האם בתפילת 18-

ואם מתפללים בציבור

אם הלחש מפריע אז רצוי רק לחתוך את המילים בשפתיים מבלי שישמעו כלל כי הדבר עלול להפריע לאנשים ליד.
 

asaf2000

New member
תשובה

תפילת 18 צריך להתפלל בלחש כדי שרק אתה תשמע וזה שעומד לידך לא ישמע. (אבל צריך להוציא את המילים מהפה לא להתפלל "בלב").
 
השאלה:

השאלה: שאני מתפלל נגיד תפילת 18, האם אני צריך להוציא את המילים מהפה או שאני צריך להתפלל בלב? שמעתי שצריך להוציא את המילים מהפה , כלומר שיהיה חיתוך עם השפתיים עם כול מילה, והמינימום שאני ישמע מה שאני אומר באוזניי ? התשובה: אכן שמעת נכון, צריך להוציא בפה בלחש, שרק הוא ישמע את תפילתו. זה לא מינימום אלא גם מקסימום לכן התפילה נקראת תפילה בלחש יש ענין שתאמר בלחישה. ביחוד שיש כאלו שמתפללים בקול וגורמים הפרעה לשאר המתפללים כיון שזה פוגם בריכוז והתיחדות עם התפילה.
 

מצופלח

New member
ההלכה בשו"ע הרב

בס"ד במניין, או בכל מקום שיש לידך אנשים, צריך ללחוש ברמה כזו שאדם העומד מעבר לד' אמותיך לא ישמע (יען ברדיוס של 2 מ' ממך ומעלה לא ישמעו אותך כלל) במקרה שנמצאים לבד, בחדר סגור ואף אחד לא שומע, ולהגיד את התפילה בקול יעזור לכוונה, אפשר לעשות את זה, אבל לא לעשות את זה לכתחילה. ובוודאי שיותר חשוב להתפלל במניין מאשר להתפלל ביחידות. או לכל הפחות להיות עם המניין, לענות על כל הקדישים, ברכו וקדושה, ולהתפלל באריכות בכוונה בקצב האישי. ובכל מקרה, לכתחילה לא מרימים את הקול.
 
למעלה