האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן

מצב
הנושא נעול.

alantan

New member
אז הנה, לא מדובר בבעיה בלתי פתירה - 150 מליון ש"ח ויש לך

יש שם הרבה מאוד תשתיות גם עיליות וגם תת-קרקעיות
צינורות מים וביוב ראשיים עוברים מתחת לכביש. כבלי תקשורת עוברים מתחת לכביש. חלק מהתשתית של חברת החשמל היא תת-קרקעית ואפילו צינורות דלק עוברים שם.
בשנת 2008 אף פורסמה כתבה בגלובס על "פקק תשתיות" בכביש 4.
[URL]http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000363149[/URL]
אז הנה, לא מדובר בבעיה בלתי פתירה - 150 מליון ש"ח ויש לך
מנהרת תשתיות. מה שיפנה שטח תת-קרקעי מתחת למנהרת התשתיות שתוקם. או חלילה וחס שיתכננו ויבנו את הכל בו זמנית, כולל הרכבת...
 
הכתבה משנת 2008. האם ידוע לך משהו על הקמת מנהרת התשתיות הזו

אז הנה, לא מדובר בבעיה בלתי פתירה - 150 מליון ש"ח ויש לך
מנהרת תשתיות. מה שיפנה שטח תת-קרקעי מתחת למנהרת התשתיות שתוקם. או חלילה וחס שיתכננו ויבנו את הכל בו זמנית, כולל הרכבת...
הכתבה משנת 2008. האם ידוע לך משהו על הקמת מנהרת התשתיות הזו
בשש השנים האחרונות?
בוא נהיה ריאליים. לא תהיה רכבת כבדה בתוואי של כביש 4 בקטע הזה ב-15 השנים הקרובות.
נקווה שהמערכת של נת"ע תהיה. גם זה כידוע לא ממש בטוח.
אבל משרד התחבורה יכול כבר עכשיו ליצור קו אוטובוס תדיר בין צומת רעננה לראשון לציון שיכסה את הציר הזה. גם זה לא נעשה.
משרד התחבורה יכול היה להשתמש בכביש 471 לצורך תחבורה ציבורית שתקשר בין פתח תקוה והערים המזרחיות בשרון לבין בקעת אונו. גם זה לא נעשה (כעת הואיל המשרד אחרי לחצים כבדים לעשות זאת לטובת ראש העין שהקישור שלה היה עלוב ביותר).
משרד התחבורה יכול היה להפוך את הציר המורכב מרחוב לוי אשכול בקרית אונו, דרך רבין, דרך משה דיין, רחוב השפלה ודרך אם המושבות בפ"ת (הן למערב והן למזרח עם המשך דרך מחלף תקוה עד הוד השרון וכפר סבא) לציר תחבורה ציבורית ראשי. גם זה לא נעשה.
יש תוכניות לדרך מוטה גור כציר חדש במערב בקעת אונו שגם כן יכול להוות ציר תחבורה ציבורית ראשי. הפרויקט הזה לא זז בינתיים.
אז רכבת כבדה באזור הזה זה לא יותר מחלום רחוק.
יש עוד הרבה מאוד דברים פשוטים בהרבה שאפשר לבצע ולא מתבצעים.
בוא נראה מתי יהיה קו סגול. אני לא הייתי שם כסף על כך שהקו הזה יפעל בעשור הבא.
 

alantan

New member
הייתי נדיב, הוספתי 60 מליון ש"ח שזה 66%, הרבה יותר משיעור

הכתבה משנת 2008. האם ידוע לך משהו על הקמת מנהרת התשתיות הזו
בשש השנים האחרונות?
בוא נהיה ריאליים. לא תהיה רכבת כבדה בתוואי של כביש 4 בקטע הזה ב-15 השנים הקרובות.
נקווה שהמערכת של נת"ע תהיה. גם זה כידוע לא ממש בטוח.
אבל משרד התחבורה יכול כבר עכשיו ליצור קו אוטובוס תדיר בין צומת רעננה לראשון לציון שיכסה את הציר הזה. גם זה לא נעשה.
משרד התחבורה יכול היה להשתמש בכביש 471 לצורך תחבורה ציבורית שתקשר בין פתח תקוה והערים המזרחיות בשרון לבין בקעת אונו. גם זה לא נעשה (כעת הואיל המשרד אחרי לחצים כבדים לעשות זאת לטובת ראש העין שהקישור שלה היה עלוב ביותר).
משרד התחבורה יכול היה להפוך את הציר המורכב מרחוב לוי אשכול בקרית אונו, דרך רבין, דרך משה דיין, רחוב השפלה ודרך אם המושבות בפ"ת (הן למערב והן למזרח עם המשך דרך מחלף תקוה עד הוד השרון וכפר סבא) לציר תחבורה ציבורית ראשי. גם זה לא נעשה.
יש תוכניות לדרך מוטה גור כציר חדש במערב בקעת אונו שגם כן יכול להוות ציר תחבורה ציבורית ראשי. הפרויקט הזה לא זז בינתיים.
אז רכבת כבדה באזור הזה זה לא יותר מחלום רחוק.
יש עוד הרבה מאוד דברים פשוטים בהרבה שאפשר לבצע ולא מתבצעים.
בוא נראה מתי יהיה קו סגול. אני לא הייתי שם כסף על כך שהקו הזה יפעל בעשור הבא.
הייתי נדיב, הוספתי 60 מליון ש"ח שזה 66%, הרבה יותר משיעור
האינפלציה.
&nbsp
מסכים עם כל מה שאתה כותב על מה שאפשר היה לעשות בטווח הקצר, וגם דברים שמתוכננים לא מקדמים, בדיוק כפי שאתה טוען, בצדק. אבל עם זאת, יש גם לתכנן דברים נוספים. לך תדע, כמו שדברים שקשורים למתע"ן זזים בקצב של צב, דברים של רכבת ישראל זזים לפעמים כמו קיפוד...
 

amit1270

New member
בדיוק. יש המון מה לעשות לפני שסוללים קו רכבת יקר ומסובך

הכתבה משנת 2008. האם ידוע לך משהו על הקמת מנהרת התשתיות הזו
בשש השנים האחרונות?
בוא נהיה ריאליים. לא תהיה רכבת כבדה בתוואי של כביש 4 בקטע הזה ב-15 השנים הקרובות.
נקווה שהמערכת של נת"ע תהיה. גם זה כידוע לא ממש בטוח.
אבל משרד התחבורה יכול כבר עכשיו ליצור קו אוטובוס תדיר בין צומת רעננה לראשון לציון שיכסה את הציר הזה. גם זה לא נעשה.
משרד התחבורה יכול היה להשתמש בכביש 471 לצורך תחבורה ציבורית שתקשר בין פתח תקוה והערים המזרחיות בשרון לבין בקעת אונו. גם זה לא נעשה (כעת הואיל המשרד אחרי לחצים כבדים לעשות זאת לטובת ראש העין שהקישור שלה היה עלוב ביותר).
משרד התחבורה יכול היה להפוך את הציר המורכב מרחוב לוי אשכול בקרית אונו, דרך רבין, דרך משה דיין, רחוב השפלה ודרך אם המושבות בפ"ת (הן למערב והן למזרח עם המשך דרך מחלף תקוה עד הוד השרון וכפר סבא) לציר תחבורה ציבורית ראשי. גם זה לא נעשה.
יש תוכניות לדרך מוטה גור כציר חדש במערב בקעת אונו שגם כן יכול להוות ציר תחבורה ציבורית ראשי. הפרויקט הזה לא זז בינתיים.
אז רכבת כבדה באזור הזה זה לא יותר מחלום רחוק.
יש עוד הרבה מאוד דברים פשוטים בהרבה שאפשר לבצע ולא מתבצעים.
בוא נראה מתי יהיה קו סגול. אני לא הייתי שם כסף על כך שהקו הזה יפעל בעשור הבא.
בדיוק. יש המון מה לעשות לפני שסוללים קו רכבת יקר ומסובך
הסכנה בפרויקט גדול כזה היא שהוא ישכיח את הדברים ה"קטנים" שיכולים לפתור הרבה בעיות בלי הוצאות גדולות, כי כל המאמץ והתקציב יופנה אליו.
 

amirv

New member
מי אמר שלא חושבים

האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן
אלוף שדה ובית חולים תל השומר לא אמור להיות מקושר בעזרת רכבת כבדה?
זה אולי לא פרויקט עם עדיפות גבוהה ביחס לאחרים, אבל מדוע בכלל לא חושבים בכיוון הזה?
מי אמר שלא חושבים
חושבים על זה ברצינות, פשוט לא עושים.

וברצינות גדולה יותר, קיים תכנון ראשוני לשיקוע של כביש 4 באופן שיאפשר את הרחבתו בנתיב בכל כיוון, בזמנו המפקח על התעבורה, אלכס לנגר, התעקש שאם הולכים לכזה פרויקט ענק ומגלומני, הוא צריך להיות עוד יותר ענק ומגלומני ולכלול גם רכבת. (לא ברור אם כבדה, קלה או משהו באמצע). לא נזכה לראות זאת בקרוב.
לי היה רעיון אחר וזה לייצר רכבת כבדה משוקעת מהמסילה המזרחית (שאושרה, אבל ביצועה נדחה בגלל סיבות תקציביות), מתחת לכביש 471 ודרך השלום בואכה עזריאלי, עם תחנה בבר אילן ולהפוך את עזריאלי לתחנה בשני מפלסים ניצבים זה לזה, עם אפשרות להאריך את המסילה במקביל לקו האדום לתחנה סופית יהודה הלוי/אלנבי.
זה יאפשר לרכבות הנוסעים שיסעו במסילה המזרחית מצפון ומדרום להיכנס למרכז גוש דן ללא הכבדה על הציר העמוס במרכז האיילון ויאפשר הגדלת התדירות לקווים הבינערוניים החזקים מחיפה, מב"ש ומירושלים.
 

Subi777

New member
מה נקודת הסיום של הקו הזה?

מי אמר שלא חושבים
חושבים על זה ברצינות, פשוט לא עושים.

וברצינות גדולה יותר, קיים תכנון ראשוני לשיקוע של כביש 4 באופן שיאפשר את הרחבתו בנתיב בכל כיוון, בזמנו המפקח על התעבורה, אלכס לנגר, התעקש שאם הולכים לכזה פרויקט ענק ומגלומני, הוא צריך להיות עוד יותר ענק ומגלומני ולכלול גם רכבת. (לא ברור אם כבדה, קלה או משהו באמצע). לא נזכה לראות זאת בקרוב.
לי היה רעיון אחר וזה לייצר רכבת כבדה משוקעת מהמסילה המזרחית (שאושרה, אבל ביצועה נדחה בגלל סיבות תקציביות), מתחת לכביש 471 ודרך השלום בואכה עזריאלי, עם תחנה בבר אילן ולהפוך את עזריאלי לתחנה בשני מפלסים ניצבים זה לזה, עם אפשרות להאריך את המסילה במקביל לקו האדום לתחנה סופית יהודה הלוי/אלנבי.
זה יאפשר לרכבות הנוסעים שיסעו במסילה המזרחית מצפון ומדרום להיכנס למרכז גוש דן ללא הכבדה על הציר העמוס במרכז האיילון ויאפשר הגדלת התדירות לקווים הבינערוניים החזקים מחיפה, מב"ש ומירושלים.
מה נקודת הסיום של הקו הזה?
ומה העדיפות שלו בסדר הקוים שעתידים להיבנות?
 

amit1270

New member
רכבת מאיפה? לאן?

האם מרכז עתיר יוממים ונוסעים מזדמנים כמו איזור בר אילן
אלוף שדה ובית חולים תל השומר לא אמור להיות מקושר בעזרת רכבת כבדה?
זה אולי לא פרויקט עם עדיפות גבוהה ביחס לאחרים, אבל מדוע בכלל לא חושבים בכיוון הזה?
רכבת מאיפה? לאן?
מגיבים אחרים ציינו את הבעייתיות של הקמת קו רכבת לאורך כביש 4 (למרות שיש תכנון רעיוני ואפילו אאל"ט תמ"א 23 מתייחסת לאפשרות הזאת). השאלה שלי היא אחרת - מה היתרון של קו רכבת כבדה לעומת מערכת הסעת המונים אחרת באותו מקום, שתהיה מקושרת טוב יותר (ובתדירות גבוהה) לחלקים אחרים של המטרופולין?
 

alantan

New member
ההבדל הוא בכיוון - הרכבת תקשר לירושלים, השרון ובאר שבע

רכבת מאיפה? לאן?
מגיבים אחרים ציינו את הבעייתיות של הקמת קו רכבת לאורך כביש 4 (למרות שיש תכנון רעיוני ואפילו אאל"ט תמ"א 23 מתייחסת לאפשרות הזאת). השאלה שלי היא אחרת - מה היתרון של קו רכבת כבדה לעומת מערכת הסעת המונים אחרת באותו מקום, שתהיה מקושרת טוב יותר (ובתדירות גבוהה) לחלקים אחרים של המטרופולין?
ההבדל הוא בכיוון - הרכבת תקשר לירושלים, השרון ובאר שבע
וכל מה שביניהן, ואילו הרק"ל תקשר מזרחה ומערבה, לתל אביב, לרמת גן ולפתח תקווה. כדי להגיע ליעדים המרוחקים יותר ללא מעבר מיותר בת"א שיאריך את הדרך בכחצי שעה, הרכבת תעשה את העבודה בצורה טובה יותר.
 

amit1270

New member
דרום השרון יהיה חלק מהרשת של נת"ע

ההבדל הוא בכיוון - הרכבת תקשר לירושלים, השרון ובאר שבע
וכל מה שביניהן, ואילו הרק"ל תקשר מזרחה ומערבה, לתל אביב, לרמת גן ולפתח תקווה. כדי להגיע ליעדים המרוחקים יותר ללא מעבר מיותר בת"א שיאריך את הדרך בכחצי שעה, הרכבת תעשה את העבודה בצורה טובה יותר.
דרום השרון יהיה חלק מהרשת של נת"ע
ולא יהיה צורך לעבור בת"א כדי להגיע לשם (המעבר יהיה דרך הקו הצהוב). ירושלים, חיפה ובאר שבע הן ערים חשובות ומרכזיות, אבל אני לא בטוח שנפח התנועה בינן לבין אזור תל השומר/בר אילן מצדיק דווקא קו רכבת. לא שאני נגד, אבל עם כל הכבוד, יש דברים דחופים וריאליים יותר.
 
הרשת של נת"ע לוקה בחסר בקישור שבין בקעת אונו

דרום השרון יהיה חלק מהרשת של נת"ע
ולא יהיה צורך לעבור בת"א כדי להגיע לשם (המעבר יהיה דרך הקו הצהוב). ירושלים, חיפה ובאר שבע הן ערים חשובות ומרכזיות, אבל אני לא בטוח שנפח התנועה בינן לבין אזור תל השומר/בר אילן מצדיק דווקא קו רכבת. לא שאני נגד, אבל עם כל הכבוד, יש דברים דחופים וריאליים יותר.
הרשת של נת"ע לוקה בחסר בקישור שבין בקעת אונו
לערים שמצפון לה - פתח תקוה, הוד השרון, כפר סבא ורעננה.
הקו הצהוב לא ממש רלוונטי לקישור בתוך החלק המזרחי של המטרופולין וביטול הקטע הצפוני של הקו הסגול יחד עם אי הכללת הקטע המרכזי של כביש 4 ברשת משאירים חור שבתקווה ימולא לפחות על ידי אוטובוסים, כי כיום גם הקישור האוטובוסי בהקשר הזה לקוי מאוד.
 

alantan

New member


הרשת של נת"ע לוקה בחסר בקישור שבין בקעת אונו
לערים שמצפון לה - פתח תקוה, הוד השרון, כפר סבא ורעננה.
הקו הצהוב לא ממש רלוונטי לקישור בתוך החלק המזרחי של המטרופולין וביטול הקטע הצפוני של הקו הסגול יחד עם אי הכללת הקטע המרכזי של כביש 4 ברשת משאירים חור שבתקווה ימולא לפחות על ידי אוטובוסים, כי כיום גם הקישור האוטובוסי בהקשר הזה לקוי מאוד.
 

amit1270

New member
הקו הצהוב המתוכנן מורכב משני קווים מקבילים

הרשת של נת"ע לוקה בחסר בקישור שבין בקעת אונו
לערים שמצפון לה - פתח תקוה, הוד השרון, כפר סבא ורעננה.
הקו הצהוב לא ממש רלוונטי לקישור בתוך החלק המזרחי של המטרופולין וביטול הקטע הצפוני של הקו הסגול יחד עם אי הכללת הקטע המרכזי של כביש 4 ברשת משאירים חור שבתקווה ימולא לפחות על ידי אוטובוסים, כי כיום גם הקישור האוטובוסי בהקשר הזה לקוי מאוד.
הקו הצהוב המתוכנן מורכב משני קווים מקבילים
המזרחי מקשר בין ערי מזרח גוש דן ומחובר בקצהו לקו הסגול.
 
לא בתכנון המעודכן של נת"ע

הקו הצהוב המתוכנן מורכב משני קווים מקבילים
המזרחי מקשר בין ערי מזרח גוש דן ומחובר בקצהו לקו הסגול.
לא בתכנון המעודכן של נת"ע
1. הקצה הצפוני של הקו הסגול נכון לעכשיו מתוכנן להיות ליד אוניברסיטת בר אילן ולא בתחנת הרכבת סגולה.
2. הקו הצהוב המזרחי (שבשלב מסויים נת"ע התייחסו אליו כקו התכלת) גם כן נגנז לעת עתה.
מה שמתוכנן כעת זו שלוחה בכוון מזרח מערב מהוד השרון דרך השטחים של תע"ש שתתחבר לקו המערבי ולשלוחת עתידים של הקו הצהוב.
תסתכל באתר נת"ע על מפת הקווים (לא על מפת הקו הצהוב לבדו שאינה מעודכנת).
ובכל מקרה גם אם יהיה BRT בין כפר סבא, הוד השרון והתחנה המרכזית בפתח תקוה, עדיין בתכנון הנוכחי ה BRT הזה לא יתחבר לקו הסגול.
נת"ע ומשרד התחבורה ויתרו נכון לעכשיו על הקטע בגבעת שמואל ובפתח תקוה של הקו הסגול.
אפילו באתר govmap הקו הסגול מסתיים בבר אילן.
 

amit1270

New member
עדיין, תסכים איתי שחיבור הקו הסגול לסגולה (כמה סמלי)

לא בתכנון המעודכן של נת"ע
1. הקצה הצפוני של הקו הסגול נכון לעכשיו מתוכנן להיות ליד אוניברסיטת בר אילן ולא בתחנת הרכבת סגולה.
2. הקו הצהוב המזרחי (שבשלב מסויים נת"ע התייחסו אליו כקו התכלת) גם כן נגנז לעת עתה.
מה שמתוכנן כעת זו שלוחה בכוון מזרח מערב מהוד השרון דרך השטחים של תע"ש שתתחבר לקו המערבי ולשלוחת עתידים של הקו הצהוב.
תסתכל באתר נת"ע על מפת הקווים (לא על מפת הקו הצהוב לבדו שאינה מעודכנת).
ובכל מקרה גם אם יהיה BRT בין כפר סבא, הוד השרון והתחנה המרכזית בפתח תקוה, עדיין בתכנון הנוכחי ה BRT הזה לא יתחבר לקו הסגול.
נת"ע ומשרד התחבורה ויתרו נכון לעכשיו על הקטע בגבעת שמואל ובפתח תקוה של הקו הסגול.
אפילו באתר govmap הקו הסגול מסתיים בבר אילן.
עדיין, תסכים איתי שחיבור הקו הסגול לסגולה (כמה סמלי)
הוא פשוט וזול לאין שיעור מקו רכבת חדש לאורך כביש 4 עמוס התשתיות והבעיות.
 
מסכים. בעצמי כתבתי שצריך להחזיר את הקטע הצפוני של הקו הסגול.

עדיין, תסכים איתי שחיבור הקו הסגול לסגולה (כמה סמלי)
הוא פשוט וזול לאין שיעור מקו רכבת חדש לאורך כביש 4 עמוס התשתיות והבעיות.
מסכים. בעצמי כתבתי שצריך להחזיר את הקטע הצפוני של הקו הסגול.
 

alantan

New member
מה שנכון להיום אינו נכון לעוד עשור

דרום השרון יהיה חלק מהרשת של נת"ע
ולא יהיה צורך לעבור בת"א כדי להגיע לשם (המעבר יהיה דרך הקו הצהוב). ירושלים, חיפה ובאר שבע הן ערים חשובות ומרכזיות, אבל אני לא בטוח שנפח התנועה בינן לבין אזור תל השומר/בר אילן מצדיק דווקא קו רכבת. לא שאני נגד, אבל עם כל הכבוד, יש דברים דחופים וריאליים יותר.
מה שנכון להיום אינו נכון לעוד עשור
צריך כבר היום להגדיל את תקציב התשתיות כדי לעמוד בביקוש הרב לתחבורה ציבורית איכותית וצפיפות האוכלוסין בגוש דן גדלה משנה לשנה. יש את עיר הבה"דים בנגב שיכול להיות מחובר לקו. תל השומר הוא בית חולים שמגיעים אליו מליון חולים מדי שנה מכל הארץ; יש כפי שציינת את הערים הנ"ל ואין צורך שהקו שבין ירושלים לחיפה יעבור בתל אביב למשל.
&nbsp
בנוסף לכך, יחד עם הרק"ל יווצר רשת שתי וערב שיאפשר גם קישור מהיר בין קווים מקבילים - כלומר בין הקו האדום והקו הסגול.
&nbsp
לדעתי הדבר חשוב לפחות כמו המסילה המזרחית.
 

סנוי

New member
מה לגבי BRT לאורך כביש 4?

מה שנכון להיום אינו נכון לעוד עשור
צריך כבר היום להגדיל את תקציב התשתיות כדי לעמוד בביקוש הרב לתחבורה ציבורית איכותית וצפיפות האוכלוסין בגוש דן גדלה משנה לשנה. יש את עיר הבה"דים בנגב שיכול להיות מחובר לקו. תל השומר הוא בית חולים שמגיעים אליו מליון חולים מדי שנה מכל הארץ; יש כפי שציינת את הערים הנ"ל ואין צורך שהקו שבין ירושלים לחיפה יעבור בתל אביב למשל.
&nbsp
בנוסף לכך, יחד עם הרק"ל יווצר רשת שתי וערב שיאפשר גם קישור מהיר בין קווים מקבילים - כלומר בין הקו האדום והקו הסגול.
&nbsp
לדעתי הדבר חשוב לפחות כמו המסילה המזרחית.
מה לגבי BRT לאורך כביש 4?
לאחרונה חשבתי על גורל מערכת הרק"ל והעיכובים הרבים שקיימים כרגע בשטח. עלו לי רעיונות על מערכת BRT בהתבסס על מה שמתוכנן כרגע, רק עם שיפורים - בהנחה שייבנו מרכזי חנה וסע משולבי רכבת בארבע נקודות המקיפות את גוש דן כמו שמתוכנן. (שפירים שכבר קיים, יחד עם אזור מורשה, גלילות וראשון מערב)
לדעתי זה ריאלי ואטרטקטיבי לחבר כבר עכשיו את המטרופולין בקו טבעתי שכזה, שיקשר בין כל חלקי גוש דן בטבעת התיכונה. הקו יתחיל בתחנת הרכבת הרצליה, ויעבור דרך כביש 2, 5, ו-4 עד לתחנה מרכזית החדשה של ראשון לציון. אפשר להקים חלופות לקו שמחברות את ארבעת מתחמי חנה וסע לציר המרכזי. (שכבר מחוברים לרשת הרכבת וגם למתע"ן בעתיד)
תוכלו לראות על מה אני כותב כשתראו את התמונה המצורפת. (הקו שאני כותב עליו מצויין כקו XX)

 

olli3

New member
מנהל
מערכות הסעת ההמונים האחרות קורסות תחת העומס כבר עכשיו.

דרום השרון יהיה חלק מהרשת של נת"ע
ולא יהיה צורך לעבור בת"א כדי להגיע לשם (המעבר יהיה דרך הקו הצהוב). ירושלים, חיפה ובאר שבע הן ערים חשובות ומרכזיות, אבל אני לא בטוח שנפח התנועה בינן לבין אזור תל השומר/בר אילן מצדיק דווקא קו רכבת. לא שאני נגד, אבל עם כל הכבוד, יש דברים דחופים וריאליים יותר.
מערכות הסעת ההמונים האחרות קורסות תחת העומס כבר עכשיו.
נסיעה מבאר שבע לירושלים ולהיפך במיוחד בימים ראשון, חמישי ומוצ"ש הפכה להיות מלחמה על האוטובוס. גם נסיעות בין שתי המרכזיות בחיפה לירושלים ולהיפך הפכה להיות מלחמה.
&nbsp
גם בעבר אמרו ש405 ו480 מספקים שירות שמספיק טוב ויום יום התורים המשתרכים הן במרכזית ת"א, הן ברכבת מרכז והן במרכזית ירושלים מלמדים אחרת.
&nbsp
זה בהקשר של קישור מהיר בין באר שבע לירושלים באמצעות רכבת וקישור מהיר בין חיפה לירושלים.
&nbsp
בנוגע לקישור לאיזור בר אילן - אלוף שדה, כבר כיום המצב קטסטרופלי. לתפוס מקום באחד מהקווים שנוסעים מכביש 4 לירושלים זו משימה לא פשוטה בחלק לא קטן משעות היום ולא מקום ישיבה, מקום עמידה. מערכת הנסיעות העירונית בגוש דן סובלת מעומס נוסעים בקווים הייעודיים לבר אילן ותל השומר, קווים אשר פועלים גם ככה בתדירות גבוהה ואפילו גבוהה מאד. ההסתערות על קו 70 ברכבת מרכז בכל שעות היום, מציגה את זה בצורה מובהקת.
&nbsp
מנגד, ללא פיתוח תשתית הרכבת, לא היו המוינ ישראל מוותרים על נסיעה ברכב פרטי ועוברים לרכבת. המשקל של נסיעה באוטובוס כאמצעי יותר פרקטי להסעת המונים אולי תופס יותר טוב על הנייר, אבל במציאות רבים מעדיפים את הרכבת. במיוחד מי שיש ברשותו רכב פרטי ובוחר לנסוע בתחבורה ציבורית.
&nbsp
ברגע שהצורך באוטובוסים בקווים שכיום כבר קורסים או כמעט קורסים יתייתר, התשומות יופנו לשירות אוטובוסים אחר בדיוק כמו שקרה עם קווים 900,910.
&nbsp
בנוסף, ערים כמו פתח תקווה שגדלו משמעותית, מהוות כבר כיום יעד נסיעה ממקומות שונים בארץ שלא כמו בעבר. פינוי מחנה תל השומר, יוסיף עוד שטח ובו דירות רבות. כיום בעצם כל מי שרוצה להתנייד מאיזור יש גהה צפונה או דרומה עושה זאת או באוטובוס במידה ויש או בנסיעה לת"א והמשך משם באוטובוס או ברכבת. זה בזבוז זמן משווע ולכן מי שיכול להרשות לעצמו בוחר לנסוע פשוט ברכב שחוסך לו חצי מהזמן או כמעט חצי מהזמן.
&nbsp
לכן, בשורה תחתונהמידה ותשתית הרכבת הכבדה תתפתח גם לתוואי של כביש 4 - רבים יבחרו לנסוע ברכבת ולהשאיר את הרכב בבית/בחניון תחנת הרכבת מאשר לנסוע עם רכבם כפי שהם נוהגים כיום. בנוסף, קווי אוטובוס שכבר בקושי עומדים בעומס, יתרקונו ונוסיעהם יעברו לרכבת וכך התשומות תועברנה לטיפול במקומות אחרים.
 

amit1270

New member
איזה מערכות הסעת המונים? מה שיש היום זה בדיחה

מערכות הסעת ההמונים האחרות קורסות תחת העומס כבר עכשיו.
נסיעה מבאר שבע לירושלים ולהיפך במיוחד בימים ראשון, חמישי ומוצ"ש הפכה להיות מלחמה על האוטובוס. גם נסיעות בין שתי המרכזיות בחיפה לירושלים ולהיפך הפכה להיות מלחמה.
&nbsp
גם בעבר אמרו ש405 ו480 מספקים שירות שמספיק טוב ויום יום התורים המשתרכים הן במרכזית ת"א, הן ברכבת מרכז והן במרכזית ירושלים מלמדים אחרת.
&nbsp
זה בהקשר של קישור מהיר בין באר שבע לירושלים באמצעות רכבת וקישור מהיר בין חיפה לירושלים.
&nbsp
בנוגע לקישור לאיזור בר אילן - אלוף שדה, כבר כיום המצב קטסטרופלי. לתפוס מקום באחד מהקווים שנוסעים מכביש 4 לירושלים זו משימה לא פשוטה בחלק לא קטן משעות היום ולא מקום ישיבה, מקום עמידה. מערכת הנסיעות העירונית בגוש דן סובלת מעומס נוסעים בקווים הייעודיים לבר אילן ותל השומר, קווים אשר פועלים גם ככה בתדירות גבוהה ואפילו גבוהה מאד. ההסתערות על קו 70 ברכבת מרכז בכל שעות היום, מציגה את זה בצורה מובהקת.
&nbsp
מנגד, ללא פיתוח תשתית הרכבת, לא היו המוינ ישראל מוותרים על נסיעה ברכב פרטי ועוברים לרכבת. המשקל של נסיעה באוטובוס כאמצעי יותר פרקטי להסעת המונים אולי תופס יותר טוב על הנייר, אבל במציאות רבים מעדיפים את הרכבת. במיוחד מי שיש ברשותו רכב פרטי ובוחר לנסוע בתחבורה ציבורית.
&nbsp
ברגע שהצורך באוטובוסים בקווים שכיום כבר קורסים או כמעט קורסים יתייתר, התשומות יופנו לשירות אוטובוסים אחר בדיוק כמו שקרה עם קווים 900,910.
&nbsp
בנוסף, ערים כמו פתח תקווה שגדלו משמעותית, מהוות כבר כיום יעד נסיעה ממקומות שונים בארץ שלא כמו בעבר. פינוי מחנה תל השומר, יוסיף עוד שטח ובו דירות רבות. כיום בעצם כל מי שרוצה להתנייד מאיזור יש גהה צפונה או דרומה עושה זאת או באוטובוס במידה ויש או בנסיעה לת"א והמשך משם באוטובוס או ברכבת. זה בזבוז זמן משווע ולכן מי שיכול להרשות לעצמו בוחר לנסוע פשוט ברכב שחוסך לו חצי מהזמן או כמעט חצי מהזמן.
&nbsp
לכן, בשורה תחתונהמידה ותשתית הרכבת הכבדה תתפתח גם לתוואי של כביש 4 - רבים יבחרו לנסוע ברכבת ולהשאיר את הרכב בבית/בחניון תחנת הרכבת מאשר לנסוע עם רכבם כפי שהם נוהגים כיום. בנוסף, קווי אוטובוס שכבר בקושי עומדים בעומס, יתרקונו ונוסיעהם יעברו לרכבת וכך התשומות תועברנה לטיפול במקומות אחרים.
איזה מערכות הסעת המונים? מה שיש היום זה בדיחה
אני התייחסתי לקישור בין אזור תל השומר לחיפה, ירושלים ובאר שבע, שהוא חשוב, אבל לא בטוח שמצדיק קו רכבת.

קו רב-קיבולת ומהיר (יחסית) בין חיפה לירושלים יהיה כשייפתח A1 שככל הנראה יהיה המשכו של קו חיפה-תל אביב, ואם יהיה דילוג על חלק מתחנות תל אביב זה עשוי להיות מהיר אפילו יותר (נכון להיום לא נראה ריאלי). באר שבע קצת יותר בעייתית, אבל אני מקווה שיימצא פתרון נוח (בשלב ראשון יהיה מעבר דרך נתב"ג או ת"א ההגנה).

אחרי שאמרתי את כל זה, אין לי התנגדות עקרונית לקו רכבת לאורך כביש 4. הבעיה היא שמדובר בפתרון יקר מאוד, וצריך לחשוב גם על אלטרנטיבות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה