האם זה חוקי

זה לא חוקי! לחלוטין לא חוקי!

חובה עליך לדווח על כך לגורמים חיצוניים (מ.צ) או כל גורם אחר המטפל בנושאים כאלו. (מעורבים כאן אנשים שהם לא חפ"שים וזה עושה את זה חמור כפליים) לאף אחד בצבא אין סמכות לעשות זאת לחייל, ואם יתנו לכם פקודה לא לדבר על כך... זו תהיה פקודה בלתי חוקית תארגן קבוצה ותדווחו על העניין
 

גאטוויק

New member
במידה וזה מקרה אמיתי

אני עוד לא שמעתי על מקרה כזה בעבר, אך במידה והוא באמת קרה, חבל"ז למי שהיה מעורב. לא רק של-מ.צ. אסור לעשות דבר כזה, אפילו לשב"כ לא מותר לעשות דברים כאלו למחבלים.... בכל אופן, כדי להמחיש את העוצמה של העונש שאנשים כאלו יחטפו, קחו דוגמא: לפני שבועיים מ"כ במתקן אדם שקידר חייל ולא דיווח על כך למפקדים שלו, נשלח לחודשיים בכלא. מאוד מחמירים עם המקרים האלו בצה"ל לאחרונה.
 

Adam GTI

New member
תדווח בלי פחד ועד הסוף

תקחו את זה אפילו עד לרמט"כל אם צריך, אל תתנו שיגידו לכם "אוקיי נטפל בזה" אלא תוודאו שהצדק ייעשה! פשוט בושה למדינה שיש מקרים כאלה, וזה גורם לי לפחד להתגייס אל תפחדו משום נקמות של המפקדים האלה, ולא משום דבר אחר, תאר לך איך החייל הזה מרגיש, תדווחו על זה וכמה שיותר מהר, עם כמה שיותר עדים אל תגידו "בסדר יש מספיק עדים לא צריך אותי" כי אם כל אחד יחשוב ככה לא יקרה כלום! ושוב, אל תפחדו משום נקמות ושטויות של המפקדים, תחשבו על הצדק ועל אם אתם הייתם במצב שלו...וקחו את זה כמה שיותר גבוה, אפילו אפשר לעיתונות! מקווה שתעשו את הדבר הנכון, אדם
 

Adam GTI

New member
ואגב, זאת עבירה פלילת לא לדווח

שלא לדבר על מוסרית כמובן! זאת גם עבירה פלילית אם אתם לא מדווחים כי אתם יודעים על פשע ולכן חובה לדווח לממונים על כך, אל תדאג, אלו שעשו את זה ישבו קצת ויקבלו את מה שמגיע להם! ושוב, אל תפחדו מעונש, הדבר היחיד שאולי תקבלו זה צ"לש !!!!!!!! אני מבקש מך אישית, לדווח על כך ולא לעבור על זה בשתיקה, אם לא תדווחו זה ירדוף אתכם, עדיף לדווח בשביל המוסר ובשביל החוק! אדם
 
למעלה