא קונה את השורה האחרונה
איך אפריקה ישראל כן מצליחה לבנות כביש מהיר שהולך להגיע מהצפון עד באר שבע?למה אחרים לא יכולים לתרום כמו בני אדם? כי לא הולכים ומדברים איתם יפה האנשים הנכונים.אני לא קראתי עדיין מה קרה בקו ההוא אבל מפה ועד להכליל ש"אי אפשר לסמוך על הטייקונים" בשום צורה זה אני לא קונה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה