האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על

מצב
הנושא נעול.
האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על

האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על
תוכנית החומש הבאה של רכבת ישראל
 
לפני תוכנית החומש הבאה, ייטב לנו אם

האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על
תוכנית החומש הבאה של רכבת ישראל
לפני תוכנית החומש הבאה, ייטב לנו אם
נשמע שניהול הרכבת תקין ושהפרוייקטים של תוכנית החומש הנוכחית יבוצעו ללא דרישות תקציביות נוספות.
 
מרוב הפרוייקטים של תוכנית החומש

לפני תוכנית החומש הבאה, ייטב לנו אם
נשמע שניהול הרכבת תקין ושהפרוייקטים של תוכנית החומש הנוכחית יבוצעו ללא דרישות תקציביות נוספות.
מרוב הפרוייקטים של תוכנית החומש
הנוכחית אין דרך חזרה הם יבוצעו כי כבר הושקעו יותר מידי תכנון וכסף... לדעתי הגיע הזמן לברר מהם התוכניות לחומש הבאה
 

ManInBlack86

New member
לפי מה שאני יודע..

האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על
תוכנית החומש הבאה של רכבת ישראל
לפי מה שאני יודע..
אז חלק מהפרויקטים המתוכננים הם: 1) המשך תוכנית חישמול הרכבת 2) קו עפולה-חדרה דרך ואדי ערה 3) קו לקריית שמונה דרך קו העמק או דרך הקו לכרמיאל 4) קו ראשל"צ-מודיעין דרך באר יעקב ורמלה (חלק קטן מהקו הזה כבר קיים- בין באר יעקב לראשונים, וחלק קטן נבנה בימים אלו - בין צומת דניאל למודיעין). 5) קו לאילת (למרות שלא סביר במיוחד..) 6) חידוש מסילת החוף המזרחית דרך חדרה מזרח (?) או הוספת עוד 2 מסילות בקו החוף הקיים (זה יותר סביר לדעתי ויהיה הכרחי לאחר פתיחת הקווים לכרמיאל ולבית שאן כיוון שגם ככה הרכבות בקו חיפה-ת"א עמוסות מאוד בכל שעות היום ולא ניתן להפעיל עוד רכבות בקו הזה). כמובן שאלו רק השערות, שום דבר עוד לא בטוח... וגם יהיה צורך לכלול בתוכנית החומש הבאה תקציב לסיום הפרויקטים שלא יסתיימו בתוכנית החומש הנוכחית (כמו הקו לירושלים A1 שכבר כיום ידוע שהוא יגלוש לתוכנית החומש הבאה - באתר הרכבת רשום כי מועד הסיום הוא 2009).
 

ManInBlack86

New member
אה וכמעט שכחתי

לפי מה שאני יודע..
אז חלק מהפרויקטים המתוכננים הם: 1) המשך תוכנית חישמול הרכבת 2) קו עפולה-חדרה דרך ואדי ערה 3) קו לקריית שמונה דרך קו העמק או דרך הקו לכרמיאל 4) קו ראשל"צ-מודיעין דרך באר יעקב ורמלה (חלק קטן מהקו הזה כבר קיים- בין באר יעקב לראשונים, וחלק קטן נבנה בימים אלו - בין צומת דניאל למודיעין). 5) קו לאילת (למרות שלא סביר במיוחד..) 6) חידוש מסילת החוף המזרחית דרך חדרה מזרח (?) או הוספת עוד 2 מסילות בקו החוף הקיים (זה יותר סביר לדעתי ויהיה הכרחי לאחר פתיחת הקווים לכרמיאל ולבית שאן כיוון שגם ככה הרכבות בקו חיפה-ת"א עמוסות מאוד בכל שעות היום ולא ניתן להפעיל עוד רכבות בקו הזה). כמובן שאלו רק השערות, שום דבר עוד לא בטוח... וגם יהיה צורך לכלול בתוכנית החומש הבאה תקציב לסיום הפרויקטים שלא יסתיימו בתוכנית החומש הנוכחית (כמו הקו לירושלים A1 שכבר כיום ידוע שהוא יגלוש לתוכנית החומש הבאה - באתר הרכבת רשום כי מועד הסיום הוא 2009).
אה וכמעט שכחתי
ביצוע הפרדות מפלסיות במפגשי כביש-מסילה (שמעתי איפה שהוא על תוכנית שאפתנית לביטול כל מפגשי כביש-מסילה עד 2015 או משהו כזה.. זה נכון?).
 
כן נראה לי אפילו שתיקצבו את זה...

אה וכמעט שכחתי
ביצוע הפרדות מפלסיות במפגשי כביש-מסילה (שמעתי איפה שהוא על תוכנית שאפתנית לביטול כל מפגשי כביש-מסילה עד 2015 או משהו כזה.. זה נכון?).
כן נראה לי אפילו שתיקצבו את זה...
באופן מהיר בעקבות התאונות האחרונות לדעתי זה אפשרי אבל אני סתם אופטימי
 

urilei

New member
עוד שמועות

לפי מה שאני יודע..
אז חלק מהפרויקטים המתוכננים הם: 1) המשך תוכנית חישמול הרכבת 2) קו עפולה-חדרה דרך ואדי ערה 3) קו לקריית שמונה דרך קו העמק או דרך הקו לכרמיאל 4) קו ראשל"צ-מודיעין דרך באר יעקב ורמלה (חלק קטן מהקו הזה כבר קיים- בין באר יעקב לראשונים, וחלק קטן נבנה בימים אלו - בין צומת דניאל למודיעין). 5) קו לאילת (למרות שלא סביר במיוחד..) 6) חידוש מסילת החוף המזרחית דרך חדרה מזרח (?) או הוספת עוד 2 מסילות בקו החוף הקיים (זה יותר סביר לדעתי ויהיה הכרחי לאחר פתיחת הקווים לכרמיאל ולבית שאן כיוון שגם ככה הרכבות בקו חיפה-ת"א עמוסות מאוד בכל שעות היום ולא ניתן להפעיל עוד רכבות בקו הזה). כמובן שאלו רק השערות, שום דבר עוד לא בטוח... וגם יהיה צורך לכלול בתוכנית החומש הבאה תקציב לסיום הפרויקטים שלא יסתיימו בתוכנית החומש הנוכחית (כמו הקו לירושלים A1 שכבר כיום ידוע שהוא יגלוש לתוכנית החומש הבאה - באתר הרכבת רשום כי מועד הסיום הוא 2009).
עוד שמועות
והכל שמועות אל תצפה שמישהו יענה לך כי עוד לא הוחלט שום דבר... - חיבור בין מלחה לירושלים מרכז (בנייני האומה) - חיבור ראשל"צ מערב - ראשונים - שידרוג מסילת החוף למהירות 200 קמ"ש ואולי הוספת עוד מסילה או שתיים - מסילה חמישית ושישית באיילון (זה בטוח יקרה מתישהו, והבנתי שזה כרגע במה שנקרא "בחינת היתכנות"), בעצם גם הרביעית לא בדיוק בתוכנית החומש הנוכחית - שמעתי גם שמועה על אולי רכבת לעיר הבה"דים הלא-היא צריפין, אבל אני לא מאמין שזה יקרה למרות שזה יהיה דבר מאוד מועיל
 

katzofir

New member
צריפין היא לא עיר הבה"דים

עוד שמועות
והכל שמועות אל תצפה שמישהו יענה לך כי עוד לא הוחלט שום דבר... - חיבור בין מלחה לירושלים מרכז (בנייני האומה) - חיבור ראשל"צ מערב - ראשונים - שידרוג מסילת החוף למהירות 200 קמ"ש ואולי הוספת עוד מסילה או שתיים - מסילה חמישית ושישית באיילון (זה בטוח יקרה מתישהו, והבנתי שזה כרגע במה שנקרא "בחינת היתכנות"), בעצם גם הרביעית לא בדיוק בתוכנית החומש הנוכחית - שמעתי גם שמועה על אולי רכבת לעיר הבה"דים הלא-היא צריפין, אבל אני לא מאמין שזה יקרה למרות שזה יהיה דבר מאוד מועיל
צריפין היא לא עיר הבה"דים
משרד הבטחון מתכנן לסגור את המחנה (ולהפוך אותו לאזור מגורים) ולהעביר את הבה"דים למחנה גדול בדרום הארץ, אשר יכלול ם שכונות מגורים לאנשי הקבע, וזכה לכינוי "עיר הבה"דים". כרגע עוד לא ברור היכן העיר תמוקם (דובר על צומת הנגב, אזור רמת-חובב, אזור ירוחם ועוד כמה אופציות מעניינות), וכרגע נראה שגם בשנת 2010 עוד לא יקבעו את המיקום הסופי, כך שנראה לי שהמסילה הזו לפחות תחכה עוד כמה שנים. ואם כבר שמועות: עד שנת 2008 אמור לעבור בסיס חיל האוויר בלוד לבסיס נבטים, ולרגל המאורע מתכננים להקים קו רכבת לנבטים (שמן הסתם לא יוקם עד 2008), שיוארך בהמשך לערד.
 
עיר הבה"דים

צריפין היא לא עיר הבה"דים
משרד הבטחון מתכנן לסגור את המחנה (ולהפוך אותו לאזור מגורים) ולהעביר את הבה"דים למחנה גדול בדרום הארץ, אשר יכלול ם שכונות מגורים לאנשי הקבע, וזכה לכינוי "עיר הבה"דים". כרגע עוד לא ברור היכן העיר תמוקם (דובר על צומת הנגב, אזור רמת-חובב, אזור ירוחם ועוד כמה אופציות מעניינות), וכרגע נראה שגם בשנת 2010 עוד לא יקבעו את המיקום הסופי, כך שנראה לי שהמסילה הזו לפחות תחכה עוד כמה שנים. ואם כבר שמועות: עד שנת 2008 אמור לעבור בסיס חיל האוויר בלוד לבסיס נבטים, ולרגל המאורע מתכננים להקים קו רכבת לנבטים (שמן הסתם לא יוקם עד 2008), שיוארך בהמשך לערד.
עיר הבה"דים
תתעכב עוד הרבה זמן עקב ההחלטה האומללה למקם אותה ליד רמת-חובב. משרד הבריאות התנגד לכך נחרצות וההחלטה ירדה מהפרק למזלם של הרבה מאוד חיילים לעתיד.
 

urilei

New member
אתה יודע מתי שמעתי את הבדיחה הזו?

צריפין היא לא עיר הבה"דים
משרד הבטחון מתכנן לסגור את המחנה (ולהפוך אותו לאזור מגורים) ולהעביר את הבה"דים למחנה גדול בדרום הארץ, אשר יכלול ם שכונות מגורים לאנשי הקבע, וזכה לכינוי "עיר הבה"דים". כרגע עוד לא ברור היכן העיר תמוקם (דובר על צומת הנגב, אזור רמת-חובב, אזור ירוחם ועוד כמה אופציות מעניינות), וכרגע נראה שגם בשנת 2010 עוד לא יקבעו את המיקום הסופי, כך שנראה לי שהמסילה הזו לפחות תחכה עוד כמה שנים. ואם כבר שמועות: עד שנת 2008 אמור לעבור בסיס חיל האוויר בלוד לבסיס נבטים, ולרגל המאורע מתכננים להקים קו רכבת לנבטים (שמן הסתם לא יוקם עד 2008), שיוארך בהמשך לערד.
אתה יודע מתי שמעתי את הבדיחה הזו?
לפני אולי 7 או 8 שנים אמרו לי שא-ו-ט-ו-ט-ו מפנים את צריפין אני די בטוח שגם ב-2020 צריפין עוד תעמוד במקומה, אבל זה לא יפריע לשמועה לעבור מחייל לחייל, אגב גם לגבי השלישות רצות כאלה שמועות כבר הרבה מאוד שנים
 
תשמע בסוף לא תהיה ברירה

אתה יודע מתי שמעתי את הבדיחה הזו?
לפני אולי 7 או 8 שנים אמרו לי שא-ו-ט-ו-ט-ו מפנים את צריפין אני די בטוח שגם ב-2020 צריפין עוד תעמוד במקומה, אבל זה לא יפריע לשמועה לעבור מחייל לחייל, אגב גם לגבי השלישות רצות כאלה שמועות כבר הרבה מאוד שנים
תשמע בסוף לא תהיה ברירה
ויפנו את צריפין יש מחסור עצום בקרקע במרכז הארץ
 

ManInBlack86

New member
ברור שהכל שמועות ../images/Emo13.gif

עוד שמועות
והכל שמועות אל תצפה שמישהו יענה לך כי עוד לא הוחלט שום דבר... - חיבור בין מלחה לירושלים מרכז (בנייני האומה) - חיבור ראשל"צ מערב - ראשונים - שידרוג מסילת החוף למהירות 200 קמ"ש ואולי הוספת עוד מסילה או שתיים - מסילה חמישית ושישית באיילון (זה בטוח יקרה מתישהו, והבנתי שזה כרגע במה שנקרא "בחינת היתכנות"), בעצם גם הרביעית לא בדיוק בתוכנית החומש הנוכחית - שמעתי גם שמועה על אולי רכבת לעיר הבה"דים הלא-היא צריפין, אבל אני לא מאמין שזה יקרה למרות שזה יהיה דבר מאוד מועיל
ברור שהכל שמועות

אבל יש שמועות שיש להן סיכוי טוב להתממש בעתיד הקרוב... והערה - בנייני האומה זו לא תחנת ירושלים מרכז. ירושלים מרכז אמורה לקום (מתישהו..) באזור רח' יפו. ולגבי מסילה חמישית ושישית באיילון - איפה יכולים לשים אותם? אין עוד מקום לכלום שם..
 
ישנה תוכנית לבניית מנהרה

ברור שהכל שמועות

אבל יש שמועות שיש להן סיכוי טוב להתממש בעתיד הקרוב... והערה - בנייני האומה זו לא תחנת ירושלים מרכז. ירושלים מרכז אמורה לקום (מתישהו..) באזור רח' יפו. ולגבי מסילה חמישית ושישית באיילון - איפה יכולים לשים אותם? אין עוד מקום לכלום שם..
ישנה תוכנית לבניית מנהרה
באיילון כך שלא יהיה בעייה להכניס שם אפילו 8 מסילות
 
מה פתאום מתחת למסילות הכוונה היא

מנהרה מתחת למסילות?
נשמע הזוי.
מה פתאום מתחת למסילות הכוונה היא
מנהרה צינור גדול איך שתרצה לקרוא לזה שינקז את הנחל וייבש אותו ואז יהיה לך מקום לבנות כמה מסילות שתרצה עוד תוכנית שיש היא גשרים מעל המסילות אבל בחנו את זה והעלות מטורפת
 

ManInBlack86

New member
לא בטוח

מה פתאום מתחת למסילות הכוונה היא
מנהרה צינור גדול איך שתרצה לקרוא לזה שינקז את הנחל וייבש אותו ואז יהיה לך מקום לבנות כמה מסילות שתרצה עוד תוכנית שיש היא גשרים מעל המסילות אבל בחנו את זה והעלות מטורפת
לא בטוח
תסתכל למשל באזור ת"א השלום - גם אם יטו את כל הנחל למנהרה (הוא כבר היום במנהרה באופן חלקי) - לא יהיה מקום לעוד יותר ממסילה אחת (אל תשכח צריך גם מקום לרציף). ולבנות גשרים זה בכלל מסובך - כבר יש את הגשרים של הרחובות שמעל איילון אז הגשרים שיהיו מעל המסילות יצטרכו להיות מאוד גבוהים. בכל אופן, לדעתי מסילון איילון יהפכו בעתיד לצוואר בקבוק אחד ענקי וכל פיתרון למצב יעלה מאות מיליונים.
 
יכול להיות אז שילכו על פתרון משולב

לא בטוח
תסתכל למשל באזור ת"א השלום - גם אם יטו את כל הנחל למנהרה (הוא כבר היום במנהרה באופן חלקי) - לא יהיה מקום לעוד יותר ממסילה אחת (אל תשכח צריך גם מקום לרציף). ולבנות גשרים זה בכלל מסובך - כבר יש את הגשרים של הרחובות שמעל איילון אז הגשרים שיהיו מעל המסילות יצטרכו להיות מאוד גבוהים. בכל אופן, לדעתי מסילון איילון יהפכו בעתיד לצוואר בקבוק אחד ענקי וכל פיתרון למצב יעלה מאות מיליונים.
יכול להיות אז שילכו על פתרון משולב
היכן שיהיה מקום בעקבות הטיית איילון יוסיפו מסילות קרקעיות והיכן שלו יבנו גשרים או מנהרות
 
זה נכתב בשנת 2003 בnfc

לא בטוח
תסתכל למשל באזור ת"א השלום - גם אם יטו את כל הנחל למנהרה (הוא כבר היום במנהרה באופן חלקי) - לא יהיה מקום לעוד יותר ממסילה אחת (אל תשכח צריך גם מקום לרציף). ולבנות גשרים זה בכלל מסובך - כבר יש את הגשרים של הרחובות שמעל איילון אז הגשרים שיהיו מעל המסילות יצטרכו להיות מאוד גבוהים. בכל אופן, לדעתי מסילון איילון יהפכו בעתיד לצוואר בקבוק אחד ענקי וכל פיתרון למצב יעלה מאות מיליונים.
זה נכתב בשנת 2003 בnfc
משרד התחבורה מקדם תוכנית להטיית נחל איילון בתל אביב לים בעקבות סקר התכנות שקבע, כי קיימת התכנות הנדסית להטיית הנחל, מערבה, דרך יפו לים, באמצעות מנהרה תת-קרקעית. הסקר נערך בעקבות יוזמה של מנכ"ל משרד התחבורה, סלמן בן-ציון להטיית נחל איילון לים שתאפשר לנצל את הקרקע שתתפנה לתחבורה ציבורית בעורק התחבורתי העמוס ביותר במדינה. הטיית הנחל תאפשר להמשיך את הפיתוח התחבורתי בפרוזדור איילון ולהרחיב את נתיבי איילון בקטע המרכזי שבין תחנת הרכבת האוניברסיטה ועד לתחנת הרכבת תל אביב-דרום ולהוסיף מסילת רכבת רביעית וכן נתיב נוסף לתחבורה הציבורית. על-פי התכנית שעלותה נאמדת בכמיליארד שקלים תכרה מנהרה תת - קרקעית באורך של 4.7 קילומטרים שתוביל את הנחל לים. האורך הכללי של הטיית איילון הוא כ-5.6 קילומטר. אפיק הנחל יוסט לכיוון מערב במעבר תת-קרקעי מתחת לשטחי "מקווה ישראל" ולשטחים ציבורים נוספים בהם מחלף וולפסון בחולון, צומת רחוב יפת ביפו ומשם לים בחוף יפו. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה ציין, כי ניתן יהיה להשלים את הפרויקט בתוך 3 - 4 שנים מתחילת העבודות. מנכ"ל משרד התחבורה מינה צוות מיוחד לקידום הפרויקט. בוועדה המחוזית לתכנון ובניה נמצאת כיום בהפקדה תוכנית להקמת "פארק איילון", בשטח שבין חירייה ועד לתחנת רכבת דרום בתל אביב. הפארק שיהיה הגדול ביותר בארץ ישתרע על שטח של כ-8000 דונם ויהווה את שער הכניסה למטרופולין תל אביב. הפארק יכלול גם אגם שישתרע על שטח של 2000 דונם. הסקר קובע, כי הפרויקט הוא בעל יתרונות כלכלים גדולים שיתנו תנופה לשדרוג התחבורה הציבורית במטרופולין תל אביב וכן לפיתוח "שדרות ירוקות" לאורך ציר המנהרה המתוכננת בין "פארק האיילון" לים ולאורך פרוזדור באיילון הקיים. נחל איילון המנקז היום את מי הגשמים והשפכים באזור עלה על גדותיו מספר פעמים בשנים האחרונות, כתוצאה משטפונות של גשמים. הטיית הנחל לתוך מנהרה תאפשר למנוע את ההצפות לאורך תוואי הנחל שגרמו בעבר לנזקים כבדים לנתיבי התחבורה ולשכונותיה הדרומיות של תל אביב.
 

urilei

New member
ליד תל אביב השלום

לא בטוח
תסתכל למשל באזור ת"א השלום - גם אם יטו את כל הנחל למנהרה (הוא כבר היום במנהרה באופן חלקי) - לא יהיה מקום לעוד יותר ממסילה אחת (אל תשכח צריך גם מקום לרציף). ולבנות גשרים זה בכלל מסובך - כבר יש את הגשרים של הרחובות שמעל איילון אז הגשרים שיהיו מעל המסילות יצטרכו להיות מאוד גבוהים. בכל אופן, לדעתי מסילון איילון יהפכו בעתיד לצוואר בקבוק אחד ענקי וכל פיתרון למצב יעלה מאות מיליונים.
ליד תל אביב השלום
כנראה לא יהיה מנוס מהזזה של נתיבי איילון בכמה עשרות מטרים לא תכננו שם מראש תחנה ניתן לראות שבקטע שעליו בנוייה תל אביב מרכז יש מרווח ענק בין הכבישים, כי תכננו מראש שם מקום לרכבת (שעד כמה שאני יודע כבר הייתה שם, אבל מאוד בקטן) אגב גם עשו משהו מאוד טפשי בכך שבנו את שני הרציפים הראשונים של תחנת השלום כרציפי צד
 
למה אתה מתכוון הזזה של נתיבי איילון

ליד תל אביב השלום
כנראה לא יהיה מנוס מהזזה של נתיבי איילון בכמה עשרות מטרים לא תכננו שם מראש תחנה ניתן לראות שבקטע שעליו בנוייה תל אביב מרכז יש מרווח ענק בין הכבישים, כי תכננו מראש שם מקום לרכבת (שעד כמה שאני יודע כבר הייתה שם, אבל מאוד בקטן) אגב גם עשו משהו מאוד טפשי בכך שבנו את שני הרציפים הראשונים של תחנת השלום כרציפי צד
למה אתה מתכוון הזזה של נתיבי איילון
אתה מתכוון לנחל? ולדעתך לאחר שיעשו שם את כל העבודות כמה מסילות יוכלו להכיל שם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה