האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן

האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן
אלוף שדה ובית חולים תל השומר לא אמור להיות מקושר בעזרת רכבת כבדה?
זה אולי לא פרויקט עם עדיפות גבוהה ביחס לאחרים, אבל מדוע בכלל לא חושבים בכיוון הזה?
 
לא נכון שלא חושבים בכוון הזה. בהחלט יש מחשבות על מסילת רכבת

האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן
אלוף שדה ובית חולים תל השומר לא אמור להיות מקושר בעזרת רכבת כבדה?
זה אולי לא פרויקט עם עדיפות גבוהה ביחס לאחרים, אבל מדוע בכלל לא חושבים בכיוון הזה?
לא נכון שלא חושבים בכוון הזה. בהחלט יש מחשבות על מסילת רכבת
לאורך כביש 4 מחדרה עד אזור חולון/ראשון לציון, אבל הקטע שבין מחלף גהה לבין מחלף השבעה מאוד מורכב ומסובך כי יש בו מסדרון של הרבה תשתיות תת-קרקעיות והוא גם סמוך לאזורי מגורים ולכן מסילת רכבת בקטע הזה תהיה מאוד יקרה.
יש סבירות יותר גבוהה, אבל גם כן לא בשנים הקרובות, למסילת רכבת בקטע שבין חדרה לצומת רעננה.
אזור אלוף שדה, תל השומר, בר אילן גם מתוכנן להיות מקושר באמצעות קו רק"ל - הקו הסגול של מערכת המתע"ן של נת"ע.
[URL]http://www.nta.co.il/line/3[/URL]
 

Subi777

New member
אני די בטוח שפרויקט כזה מסוגל להחזיר את ההשקעה בו בצורה כמעט

לא נכון שלא חושבים בכוון הזה. בהחלט יש מחשבות על מסילת רכבת
לאורך כביש 4 מחדרה עד אזור חולון/ראשון לציון, אבל הקטע שבין מחלף גהה לבין מחלף השבעה מאוד מורכב ומסובך כי יש בו מסדרון של הרבה תשתיות תת-קרקעיות והוא גם סמוך לאזורי מגורים ולכן מסילת רכבת בקטע הזה תהיה מאוד יקרה.
יש סבירות יותר גבוהה, אבל גם כן לא בשנים הקרובות, למסילת רכבת בקטע שבין חדרה לצומת רעננה.
אזור אלוף שדה, תל השומר, בר אילן גם מתוכנן להיות מקושר באמצעות קו רק"ל - הקו הסגול של מערכת המתע"ן של נת"ע.
[URL]http://www.nta.co.il/line/3[/URL]
אני די בטוח שפרויקט כזה מסוגל להחזיר את ההשקעה בו בצורה כמעט
ודאית...מדובר על חיבור איזור שלא משנה מה יקרה תהייה אליו תנועה גם ב 100 שנים הקרובות. האוניברסיטה לא תזוז לשום מקום וכך גם בית החולים.
&nbsp
אני חושב שעדיף שתהייה רכבת גם במחיר של לקחת מסלול מכל צד בקטע שבין צומת אם המושבות למחלף בר אילן.
 
אין שום אפשרות להוריד את מספר הנתיבים בקטע הזה

אני די בטוח שפרויקט כזה מסוגל להחזיר את ההשקעה בו בצורה כמעט
ודאית...מדובר על חיבור איזור שלא משנה מה יקרה תהייה אליו תנועה גם ב 100 שנים הקרובות. האוניברסיטה לא תזוז לשום מקום וכך גם בית החולים.
&nbsp
אני חושב שעדיף שתהייה רכבת גם במחיר של לקחת מסלול מכל צד בקטע שבין צומת אם המושבות למחלף בר אילן.
אין שום אפשרות להוריד את מספר הנתיבים בקטע הזה
להיפך, בקטע שבין בר אילן למחלף גהה יש תכנון להוספת נתיב.
אל תשכח שבקטע שבין גהה לבר אילן גם נוסעים הרבה אוטובוסים שרכבת כבדה לא תהווה להם תחליף.
זה אחד הקטעים העמוסים ביותר במדינה כולה.
לאחר הוספת הנתיבים יהיה אפשר להקצות נתיב בכל כיוון לנת"צ, אבל להוריד נתיבים בשביל רכבת כבדה בקטע המרכזי של כביש 4 פשוט אי אפשר.
רכבת כבדה גם צריכה שטחים גדולים לתחנות שלא ממש קיימים על פני הקרקע בקטע הזה.
רכבת כבדה בקטע הזה בכל מקרה תהיה פרויקט יקר מאוד שיחייב גם שינויים גדולים בתצורת הכביש.
זה לא הולך לקרות בעשור הקרוב ואני בספק אם יקרה גם בעשור שלאחר מכן.
 

Subi777

New member
שאלת פנטזיה

אין שום אפשרות להוריד את מספר הנתיבים בקטע הזה
להיפך, בקטע שבין בר אילן למחלף גהה יש תכנון להוספת נתיב.
אל תשכח שבקטע שבין גהה לבר אילן גם נוסעים הרבה אוטובוסים שרכבת כבדה לא תהווה להם תחליף.
זה אחד הקטעים העמוסים ביותר במדינה כולה.
לאחר הוספת הנתיבים יהיה אפשר להקצות נתיב בכל כיוון לנת"צ, אבל להוריד נתיבים בשביל רכבת כבדה בקטע המרכזי של כביש 4 פשוט אי אפשר.
רכבת כבדה גם צריכה שטחים גדולים לתחנות שלא ממש קיימים על פני הקרקע בקטע הזה.
רכבת כבדה בקטע הזה בכל מקרה תהיה פרויקט יקר מאוד שיחייב גם שינויים גדולים בתצורת הכביש.
זה לא הולך לקרות בעשור הקרוב ואני בספק אם יקרה גם בעשור שלאחר מכן.
שאלת פנטזיה
ואם לוקחים רק נתיב אחד ובונים את כל המקטע הזה של הרכבת על גבי גשר?
 
אין שום אפשרות לקחת נתיב וגם אין אפשרות להעביר רכבת כבדה

שאלת פנטזיה
ואם לוקחים רק נתיב אחד ובונים את כל המקטע הזה של הרכבת על גבי גשר?
אין שום אפשרות לקחת נתיב וגם אין אפשרות להעביר רכבת כבדה
בגשר עילי בקטע שבין מחלפים גהה ואלוף שדה.
בנייני מגורים בבני ברק, ברמת גן ובגבעת שמואל סמוכים לכביש.
ואם רוצים שרכבת מחושמלת תיסע בציר הזה אז זה עוד יותר מורכב.
זה פרויקט ענק ואפילו יותר מורכב משיקוע של המסילות בחיפה.
גם פרויקט של רכבת קלה בציר הזה יהיה מורכב ומסובך.
לעשור הקרוב הדבר היחיד שיכול להיות ריאלי (ולאחר הרחבה בקטע גהה-בר אילן) זה נת"צ בכל כיוון.
 

alantan

New member
אני דווקא חושב שאפשר וזה לא כזה פרוייקט מסובך שאי אפשר לקדם

אין שום אפשרות לקחת נתיב וגם אין אפשרות להעביר רכבת כבדה
בגשר עילי בקטע שבין מחלפים גהה ואלוף שדה.
בנייני מגורים בבני ברק, ברמת גן ובגבעת שמואל סמוכים לכביש.
ואם רוצים שרכבת מחושמלת תיסע בציר הזה אז זה עוד יותר מורכב.
זה פרויקט ענק ואפילו יותר מורכב משיקוע של המסילות בחיפה.
גם פרויקט של רכבת קלה בציר הזה יהיה מורכב ומסובך.
לעשור הקרוב הדבר היחיד שיכול להיות ריאלי (ולאחר הרחבה בקטע גהה-בר אילן) זה נת"צ בכל כיוון.
אני דווקא חושב שאפשר וזה לא כזה פרוייקט מסובך שאי אפשר לקדם
אותו. גם אם תמנהר את כל הקטע הבעייתי, מדובר בסה"כ ב-6.5 ק"מ מסילה כפולה, שזה מסוג הדברים שכבר יודעים לעשות בארץ. לא מדובר כאן באיזו מסילה באמצע חור נידח, זה לב המטרופולין, גם אם הוא לא מתקרב לכח המשיכה של איילון סיטי.
&nbsp
ואם כבר למנהר, אז אפשר להעביר את המסילה מתחת לקרית אונו, תל השומר ואור יהודה, עם ממשקים לקו הסגול - גם תוואי ישיר יותר לכיוון שפירים וגם משרת אוכלוסיה גדולה יותר.
 
מינהור בציר של כביש 4 יהיה בעייתי בגלל התשתיות התת-קרקעיות

אני דווקא חושב שאפשר וזה לא כזה פרוייקט מסובך שאי אפשר לקדם
אותו. גם אם תמנהר את כל הקטע הבעייתי, מדובר בסה"כ ב-6.5 ק"מ מסילה כפולה, שזה מסוג הדברים שכבר יודעים לעשות בארץ. לא מדובר כאן באיזו מסילה באמצע חור נידח, זה לב המטרופולין, גם אם הוא לא מתקרב לכח המשיכה של איילון סיטי.
&nbsp
ואם כבר למנהר, אז אפשר להעביר את המסילה מתחת לקרית אונו, תל השומר ואור יהודה, עם ממשקים לקו הסגול - גם תוואי ישיר יותר לכיוון שפירים וגם משרת אוכלוסיה גדולה יותר.
מינהור בציר של כביש 4 יהיה בעייתי בגלל התשתיות התת-קרקעיות
הרבות שיש מתחת לכביש.
מינהור מתחת לקרית אונו, תל השומר ואור יהודה גם יהיה בעייתי בגלל התחנות. גם רכבת במנהרה זקוקה לתחנות ועל כל תחנה שירצו להקים בתוך ישובי בקעת אונו יהיו אינספור התנגדויות. ואגב, כיצד הרכבת תגיע עד קרית אונו? למנהר גם מתחת לגבעת שמואל ופתח תקוה?
גם אם יתחילו לקדם פרויקט כזה מחר, אין שום סיכוי שהעבודה עליו תתחיל בשנים הקרובות ואין שום סיכוי שהפרויקט יסתיים בעשור הקרוב.
רק הליכי התכנון וההתנגדויות יקחו מספר שנים.
לקו הסגול עצמו עוד צפויים מכשולים לא מעטים. על הקטע שלו בגבעת שמואל ופתח תקוה נת"ע ומשרד התחבורה כבר ויתרו, ככל הנראה, בגלל ההתנגדויות של העיריות. אז אפשר לתאר מה צפוי לפרויקט כזה של רכבת כבדה.
 

alantan

New member
ההצעה המצורפת באמת כל כך הזויה? נכון, צריך למנהר וחלק

מינהור בציר של כביש 4 יהיה בעייתי בגלל התשתיות התת-קרקעיות
הרבות שיש מתחת לכביש.
מינהור מתחת לקרית אונו, תל השומר ואור יהודה גם יהיה בעייתי בגלל התחנות. גם רכבת במנהרה זקוקה לתחנות ועל כל תחנה שירצו להקים בתוך ישובי בקעת אונו יהיו אינספור התנגדויות. ואגב, כיצד הרכבת תגיע עד קרית אונו? למנהר גם מתחת לגבעת שמואל ופתח תקוה?
גם אם יתחילו לקדם פרויקט כזה מחר, אין שום סיכוי שהעבודה עליו תתחיל בשנים הקרובות ואין שום סיכוי שהפרויקט יסתיים בעשור הקרוב.
רק הליכי התכנון וההתנגדויות יקחו מספר שנים.
לקו הסגול עצמו עוד צפויים מכשולים לא מעטים. על הקטע שלו בגבעת שמואל ופתח תקוה נת"ע ומשרד התחבורה כבר ויתרו, ככל הנראה, בגלל ההתנגדויות של העיריות. אז אפשר לתאר מה צפוי לפרויקט כזה של רכבת כבדה.
ההצעה המצורפת באמת כל כך הזויה? נכון, צריך למנהר וחלק
מהתחנות תהיינה תת-קרקעיות. קטעים עם קווקווים קצרים הם מחוייבי כריה ואילו אלה עם הקווקווים הארוכים עשויים להיות ברי ביצוע עם חפירה וכיסוי (למרות שיתכן שזה לא משתלם עם כמות ההפרעה).

הצעה שלי - לקדם את שני התוואים (אדום וכחול) כאשר עיריה שתתנגד יותר מדי לא תקבל. כלומר, התנגדות רק לשם סחיטת פיצויים מהמדינה לא תשיג דבר. יתכן שיהיה קל (יחסית) להשיג תמיכה של עיריית בני ברק לקו הכחול, כי יש אוכלוסיה גדולה שיכולה להנות משירות ישיר ומהיר לירושלים ולמרכזית המפרץ.

 
למען האמת, לדעתי שני התוואים הזויים עבור רכבת כבדה

ההצעה המצורפת באמת כל כך הזויה? נכון, צריך למנהר וחלק
מהתחנות תהיינה תת-קרקעיות. קטעים עם קווקווים קצרים הם מחוייבי כריה ואילו אלה עם הקווקווים הארוכים עשויים להיות ברי ביצוע עם חפירה וכיסוי (למרות שיתכן שזה לא משתלם עם כמות ההפרעה).

הצעה שלי - לקדם את שני התוואים (אדום וכחול) כאשר עיריה שתתנגד יותר מדי לא תקבל. כלומר, התנגדות רק לשם סחיטת פיצויים מהמדינה לא תשיג דבר. יתכן שיהיה קל (יחסית) להשיג תמיכה של עיריית בני ברק לקו הכחול, כי יש אוכלוסיה גדולה שיכולה להנות משירות ישיר ומהיר לירושלים ולמרכזית המפרץ.
למען האמת, לדעתי שני התוואים הזויים עבור רכבת כבדה
הקטע שמתחת לפארק אזורים עלול להתנגש עם החפירה שתתבצע שם עבור שלוחת הקו האדום לדיפו.
הקטע שבגבול שבין קרית מטלון לרמת סיב ובהמשך בתוך גבעת שמואל לא יעבור ברשויות התכנון.
כפר אז"ר ורמת אפעל מאוד יאהבו את הרעיון שיחפרו להם מתחת לאף או לחילופין שרכבת כבדה תעבור להם על פני הקרקע ליד בתיהם.
ולגבי התוואי הכחול - מעבר לבעיות טכניות של חפירה בתוך בני ברק, ספק אם עיריית בני ברק תהיה מעוניינת בכך. הציבור החרדי אוהב שירות מדלת לדלת. הוא לא רוצה רכבת למרכזית המפרץ, אלא אוטובוס ישיר לגאולה, לרכסים, לכפר חסידים, לקרית אתא.
הוא לא רוצה רכבת לבניני האומה, אלא אוטובוס ישיר לשכונות החרדיות בירושלים.

בכל מקרה, כל הצעה כזו, אף יותר ממסילה לאורך כביש 4, תעבור 10 מדורי גיהנום במשך שנים רבות.
יהיה הרבה יותר אפקטיבי לנסות לשפר את המערכת של נת"ע, כמו למשל, לא לוותר על המשך הקו הסגול צפונה ולהכניס את הקטע שבין מחלף גהה למחלף אלוף שדה לתוך המערכת.
 

alantan

New member
בשביל זה צריך בולדוזר פוליטי... אולי הגנרל האוזמן פנוי?

למען האמת, לדעתי שני התוואים הזויים עבור רכבת כבדה
הקטע שמתחת לפארק אזורים עלול להתנגש עם החפירה שתתבצע שם עבור שלוחת הקו האדום לדיפו.
הקטע שבגבול שבין קרית מטלון לרמת סיב ובהמשך בתוך גבעת שמואל לא יעבור ברשויות התכנון.
כפר אז"ר ורמת אפעל מאוד יאהבו את הרעיון שיחפרו להם מתחת לאף או לחילופין שרכבת כבדה תעבור להם על פני הקרקע ליד בתיהם.
ולגבי התוואי הכחול - מעבר לבעיות טכניות של חפירה בתוך בני ברק, ספק אם עיריית בני ברק תהיה מעוניינת בכך. הציבור החרדי אוהב שירות מדלת לדלת. הוא לא רוצה רכבת למרכזית המפרץ, אלא אוטובוס ישיר לגאולה, לרכסים, לכפר חסידים, לקרית אתא.
הוא לא רוצה רכבת לבניני האומה, אלא אוטובוס ישיר לשכונות החרדיות בירושלים.

בכל מקרה, כל הצעה כזו, אף יותר ממסילה לאורך כביש 4, תעבור 10 מדורי גיהנום במשך שנים רבות.
יהיה הרבה יותר אפקטיבי לנסות לשפר את המערכת של נת"ע, כמו למשל, לא לוותר על המשך הקו הסגול צפונה ולהכניס את הקטע שבין מחלף גהה למחלף אלוף שדה לתוך המערכת.
בשביל זה צריך בולדוזר פוליטי... אולי הגנרל האוזמן פנוי?
 
נראה לי שהתוואי מתאים יותר לרכבת תחתית (עירונית)

ההצעה המצורפת באמת כל כך הזויה? נכון, צריך למנהר וחלק
מהתחנות תהיינה תת-קרקעיות. קטעים עם קווקווים קצרים הם מחוייבי כריה ואילו אלה עם הקווקווים הארוכים עשויים להיות ברי ביצוע עם חפירה וכיסוי (למרות שיתכן שזה לא משתלם עם כמות ההפרעה).

הצעה שלי - לקדם את שני התוואים (אדום וכחול) כאשר עיריה שתתנגד יותר מדי לא תקבל. כלומר, התנגדות רק לשם סחיטת פיצויים מהמדינה לא תשיג דבר. יתכן שיהיה קל (יחסית) להשיג תמיכה של עיריית בני ברק לקו הכחול, כי יש אוכלוסיה גדולה שיכולה להנות משירות ישיר ומהיר לירושלים ולמרכזית המפרץ.
נראה לי שהתוואי מתאים יותר לרכבת תחתית (עירונית)
עם יותר תחנות.
הצעה עדיף שתסמן במפה את שמות הישובים כדי שיהיה יותר ברור.
 

Ccyclist

Active member
תוואי היקפי לא מתאים לתחתית בעיר ללא מערכת קיימת

נראה לי שהתוואי מתאים יותר לרכבת תחתית (עירונית)
עם יותר תחנות.
הצעה עדיף שתסמן במפה את שמות הישובים כדי שיהיה יותר ברור.
תוואי היקפי לא מתאים לתחתית בעיר ללא מערכת קיימת
אם היתה לגוש דן מערכת תחת ענפה של 4-5 קווים למרכז תל אביב היה אפשר לשלב במערכת כזו עוד קו ושיהיה היקפי.
&nbsp
אבל- בתכניות הקיימות למערכת רק"ל ו BRT הברירה היא בין עוד קו כזה או קו רכבת פרברי עם פוטנציאל לחלוקת עומס הנוסעים עם האיילון, בצורה שאולי תייצר את המסילה המזרחית, שאינה יכולה להיות ציר עירוני שני בגוש דן.
 

alantan

New member
אני מנחש שאתה מתכוון תייתר...


תוואי היקפי לא מתאים לתחתית בעיר ללא מערכת קיימת
אם היתה לגוש דן מערכת תחת ענפה של 4-5 קווים למרכז תל אביב היה אפשר לשלב במערכת כזו עוד קו ושיהיה היקפי.
&nbsp
אבל- בתכניות הקיימות למערכת רק"ל ו BRT הברירה היא בין עוד קו כזה או קו רכבת פרברי עם פוטנציאל לחלוקת עומס הנוסעים עם האיילון, בצורה שאולי תייצר את המסילה המזרחית, שאינה יכולה להיות ציר עירוני שני בגוש דן.
אני מנחש שאתה מתכוון תייתר...
 

גילביון

New member
אני מכיר שם דווקא תשתיות על-קרקעיות מכוערות לאללה של ח חשמל

מינהור בציר של כביש 4 יהיה בעייתי בגלל התשתיות התת-קרקעיות
הרבות שיש מתחת לכביש.
מינהור מתחת לקרית אונו, תל השומר ואור יהודה גם יהיה בעייתי בגלל התחנות. גם רכבת במנהרה זקוקה לתחנות ועל כל תחנה שירצו להקים בתוך ישובי בקעת אונו יהיו אינספור התנגדויות. ואגב, כיצד הרכבת תגיע עד קרית אונו? למנהר גם מתחת לגבעת שמואל ופתח תקוה?
גם אם יתחילו לקדם פרויקט כזה מחר, אין שום סיכוי שהעבודה עליו תתחיל בשנים הקרובות ואין שום סיכוי שהפרויקט יסתיים בעשור הקרוב.
רק הליכי התכנון וההתנגדויות יקחו מספר שנים.
לקו הסגול עצמו עוד צפויים מכשולים לא מעטים. על הקטע שלו בגבעת שמואל ופתח תקוה נת"ע ומשרד התחבורה כבר ויתרו, ככל הנראה, בגלל ההתנגדויות של העיריות. אז אפשר לתאר מה צפוי לפרויקט כזה של רכבת כבדה.
אני מכיר שם דווקא תשתיות על-קרקעיות מכוערות לאללה של ח חשמל
 
יש שם הרבה מאוד תשתיות גם עיליות וגם תת-קרקעיות

אני מכיר שם דווקא תשתיות על-קרקעיות מכוערות לאללה של ח חשמל
יש שם הרבה מאוד תשתיות גם עיליות וגם תת-קרקעיות
צינורות מים וביוב ראשיים עוברים מתחת לכביש. כבלי תקשורת עוברים מתחת לכביש. חלק מהתשתית של חברת החשמל היא תת-קרקעית ואפילו צינורות דלק עוברים שם.
בשנת 2008 אף פורסמה כתבה בגלובס על "פקק תשתיות" בכביש 4.
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000363149[/URL]
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה