האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן

מצב
הנושא נעול.
אפריקה ישראל הייתה חלק מקבוצת MTS שזכתה במכרז להקמת הקו

אני לא קונה את השורה האחרונה
איך אפריקה ישראל כן מצליחה לבנות כביש מהיר שהולך להגיע מהצפון עד באר שבע?למה אחרים לא יכולים לתרום כמו בני אדם? כי לא הולכים ומדברים איתם יפה האנשים הנכונים.אני לא קראתי עדיין מה קרה בקו ההוא אבל מפה ועד להכליל ש"אי אפשר לסמוך על הטייקונים" בשום צורה זה אני לא קונה.
אפריקה ישראל הייתה חלק מקבוצת MTS שזכתה במכרז להקמת הקו
האדום ונכשלה להשיג את המימון הדרוש להקמתו ולקדם את הפרויקט.
אני לא הכללתי, אלא ציינתי עובדה רלוונטית מאוד לנושא השרשור הזה. אז לפני שאתה מחליט אם אתה "קונה" או לא "קונה" כדאי שתעמיק קצת בנושא ותכיר את ההיסטוריה שלו לפני שאתה מטיף לכל העולם, כפי שאתה עושה בכל הודעה שלך בשרשור הזה.
אתה יכול להתחיל מכאן:
[URL]http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA_%D7%9C%D7%94%D7%A1%D7%A2%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F_%D7%AA%D7%9C_%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91_-_%D7%94%D7%A7%D7%95_%D7%94%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D[/URL]
 

טל 2010

New member
קראתי, ועדיין, אני בדעה שיש מספיק אנשים במדינה שחיים כאן

אפריקה ישראל הייתה חלק מקבוצת MTS שזכתה במכרז להקמת הקו
האדום ונכשלה להשיג את המימון הדרוש להקמתו ולקדם את הפרויקט.
אני לא הכללתי, אלא ציינתי עובדה רלוונטית מאוד לנושא השרשור הזה. אז לפני שאתה מחליט אם אתה "קונה" או לא "קונה" כדאי שתעמיק קצת בנושא ותכיר את ההיסטוריה שלו לפני שאתה מטיף לכל העולם, כפי שאתה עושה בכל הודעה שלך בשרשור הזה.
אתה יכול להתחיל מכאן:
[URL]http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%A2%D7%A8%D7%9B%D7%AA_%D7%9C%D7%94%D7%A1%D7%A2%D7%AA_%D7%94%D7%9E%D7%95%D7%A0%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%9E%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%A4%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9F_%D7%AA%D7%9C_%D7%90%D7%91%D7%99%D7%91_-_%D7%94%D7%A7%D7%95_%D7%94%D7%90%D7%93%D7%95%D7%9D[/URL]
קראתי, ועדיין, אני בדעה שיש מספיק אנשים במדינה שחיים כאן
ויכולים לסייע.
לבייב היה צדיק אחד (בחסות אפריקה ישראל), איפה עוד??
 
כדי להגיע לעבודה בת"א מהערים האלה ישלימו את רכבת הפרברים

מה לגבי חלופה מכפ"ס/הוד"ש/רעננה לתל אביב
היה תכנון של brt.האם זה בכלל ניתן לביצוע או שסתם הכריזו על תוכנית דמיונית ובינתיים אני צריך לעבור דרך הפקקים של אחוזה/ויצמן/הרצליה/גלילות כדי להגיע לעבודה בתל אביב??אני רק ממחיש לכם מה קורה בינתיים, בזמן שפוסלים כל דבר בערך.המצב הנוכחי לא יכול להמשיך.אם צריך, שיחתכו בניינים ברחובות ראשיים ויזיזו אנשים מאיפה שהם גרים למקומות חדשים.באירופה ושאר העולם גם עשו שינויים כאלה וערים עברו מהפכות, הכל עולה כסף, זה נכון. אז שהפוליטיקאים הגדולים יוציאו אותו מהמקומות הנכונים, בדיוק בשביל זה הקשרים עם הטייקונים. למה רק לבייב בינתיים תרם לפיתוח התחבורה?? איפה האחרים??
כדי להגיע לעבודה בת"א מהערים האלה ישלימו את רכבת הפרברים
את ה-BRT צריך למטרות אחרות
&nbsp
 

עלה13

New member
אז אולי נוותר על הפרויקט כולו ונתגבר אוטובוסים, אני...

ואנסה להסביר מדוע הקווים הירוק והסגול לא דומים נכון להיום
לקו האדום ומדוע אין צורך כיום בקווים "מקדימים" לקווים הללו:
קו 1 נולד בגלל הצורך לתת מענה בעת תקופת העבודות על הקמת התחנות התת-קרקעיות לאורך תוואי הקו האדום. בתקופה זו נתיבי נסיעה בצירי ז'בוטינסקי ובגין צפויים להיחסם ולכן יש צורך לצמצם את התנועה בצירים הללו, כולל את תנועת האוטובוסים. ולכן החליטו על הפעלת קו מקדים שיחליף מספר רב של אוטובוסים בקווים אחרים. משרד התחבורה בעצמו יודע שמעבר מאסיבי מכלי רכב פרטיים לקו הזה יתרחש רק אם יוטלו הגבלות משמעותיות על תנועת רכב פרטי באותם צירים.
נכון להיום, הצורך הזה לא קיים בתוואים של הקו הירוק והקו הסגול. בתוואי של הקו הירוק קו מקדים ירע את המצב ולא ישפרו כי זה יהרוס את המזלג של X89 שחופף במידה רבה לקו הירוק. אם צריך לתגבר קווים אז אפשר לתגבר אותם גם באוטובוסים לא ממותגים. לא צריך בשביל זה כותרות מפוצצות על "קו ירוק מקדים" או "קו סגול מקדים".
אז אולי נוותר על הפרויקט כולו ונתגבר אוטובוסים, אני...
לא מסכים שקווים מקדימים לא משנים, מעבר לנוחות, לעלייה מכל הדלתות, לתיקוף העצמי לתדירות היחסית גבוהה, לשימוש ברבי קיבולת, הם מביאים קהל חדש כבר עכשיו ולא בעוד עשור, הם יוצרים חווית נסיעה ולא רק זאת, אלה ששלושת הקווים יאפשרו לראשונה מערכת שתתפקד כמו קלה, מערכת האוטובוסים הקלאסית לא עובדת טוב ואין לה תמיכה, לכן מערכת מקדימה היום לא רק שתקל על צורך אמיתי, היא תאפשר ראירגון ראוי וארוך טווח שיאפשר תהליכים ראשונים של מיתון תנועה בתוך העיר, היא תאפשר לקחת נשימה ולחשוב עם המערכת הקבוע נכונה או שאפשר לשפר אותה (קלה, BRT תחתית לכל התוואי של הקו או חלק, ביחס לכל גוש דן, האם לחשוב על עילית באחד הקווים, או לדוגמה רכבל מהר חירייה לאוניברסיטה ששניהם בנויים על הר בגובה חמישים מטר מהעיר)
 
ממש לא. אוטובוסים לא יכולים להכיל את הביקוש, אבל אין

אז אולי נוותר על הפרויקט כולו ונתגבר אוטובוסים, אני...
לא מסכים שקווים מקדימים לא משנים, מעבר לנוחות, לעלייה מכל הדלתות, לתיקוף העצמי לתדירות היחסית גבוהה, לשימוש ברבי קיבולת, הם מביאים קהל חדש כבר עכשיו ולא בעוד עשור, הם יוצרים חווית נסיעה ולא רק זאת, אלה ששלושת הקווים יאפשרו לראשונה מערכת שתתפקד כמו קלה, מערכת האוטובוסים הקלאסית לא עובדת טוב ואין לה תמיכה, לכן מערכת מקדימה היום לא רק שתקל על צורך אמיתי, היא תאפשר ראירגון ראוי וארוך טווח שיאפשר תהליכים ראשונים של מיתון תנועה בתוך העיר, היא תאפשר לקחת נשימה ולחשוב עם המערכת הקבוע נכונה או שאפשר לשפר אותה (קלה, BRT תחתית לכל התוואי של הקו או חלק, ביחס לכל גוש דן, האם לחשוב על עילית באחד הקווים, או לדוגמה רכבל מהר חירייה לאוניברסיטה ששניהם בנויים על הר בגובה חמישים מטר מהעיר)
ממש לא. אוטובוסים לא יכולים להכיל את הביקוש, אבל אין
פתרונות אינסטנט.
הקווים "המקדימים" הם לא פתרון. הם בדיוק "פתרון" של תגבור אוטובוסים. איזו חוויית נסיעה קו 1 יוצר? המערכת "המקדימה" שלא נותנת עודף כשמשלמים במזומן עובדת טוב? המערכת "המקדימה" שיוצרת חיובים כפולים במקרים כמו מעבר לאוטובוסי אגד לצורך הגעה לאזור השרון עובדת טוב?
לא צריך להמציא את הגלגל מחדש. עולם התחבורה מספק את הפתרון - הפתרון לטווח הארוך הוא קווי מטרו אדום וירוק. פתרון ביניים שיהיה קצר טווח בזמן שיתחיל לפעול הוא מערכת המתע"ן של נת"ע עם הקווים האדום והירוק כקווי רק"ל.
אין זמן לקחת נשימה. צריך לעבוד במלוא המרץ ולהקים את המערכת של נת"ע כמה שיותר מהר. כל "פתרון" מקדים לא יתן פתרון ורק יעכב את מה שבאמת מוכרחים לעשות.
אני מבין את הרצון העז שלך לראות רשת של קווים מקדימים עם מספרים ומיתוג יפים שיהיה אפשר לצייר במפה ולהראות הנה כל גוש דן מכוסה על ידי קווי "BRT" שהם בפועל ממש לא BRT, אבל זה לא יתן שום פתרון, לא להיום וודאי שלא לעתיד.
 

עלה13

New member
תתפלא, קו 1 יוצר שינוי...

ממש לא. אוטובוסים לא יכולים להכיל את הביקוש, אבל אין
פתרונות אינסטנט.
הקווים "המקדימים" הם לא פתרון. הם בדיוק "פתרון" של תגבור אוטובוסים. איזו חוויית נסיעה קו 1 יוצר? המערכת "המקדימה" שלא נותנת עודף כשמשלמים במזומן עובדת טוב? המערכת "המקדימה" שיוצרת חיובים כפולים במקרים כמו מעבר לאוטובוסי אגד לצורך הגעה לאזור השרון עובדת טוב?
לא צריך להמציא את הגלגל מחדש. עולם התחבורה מספק את הפתרון - הפתרון לטווח הארוך הוא קווי מטרו אדום וירוק. פתרון ביניים שיהיה קצר טווח בזמן שיתחיל לפעול הוא מערכת המתע"ן של נת"ע עם הקווים האדום והירוק כקווי רק"ל.
אין זמן לקחת נשימה. צריך לעבוד במלוא המרץ ולהקים את המערכת של נת"ע כמה שיותר מהר. כל "פתרון" מקדים לא יתן פתרון ורק יעכב את מה שבאמת מוכרחים לעשות.
אני מבין את הרצון העז שלך לראות רשת של קווים מקדימים עם מספרים ומיתוג יפים שיהיה אפשר לצייר במפה ולהראות הנה כל גוש דן מכוסה על ידי קווי "BRT" שהם בפועל ממש לא BRT, אבל זה לא יתן שום פתרון, לא להיום וודאי שלא לעתיד.
תתפלא, קו 1 יוצר שינוי...
ועושה טוב לחלק מקהלי משתמשי התחבורה הציבורית, גורם גם לויתור על חלק מהנסיעות ברכב וההפתעה שהוא גורם לתל אביבים להשתמש בו לנסיעות מקטעיות (מעניין גם לראות מה יומרו הדוחות בסוף שנת הפעלה) לחלק מאנשים זה עושה טוב, אתה שומע שהתחושה היא שזה קצת אירופה ולא הייתי מזלזל בזה שמדובר בכלי רב קיבולת לבכל הנסיעות, בתדירות הגבוהה ביחס לאוטובוסים, בעיצוב הפנימי הפחות מדכה ביחס לאוטובוסים, באפשרות לעלות בכל הדלתות, לרכוש כרטיסים באשראי ומזומן בתוך האוטובוס, שלושת הקווים, אדום, ירוק סגול פלוס הצעתי לקו קבוע לבן, לא רק שיצרו שינוי עכשיו, יגדילו את השימוש בתחבורה ציבורית ויצרפו אחוז נסיעה של בעלי רכב, יתנו כלים לעיר להתפתח בדרכים שכבר ציינתי, ראירגון אמיתי תוך שיתוף ציבור ולאורך תקופה של שנה שנתיים, מיתון תנועה, הרחבת מדרכות, סלילת שבילי אופניים, נתיבי תחבורה ואם יפעילו נכון את החניונים התת קרקעיים והעיריוניים בהקצעה רחבה של כחול לבן בתוכם יהיה אפשר לצמצם את מקומות החניה ברחוב, שהקווים הקבועים יתחילו לפעול העיר תחווה עידן אחד, תהייה נוחה להליכה, רכיבה ושימוש בתחבורה ציבורית
 

עלה13

New member
ועוד דבר, כיוון שתחבורה ציבורית היא גם פוליטית...

ממש לא. אוטובוסים לא יכולים להכיל את הביקוש, אבל אין
פתרונות אינסטנט.
הקווים "המקדימים" הם לא פתרון. הם בדיוק "פתרון" של תגבור אוטובוסים. איזו חוויית נסיעה קו 1 יוצר? המערכת "המקדימה" שלא נותנת עודף כשמשלמים במזומן עובדת טוב? המערכת "המקדימה" שיוצרת חיובים כפולים במקרים כמו מעבר לאוטובוסי אגד לצורך הגעה לאזור השרון עובדת טוב?
לא צריך להמציא את הגלגל מחדש. עולם התחבורה מספק את הפתרון - הפתרון לטווח הארוך הוא קווי מטרו אדום וירוק. פתרון ביניים שיהיה קצר טווח בזמן שיתחיל לפעול הוא מערכת המתע"ן של נת"ע עם הקווים האדום והירוק כקווי רק"ל.
אין זמן לקחת נשימה. צריך לעבוד במלוא המרץ ולהקים את המערכת של נת"ע כמה שיותר מהר. כל "פתרון" מקדים לא יתן פתרון ורק יעכב את מה שבאמת מוכרחים לעשות.
אני מבין את הרצון העז שלך לראות רשת של קווים מקדימים עם מספרים ומיתוג יפים שיהיה אפשר לצייר במפה ולהראות הנה כל גוש דן מכוסה על ידי קווי "BRT" שהם בפועל ממש לא BRT, אבל זה לא יתן שום פתרון, לא להיום וודאי שלא לעתיד.
ועוד דבר, כיוון שתחבורה ציבורית היא גם פוליטית...
בישראל הרבה, חמישים שנה מדברים, יש עיכוביים ומה שיש לנו זה קו אדום מקדים והתחלת עבודה על קו אדום קבוע, חלקו תחתי שמדברים גם על 2022 להפעלתו ובמערכת הפוליטית והתקציבית, אין לדעת, הפעלת המקדימים היא משהו שראלי בתוך שנה עד שנתיים, הכי נכון לבצע אותה ויש סיכוי שאולי הפעלת מערכת מקדימה תזרז את הקבועה, השם מקדימה לא צריך להטעות היא משמשת מערכת ובעתיד והלוואי שבעוד עשור עשור וחצי המערכת הקבוע תהייה תחתית היא תוכל להיות משלימה ותוסב לסטריטקאר
 
"המערכת המקדימה" לא שונה מהמערכת הקיימת

ועוד דבר, כיוון שתחבורה ציבורית היא גם פוליטית...
בישראל הרבה, חמישים שנה מדברים, יש עיכוביים ומה שיש לנו זה קו אדום מקדים והתחלת עבודה על קו אדום קבוע, חלקו תחתי שמדברים גם על 2022 להפעלתו ובמערכת הפוליטית והתקציבית, אין לדעת, הפעלת המקדימים היא משהו שראלי בתוך שנה עד שנתיים, הכי נכון לבצע אותה ויש סיכוי שאולי הפעלת מערכת מקדימה תזרז את הקבועה, השם מקדימה לא צריך להטעות היא משמשת מערכת ובעתיד והלוואי שבעוד עשור עשור וחצי המערכת הקבוע תהייה תחתית היא תוכל להיות משלימה ותוסב לסטריטקאר
"המערכת המקדימה" לא שונה מהמערכת הקיימת
בדיוק כפי שקווי 7X בירושלים אינם מערכת מקדימה והם לא מהווים באמת מערכת עתירת נוסעים, אלא עוד קווים במערכת קווי האוטובוס בירושלים, כך גם "הקווים המקדימים" שאתה רוצה בגוש דן הם עוד קווים במערכת קווי האוטובוס של גוש דן.
קו 1 כשהוא עובר בפתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ובת-ים הוא עוד אחד מני קווים רבים. אם מגיע 51 לא יחכו לקו 1. אם מגיע 42 לא יחכו לקו 1. אם מגיעים קווים תחליפים אחרים לאורך ציר ז'בוטינסקי לא יחכו לקו 1.
אפשר לקחת את קווים 51, 42, 89, 189, 289, 56, 204, 29, 501, 567, 201 ולהתייחס אליהם כ"מערכת מקדימה". אין מפרקיות? אפשר להכניס לקווים הללו מפרקיות. אין עליה מכל הדלתות? אפשר לעשות זאת כפי שקיים בקו 51.
אתה סבור שאם יוצרים מיתוג חדש וצבע חדש אז יש "מערכת".
אבל זו אשליה.
זה ללכת בלי ולהרגיש עם אבל לא באמת לעשות את מה שבאמת צריך.
מערכת מתע"ן אמיתית מורכבת משכבות היררכיות. יש את קווי המתע"ן הראשיים ויש מערכת שלמה של קווים מזינים. האם ל"קו האדום המקדים", קו 1, יש קווי הזנה? האם קיימים מתחמי מעבר מסודרים בין קווים מזינים לבין קו 1? האם לקו 1 יש מת"צ בלעדי לו? האם יש לו העדפה ברמזורים?
אני באמת מצטער לקלקל את האופוריה, אבל קו 1 הוא בסך הכל עוד קו אוטובוס.
 

עלה13

New member
קו 1 המקדים כבר מתפקד...

"המערכת המקדימה" לא שונה מהמערכת הקיימת
בדיוק כפי שקווי 7X בירושלים אינם מערכת מקדימה והם לא מהווים באמת מערכת עתירת נוסעים, אלא עוד קווים במערכת קווי האוטובוס בירושלים, כך גם "הקווים המקדימים" שאתה רוצה בגוש דן הם עוד קווים במערכת קווי האוטובוס של גוש דן.
קו 1 כשהוא עובר בפתח תקוה, בני ברק, רמת גן, תל אביב, יפו ובת-ים הוא עוד אחד מני קווים רבים. אם מגיע 51 לא יחכו לקו 1. אם מגיע 42 לא יחכו לקו 1. אם מגיעים קווים תחליפים אחרים לאורך ציר ז'בוטינסקי לא יחכו לקו 1.
אפשר לקחת את קווים 51, 42, 89, 189, 289, 56, 204, 29, 501, 567, 201 ולהתייחס אליהם כ"מערכת מקדימה". אין מפרקיות? אפשר להכניס לקווים הללו מפרקיות. אין עליה מכל הדלתות? אפשר לעשות זאת כפי שקיים בקו 51.
אתה סבור שאם יוצרים מיתוג חדש וצבע חדש אז יש "מערכת".
אבל זו אשליה.
זה ללכת בלי ולהרגיש עם אבל לא באמת לעשות את מה שבאמת צריך.
מערכת מתע"ן אמיתית מורכבת משכבות היררכיות. יש את קווי המתע"ן הראשיים ויש מערכת שלמה של קווים מזינים. האם ל"קו האדום המקדים", קו 1, יש קווי הזנה? האם קיימים מתחמי מעבר מסודרים בין קווים מזינים לבין קו 1? האם לקו 1 יש מת"צ בלעדי לו? האם יש לו העדפה ברמזורים?
אני באמת מצטער לקלקל את האופוריה, אבל קו 1 הוא בסך הכל עוד קו אוטובוס.
קו 1 המקדים כבר מתפקד...
כמערכת או כקו מטרופוליני, אכן יש לו בעיה שהאין לא עדיפות ברמזורים ונתיב תחבורה, את זה צריך להפנות למשרד התחבורה, הוא לא שונה כבר היום בתפקיד שלו מהקו העלי שחוצה את ברלין או הסקאי טרין החוצה את וונקובר (אני מודע להבדלים), קו 1 מוכר לציבור לא רק של היוממים, אלה לציבור בכלל שאינו נוסע בתחבורה ציבורית, הציבור לא מכיר את קו 42, קו 1 מתפקד כמערכת שקל להתמצא בה, הוא נע על רב קיבולת לכל אורכו, סוג כלי אחד, ניתן לעלות ולתקף בכל הדלתות, הוא תדיר, יש בו כריזה ומסך נתונים משופר, יש בו מפת מסלול הנסיעה בתוך האוטובוס ואפשר לרכוש בתוכו כרטיס באשראי ובמזומן, הסידור הפנימי שלו נעים ומאפשר ישיבה בשפל ויותר נוסעים בשיא, בכל תחנה יש מסך מידע, הוא מצויין כחלק ממערכת שאליה בהמשך יצטרפו איני מקווה שבהקדם קו 2 הירוק וקו 3 הסגול שיצרו מערכת שתיצור מהפכה בהרגלי נסיעה ותצרף קהלים חדשים, שימושים חדשים כנסיעה מקטעית בעיר וגם אחוז ממשתמשי הרכב, זה שונה מקו 42 שנוסע פעם במפרקית ופעם בעירוני
אני מכבד את דעתך, אבל לא מסכים איתה ונחכה עד סוף השנה לנתונים לראות מה השתנה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה