האם יש למישהו מידע אמין ומדוייק על

מצב
הנושא נעול.

אורי404

New member
בדיחה של המסילה השלישית לבאר שבע?

אני לא מוצא שום טעם בשלוחה
למיתר, מיתר הוא לא ישוב בסדר גודל המצדיק תחנת רכבת, בדיוק כמו להבים, להבים לעומת זאת נמצאת על הקו הראשי כך שהצורך הוא להקים את המבנה בלבד בעוד למיתר יש צורך בסלילת 15 ק"מ של מסילה לערך כאשר במיתר להערכתי לא מתגוררים יותר מ2000 תושבים. לגבי השוואת מסילת החוף למסילה לבאר שבע, יש להזכיר שהמסילות באזור הדרום (בעיקר) משנעות מטענים בהיקפים אדירים. למרות שאני לא שמעתי על הבדיחה של המסילה השלישית לבאר שבע אף פעם, יש בזה יותר כדאיות מאשר קו מגוכח למיתר.... אגב, מבאר שבע עד להבים תיסלל מסילה משולשת בכל מקרה במסגרת השדרוג הנוכחי.
בדיחה של המסילה השלישית לבאר שבע?
דוקא אני מוצא הגיון בקווים כאלה ראשיים שתהיה עוד מסילה. כיום, הביקוש הוא רב. אם היו מתכננים נכון את הקו לדימונה+הקו העתידי ל"עיר הבה"דים", הרי שיש הגיון בהוספת מסילה נוספת. בהרבה מקומות בעולם אין שתי מסילות, אלא יותר מזה.
 

fireman

New member
אני לא חושב שבשלב זה

בדיחה של המסילה השלישית לבאר שבע?
דוקא אני מוצא הגיון בקווים כאלה ראשיים שתהיה עוד מסילה. כיום, הביקוש הוא רב. אם היו מתכננים נכון את הקו לדימונה+הקו העתידי ל"עיר הבה"דים", הרי שיש הגיון בהוספת מסילה נוספת. בהרבה מקומות בעולם אין שתי מסילות, אלא יותר מזה.
אני לא חושב שבשלב זה
יש צורך במסילה שלישית בקו.... דימונה ועיר הבה"דים (עד שתצא לפועל אם בכלל....) לא מהוות משקל מהותי על קיבולת המסילות.... לדימונה מדובר על 4 רכבות, לעיר הבה"דים יהיו פחות לדעתי.
 
בשלב זה ברור שאין צורך...

אני לא חושב שבשלב זה
יש צורך במסילה שלישית בקו.... דימונה ועיר הבה"דים (עד שתצא לפועל אם בכלל....) לא מהוות משקל מהותי על קיבולת המסילות.... לדימונה מדובר על 4 רכבות, לעיר הבה"דים יהיו פחות לדעתי.
בשלב זה ברור שאין צורך...
פה מדובר על תוכנית החומש הבאה עוד נגיד 5 שנים יתחילו לבנות את זה עוד 6 שנים זה יהיה מוכן האם אתה חושב שגם עוד 6 שנים לא יהיה צורך במסילה שלישית?
 

mucool2

New member
ידוע לך כמה רכבות משא

אני לא מוצא שום טעם בשלוחה
למיתר, מיתר הוא לא ישוב בסדר גודל המצדיק תחנת רכבת, בדיוק כמו להבים, להבים לעומת זאת נמצאת על הקו הראשי כך שהצורך הוא להקים את המבנה בלבד בעוד למיתר יש צורך בסלילת 15 ק"מ של מסילה לערך כאשר במיתר להערכתי לא מתגוררים יותר מ2000 תושבים. לגבי השוואת מסילת החוף למסילה לבאר שבע, יש להזכיר שהמסילות באזור הדרום (בעיקר) משנעות מטענים בהיקפים אדירים. למרות שאני לא שמעתי על הבדיחה של המסילה השלישית לבאר שבע אף פעם, יש בזה יותר כדאיות מאשר קו מגוכח למיתר.... אגב, מבאר שבע עד להבים תיסלל מסילה משולשת בכל מקרה במסגרת השדרוג הנוכחי.
ידוע לך כמה רכבות משא
עוברות ביום ממוצע על המסילה לבאר שבע? כמה מהן נוסעות לאשקלון דרך מסילת חלץ וכמה ממשיכות צפונה בכיוון לוד?
 

ManInBlack86

New member
בכל אופן אם מוסיפים מסילה אחת

אני לא מוצא שום טעם בשלוחה
למיתר, מיתר הוא לא ישוב בסדר גודל המצדיק תחנת רכבת, בדיוק כמו להבים, להבים לעומת זאת נמצאת על הקו הראשי כך שהצורך הוא להקים את המבנה בלבד בעוד למיתר יש צורך בסלילת 15 ק"מ של מסילה לערך כאשר במיתר להערכתי לא מתגוררים יותר מ2000 תושבים. לגבי השוואת מסילת החוף למסילה לבאר שבע, יש להזכיר שהמסילות באזור הדרום (בעיקר) משנעות מטענים בהיקפים אדירים. למרות שאני לא שמעתי על הבדיחה של המסילה השלישית לבאר שבע אף פעם, יש בזה יותר כדאיות מאשר קו מגוכח למיתר.... אגב, מבאר שבע עד להבים תיסלל מסילה משולשת בכל מקרה במסגרת השדרוג הנוכחי.
בכל אופן אם מוסיפים מסילה אחת
עדיף כבר שיוסיפו 2 כדי שתהיה תנועה דו-כיוונית.אבל עדיין... קו כפול מסוגל להתמודד עם תנועה של כ-6 רכבות בשעה (תראה את מסילת איילון) ולא נראה לי שאי פעם יצטרכו יותר מזה לבאר-שבע. חוץ מזה, לב"ש יהיו בעתיד 2 מסילות המגיעת מת"א: דרך קריית גת ודרך אשקלון. בכל אחת מהדרכים תהיה מסילה כפולה כך שלא נראה לי שצריך יותר מזה.בקו החוף לעומת זאת יש הרבה מאוד רכבות כבר היום (רק תסתכל בלו"ז כמה רכבות מגיעות לת"א מכיוון קו החוף ביום ראשון בין 7:40 ל-8:40 בבוקר - 8 רכבות!). ובגלל שרכבות מאספות והמהירות נוסעות על אותה מסילה כמעט כל יום נוצר עיכוב ברכבת המהירה כיוון שלפניה נוסעת רכבת מאספת. הוספת עוד 2 מסילות תגרום לכך שהרכבות המהירות יוכלו לנסוע בנפרד לגמרי מהרכבות הפרבריות וכך להעלות את התדירות של כולם. וגם בקו החוף יש רכבות משא.
 

mucool2

New member
אין מגבלה של 6 רכבות בשעה!

בכל אופן אם מוסיפים מסילה אחת
עדיף כבר שיוסיפו 2 כדי שתהיה תנועה דו-כיוונית.אבל עדיין... קו כפול מסוגל להתמודד עם תנועה של כ-6 רכבות בשעה (תראה את מסילת איילון) ולא נראה לי שאי פעם יצטרכו יותר מזה לבאר-שבע. חוץ מזה, לב"ש יהיו בעתיד 2 מסילות המגיעת מת"א: דרך קריית גת ודרך אשקלון. בכל אחת מהדרכים תהיה מסילה כפולה כך שלא נראה לי שצריך יותר מזה.בקו החוף לעומת זאת יש הרבה מאוד רכבות כבר היום (רק תסתכל בלו"ז כמה רכבות מגיעות לת"א מכיוון קו החוף ביום ראשון בין 7:40 ל-8:40 בבוקר - 8 רכבות!). ובגלל שרכבות מאספות והמהירות נוסעות על אותה מסילה כמעט כל יום נוצר עיכוב ברכבת המהירה כיוון שלפניה נוסעת רכבת מאספת. הוספת עוד 2 מסילות תגרום לכך שהרכבות המהירות יוכלו לנסוע בנפרד לגמרי מהרכבות הפרבריות וכך להעלות את התדירות של כולם. וגם בקו החוף יש רכבות משא.
אין מגבלה של 6 רכבות בשעה!
בקו כפול אפשר להעביר עד 10 רכבות בשעה, ועם מערכות בקרה משוכללות אפשר גם יותר (שמעתי משהו כמו 13 או 14).
 

ManInBlack86

New member
אבל כשיש את השילוב הזה של רכבות

אין מגבלה של 6 רכבות בשעה!
בקו כפול אפשר להעביר עד 10 רכבות בשעה, ועם מערכות בקרה משוכללות אפשר גם יותר (שמעתי משהו כמו 13 או 14).
אבל כשיש את השילוב הזה של רכבות
פרבריות/מהירות אפשר להעביר פחות. בכל אופן במסילת החוף אני יודע שאי אפשר להעביר יותר רכבות ממה שיש היום (בשעות העומס) - הגיעו למקסימום.
 

mucool2

New member
מה שנכון,

אבל כשיש את השילוב הזה של רכבות
פרבריות/מהירות אפשר להעביר פחות. בכל אופן במסילת החוף אני יודע שאי אפשר להעביר יותר רכבות ממה שיש היום (בשעות העומס) - הגיעו למקסימום.
מה שנכון,
בהחלט עדיף להפריד בין מסילות לקווים בינעירוניים ולקווים פרבריים. ובאמת הבעיה במסילות משותפות כאלה היא לא הקיבולת המקסימלית אלא הבדלי המהירות. הקטעים היחידים שידרשו הפרדה כזאת בשנים הקרובות, או בכלל, הם בין בנימינה ללוד ובין קרית מוצקין לחוף הכרמל. אני לא יודע אם אי פעם יצטרכו לעשות הפרדה כזאת במסילות לבאר שבע. אגב, היתרון של רכבות משא הוא שהן לא צריכות להיות מהירות במיוחד או להגיע בשעות מסוימות, כך שניתן לנצל את שעות השפל עבורן (וכך גם עושים).
 

ManInBlack86

New member
האמת לדעתי הרכבת הפרברית

מה שנכון,
בהחלט עדיף להפריד בין מסילות לקווים בינעירוניים ולקווים פרבריים. ובאמת הבעיה במסילות משותפות כאלה היא לא הקיבולת המקסימלית אלא הבדלי המהירות. הקטעים היחידים שידרשו הפרדה כזאת בשנים הקרובות, או בכלל, הם בין בנימינה ללוד ובין קרית מוצקין לחוף הכרמל. אני לא יודע אם אי פעם יצטרכו לעשות הפרדה כזאת במסילות לבאר שבע. אגב, היתרון של רכבות משא הוא שהן לא צריכות להיות מהירות במיוחד או להגיע בשעות מסוימות, כך שניתן לנצל את שעות השפל עבורן (וכך גם עושים).
האמת לדעתי הרכבת הפרברית
קריית מוצקין - חוף הכרמל לא מפריעה לרכבת המהירה מנהריה (שתיהן עוצרות פחות או יותר באותן תחנות). אבל כנראה שבעתיד כשיהיו גם רכבות מהירות מקריית שמונה שיעברו דרך הקריות יצטרכו עוד כמה מסילות שם.
 

mucool2

New member
אולי לא מוצקין

האמת לדעתי הרכבת הפרברית
קריית מוצקין - חוף הכרמל לא מפריעה לרכבת המהירה מנהריה (שתיהן עוצרות פחות או יותר באותן תחנות). אבל כנראה שבעתיד כשיהיו גם רכבות מהירות מקריית שמונה שיעברו דרך הקריות יצטרכו עוד כמה מסילות שם.
אולי לא מוצקין
מה שבטוח - בין לב המפרץ לחוף הכרמל צפוי להיות די עמוס אחרי פתיחת קו העמק והקו לקרית אתא (מתי שזה יקרה).
 

OMER G17

New member
הקו לקריית אתא אם יהיה יהיה קו רק"ל

אולי לא מוצקין
מה שבטוח - בין לב המפרץ לחוף הכרמל צפוי להיות די עמוס אחרי פתיחת קו העמק והקו לקרית אתא (מתי שזה יקרה).
הקו לקריית אתא אם יהיה יהיה קו רק"ל
ככה שזה לא ממש קשור!
 
ואלה אתה צודק סליחה

טוב אם אתה אומר..לפי אתר "יפה נוף"
אני צודק..אבל אם יש לך מידע אחר יכול להיות שאתה צודק
ואלה אתה צודק סליחה
נכנסתי לאתר הזה אבל עד כמה זה רציני זה עבר ועדות תכנון אם כן אז זה ממש טוב כל מה שהם רושמים שם
 

mucool2

New member
גם וגם

ואלה אתה צודק סליחה
נכנסתי לאתר הזה אבל עד כמה זה רציני זה עבר ועדות תכנון אם כן אז זה ממש טוב כל מה שהם רושמים שם
גם וגם
לפי תמ"א 23 המסילה לנצרת תתפצל ממסילת העמק בין חיפה לנשר ותעבור בקרית אתא, שפרעם וביר אל מכסור. ורכבת קלה בחיפה - הם בכלל מדברים על אוטובוסים מונחים...
 

OMER G17

New member
האתר הוא כולו תיאוריה..

ואלה אתה צודק סליחה
נכנסתי לאתר הזה אבל עד כמה זה רציני זה עבר ועדות תכנון אם כן אז זה ממש טוב כל מה שהם רושמים שם
האתר הוא כולו תיאוריה..
אני ממש ממש מקווה שזה ייקרה..אבל בשביל זה צריך לובי שיידאג לזה..לא בטוח שיהיה..בכל מקרה המסילה לנצרת שמוקוול הזכיר נראית לי מאוד מאוד רחוקה לא? היא מתוכננת בכלל לתוכנית הבאה?
 

mucool2

New member
בנצרת גרים כ-70,000 תושבים

האתר הוא כולו תיאוריה..
אני ממש ממש מקווה שזה ייקרה..אבל בשביל זה צריך לובי שיידאג לזה..לא בטוח שיהיה..בכל מקרה המסילה לנצרת שמוקוול הזכיר נראית לי מאוד מאוד רחוקה לא? היא מתוכננת בכלל לתוכנית הבאה?
בנצרת גרים כ-70,000 תושבים
בפעם האחרונה שבדקתי זה מעל 50,000, וזה לא כולל נצרת עילית (כ-45,000 תושבים). זוכר שאמרו משהו על חיבור ישובים לרכבת? זה היה צריך להיות כבר בחומש הזה!
 

ManInBlack86

New member
וד"א

אין מגבלה של 6 רכבות בשעה!
בקו כפול אפשר להעביר עד 10 רכבות בשעה, ועם מערכות בקרה משוכללות אפשר גם יותר (שמעתי משהו כמו 13 או 14).
וד"א
אני מניח שאפשר גם להעביר עוד. אבל 6 רכבות בשעה זה בהחלט מספיק לכל קו בין-עירוני שיש.
 

אורי404

New member
בקו החוף יש רכבות משא, כי אין כעת

בכל אופן אם מוסיפים מסילה אחת
עדיף כבר שיוסיפו 2 כדי שתהיה תנועה דו-כיוונית.אבל עדיין... קו כפול מסוגל להתמודד עם תנועה של כ-6 רכבות בשעה (תראה את מסילת איילון) ולא נראה לי שאי פעם יצטרכו יותר מזה לבאר-שבע. חוץ מזה, לב"ש יהיו בעתיד 2 מסילות המגיעת מת"א: דרך קריית גת ודרך אשקלון. בכל אחת מהדרכים תהיה מסילה כפולה כך שלא נראה לי שצריך יותר מזה.בקו החוף לעומת זאת יש הרבה מאוד רכבות כבר היום (רק תסתכל בלו"ז כמה רכבות מגיעות לת"א מכיוון קו החוף ביום ראשון בין 7:40 ל-8:40 בבוקר - 8 רכבות!). ובגלל שרכבות מאספות והמהירות נוסעות על אותה מסילה כמעט כל יום נוצר עיכוב ברכבת המהירה כיוון שלפניה נוסעת רכבת מאספת. הוספת עוד 2 מסילות תגרום לכך שהרכבות המהירות יוכלו לנסוע בנפרד לגמרי מהרכבות הפרבריות וכך להעלות את התדירות של כולם. וגם בקו החוף יש רכבות משא.
בקו החוף יש רכבות משא, כי אין כעת
אלטנטיבה אחרת. אולם, מתל ברוך, רכבת המשא אינה ממשיכה לתל אביב, אלא פונה שמאלה לכיוון ראש העין, ואז נוסעת ללוד על תואי ראש העין-לוד. ואני גם מצטרף לשאלתו של עמית - כמה רכבות משא מכיוון באר שבע נוסעות דרך חלץ-אשקלון וכמה דרל קרית גת? אני מרשה לעצמי להמהר, שהרב נוסעות דרך חלץ.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה