מערכות הסעת ההמונים האחרות קורסות תחת העומס כבר עכשיו.
דרום השרון יהיה חלק מהרשת של נת"ע
ולא יהיה צורך לעבור בת"א כדי להגיע לשם (המעבר יהיה דרך הקו הצהוב). ירושלים, חיפה ובאר שבע הן ערים חשובות ומרכזיות, אבל אני לא בטוח שנפח התנועה בינן לבין אזור תל השומר/בר אילן מצדיק דווקא קו רכבת. לא שאני נגד, אבל עם כל הכבוד, יש דברים דחופים וריאליים יותר.
מערכות הסעת ההמונים האחרות קורסות תחת העומס כבר עכשיו.
נסיעה מבאר שבע לירושלים ולהיפך במיוחד בימים ראשון, חמישי ומוצ"ש הפכה להיות מלחמה על האוטובוס. גם נסיעות בין שתי המרכזיות בחיפה לירושלים ולהיפך הפכה להיות מלחמה.
 
גם בעבר אמרו ש405 ו480 מספקים שירות שמספיק טוב ויום יום התורים המשתרכים הן במרכזית ת"א, הן ברכבת מרכז והן במרכזית ירושלים מלמדים אחרת.
 
זה בהקשר של קישור מהיר בין באר שבע לירושלים באמצעות רכבת וקישור מהיר בין חיפה לירושלים.
 
בנוגע לקישור לאיזור בר אילן - אלוף שדה, כבר כיום המצב קטסטרופלי. לתפוס מקום באחד מהקווים שנוסעים מכביש 4 לירושלים זו משימה לא פשוטה בחלק לא קטן משעות היום ולא מקום ישיבה, מקום עמידה. מערכת הנסיעות העירונית בגוש דן סובלת מעומס נוסעים בקווים הייעודיים לבר אילן ותל השומר, קווים אשר פועלים גם ככה בתדירות גבוהה ואפילו גבוהה מאד. ההסתערות על קו 70 ברכבת מרכז בכל שעות היום, מציגה את זה בצורה מובהקת.
 
מנגד, ללא פיתוח תשתית הרכבת, לא היו המוינ ישראל מוותרים על נסיעה ברכב פרטי ועוברים לרכבת. המשקל של נסיעה באוטובוס כאמצעי יותר פרקטי להסעת המונים אולי תופס יותר טוב על הנייר, אבל במציאות רבים מעדיפים את הרכבת. במיוחד מי שיש ברשותו רכב פרטי ובוחר לנסוע בתחבורה ציבורית.
 
ברגע שהצורך באוטובוסים בקווים שכיום כבר קורסים או כמעט קורסים יתייתר, התשומות יופנו לשירות אוטובוסים אחר בדיוק כמו שקרה עם קווים 900,910.
 
בנוסף, ערים כמו פתח תקווה שגדלו משמעותית, מהוות כבר כיום יעד נסיעה ממקומות שונים בארץ שלא כמו בעבר. פינוי מחנה תל השומר, יוסיף עוד שטח ובו דירות רבות. כיום בעצם כל מי שרוצה להתנייד מאיזור יש גהה צפונה או דרומה עושה זאת או באוטובוס במידה ויש או בנסיעה לת"א והמשך משם באוטובוס או ברכבת. זה בזבוז זמן משווע ולכן מי שיכול להרשות לעצמו בוחר לנסוע פשוט ברכב שחוסך לו חצי מהזמן או כמעט חצי מהזמן.
 
לכן, בשורה תחתונהמידה ותשתית הרכבת הכבדה תתפתח גם לתוואי של כביש 4 - רבים יבחרו לנסוע ברכבת ולהשאיר את הרכב בבית/בחניון תחנת הרכבת מאשר לנסוע עם רכבם כפי שהם נוהגים כיום. בנוסף, קווי אוטובוס שכבר בקושי עומדים בעומס, יתרקונו ונוסיעהם יעברו לרכבת וכך התשומות תועברנה לטיפול במקומות אחרים.