ההלכה בשו"ע הרב
בס"ד במניין, או בכל מקום שיש לידך אנשים, צריך ללחוש ברמה כזו שאדם העומד מעבר לד' אמותיך לא ישמע (יען ברדיוס של 2 מ' ממך ומעלה לא ישמעו אותך כלל) במקרה שנמצאים לבד, בחדר סגור ואף אחד לא שומע, ולהגיד את התפילה בקול יעזור לכוונה, אפשר לעשות את זה, אבל לא לעשות את זה לכתחילה. ובוודאי שיותר חשוב להתפלל במניין מאשר להתפלל ביחידות. או לכל הפחות להיות עם המניין, לענות על כל הקדישים, ברכו וקדושה, ולהתפלל באריכות בכוונה בקצב האישי. ובכל מקרה, לכתחילה לא מרימים את הקול.