האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על

מצב
הנושא נעול.
אתה מתכוון הזזה של הנחל או שאתה

ליד תל אביב השלום
כנראה לא יהיה מנוס מהזזה של נתיבי איילון בכמה עשרות מטרים לא תכננו שם מראש תחנה ניתן לראות שבקטע שעליו בנוייה תל אביב מרכז יש מרווח ענק בין הכבישים, כי תכננו מראש שם מקום לרכבת (שעד כמה שאני יודע כבר הייתה שם, אבל מאוד בקטן) אגב גם עשו משהו מאוד טפשי בכך שבנו את שני הרציפים הראשונים של תחנת השלום כרציפי צד
אתה מתכוון הזזה של הנחל או שאתה
מתכוון שיכניסו הכל לצינור שיכניסו אותו מתחת לאדמה? וכמה מסילות לדעתך אז זה יוכל להכיל???
 

urilei

New member
אני מתכוון לכביש

אתה מתכוון הזזה של הנחל או שאתה
מתכוון שיכניסו הכל לצינור שיכניסו אותו מתחת לאדמה? וכמה מסילות לדעתך אז זה יוכל להכיל???
אני מתכוון לכביש
פעם אחרונה שהסתכלתי על תחנת השלום זה נראה כאילו אפשר להכניס שם 4 רציפים, מקסימום מקסימום 5
 

Image of me

New member
לא,בת"א מרכז כבר יש 4 רציפים ועוד 2

אתם מתבלבלים
עם תחנת ת"א מרכז. בת"א שלום (אם תסתכלו מלמעלה מגשר השלום) - אין מקום לעוד רציף בשום מקרה.
לא,בת"א מרכז כבר יש 4 רציפים ועוד 2
בבניה. בת"א השלום יש שניים ועוד אחד בבניה.
 

ManInBlack86

New member
אההה עכשיו הבנתי

לא,בת"א מרכז כבר יש 4 רציפים ועוד 2
בבניה. בת"א השלום יש שניים ועוד אחד בבניה.
אההה עכשיו הבנתי
חשבתי כשכשאמרת "רציפים" התכוונת למבנה של הרציף עצמו (ואז בת"א מרכז יש 2 ושלישי בבנייה, ובת"א שלום יש רק 2).
 
הלואי שתקום באיזור יפו אבל תחשוב

ברור שהכל שמועות

אבל יש שמועות שיש להן סיכוי טוב להתממש בעתיד הקרוב... והערה - בנייני האומה זו לא תחנת ירושלים מרכז. ירושלים מרכז אמורה לקום (מתישהו..) באזור רח' יפו. ולגבי מסילה חמישית ושישית באיילון - איפה יכולים לשים אותם? אין עוד מקום לכלום שם..
הלואי שתקום באיזור יפו אבל תחשוב
כמה כסף יהיה צריך להשקיע כדי לבנות מנהרה בין ביניני האומה ליפו זה יהיה הון תועפות אבל לדעתי זה שווה
 

wakshlak

New member
אני לא חושב שזה נחוץ...

הלואי שתקום באיזור יפו אבל תחשוב
כמה כסף יהיה צריך להשקיע כדי לבנות מנהרה בין ביניני האומה ליפו זה יהיה הון תועפות אבל לדעתי זה שווה
אני לא חושב שזה נחוץ...
תוך שלוש שנים תהייה רכבת קלה בין יפו לתחנה המרכזית ואני מניח שתוך כמה שנים תבנה גם השלוחה למלחה (אם לא רק"ל, אז תוואי לאוטובוסים ארוכים). בניית מנהרה כזאת, על אף שתהייה מצויינת וכמובן תענה על הרבה דרישות תחבורתיות תהייה יקרה מאד ואני לא בטוח ששווה את המחיר. למרות זאת מהנדס העיר דיבר על האופציה הזאת של לחבר במנהרה בין מלחה לבינייני האומה דרך יפו, אך זה נשמע לי כמו הצעה פופוליסטית ולא מאד ראלית ביובל הקרוב.
 
לדעתי נדע אם זה נחוץ או לא נחוץ

אני לא חושב שזה נחוץ...
תוך שלוש שנים תהייה רכבת קלה בין יפו לתחנה המרכזית ואני מניח שתוך כמה שנים תבנה גם השלוחה למלחה (אם לא רק"ל, אז תוואי לאוטובוסים ארוכים). בניית מנהרה כזאת, על אף שתהייה מצויינת וכמובן תענה על הרבה דרישות תחבורתיות תהייה יקרה מאד ואני לא בטוח ששווה את המחיר. למרות זאת מהנדס העיר דיבר על האופציה הזאת של לחבר במנהרה בין מלחה לבינייני האומה דרך יפו, אך זה נשמע לי כמו הצעה פופוליסטית ולא מאד ראלית ביובל הקרוב.
לדעתי נדע אם זה נחוץ או לא נחוץ
רק כאשר הקו המהיר לי-ם יפעל והרכבת הקלה תפעל אז נראה האם זה עונה על הדרישות... יש לזכור גם שרכבת ישראל היא גוף שונה מאלו שבונים את הרכבת הקלה ולכן לרכבת ישראל יש שאיפות משלה...
 

wakshlak

New member
שאיפות שונות, אך מטרה משותפת...

לדעתי נדע אם זה נחוץ או לא נחוץ
רק כאשר הקו המהיר לי-ם יפעל והרכבת הקלה תפעל אז נראה האם זה עונה על הדרישות... יש לזכור גם שרכבת ישראל היא גוף שונה מאלו שבונים את הרכבת הקלה ולכן לרכבת ישראל יש שאיפות משלה...
שאיפות שונות, אך מטרה משותפת...
בסופו של דבר למרות שאלו גופים שונים, לא יתכן שיבזבזו כסף על משהו שאין צורך מעשי בו. הועדה המחוזית ירושלים בסוף צריכה לתת את אישורה לכל אחת מהתוכניות. אני לא רואה סיבה לבנות את הקו הקו התת קרקעי הזה. בשביל זה יש את הרק"ל בתוך ירושלים. אני מניח שזה אולי יבזבז לאנשים כעשר דקות לעומת קו תת-קרקעי, אך זה לא שווה את המחיר העצום לבנות את ההמשך התת-קרקעי למרכז העיר. אם זה כן יבנה במקרה, זה בטח לא יקרה בעשור הקרוב...
 
אני בכל מקרה מקווה מאד מאד

שאיפות שונות, אך מטרה משותפת...
בסופו של דבר למרות שאלו גופים שונים, לא יתכן שיבזבזו כסף על משהו שאין צורך מעשי בו. הועדה המחוזית ירושלים בסוף צריכה לתת את אישורה לכל אחת מהתוכניות. אני לא רואה סיבה לבנות את הקו הקו התת קרקעי הזה. בשביל זה יש את הרק"ל בתוך ירושלים. אני מניח שזה אולי יבזבז לאנשים כעשר דקות לעומת קו תת-קרקעי, אך זה לא שווה את המחיר העצום לבנות את ההמשך התת-קרקעי למרכז העיר. אם זה כן יבנה במקרה, זה בטח לא יקרה בעשור הקרוב...
אני בכל מקרה מקווה מאד מאד
שזה כן יבנה
 
למה קו לאילת לא סביר לדעתי הוא

לפי מה שאני יודע..
אז חלק מהפרויקטים המתוכננים הם: 1) המשך תוכנית חישמול הרכבת 2) קו עפולה-חדרה דרך ואדי ערה 3) קו לקריית שמונה דרך קו העמק או דרך הקו לכרמיאל 4) קו ראשל"צ-מודיעין דרך באר יעקב ורמלה (חלק קטן מהקו הזה כבר קיים- בין באר יעקב לראשונים, וחלק קטן נבנה בימים אלו - בין צומת דניאל למודיעין). 5) קו לאילת (למרות שלא סביר במיוחד..) 6) חידוש מסילת החוף המזרחית דרך חדרה מזרח (?) או הוספת עוד 2 מסילות בקו החוף הקיים (זה יותר סביר לדעתי ויהיה הכרחי לאחר פתיחת הקווים לכרמיאל ולבית שאן כיוון שגם ככה הרכבות בקו חיפה-ת"א עמוסות מאוד בכל שעות היום ולא ניתן להפעיל עוד רכבות בקו הזה). כמובן שאלו רק השערות, שום דבר עוד לא בטוח... וגם יהיה צורך לכלול בתוכנית החומש הבאה תקציב לסיום הפרויקטים שלא יסתיימו בתוכנית החומש הנוכחית (כמו הקו לירושלים A1 שכבר כיום ידוע שהוא יגלוש לתוכנית החומש הבאה - באתר הרכבת רשום כי מועד הסיום הוא 2009).
למה קו לאילת לא סביר לדעתי הוא
הרבה יותר סביר מאשר קו עפולה חדרה דרך ואדי ערה בגלל המצב הביטחוני
 

wakshlak

New member
וגם תחנת רעננה וחיבורה מערבה

האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על
תוכנית החומש הבאה של רכבת ישראל
וגם תחנת רעננה וחיבורה מערבה
אני לא בטוח אם זה חלק מהתוכנית החומש הנוכחית או הבאה, אך מתוכננת גם תחנה ברעננה שתמשיך את הקו מערבה עד לחיבור עם קו ביניימינה-ת"א.
 

ManInBlack86

New member
זה אמור להיות

וגם תחנת רעננה וחיבורה מערבה
אני לא בטוח אם זה חלק מהתוכנית החומש הנוכחית או הבאה, אך מתוכננת גם תחנה ברעננה שתמשיך את הקו מערבה עד לחיבור עם קו ביניימינה-ת"א.
זה אמור להיות
בתוכנית החומש הנוכחית. תסתכל פה.
 

wakshlak

New member
שאלות לגבי תוכנית החומש הנוכחית:

זה אמור להיות
בתוכנית החומש הנוכחית. תסתכל פה.
שאלות לגבי תוכנית החומש הנוכחית:
1. האם תחנת קריית אריה בבניה? לפי אתר רכבת ישראל הבנייה צריכה להסתיים לקראת סוף השנה. האם זה מעודכן? האם זה יהיה על מסילת האוניברסיטה-כפר סבא? 2. לפי האתר קטע אשקלון-שדרות כבר יהיה גמור בסוף 2006, האם זה זמן הגיוני? 3. ראיתי בנייה מעל תחנת חוף הכרמל. האם זה מרכז הבקרה ושליטה שכתוב עליו באתר רכבת ישראל?
 

אורי404

New member
את תחנת קרית אריה העתידית ניתן

שאלות לגבי תוכנית החומש הנוכחית:
1. האם תחנת קריית אריה בבניה? לפי אתר רכבת ישראל הבנייה צריכה להסתיים לקראת סוף השנה. האם זה מעודכן? האם זה יהיה על מסילת האוניברסיטה-כפר סבא? 2. לפי האתר קטע אשקלון-שדרות כבר יהיה גמור בסוף 2006, האם זה זמן הגיוני? 3. ראיתי בנייה מעל תחנת חוף הכרמל. האם זה מרכז הבקרה ושליטה שכתוב עליו באתר רכבת ישראל?
את תחנת קרית אריה העתידית ניתן
לראות כאשר נוסעים ברכבת לכפר סבא/הוד השרון. מכאן, התחנה היא על מסילת הקו הזה בין תחנת סגולה לתחנת בני ברק. חוף הכרמל - אכן, נבנה שם מרכז השליטה והבקרה הארצי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה